Πέμπτη, Δεκεμβρίου 13, 2012

ΜΕ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΒΑΡΗ ΣΤΟ ΛΑΟ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ


«Γη και ύδωρ» προσφέρει η κυβέρνηση στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους για να συνεχιστούν τα έργα στους 4 μεγάλους αυτοκινητοδρόμους (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός και Ολυμπία Οδός), που έχουν «παγώσει» λόγω άρνησης των ιδιωτικών τραπεζών να συνεχίσουν τη δανειοδότηση των μεγαλοεργολάβων.


Με την καταρχήν συμφωνία που ήρθε η κυβέρνηση με τους ιδιωτικούς ομίλους, τους χορηγεί πρόσθετες χρηματοδοτήσεις, που θα πληρώσει ο ελληνικός λαός, ενώ παράλληλα διατηρούνται αμετάβλητα τα πανάκριβα χαράτσια των διοδίων που επίσης θα πληρώνει ο λαός για δεκαετίες. Ειδικότερα η συμφωνία, σύμφωνα με δηλώσεις που έκαναν το απόγευμα ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Στ. Καλογιάννης, προβλέπει τα εξής:
    Την πληρωμή του 50% περίπου των πρόσθετων διεκδικήσεων των κατασκευαστικών ομίλων (για καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές, τη μετάθεση δικτύων κοινής ωφέλειας κ.λπ.). Πρόκειται για ένα ποσό 280 εκατ. ευρώ που θα δοθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό και, φυσικά, θα πληρώσει ο ελληνικός λαός.
    Την κρατική επιχορήγηση των έργων με πρόσθετα κονδύλια 650 εκατ. ευρώ που θα προέλθουν από δάνειο που ήδη έχει εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το οποίο θα κληθεί να αποπληρώσει πάλι ο ελληνικός λαός. Με το δάνειο αυτό προβλέπεται να κλείσουν οι «τρύπες» που υπάρχουν τόσο από τη μείωση των προβλέψεων που υπήρχαν για τις εισπράξεις διοδίων στις αρχικές συμβάσεις κατά 45%, όσο και από την αποχώρηση που προβλέπεται ότι θα γίνει ορισμένων από τις 43 ιδιωτικές τράπεζες που δανειοδοτούν τους μεγαλοεργολάβους. Τα δύο αυτά κενά θα καλυφθούν επιπρόσθετα και από κονδύλια του ΕΣΠΑ. Δηλαδή το δημόσιο αναλαμβάνει να καλύψει με πρόσθετα κονδύλια την υποτιθέμενη συμβολή των μεγαλοεργολάβων, σε σημείο που ουσιαστικά τα έργα αυτά χάνουν εντελώς κάθε έννοια της λεγόμενης «αυτοχρηματοδότησης», προκειμένου να εξασφαλιστεί η κερδοφορία τους...
    Την περικοπή τριών τουλάχιστον οδικών τμημάτων που υπήρχαν στις αρχικές συμβάσεις, η κατασκευή των οποίων παραπέμπεται ουσιαστικά στο άδηλο μέλλον. Πρόκειται για τα τμήματα: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού και Τρίκαλα - Παναγιά και Λαμία - Δομοκός, της Κεντρικής Οδού.
    Όσον αφορά τα διόδια αυτά θα παραμείνουν, όπως ακριβώς προβλέπονταν στις αρχικές συμβάσεις. Δηλαδή, μόλις ολοκληρωθεί και υπογραφεί η συμφωνία θα υπάρξει αμέσως τιμαριθμική προσαρμογή τους με βάση τον πληθωρισμό, ενώ κάθε φορά που ολοκληρώνεται κατασκευαστικά ένα τμήμα θα αυξάνει το αντίτιμο του χαρατσιού κατά 40% έως και 60%, ανάλογα με το τι προβλέπουν οι συμβάσεις!
Πάντως, παρά την αισιοδοξία των υπουργών ότι τα έργα θα ξεκινήσουν την άνοιξη, η αρχική αυτή συμφωνία βρίσκεται στον «αέρα», καθώς με αυτήν θα πρέπει να συμφωνήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και οι ιδιωτικές τράπεζες, οι οποίες διεκδικούν πολύ μεγαλύτερο επιτόκιο από το 2,8% με 3% με το οποίο δεσμεύτηκαν να δανειοδοτήσουν τα έργα το 2007. Τέλος τα αναθεωρημένα κείμενα των συμβάσεων, που θα προκύψουν μετά τη συμφωνία, θα πρέπει να κατατεθούν για κύρωση στη Βουλή.
902.GR
ΠΡΕΖΑ TV
13-12-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: