Τετάρτη, Οκτωβρίου 24, 2012

ΠΩΣ ΣΤΡΩΘΗΚΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΑΣΙΣΜΟ


Αν μου ζητούσαν να επιλέξω μια φράση-κλειδί που ακουγόταν πολύ στην Ελλάδα τις προηγούμενες δυο δεκαετίες, δεν θα είχα κανένα ενδοιασμό: «Δεν με ενδιαφέρει η πολιτική». Ακούστηκε πολλές φορές από χιλιάδες χείλη απλών πολιτών. Μπορεί να την είπες κι εσύ. «Δεν με ενδιαφέρει η πολιτική». Ακούστηκε, ως απάντηση, από εκατοντάδες «καλλιτέχνες» και ηθοποιούς, όταν ερωτήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια για τα όσα συνέβαιναν στη χώρα μας. Το πίστευαν; Το έλεγαν γιατί ήθελαν να τα έχουν καλά με όλους και να μη χάσουν «πελάτες»; Πάντως, το έλεγαν.


Τις προηγούμενες δεκαετίες, η πολιτική στην Ελλάδα δεν ήταν τόσο δημοφιλής όσο είναι σήμερα. Αν ξεκινούσες πολιτική συζήτηση, οι άνθρωποι δυσανασχετούσαν. Ήταν «βαρετό».

Κάτι ακόμα που δεν ήταν διόλου δημοφιλές στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες ήταν η γνώση και η πνευματικότητα. Ο χαρακτηρισμός «κουλτουριάρης» σου ερχόταν αμέσως σαν ταμπέλα όχι αν προσπαθούσες να πεις κάτι πολύ βαρύ και ασήκωτο αλλά αν έκανες το λάθος να ξεφύγεις λίγο από το Κλικ, το Nitro, το ποδόσφαιρο και τα τηλεοπτικά κλισέ.

Αν δεν άκουγες Βίσση, Ρέμο, Σφακιανάκη, Ρουβά και Χατζηγιάννη, ήσουν κουλτουριάρης. Κι έτσι φτάσαμε κάποια στιγμή να θεωρούνται κουλτουριάρικα τα λαϊκά τραγούδια του Τσιτσάνη και του Χατζιδάκι.

Μιλώντας με νέους ανθρώπους, συνειδητοποιείς πως δεν έχουν διαβάσει σχεδόν τίποτα. Εντάξει, δεν ήμασταν ποτέ ένας λαός βιβλιολάγνων που δεν άφηναν το βιβλίο από το χέρι αλλά οι παλαιότερες γενιές όλο και κάτι είχαν διαβάσει. Έστω, τους κλασικούς συγγραφείς. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν κορόιδευαν αυτούς που αγαπούσαν το διάβασμα.

Δεν είναι τυχαία η επιτυχία του «Αλχημιστή» του Πάολο Κοέλιο στη χώρα μας. Αφενός το βιβλίο ήταν μικρό και αφετέρου περιείχε μια φράση που οι Έλληνες αποστήθισαν μαζικά: «Όταν επιθυμείς κάτι, ολόκληρο το σύμπαν συνωμοτεί για να το αποκτήσεις». Πώς; Μόνο με την επιθυμία; Χωρίς κόπο; Χωρίς πόνο; Χωρίς διάβασμα; Χωρίς γνώση; Ό,τι κι αν εννοούσε ο Κοέλιο, οι παθητικοί -και λόγω Ορθοδοξίας- Έλληνες καθησυχάστηκαν, αφέθηκαν στο σύμπαν και το περίμεναν να συνωμοτήσει υπέρ τους. Το σύμπαν δεν συνωμότησε.

Η αδιαφορία για την πολιτική και η απόλυτη αντιπνευματικότητα οδήγησαν στην χρεοκοπία. Πρώτα στην κοινωνική, ηθική και πολιτιστική χρεοκοπία και μετά στην οικονομική.

Ακόμα κι αν διαφωνεί κάποιος πως η αδιαφορία της πλειοψηφίας των πολιτών για την πολιτική και η αποστροφή τους για την γνώση οδήγησαν στην οικονομική χρεοκοπία, δεν θα διαφωνήσει στο ότι οι πολίτες καλούνται σήμερα να αντιμετωπίσουν την χρεοκοπία με τα πνευματικά εφόδια που απέκτησαν όλα αυτά τα χρόνια. Δηλαδή, με τον Σφακιανάκη, τη Μενεγάκη, τα ζώδια, τους μάγειρες, τις συνταγές και ό,τι άλλο πρόβαλε η ιδιωτική τηλεόραση.

Κοίταξε τα cd που αγόρασες όλα αυτά τα χρόνια, τα βιβλία που διάβασες (αν διάβασες), θυμήσου τις ταινίες, τις θεατρικές παραστάσεις και τις συναυλίες που παρακολούθησες (αν παρακολούθησες), γιατί είναι αυτά τα όπλα με τα οποία θα αντιμετωπίσεις την χρεοκοπία. Αυτός είσαι.

Βέβαια, ένα μεγάλος αριθμός Ελλήνων αντιμετωπίζει την χρεοκοπία με μόνο εφόδιο την αποβλάκωση που του πρόσφερε η ελληνική τηλεόραση. Και συνεχίζει να αποβλακώνεται.

Χρειάζονται εφόδια για να σκεφτείς. Και αυτά τα εφόδια δεν θα τα βρεις στην τηλεόραση.

Η τηλεόραση δεν έχει καμία σχέση με την παιδεία, την γνώση και το πνεύμα. Είναι ένα μέσο που μπορεί κάποιες φορές –και υπό προϋποθέσεις- να είναι ενδιαφέρον και ψυχαγωγικό αλλά στην Ελλάδα δεν συνέβη ούτε αυτό. Η ελληνική τηλεόραση απευθύνεται στα χαμηλά ένστικτα και –με ελάχιστες εξαιρέσεις- είναι ένας σκουπιδοτενεκές, με ξεπουλημένα λαμόγια, χαζογκόμενες, βιζιτούδες και διάφορους άλλους φελλούς.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι οι Έλληνες που σέβονται τον εαυτό τους δεν εμφανίζονται στην τηλεόραση. Ίσως, να δέχτηκαν να εμφανιστούν σε κάποια αξιοπρεπή εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης αλλά μέχρι εκεί.

Το να μην εμφανίζεσαι στην τηλεόραση σημαίνει -μεταξύ άλλων- πως δεν πιστεύεις πως πάνω απ’ όλα είναι το κέρδος. Γιατί η τηλεόραση έχει να κάνει με πολλά χρήματα.

Όλα αυτά τα χρόνια, τα πρόσωπα της ελληνικής τηλεόρασης δεν ενδιαφέρονταν, βέβαια, για την πολιτική. Ήταν εθνικοί σταρ, οπότε ανήκαν σε όλους τους Έλληνες και δεν έπαιρναν ποτέ θέση για τίποτα. Επίσης, τα πρόσωπα της τηλεόρασης –τουλάχιστον αυτά που κυριάρχησαν- είναι βαριά αμόρφωτα.

Σε μια χώρα που μεγάλο μέρος των πολιτών δεν ενδιαφέρονταν για την πολιτική και την γνώση -και η «εκπαίδευσή» τους ήταν τηλεοπτική-, δεν θα πρέπει να κάνει σε κανέναν εντύπωση το γεγονός ότι η Χρυσή Αυγή εκφράζει σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες συμπατριώτες μας.

Αν δεν σε ενδιέφερε ποτέ η πολιτική και, παράλληλα, έχεις την εντύπωση πως ο Καζαντζάκης είναι ποδοσφαιριστής, είναι απόλυτα λογικό –όταν χρειαστεί- να εκφραστείς πολιτικά με το απόλυτο σκοτάδι, τον φασισμό, τους ψευτοτσαμπουκάδες, τις μαγκιές, τις κλωτσιές, τα ουρλιαχτά και όλη αυτήν την κτηνωδία που εκπροσωπεί η Χρυσή Αυγή. Το κτήνος το εκφράζουν τα κτήνη.

Φυσικά, δεν είναι καθόλου τυχαία η συμπάθεια των τηλεοπτικών προσώπων για τους βουλευτές της Χρυσής Αυγής. Μαζί τους αισθάνονται πολύ άνετα, αφού πνευματικά βρίσκονται στην ίδια κατάσταση: σε αυτή του χιμπαντζή.

Η Χρυσή Αυγή δεν ήρθε τώρα. Ο νεοναζισμός δεν ήρθε τώρα. Ο φασισμός δεν ήρθε τώρα. Θα έπρεπε να τον είχες διακρίνει στον ναρκισσισμό της Ελένης, στην εγωπάθεια του Σάκη, στη ρηχότητα της Ρούλας και του Γρηγόρη, στον αδίστακτο κυνισμό του Θέμου και στην κτηνώδη βλακεία που κουβαλάνε όλα αυτά τα εγωκεντρικά ανθρωποειδή που θεοποίησαν το εύκολο κέρδος, προώθησαν την ιδιωτεία και πούλησαν τη ψυχή τους στον διάολο.

Κι αν αυτοί έβγαλαν πολλά χρήματα, αυτοί που τους παρακολουθούσαν μαγεμένοι –και τους παρακολουθούν ακόμα αφού είναι πια ανάπηροι πνευματικά- παίρνουν για τρόπαιο τη Χρυσή Αυγή.

Οι πολίτες έχουν χρέος να ασχολούνται με τα κοινά και να ενδιαφέρονται για την πολιτική.

Οι πολίτες έχουν χρέος να φροντίζουν την ψυχή τους και το μυαλό τους, να επιζητούν την γνώση και να αποφεύγουν τα σκουπίδια.

«Μας πρόδωσαν οι πολιτικοί» λένε οι πολίτες. Ναι, αλλά πολύ πριν, οι πολίτες είχαν προδώσει τους εαυτούς τους. Το πρώτο δεν θα είχε συμβεί, αν δεν είχε συμβεί το δεύτερο.

Ο φασισμός είναι εδώ. Μέσα μας.

(Στη φωτογραφία -με ελληνική φορεσιά- είναι ο Όσκαρ Ουάιλντ. Αν και τα βιβλία του Όσκαρ Ουάιλντ υπάρχουν πια παντού -και στο διαδίκτυο-, εκατομμύρια Έλληνες στη διάρκεια της ζωής τους δεν θα διαβάσουν ούτε μια φράση του επειδή το σύμπαν δεν θα συνωμοτήσει.)
http://pitsirikos.net/
ΠΡΕΖΑ TV
24-10-2012

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

O ΓΑΜΟ ΠΙΣΤΙΡΙΚΟΣ ΔΕΝ ΕΚΡΑΖΕ ΤΟΥ ΠΟΥΣΤΗΔΕΣ ΣΤΟ ΦΚΑΖΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΦΑΣΙΣΜΟ?????

Ανώνυμος είπε...

Ετσι,χρόνια στην Ελλάδα,θεοποιούσανε το κάθε σκουπίδι και απέρριπταν τον άξιο.Ολοι οι φελλοί κυριάρχησαν εις βάρος των ικανών,μορφωμένων.Κάνανε και μόδα τον κάθε άξεστο,ψευτόμαγκα,το τίποτα και συνεχίζεται ,αυτό.Ετσι ήρθαν και οι χρυσαυγίτες,που εκφράζουν το τίποτα,την ψευτομαγκιά,την αμορφωσιά,το ψέμα.Πατριώτης είναι αυτός που σέβεται την πατρίδα του,όπως και όλες τις άλλες χώρες,που θέλει ελεύθερους πολίτες ,που σέβεται την ανθρώπινη ζωή και παράγει πολιτισμό,όχι σκουπίδια.

Ανώνυμος είπε...

Πάντα υπήρχε ο φασισμός στην Ελλάδα. Από την φοβία και το μίσος για κάθε διαφορετικό, μέχρι στεγνή συνεργασία με κατακτητές μόνο και μόνο γιατί οι συνεργαζόμενοι ιδεολογικά ήταν ένα.

Μήπως δεν ήταν φασισμός η "υποδοχή" από τους εδώ ελλαδίτες των προσφύγων από την Μικρά Ασία; Υπάρχει μεγαλύτερο αίσχος καταγεγραμμένο; Ότι λένε τώρα οι χρυσαύγουλοι για τους μετανάστες έλεγε μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού για τους ΕΛΛΗΝΕΣ πρόσφυγες το 1922.

Θα μας φάνε έλεγαν τις δουλειές, τουρκόσποροι (υπάρχουν χρυσαυγήτες που το λένε ακόμα), είναι βρωμιάριδες, είναι σκουπίδια κλπ. Σε τίποτα δεν έχει αλλάξει αυτός ο λαός, μια ζωή αυτό το συγκεκριμένο κομμάτι, ήταν φορέας του φασισμού. Καβάτζα, η πάρτη του και μόνο, και όταν μέσα στο σκουληκαρίο τους την πει κάποιος, λένε για αρχαίες Ελλάδες, άσχετα αν το μόνο που έχουνε πετύχει ατομικά αυτά τα ανθρωποειδή είναι κοιλιά και χρέη σε τράπεζες.

Τόσο σκουπίδια που οικιοποιούνται τα έπη των προγόνων μιας και οι ίδιοι ούτε να κλάσουνε δεν είναι άξιοι. Ε κάποτε έγιναν γερμανοτσολιαδες, μετά χειροκροτητές της χούντας και ΕΣΑτζίδες, ε μετά (τι άλλο) έγιναν και χρυσαυγήτες. Άσε δε που ήναι θαιή τυς ωρθωγραφήας κε τυς γλοσας. Τέτηα ελινυκά ούτε οι ακαδημαηκύ δεν μυλάνε.

Αυτό λοιπόν μπορούν να κάνουν, να είναι το ξεραμένο σκατό της ιστορίας που όταν βγει ο ήλιος το κάνει και ξαναμυρίζει αλλά για ΛΙΓΟ! Είναι παγκόσμιο φαινόμενο να είναι έτσι οι φασίστες. Από την άλλη μην έχουμε αξιώσεις από κατσαρίδες να είναι κάτι περισσότερο από κατσαρίδες.

Ανώνυμος είπε...

ΚΙ ΕΓΩ ΕΓΡΑΦΑ ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΑ ΑΡΧΙΔΙΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ ΤΗΣ, ΠΡΕΖΑ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΓΙΕ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΠΟΤΕ ΦΑΣΙΣΤΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΨΗΦΗΣΑ ΠΟΤΕ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ. ΣΑΛΤΑ ΓΑΜΗΣΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΠΑΣ ΝΑ ΤΑ ΦΟΡΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ,ΣΑΠΙΕ ΚΑΡΙΟΛΗ ΠΟΥ ΚΑΘΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΤΟ ΓΑΜΟSITE ΣΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Χρυσή Αυγή παντού, όλη η Ελλάδα είναι Χρυσή Αυγή και δεν αρέσει στα οικονομικά συμφέροντα που στηρίζουν όλο το σάπιο πολιτικό σύστημα

Ανώνυμος είπε...

μοδα ειναι θα περασει...

4.01 ποτε ρε καραμητρο το λεγε αυτο?

ανεβασε πηγουλα αλλιως εισαι ενας αθλιος γκεμπελισκος οπως δηλαδη και τα περισσοτερα αυγουλακια

Ανώνυμος είπε...


ΣΤΟΝ ΠΑΤΟ ΤΟΥ
ΣΤΟΝ ΠΑΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΙΓΑΛΑ,
ΤΑ ΤΑΓΜΑΤΑ
ΤΑ ΤΑΓΜΑΤΑ "ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ",
ΧΙΛΙΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ ΦΙΛΟΝΑΖΙ,
ΜΕΣΑ ΕΚΕΙ ΓΑΜΙΟΥΝΤΑΙ.

ΤΙΣ ΜΑΝΕΣ ΤΟΥΣ
ΤΙΣ ΜΑΝΕΣ ΤΟΥΣ ΦΥΣΤΙΚΩΝΑΝ,
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ,
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΑΝΤΑΜΑ,
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ ΤΟΥΣ,
ΟΠΟΥ ΤΑ ΒΡΗΣΚΕΙΣ ΓΑΜΑ.

ΚΟΝΣΕΡΒΟΚΟΥ-
ΚΟΝΣΕΡΒΟΚΟΥΤΙ Ή ΣΠΑΘΙ,
ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΒΡΕΙΣ
ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΒΡΕΙΣ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ,
ΤΑ ΠΟΥΤΑΝΟΓΕΝΝΗΜΑΤΑ,
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΞΕΚΑΝΕΙ.

ΚΑΙ Η ΠΗΓΑ-
ΚΑΙ Η ΠΗΓΑΔΑ ΑΚΟΜΑ ΕΚΕΙ,
ΤΩΝ ΠΟΥΣΤΗΔΩΝ
ΤΩΝ ΠΟΥΣΤΗΔΩΝ Ο ΤΑΦΟΣ,
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΝΑΖΙ,
ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ ΛΑΚΟΣ.

ΚΑΙ ΤΟ ΓΟΥΡΟΥ-
ΚΑΙ ΤΟ ΓΟΥΡΟΥΝΙ Ο "ΑΡΧΗΓΟΣ",
ΠΑΤΣΟΚΟΙΛΙΑΣ
ΠΑΤΣΟΚΟΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΟΣ,
Ο ΦΥΡΕΡΙΣΚΟΣ ΤΗΣ ΠΟΡΔΗΣ,
ΤΟΥ ΑΔΟΛΦΟΥ Ο ΜΕΓΑΣ ΜΟΥΛΟΣ.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΑ-
ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΘΑΡΗ,
ΑΠ' ΤΩΝ ΠΟΥΣΤΗΔΩΝ
ΤΩΝ ΠΟΥΣΤΗΔΩΝ ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ,
ΓΑΜΑΤΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΝΑΖΙ,
ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΕΡΜΑ.

ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙ-
ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΚΑΠΟΤΕ,
ΟΙ ΚΟΚΚΙΝΟΙ
ΟΙ ΚΟΚΚΙΝΟΙ ΓΑΜΗΣΑΝ,
ΤΟΥ ΑΔΟΛΦΟΥ ΤΗΝ ΑΡΕΙΑ ΣΠΟΡΑ,
ΑΠ' ΤΟΝ ΚΩΛΟ ΤΗΝ ΞΕΣΚΙΣΑΝ.

ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΔΩ
ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ,
ΟΠΟΥ ΤΟ ΦΙ-
ΟΠΟΥ ΤΟ ΦΙΔΙ ΚΛΑΝΕΙ,
ΠΑΝΤΑ ΕΝΑΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ,
ΠΑΛΙ ΘΑ ΤΟ ΞΕΚΑΝΕΙ.

(με ίδιο ρυθμό σαν το γνωστό τραγουδάκι "εις τον αφρό, εις τον αφρό της θάλασσας...")