Πέμπτη, Δεκεμβρίου 13, 2012

'ΟΔΗΓΙΑ' ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ


Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με έγγραφο - «οδηγία» του, προς τα σχολεία, υπενθυμίζει εγκύκλιο του ‘85 του τότε ΥΠΕΠΘ. Σύμφωνα με αυτή, κατά την διάρκεια της κατάληψης σχολείου οι «καταληψίες» θεωρούνται αδικαιολογήτως απόντες και ενώ όσοι μαθητές με οιονδήποτε τρόπο δηλώνουν «εμμονή στις μαθητικές τους υποχρεώσεις και δεν έλαβαν μέρος στην κατάληψη» θεωρούνται δικαιολογημένα παρόντες. Η εγκύκλιος στηρίχτηκε σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους το ‘ 85 την οποία αποδέχτηκε ο τότε υπουργός Παιδείας.


Η «οδηγία» προβλημάτισε πολλούς Διευθυντές και Συλλόγους Εκπαιδευτικών. Οι προβληματισμοί εκφράστηκαν και στην προχθεσινή συνάντηση των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων του Νομού αλλά μάταια αφού δε δόθηκε καμία σαφής απάντηση από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Προτού μπούμε στη διαδικασία σχολιασμού της εγκυκλίου και με δεδομένο το ότι οι γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα για την πολιτική ηγεσία, θέτουμε δημόσια κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις στο Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

1.     Το συγκεκριμένο έγγραφο που απέστειλε στους Διευθυντές και τους Συλλόγους των Εκπαιδευτικών είναι γενική κατεύθυνση και του νυν υπουργού Παιδείας, συνάδει με την ισχύουσα νομοθεσία ή αποτελεί τοπική πρωτοβουλία του Διευθυντή  Εκπαίδευσης που αποφάσισε να αποδεχθεί τη συγκεκριμένη γνωμοδότηση;

2.     Οι μεταγενέστερες νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις που αφορούν καταλήψεις σχολείων από μαθητές και που προσδιορίζουν επακριβώς διαδικασία αναπλήρωσης μαθημάτων για τις μέρες κατάληψης ισχύουν ή όχι;

3.     Έστω ότι εφαρμόζεται η εγκύκλιος και με τον α ή β τρόπο ένας μαθητής δήλωσε παρουσία σε μέρα κατάληψης. Σε περίπτωση αναπλήρωσης των μαθημάτων αυτής της μέρας ο μαθητής θα πρέπει να παρακολουθήσει τα μαθήματα της αναπλήρωσης ή όχι;

4.     Σύμφωνα με την «οδηγία», σε σχολεία που μέχρι σήμερα έχουν υπερβεί τις 8-9 μέρες κατάληψης, οι μαθητές τους έχουν υπερβεί το όριο των αδικαιολογήτων απουσιών και κατά συνέπεια η φοίτησή τους κρίνεται ανεπαρκής. Έτσι όλοι οι μαθητές πρέπει να επαναλάβουν την τάξη. Με δεδομένο ότι ο σύλλογος καθηγητών στο τέλος του έτους κρίνει τη φοίτηση, τι εισηγείστε; Επιμένετε να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος;

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας αναφορικά στην κάλυψη των απολεσθεισών ωρών από καταλήψεις:

·        Καλεί τους Διευθυντές και τους Εκπαιδευτικούς των Συλλόγων Διδασκόντων να ενεργήσουν, όπως κάθε φορά, με γνώμονα το μέγιστο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό όφελος των μαθητών τους.

·        Ενημερώνει τους Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς των Σχολείων ότι η ούτως ή άλλως ανεφάρμοστη «Οδηγία» είναι ασύμβατη με τις σύγχρονες νομικές και παιδαγωγικές κατευθύνσεις, αφού η ισχύουσα νομοθεσία και κυρίως οι ορθές παιδαγωγικές πρακτικές προβλέπουν την αναπλήρωση των απολεσθεισών ωρών και όχι την «τιμωρία» των μαθητών με απουσίες.

·        Προτείνει  τη συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της Σχολικής Κοινότητας (μαθητές και γονείς) ώστε να βρεθεί η προσφορότερη λύση, για κάθε σχολείο, με σκοπό την κάλυψη της διδακτέας ύλης χωρίς να διαταραχθεί το παιδαγωγικά κλίμα και οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ δασκάλου και μαθητή.

·        Με δεδομένη την αναγκαιότητα κάθε στοιχείου της Σχολικής ζωής, είτε αυτό λέγεται μάθημα στην τάξη και το εργαστήριο είτε αυτό ονομάζεται σχολική γιορτή, διδακτική επίσκεψη ή εκπαιδευτικός περίπατος είτε αυτό ονομάζεται ανάπαυλα του Σαββάτου ή των διακοπών, προτείνει την παράταση του σχολικού έτους για όσες μέρες κρίνουν οι Εκπαιδευτικοί ότι απαιτείται.

Υ.Γ. Πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος και η γνωμοδότηση τέθηκε για πρώτη φορά ίσως στο σύλλογο του 1ου Κ.Ε.Τ.Ε. Λαμίας, το 1985, μετά από πολυήμερη κατάληψη 450 μαθητών. Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών την αγνόησε θεωρώντας ότι δεν υφίσταται η έννοια της απουσίας σε ένα σχολείο που δεν λειτουργεί. Την απόφαση αυτή την κοινοποίησε στις προϊστάμενες αρχές οι οποίες αφού έβγαλαν ένα αναστεναγμό ανακούφισης σφύριξαν αδιάφορα.


Πηγή: alfavita.gr
ΠΡΕΖΑ TV
13-12-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: