Σε μπαράζ επίδοσης κλήσεων επιδίδονται οι δημοτικοί αστυνομικοί της Αθήνας, τους τελευταίους μήνες, κυρίως τις βραδινές ώρες και στις περιοχές εκείνες που βρίσκονται καφετέριες και μπαρ.
Ως μοναδική απάντηση στα ισχνά οικονομικά του δήμου «μοιράζουν» απλόχερα κλήσεις, μην επιδεικνύοντας καμία ανοχή και αναλαμβάνοντας τον ρόλο του ψυχρού εφαρμοστή του γράμματος του νόμου.
Μάλιστα δεν λείπουν καταγγελίες πολιτών που αναφέρουν ότι ενώ οι υπάλληλοι της δημοτικής αστυνομίας είναι παρόντες την ώρα της παράνομης στάθμευσης, αφήνουν πρώτα τους οδηγούς να παρκάρουν και να απομακρυνθούν από τα οχήματά τους ώστε στη συνέχεια να μοιράσουν πρόστιμα.
Κλασικό παράδειγμα αποτελεί η Πατριάρχου Ιωακείμ στο Κολωνάκι, στην οποία υπάρχουν περιορισμοί στη στάθμευση. Παρά την ισχυρή παρουσία της δημοτικής αστυνομίας δεν γίνεται καμία σύσταση ή ενημέρωση στους οδηγούς. Αποτέλεσμα, όσοι κάνουν το λάθος, είτε το γνωρίζουν είτε όχι, όταν επιστρέφουν στα οχήματά τους, βρίσκονται αντιμέτωποι με το... ραβασάκι της δημοτικής αστυνομίας.
Αλλαγή
Σημειώνεται ότι από τις 16 Μαΐου του 2012 η διαχείριση της ελεγχόμενης στάθμευσης γίνεται από τη δημοτική επιχείρηση του δήμου (ΔΑΕΜ). Το σύστημα είχε διακοπεί για έξι μήνες, εξαιτίας της εμπλοκής που υπήρξε με το Ελεγκτικό συνέδριο σχετικά με τη νομιμότητα της σύμβασης την οποία είχε συνάψει ο δήμος με ιδιωτική εταιρεία.
Τελικά από τις 16 Μαΐου η ελεγχόμενη στάθμευση διαχειρίζεται από τον δήμο, ο οποίος από την αρχή κατέστησε σαφές ότι δεν θα υπάρχει καμία απολύτως ανοχή στις παραβάσεις, ειδικά για τις περιπτώσεις εκείνες που αφορούν την αντικοινωνική στάθμευση. Δηλαδή παράνομο παρκάρισμα, σε θέσεις αναπήρων, στάσεις, ράμπες κ.ά. Αλλωστε κι ο ίδιος ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης είχε δώσει το στίγμα, ξεκαθαρίζοντας ότι «η ελεγχόμενη στάθμευση θα είναι φτηνότερη για τον δήμο γιατί πια το σύστημα θα το διαχειρίζεται η ΔΑΕΜ, οπότε τα λεφτά που χάσαμε σε ένα βάθος χρόνου, θα τα πάρει πίσω ο δήμος».
Ηδη παρατηρείται ότι τα κέρδη που έχουν εισρεύσει στα ταμεία του δήμου Αθηναίων από τις εισπράξεις της ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι σημαντικά. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες, λόγω της οικονομικής κρίσης, παρατηρείται σημαντική μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου στις περιοχές του κέντρου.
Κενές θέσεις
Αρμόδιοι του δήμου εκτιμούν ότι τα αυτοκίνητα των επισκεπτών έχουν μειωθεί κατά 20%, ενώ σε κάποιες περιοχές το ποσοστό είναι μεγαλύτερο. Αλλοτε πολυσύχναστοι δρόμοι, σήμερα είναι άδειοι. Για παράδειγμα σε οδούς όπως Σούτσου, Μικράς Ασίας, Γερανίου και Ασώματων, ιδίως το απόγευμα, υπάρχουν άδειες θέσεις και μάλιστα αρκετές, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια ήταν πολυπόθητο όνειρο.
Σε πέντε μήνες
Εχουν γράψει 175.539 οδηγούς
Παρά, ωστόσο, τη μείωση του αυτοκινήτου, ο δήμος διατηρεί σχεδόν στα ίδια επίπεδα τα έσοδά του. Χαρακτηριστικό είναι ότι από 16 Μαΐου -οπότε και ανέλαβε το σύστημα η ΔΑΕΜ- μέχρι και τις 15 Οκτωβρίου η Δημοτική Αστυνομία έκοψε συνολικά 175.539 κλήσεις για παράνομη στάθμευση.
Την αντίστοιχη περίοδο του 2011 είχαν δοθεί 211.522 κλήσεις. Η μείωση αυτή, όπως παρατηρούν παράγοντες του δήμου, είναι εξαιρετικά μικρή, αν αναλογιστεί κανείς τις συνέπειες της κρίσης, καθώς ολοένα και λιγότεροι Αθηναίοι κινούνται με το όχημά τους.
Σημειώνεται πως τη χρονική περίοδο 16/5/2012 - 15/10/2012 το σύνολο των αντικοινωνικών παραβάσεων ήταν 24.456 κλήσεις (13% επί του συνόλου των κλήσεων). Τους αντίστοιχους μήνες του 2011 ήταν 30.023 κλήσεις (14% επί του συνόλου).
Επίσης, από 16 Μαΐου έως 15 Οκτωβρίου 2012 ο δήμος εισέπραξε συνολικά 1.660.450 ευρώ από την πώληση καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης και τους αντίστοιχους μήνες του 2011 μπήκαν στο ταμείο του 1.791.653 ευρώ.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΡΙΜΑΛΗ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
26-10-2012
1 σχόλιο:
ευκαιρία αυτής της ευκαιριακής εφαρμογής του νόμου να γίνει η Αθήνα μια Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, να χρησιμοποιήσουμε ΜΜΕ και ποδήλατα
Δημοσίευση σχολίου