Αυξήσεις-φωτιά μέχρι 25% στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας προβλέπει το νέο μνημόνιο με την τρόικα. Μπορεί βέβαια η απαίτηση της τρόικας για νέες αυξήσεις στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς να βασίζεται στην ενίσχυση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων κατά 40 εκατ. ευρώ την επόμενη διετία, ωστόσο τα στοιχεία από την προηγούμενη αύξηση, που είχε επιβληθεί, καταδεικνύουν ότι παρά την επιβάρυνση στις τιμές των εισιτηρίων τον περασμένο χρόνο, τα έσοδα όχι μόνο δεν εμφανίζουν αντίστοιχη αύξηση, αλλά σε κάποια μέσα μεταφοράς παρουσιάζουν σημαντική μείωση.
Χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αντιμετωπιστεί με επιτυχία το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής και των πλαστών εισιτηρίων και με το συγκοινωνιακό έργο του φορέα της ΟΣΥ (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) να έχει συρρικνωθεί κατά 30% λόγω μετατάξεων, πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και καθηλωμένων -από βλάβες και έλλειψη ανταλλακτικών- οχημάτων, η τρόικα πρόσθεσε στη λίστα των μέτρων του μνημονίου, την επιβολή νέας αύξησης στις τιμές των εισιτηρίων.
Τον Μάρτιο
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το αργότερο έως τον ερχόμενο Μάρτιο θα πρέπει η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα μέσα που στοιχίζει σήμερα 1,40 ευρώ και έχει διάρκεια 90 λεπτών να φτάσει το 1,75 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ θα φτάσει το 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια, τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Ανάλογες αυξήσεις θα υπάρξουν στα εισιτήρια των προαστιακών σιδηρόδρομων και των τρένων του ΟΣΕ, ενώ αναλογικές αυξήσεις θα επιβληθούν και στις μηνιαίες κάρτες των μέσω μαζικής μεταφοράς.
Μπορεί στο όνομα της παρουσίασης θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων χωρίς ζημίες, η διοίκηση του φορέα της ΟΣΥ να επέλεξε τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου, ωστόσο η πολιτική αυτή επηρέασε σημαντικά τα λειτουργικά έσοδα.
Σύμφωνα άλλωστε με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του οργανισμού, τα έσοδα προβλέπεται να υποστούν μείωση της τάξης του 33,6% σε σχέση με πέρυσι. Οι μηνιαίες πωλήσεις των εισιτηρίων καταγράφουν φέτος μείωση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο περασμένος Μάρτιος, όπου τα έσοδα από τις πωλήσεις των εισιτηρίων μειώθηκαν κατά 24,88% σε σχέση με το 2011.
Σημαντική μείωση παρουσιάζουν και τα έσοδα από τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών, με την εκτίμηση για το σύνολο της χρονιάς σε σχέση με πέρυσι να κάνει λόγο για απώλειες της τάξης του 13,5%. Συγκεκριμένα, το 2011, τα έσοδα από τις κάρτες ανήλθαν σε 18,06 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος η πρόβλεψη είναι πως θα φθάσουν τα 15,6 εκατ. ευρώ.
27% λιγότερα λεωφορεία Χαρακτηριστικό της δραματικής μείωσης του συγκοινωνιακού έργου στη διάρκεια του τελευταίου χρόνου είναι ότι ενώ το 2011 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που βρίσκονταν σε κίνηση σε ώρα αιχμής το Σάββατο ανέρχονταν σε 1.330, φέτος μειώνονται σε 963, καταγράφοντας μείωση 27%.
Τις Κυριακές σε ώρες αιχμής πέρυσι βρίσκονταν σε κίνηση 900 οχήματα, ενώ φέτος μόλις 619, (μείωση πάνω από 27%), τις δε καθημερινές, από 1.832 οχήματα, φέτος κυκλοφορούν 1.436 (μείωση κατά 21,6%).
Πλαστά εισιτήρια, εισιτηριοδιαφυγή και συρρικνωμένο κατά 30% συγκοινωνιακό έργο «ακύρωσαν» την προηγούμενη αύξηση στα εισιτήρια.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
nanos@pegasus.gr
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
27-10-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου