Τρίτη, Μαρτίου 12, 2013

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ:ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΝΟΘΕΥΜΕΝΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ - ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ -ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ-


-ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΤΑ ΝΟΘΕΥΜΕΝΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΟΛΟ,ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΑΡΜΑΤΑ.
-ΟΡΓΑΣΜΟΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΑΣ.
-Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΛΑΜΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑΔΩΝ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕ "ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ" ΚΑΙ "ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ" ΠΛΑΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ...

Ρεπορτάζ:Μάνος Κακλαμάνος-Εφημερίδα Το Χωνί
Ασύδοτα και ανενόχλητα δρουν,μέχρι σήμερα, τα κυκλώματα στο χώρο των καυσίμων, παρά τις επαναλαμβανόμενες καταγγελίες. Τα τελευταία οκτώ χρόνια δεν έχουν σταματήσει να έρχονται στη δημοσιότητα, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, νέες αποκαλύψεις για εντοπισμό νοθευμένου πετρελαίου στις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις. Το ΧΩΝΙ,αποκαλύπτει σήμερα εκθέσεις δειγμάτων του Γενικού Χημείου του Κράτους,που βρίσκονται ήδη στα χέρια της Εισαγγελίας και τα οποία πιστοποιούν πως κάποιοι επιμένουν να κερδοσκοπούν εις βάρος μας, κλέβοντας το ίδιο το… στράτευμα, δημιουργώντας την αίσθηση πως όχι μόνο εκμεταλλεύονται μια γενικευμένη ατιμωρησία, αλλά πως δρουν και λειτουργούν με τις πλάτες άλλων.
ΤΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ
Αυτή τη φορά, το θέμα έρχεται στην επικαιρότητα με αφορμή την παρέμβαση του γενικού γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Γιώργου Σούρλα, ο οποίος παρέδωσε στον αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και προϊστάμενο των Εισαγγελέων Οικονομικού Εγκλήματος, Νικόλαο Παντελή, έναν ογκώδη φάκελο με 49 χημικές αναλύσεις, από δείγματα που έλαβε πρόσφατα το ΣΔΟΕ από δεξαμενές στρατοπέδων και τα οποία διαπιστώθηκε ότι είναι νοθευμένα αλλά και επικίνδυνα καθώς καθίστανται πιο εύφλεκτα και άρα ικανά να προκαλέσουν βλάβη σε πρόσωπα.

Με πιο απλά λόγια, ο κ. Σούρλας ζήτησε την άμεση παρέμβαση της Δικαιοσύνης ώστε να μπει ένα φρένο στο μεγάλο φαγοπότι και στην εγκληματική δράση των κυκλωμάτων που υφαρπάζουν -νοθεύοντας τα καύσιμα, με νερό ή θείο-,δισεκατομμύρια ευρώ, αγνοώντας κάθε Αρχή και μάλιστα σε ένα εθνικό ευαίσθητο τμήμα που πρέπει να τηρείται αυστηρά η νομιμότητα.
Η υπόθεση δεν είναι καινούρια και αυτό την καθιστά ακόμη περισσότερο ύποπτη. Η παρατεταμένη αδράνεια της πολιτείας δημιουργεί πλέον σε πολλούς,έντονες υπόνοιες για εμπλοκή -σε αυτήν- πανίσχυρων οικονομικών παραγόντων της χώρας, «επιφανών» πολιτικών, στρατιωτικών ακόμη και δικαστικών που είτε δρουν υπογείως βάζοντας χέρι με άνομα μέσα σε κονδύλια που δαπανώνται για την αγορά καθαρών καύσιμων υλών είτε δεν φρόντισαν να εντοπίσουν τους υπαίτιους ενός τεράστιου σκανδάλου, παρά τις επανειλημμένες ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν.
Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο ο κ.Σούρλας επαναφέρει συχνότατα το ζήτημα από το 2004, οπότε ήρθαν υπόψη του τα πρώτα στοιχεία για τη νοθεία. Την τελευταία περίοδο Σημίτη, είχε μάλιστα προχωρήσει σε δεκατέσσερις(!) κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, προκειμένου να πληροφορηθεί ποιες είναι οι προδιαγραφές και διαδικασίες προμήθειας καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων.
Από εκείνη την εποχή έως σήμερα, τίποτα μοιάζει να μην έχει αλλάξει. 
Το ΧΩΝΙ δημοσιεύει τα ντοκουμέντα που αποδεικνύουν τη βάση των καταγγελιών του πρώην υπουργού και τα οποία μαρτυρούν πως τα τελευταία οκτώ χρόνια, κανένα αυτί δεν έχει ιδρώσει ώστε να μπει οριστικό τέρμα στην πρωτοφανή υπόθεση διαφθοράς και να συλληφθούν οι υπαίτιοι του αίσχους.

Οπως μπορεί ο καθένας να διαβάσει,οι δειγματοληψίες απέδειξαν, για ακόμη μια φορά, πως οι Ενοπλες Δυνάμεις χάνουν κατά κράτος από τα κυκλώματα των καυσίμων. Τα στοιχεία, από δείγματα που ελήφθησαν τους τελευταίους μήνες του 2012 από στρατόπεδα της Κρήτης και της Πάτρας, δεν χωρούν αμφισβήτησης,αφού σε όλες τις περιπτώσεις τα πετρέλαια που εντοπίστηκαν δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές. Αξίζει τα σημειωθεί ότι οι Ενοπλες Δυνάμεις προμηθεύονται από τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία σε ποσοστό 35% ανήκουν στο κράτος και σε ποσοστό 65% ανήκουν σε ιδιώτες, με το μεγαλύτερο μερίδιο στον Ομιλο Λάτση.
Κανείς ωστόσο δεν μπήκε έως σήμερα στον κόπο να διαλευκάνει σε πιο στάδιο νοθεύονται τα καύσιμα, καθώς ουδείς μπορεί να αποκλείσει (έως να αποφανθούν οι αρμόδιες αρχές) το ενδεχόμενο η κραυγαλέα παράβαση να πραγματοποιείται στο στάδιο της μεταφοράς των καυσίμων ή οπουδήποτε αλλού.

Πολιτικοί , στρατιωτικοί , δικαστές και παρά γοντες στο …παιχνίδι
Στις 21 Μαρτίου του 2011, ο Γιώργος Σούρλας είχε καταγγέλει –με ενημερωτικό του σημείωμα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής- πως τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας των καυσίμων ενθαρρύνονται από πράξεις και παραλείψεις πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και υπηρεσιακών παραγόντων όπως:
1) Με την απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας με αριθμό 1940/4-2003 με την οποία καταργήθηκε το δελτίο παραγγελίας για προμήθεια πλοίων με πετρέλαιο που σημειωτέο είναι αδασμολόγητο πράγμα που σημαίνει ότι όταν διατίθεται στην εσωτερική αγορά οι διακινητές έχουν κέρδος που ανέρχεται στα 245 ευρώ ανά 1.000 λίτρα. Με την κατάργηση του δελτίου παραγγελίας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου ποιες πραγματικά ποσότητες προμηθεύονται τα πλοία. Αν διατίθενται στις Ενοπλες Δυνάμεις πρόκειται για μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας.

2) Οι εταιρείες που διαπιστώθηκε ότι διαθέτουν λαθραία καύσιμα (όπως στην περίπτωση με τα 600 φορτία με 4 δισ. δραχμές διαφυγόντες φόρους) όχι μόνο δεν προσήχθησαν στα ποινικά δικαστήρια, αλλά το 2004 απαλλάχθηκαν από τα πολλαπλά τέλη με νομοθετική ρύθμιση.
3) Με την εμπλοκή στα κυκλώματα υπαλλήλων των τελωνείων του ΣΔΟΕ και τη «χειραγώγηση» της συνθέσεως των δικαστηρίων, όπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Σανιδάς όπου μία εφέτης είχε κληρωθεί σε τρεις διαδοχικές δίκες εξ αναβολής των ιδίων διαδίκων.
4) Ακόμη, λαθρέμποροι καυσίμων ενώ τιμωρήθηκαν σε πρώτο βαθμό με βαρύτατες ποινές, στη συνέχεια απαλλάχθηκαν.
5) Το υπουργείο Οικονομίας το Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες που όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα, αλλά δαπανώνται και χρήματα για το λιμενισμό τους. Ούτε βέβαια προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την προμήθεια άλλων τριών που είχαν αποφασιστεί.
6) Μελέτες και προτάσεις ελέγχου της φοροδιαφυγής στα καύσιμα που συντάχθηκαν και που εκτιμήθηκε ότι θα είχαν αποτελέσματα παραμένουν ακόμα στα συρτάρια του υπουργείου Οικονομίας

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ

Εντύπωση προκαλεί πάντως η γενικευμένη αδράνεια της ελληνικής πολιτείας για ένα θέμα που σύρεται επί σειρά ετών, προκαλώντας αιμορραγία στα δημόσια ταμεία, αλλά και δημιουργώντας ταυτόχρονα σοβαρά τραύματα στο μάχιμο των Ενόπλων Δυνάμεων,που υποχρεούνται να λειτουργήσουν με επικίνδυνα καύσιμα χαμηλής ποιότητας τα οποία -σύμφωνα με ορισμένους- είναι ικανά να προκαλέσουν ακόμη και βλάβες σε πρόσωπα και μέσα. Το χρονικό των πιο πρόσφατων καταγγελιών, είναι αποκαλυπτικό της έλλειψης βούλησης, αντιμετώπισης του προβλήματος και εντοπισμού των ενόχων.

2004: Το θέμα τίθεται με επαναλαμβανόμενα ερωτήματα στη Βουλή, από τον τότε βουλευτή, Γιώργο Σούρλα.

2007: Καθ’ υπόδειξη του τότε υπουργού Αμυνας, Ευάγγελου Μεϊμαράκη, ο κ. Σούρλας καταθέτει τον πλήρη φάκελο στον τέως εισαγγελέα του Αρείου Πάγου,Γιώργο Σανιδά, αλλά και στον εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, αντιστράτηγο, Δημήτρη Ασδέρη. Η υπόθεση μπαίνει στο αρχείο, αφού το πόρισμα αποδίδει τα ευρήματα στο μη σωστό καθαρισμό δεξαμενών, βυτίων ή αγωγών πετρελαίου.

2007: Ο κ. Σούρλας ενημερώνει -κατά δήλωσή του- τον τότε υπουργό Δημοσίας Τάξης Βύρωνα Πολύδωρα.

2009: Ο Ευάγγελος Βενιζέλος, τότε υπουργός Εθνικής Αμυνας, ενημερώνεται για το θέμα.

2010: Ο κ. Σούρλας προσφεύγει στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ιωάννη Τέντε. Δίνεται εντολή στον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεώργιο Κολιοκώστα για τη διερεύνηση του θέματος.

2011: Ενημερωτικό σημείωμα Σούρλα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

2013: Ο κ. Σούρλας επανακινεί το θέμα. Παραδίδει στοιχεία και ζητά την παρέμβαση του αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και προϊστάμενο των Εισαγγελέων Οικονομικού Εγκλήματος, Νικόλαου Παντελή.Να σημειωθεί πως, προκλητικά, αγνοήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια και οι λαθρεμπορικές πράξεις ενεργειακών προϊόντων που καταγράφηκαν σε πορίσματα του υπουργείου Οικονομίας το 1999 και το 2007.

Ρεπορτάζ:Μάνος Κακλαμάνος-Εφημερίδα Το Χωνί


ΠΡΕΖΑ TV
12-3-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: