Παρασκευή, Ιανουαρίου 18, 2013

Η COSCO ΟΡΕΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΛΙΜΑΝΙ…ΑΦΟΥ ΞΕΠΟΥΛΑΜΕ…ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΕΙ ΣΕ ΤΙΜΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ;


Την όρεξη των Κινέζων άνοιξε η ραγδαία ανάπτυξη των μεγεθών του εμπορευματικού τομέα του ΟΛΠ.
Ο «κινεζικός δράκος» (Cosco) εμφανίζεται διατεθειμένος να δαπανήσει 1 δισ. για την εξαγορά του ΟΛΠ
Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της «China Daily», η Cosco είναι έτοιμη να καταθέσει προσφορά 1 δισ. για την εξαγορά του λιμανιού του Πειραιά.
Του δημοσιεύματος προηγήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας του SASAC, του «κινεζικού οργανισμού διαχείρισης κεφαλαίων μεγάλων επιχειρήσεων», ο οποίος είναι ο κύριος μέτοχος 168 κινεζικών εταιρειών, και της Cosco, με τη διοίκηση του ΟΛΠ στα τέλη Δεκεμβρίου.


Η κινεζική εταιρεία περιμένει την οριστικοποίηση του σχεδίου της ελληνικής κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των λιμένων, αφού ορισμένοι κυβερνητικοί παράγοντες εμμένουν ότι είναι προς το συμφέρον του Πειραιά η δραστηριοποίηση δύο ανταγωνιστριών εταιρειών στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων («ΣΕΜΠΟ»), παρά η δημιουργία ενός «ιδιωτικού μονοπωλίου» (Cosco). Στο σημείο αυτό, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα της Ε.Ε. για τυχόν φοροαπαλλαγές στη σύμβαση Cosco - Δημοσίου.

Πάντως, η έλευση της Cosco στον Πειραιά οδήγησε σε ραγδαία άνοδο των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι, με αμοιβαία οφέλη.

Κοντέινερ τέρμιναλ

Τόσο ο «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά» (θυγατρική εταιρεία της Cosco) όσο και ο ΟΛΠ βελτιώνουν τα μεγέθη τους. Ενδεικτικό είναι ότι ο Πειραιάς έγινε το πιο δημοφιλές κοντέινερ τέρμιναλ της Cosco.

Η Cosco, στην προσπάθειά της να αυξήσει τη ροή φορτίων, ενέταξε στη λίστα των πελατών του «ΣΕΜΠΟ» μεγάλες ασιατικές εταιρείες, όπως η Κ-Line, η YML και η Hanjin, με τις οποίες συνεργάζεται, ενώ προχώρησε σε συμφωνίες και με άλλες εταιρείες-κολοσσούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όπως η Evergreen, η Maersk κ.ά., προκειμένου να στρέψουν φορτία τους προς το λιμάνι του Πειραιά.

Η κίνηση αυτή απέδωσε, καθώς στο περσινό 9μηνο η Cosco διακίνησε, από την προβλήτα ΙΙ του Πειραιά, περί τα 1,6 εκατ. κοντέινερ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 95,9%. Ο Πειραιάς συνεχίζει να παραμένει το πιο δυναμικό κοντέινερ τέρμιναλ για τους Κινέζους, καθώς στο περσινό 9μηνο η διακίνηση φορτίων στο Σουέζ μειώθηκε κατά 9,6%, στη Νάπολη αυξήθηκε 19,1%, ενώ κατά 11,6% μειώθηκε στην Αμβέρσα.

Φ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ
enet.gr
ΠΡΕΖΑ TV
18-1-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: