Σάλο έχει προκαλέσει διεθνώς, αλλά και αίσθηση στους κύκλους της Γουόλ Στριτ και του Σίτι του Λονδίνου η επιστολή-φωτιά κατά της Goldman Sachs του διευθυντικού στελέχους του περιβόητου επενδυτικού τραπεζικού κολοσσού, Γκρεγκ Σμιθ, με την οποία υπέβαλε την παραίτησή του ύστερα από 12 χρόνια εργασίας για την εταιρεία.
Το πλήγμα για τη φήμη και τη δημόσια εικόνα της Goldman Sachs θεωρείται ισχυρό και ήδη έχουν υπάρξει αντιδράσεις από πελάτες της τράπεζας, οι οποίοι, σύμφωνα με τον Σμιθ, σε εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των στελεχών πολλές φορές αναφέρονται ως «μαριονέτες»!
Ο λόγος της αποχώρησης του υπεύθυνου για τα τραπεζικά παράγωγα της Goldman στην Ευρώπη και η λήξη της συνεργασίας του με την πανίσχυρη τράπεζα, όπως αναφέρει ο ίδιος ο Σμιθ στην επιστολή του, είναι ότι η εταιρεία έχει πλέον «χρεοκοπήσει ηθικά».
Στην επιστολή ο Σμιθ περιγράφει συγκεκριμένες καταστάσεις στον εταιρικό μικρόκοσμο των μεγαλοστελεχών της Goldman, που τον έκαναν να «αηδιάσει» με τη συγκεκριμένη κουλτούρα της εργασίας που έχει διαποτίσει την εταιρεία.
Οπως χαρακτηριστικά έγραψε ο Σμιθ: «Μου προκαλεί αηδία πόσο ασυγκίνητα οι άνθρωποι της τράπεζας συζητούν για το πώς καταληστεύουν τους πελάτες τους. Μόνο τους τελευταίους 12 μήνες είδα πέντε διευθυντικά στελέχη να αναφέρονται στους πελάτες τους με τον όρο «μαριονέτες»».
Επιπλέον ο Σμιθ αναφέρει ότι τα νέα αφεντικά της Goldman Sachs, ο Λόιντ Μπλανκφέιν και ο πρόεδρος Γκάρι Κον, έχουν αλλάξει πλήρως την κουλτούρα της εργασίας της εταιρείας και την έχουν κάνει «τοξική» και πλέον ο ταχύτερος δρόμος για να πάρει προαγωγή κάποιος είναι να πείσει τους πελάτες να αγοράσουν μετοχές ή προϊόντα τα οποία «προσπαθούμε να ξεφορτωθούμε, αφού δεν θεωρούνται ικανά να προσφέρουν μεγάλο κέρδος μελλοντικά».
Η στρατηγική
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Σήμερα, εάν βγάζεις πολλά λεφτά για την εταιρεία (και δεν είσαι ακόμα δολοφόνος με τσεκούρι), θα πάρεις προαγωγή σε θέση με επιρροή». Στην επιστολή του μεταξύ άλλων αναφέρει ότι η στρατηγική που ακολουθεί η Goldman, «να προσπαθεί να πείσει του πελάτες της να ανταλλάξουν οτιδήποτε φέρνει μεγαλύτερο κέρδος στην ίδια», ονομάζεται μεταξύ των στελεχών «κυνήγι ελεφάντων».
Ο ίδιος ο Σμιθ στην επιστολή του λέει ότι η επιτυχία της εταιρείας ήταν αποτέλεσμα των προηγούμενων στρατηγικών που ακολουθούσαν οι διοικήσεις, οι οποίες όπως αναφέρει είχαν ως κέντρο τους τον πελάτη και όχι την ίδια την εταιρεία.
Μάλιστα οι προβλέψεις του για το μέλλον της Goldman Sachs είναι μάλλον δυσοίωνες, αφού όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Δεν χρειάζεται να είσαι πυρηνικός επιστήμονας για να καταλάβεις ότι οι νέοι οικονομικοί αναλυτές που κάθονται ήσυχοι στη γωνία του δωματίου και ακούν για «μαριονέτες», «βγάλσιμο ματιών» και «πληρωμή τώρα» δεν θα γίνουν ακριβώς υποδείγματα πολιτών».
Η Goldman απάντησε: «Σε μια εταιρεία του μεγέθους της Goldman δεν προκαλεί έκπληξη ότι κάποιοι ίσως αισθάνονται θυμωμένοι».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
15-3-2012
Το πλήγμα για τη φήμη και τη δημόσια εικόνα της Goldman Sachs θεωρείται ισχυρό και ήδη έχουν υπάρξει αντιδράσεις από πελάτες της τράπεζας, οι οποίοι, σύμφωνα με τον Σμιθ, σε εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των στελεχών πολλές φορές αναφέρονται ως «μαριονέτες»!
Ο λόγος της αποχώρησης του υπεύθυνου για τα τραπεζικά παράγωγα της Goldman στην Ευρώπη και η λήξη της συνεργασίας του με την πανίσχυρη τράπεζα, όπως αναφέρει ο ίδιος ο Σμιθ στην επιστολή του, είναι ότι η εταιρεία έχει πλέον «χρεοκοπήσει ηθικά».
Στην επιστολή ο Σμιθ περιγράφει συγκεκριμένες καταστάσεις στον εταιρικό μικρόκοσμο των μεγαλοστελεχών της Goldman, που τον έκαναν να «αηδιάσει» με τη συγκεκριμένη κουλτούρα της εργασίας που έχει διαποτίσει την εταιρεία.
Οπως χαρακτηριστικά έγραψε ο Σμιθ: «Μου προκαλεί αηδία πόσο ασυγκίνητα οι άνθρωποι της τράπεζας συζητούν για το πώς καταληστεύουν τους πελάτες τους. Μόνο τους τελευταίους 12 μήνες είδα πέντε διευθυντικά στελέχη να αναφέρονται στους πελάτες τους με τον όρο «μαριονέτες»».
Επιπλέον ο Σμιθ αναφέρει ότι τα νέα αφεντικά της Goldman Sachs, ο Λόιντ Μπλανκφέιν και ο πρόεδρος Γκάρι Κον, έχουν αλλάξει πλήρως την κουλτούρα της εργασίας της εταιρείας και την έχουν κάνει «τοξική» και πλέον ο ταχύτερος δρόμος για να πάρει προαγωγή κάποιος είναι να πείσει τους πελάτες να αγοράσουν μετοχές ή προϊόντα τα οποία «προσπαθούμε να ξεφορτωθούμε, αφού δεν θεωρούνται ικανά να προσφέρουν μεγάλο κέρδος μελλοντικά».
Η στρατηγική
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Σήμερα, εάν βγάζεις πολλά λεφτά για την εταιρεία (και δεν είσαι ακόμα δολοφόνος με τσεκούρι), θα πάρεις προαγωγή σε θέση με επιρροή». Στην επιστολή του μεταξύ άλλων αναφέρει ότι η στρατηγική που ακολουθεί η Goldman, «να προσπαθεί να πείσει του πελάτες της να ανταλλάξουν οτιδήποτε φέρνει μεγαλύτερο κέρδος στην ίδια», ονομάζεται μεταξύ των στελεχών «κυνήγι ελεφάντων».
Ο ίδιος ο Σμιθ στην επιστολή του λέει ότι η επιτυχία της εταιρείας ήταν αποτέλεσμα των προηγούμενων στρατηγικών που ακολουθούσαν οι διοικήσεις, οι οποίες όπως αναφέρει είχαν ως κέντρο τους τον πελάτη και όχι την ίδια την εταιρεία.
Μάλιστα οι προβλέψεις του για το μέλλον της Goldman Sachs είναι μάλλον δυσοίωνες, αφού όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Δεν χρειάζεται να είσαι πυρηνικός επιστήμονας για να καταλάβεις ότι οι νέοι οικονομικοί αναλυτές που κάθονται ήσυχοι στη γωνία του δωματίου και ακούν για «μαριονέτες», «βγάλσιμο ματιών» και «πληρωμή τώρα» δεν θα γίνουν ακριβώς υποδείγματα πολιτών».
Η Goldman απάντησε: «Σε μια εταιρεία του μεγέθους της Goldman δεν προκαλεί έκπληξη ότι κάποιοι ίσως αισθάνονται θυμωμένοι».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
15-3-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου