Μειλίχιος και σνομπ ο Ανδρέας Ρωσσώνης -όπως άλλωστε αρμόζει σ' ένα κολεγιόπαιδο και γαμπρό μιας παραδοσιακής πολιτικής οικογένειας όπως αυτή του Μ. Παπακωνσταντίνου- χρόνια τώρα μπαινοβγαίνει στο υπουργείο Αμυνας με τον αέρα του νικητή...
Πρωτοεμφανίζεται στον χώρο των εξοπλισμών στα μέσα της δεκαετίας του '80 πλάι στον Β. Μοδιάνο, που από τη δεκαετία του '70 εκπροσωπεί στην Ελλάδα τον ιταλικό αμυντικό κολοσσό Fin Μecanica Group, που μεταξύ άλλων διαθέτει τα γνωστά κανόνια Oto Μelara - πυρομαχικά, πολεμικά πλοία της εταιρείας Fincantieri καθώς και το αμυντικό τμήμα της Alenia.
Συνεργασία... κανόνι. Με λίγα λόγια, το «δίδυμο» Μοδιάνο - Ρωσσώνη εκπροσωπεί παραδοσιακά στην Ελλάδα το «super market» της ιταλικής αμυντικής βιομηχανίας. Οι δουλειές τους απλώνονται χρόνο με τον χρόνο καθώς ολοένα και περισσότερα ιταλικά αμυντικά συστήματα αγοράζονται από τις Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις. Τα «ιταλικά» σκήπτρα κρατάει σταθερά το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, καθώς τα κανόνια Oto Melara μπαίνουν σχεδόν σε όλα τα πολεμικά πλοία!
Θεωρούνται αξιόπιστα συστήματα και γίνονται must. Ωστόσο το δίδυμο Μοδιάνο - Ρωσσώνη σπεύδει να «φορέσει» στο σύστημα Oto Melara και το πυροβόλο 76 χιλιοστών και το βαφτίζει? «αντιαεροπορικό»! Οι δε αεροπόροι με τα υπερσύγχρονα αεροσκάφη 3ης και 4ης γενιάς που από ψηλά βλέπουν τα πυροβόλα των 76 χιλιοστών γελάνε πονηρά, καθώς θυμούνται τα ένδοξα Bo Furs που τη δεκαετία του '60 έβαλαν στις Ντακότες?
Οσο για τις κάννες των συγκεκριμένων πυροβόλων, εντάσσονται στα αναλώσιμα υλικά. Μοδιάνο και Ρωσσώνης, όπως και ο Χ. Μπεκατώρος, καθιερώνονται ως η ισχυρή «τριπλέτα», που αναλαμβάνει τις «αναβαθμίσεις» των μονάδων του Ελληνικού Στόλου?
Αρχές της δεκαετίας του 2000 ο Α. Ρωσσώνης εκδηλώνει ζωηρό ενδιαφέρον μαζί με τον Μπεκατώρο και για τον εκσυγχρονισμό των ολλανδικών φρεγατών, οι οποίες σημειωτέον μια δεκαετία μετά αποσύρονται από την ενεργό δράση.
Ο Α. Ρωσσώνης εμπλέκεται και στην πρόσκτηση των πετρελαιοφόρων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας με τεχνογνωσία από την ιταλική εταιρεία Fincantieri. Εκείνη την εποχή πολλοί ήταν αυτοί που χαρακτήριζαν «ασύμφορο» και «υπερτιμολογημένο» το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η μόνη φορά που τα βρίσκει «σκούρα» ο Α. Ρωσσώνης είναι επί εποχής Βαγγέλη Βασιλάκου στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών, όπου μπλοκάρει το πρόγραμμα Αντισταθμιστικών Οφελών?
Μπίζνες και στην κρίση. Το 2009, με την ανάληψη της εξουσίας από το ΠΑΣΟΚ, παρά την οικονομική κρίση, ο Α. Ρωσσώνης εξακολουθεί να αναπτύσσει εντονότατη δραστηριότητα στον χώρο των εξοπλισμών. Μάλιστα, πριν από την πτώση της κυβέρνησης Γεωργίου Παπανδρέου, στις 12 Οκτωβρίου του 2011, στο ΓΕΝ γίνεται επίσημη παρουσίαση από τους εκπροσώπους της Oto Melara κ. Α Ρωσσώνη, Α. Μοντόβιο και Ν. Μενάρντο, στο πλαίσιο εξέτασης - διερεύνησης προγράμματος εκσυγχρονισμού φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ και κατασκευής νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού.
Ναι, ακριβώς! Η Ελλάδα του μνημονίου και της άγριας λιτότητας συζητεί με τους Ιταλούς δια του αντιπροσώπου τους Α. Ρωσσώνη για νέα εξοπλιστικά προγράμματα?
Επί κυβερνήσεως Γ. Παπανδρέου και ενώ ο Γ. Παπακωνσταντίνου ως υπουργός Οικονομικών βάζει την υπογραφή του για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά έναντι ενός ευρώ στην Abu Dhabi Mar και τον Λιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα, στην πιάτσα κυκλοφορεί η πληροφορία ότι ο Α. Ρωσσώνης προωθεί μέσω των ναυπηγείων το πρόγραμμα των κορβετών Benuna έναντι των γαλλικών φρεγατών FREMM.
Οι Λιβανέζοι των Αθηνών. Οι φήμες δίνουν και παίρνουν στον χώρο της μεσιτίας οπλικών συστημάτων όσο βρίσκεται εν ζωή η ιδέα των Benuna. Οπως αποκάλυψε πρόσφατα ο ιστότοπος On Alert: «O Ρωσσώνης έρχεται πιο κοντά στον Ισκαντάρ Σάφα και την υπόλοιπη λιβανέζικη παρέα των Αθηνών, που απαρτίζεται από τους επιχειρηματίες Τζ. Χάλακ, γνωστό στην Ελλάδα ως διαχρονικό φίλο της οικογένειας Παπανδρέου, και τον Αλ Χουρί, εκπρόσωπο της λιβανέζικης εταιρείας CCC με έδρα την Αθήνα.
Ανεπιβεβαίωτες φήμες. Ωστόσο, παρά τις παραπάνω φήμες, καμία δημόσια εμφάνιση δεν έχει γίνει του Α. Ρωσσώνη με τους Λιβανέζους των Αθηνών αλλά ούτε έχει δει το φως της δημοσιότητας κάποιο σχετικό έγγραφο ή συμφωνητικό που να αποδεικνύει επιχειρηματική σχέση των παραπάνω.
Πάντως, ένα είναι σίγουρο: εν μέσω οικονομικής κρίσης και με το ΔΝΤ εγκαταστημένο στην Ελλάδα, το υπουργείο Οικονομικών ενέκρινε την εκταμίευση 480 εκατομμυρίων ευρώ για την αποπληρωμή μέρους του αμαρτωλού προγράμματος των υποβρυχίων...
Μισό δισ. € ο τζίρος
Σε ποσό που ξεπερνάει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ εκτιμώνται οι δουλειές που έχει κάνει το δίδυμο Μοδιάνο - Ρωσσώνη στο Πολεμικό Ναυτικό. Συνολικά έχουν πουληθεί 50 συστήματα Oto Melara που μαζί με τα αντίστοιχα... αντιαεροπορικά πυροβόλα και τα πυρομαχικά, ο τζίρος ξεπερνάει κατά πολύ τα 500 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία 30ετία!
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς επιτελών του ΠΝ, το συνολικό κόστος των συστημάτων Oto Melara ανέρχεται στα 310 εκατ., ενώ για πυρομαχικά και για αναλώσιμα (κάννες - υλικά συντήρησης) έχουν δαπανηθεί περισσότερα από 200 εκατ. την τελευταία εικοσαετία. Επίσης, στον τζίρο του δίδυμου Μοδιάνο - Ρωσσώνη θα πρέπει να υπολογιστούν και οι δουλειές που έκαναν για:
Την κατασκευή του πετρελαιοφόρου «Προμηθεύς» που συνολικά το πρόγραμμα ξεπέρασε τα 100 εκατ.
Τον εκσυγχρονισμό των ολλανδικών φρεγατών.
Την επισκευή των πυραυλικών συστημάτων των πυραυλάκατων τύπου «Λάσκος».
Θοδωρής Ασημακόπουλος
Το alter ego του Ρωσσώνη με τους ανοικτούς... λογαριασμούς στο σκάνδαλο Proton
Μαζί με τον Α. Ρωσσώνη ήρθε στην επικαιρότητα και ο στενός συνεργάτης του Θοδωρής Ασημακόπουλος. «Παιδί» της Ανανεωτικής Αριστεράς, παλιός συνεργάτης του Λεωνίδα Κύρκου, επικοινωνιολόγος στο επάγγελμα που είχε συνεργαστεί με τον Φώτη Κουβέλη, ενώ από το 2009 αυτός και ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος γίνονται σύμβουλοι του Γιώργου Παπανδρέου και μεταξύ άλλων αναλαμβάνουν και το στάιλινγκ του πρώην πρωθυπουργού. Ο Θ. Ασημακόπουλος βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τον Ν. Αθανασάκη και την Αντα Παπανδρέου. Είναι ο «οραματιστής» της συνεργασίας του ΠΑΣΟΚ με το ανανεωτικό τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ και πρωτοστατεί στη δημιουργία της ΔΗΜΑΡ.
Ο Θοδωρής Ασημακόπουλος διοργανώνει στην «Αίγλη» εκδήλωση προς τιμήν του Λεωνίδα Κύρκου παρουσία των Γιώργου Παπανδρέου και Φώτη Κουβέλη, καθώς και των επιχειρηματιών Λαυρέντη Λαυρεντιάδη και Πέτρου Κυριακίδη. Είναι το ίδιο ακριβώς πρόσωπο που τώρα εμπλέκεται στο σκάνδαλο της «Proton».
Γρίφος με τις ρήτρες
Εκτός όλων των παραπάνω, ο Θ. Ασημακόπουλος μετά το 2004 ορίζεται ως ένας εκ των αντιπροσώπων της ιταλικής αεροναυπηγικής εταιρείας Alenia. Την περίοδο του 2010, επί αναπληρωτή υπουργού Αμυνας Π. Μπεγλίτη και γενικού διευθυντή Εξοπλισμών Β. Βασιλάκου, διεξάγονται σκληρές διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Alenia για την παραλαβή των ιταλικών μεταγωγικών αεροσκαφών C-27J που είχε παραγγείλει η Ελλάδα από το 2002. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη παρουσιάζουν διάφορα τεχνικά προβλήματα και η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία αρνείται να τα παραλάβει.
Ο Β. Βασιλάκος επιβάλλει ρήτρες καθυστέρησης και όλοι οι Ελληνες αντιπρόσωποι ιταλικών αμυντικών εταιρειών ασκούν συντονισμένες πιέσεις προς την κυβέρνηση για να μην πληρωθούν οι ρήτρες και τα αεροπλάνα να παραληφθούν όπως όπως. Μέχρι σήμερα δεν έχει αποσαφηνιστεί ο γρίφος με τις ρήτρες των C-27J.
Δήμος Βερύκιος
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
6-1-2013
1 σχόλιο:
Είσαι τεμπέλης?
Ζηλεύεις και φθονείς τους πάντες γύρω σου?
Έχεις να χαμογελάσεις, και εσυ δε θυμάσαι από πότε?
Είσαι παρθένος ετών 30?
Σε έχουνε γραμμένο στ'αρχίδια τους όλοι?
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ, ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΠΡΟΦΙΛ ΧΡΥΣΑΥΓΗΤΗ, ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΝΟΤΕΡΗ Τ.Ο., ΝΑ ΞΕΣΠΑΣΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΔΥΝΑΜΟ ΚΑΙ ΑΒΟΗΘΗΤΟ ΟΙΚΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΦΥΓΑ
Δημοσίευση σχολίου