Τετάρτη, Απριλίου 24, 2013

EE: ΦΟΒΟΙ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ OLYMPIC AIR ΑΠΟ ΤΗΝ AEGEAN-ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ


Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μπαίνει η προτεινόμενη εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines. H Επιτροπή αποφάσισε να προχωρήσει σε ενδελεχή έρευνα.
Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία της καθώς εκτιμά πως η συναλλαγή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα αυξήσεις τιμών και μειωμένη ποιότητα υπηρεσιών σε αρκετά ελληνικά δρομολόγια εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα.
Σε αυτό το πλαίσιο συνεχίζει, η οντότητα που θα προέκυπτε από τη συγκέντρωση θα αποκτούσε το μονοπώλιο ή ισχυρή θέση στην αγορά.
Η Επιτροπή έχει λάβει προθεσμία 90 εργάσιμων ημερών, δηλαδή έως τις 3 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να λάβει οριστική απόφαση, για το εάν και κατά πόσο η προτεινόμενη συναλλαγή θα παρακωλύσει σε σημαντικό βαθμό την άσκηση αποτελεσματικού ανταγωνισμού στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ).

"Έχουμε καθήκον να εξασφαλίσουμε ότι οι Έλληνες επιβάτες και οι επισκέπτες της Ελλάδας θα μπορούν να ταξιδεύουν με εισιτήρια σε ανταγωνιστικές τιμές, ιδίως σε αυτούς τους χαλεπούς οικονομικά καιρούς", είπε ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια, σχολιάζοντας την απόφαση.
Τα "αγκάθια" για να προχωρήσει το μεγάλο deal
Πάντως, όπως γίνεται γνωστό, από την αρχική ανάλυση της αγοράς, η Κομισιόν έχει διαπιστώσει ότι η προτεινόμενη συναλλαγή θέτει ορισμένα σοβαρά προβλήματα σε αρκετά ελληνικά δρομολόγια εσωτερικού, στα οποία η Aegean και η Olympic είτε ανταγωνίζονται μεταξύ τους επί του παρόντος είτε βρίσκονται σε καλή θέση για να ανταγωνιστούν.
Επίσης, η μέχρι σήμερα έρευνα έδειξε ότι η οντότητα που θα προέκυπτε από την προτεινόμενη εξαγορά θα αποκτούσε το μονοπώλιο στα δρομολόγια από Αθήνα προς Χανιά, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη και Κω, γεγονός που θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις στις τιμές των εισιτηρίων και στο επίπεδο της εξυπηρέτησης των επιβατών των εν λόγω δρομολογίων.
Σε άλλα ελληνικά δρομολόγια εσωτερικού όπου οι δύο αεροπορικές εταιρείες εκτελούν δρομολόγια σε ανταγωνισμό με τη Cyprus Airways (δηλ. από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ρόδο), η συναλλαγή θα απομάκρυνε ένα σημαντικό ανταγωνιστή.
Πλήγμα στον ανταγωνισμό
Επιπλέον, από την έρευνα της Επιτροπής προέκυψαν ενδείξεις ότι η Cyprus Airways, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των δύο εταιρειών, ίσως να πάψει στο μέλλον να δρα ως βιώσιμος ανταγωνιστής στην εγχώρια ελληνική αγορά.
Τέλος, από την αρχική ανάλυση της αγοράς, δεν προκύπτουν προοπτικές εισόδου άλλων ανταγωνιστών, τόσο σε κλίμακα όσο και εντός χρονοδιαγραμμάτων τέτοιων ώστε να εξασφαλίζουν ότι η οντότητα που θα προέκυπτε από τη συγκέντρωση θα δεχόταν ανταγωνιστική πίεση και θα συμπεριφερόταν με πειθαρχία ως προς τις τιμές.
Οι δεσμεύσεις που πρότεινε η Aegean κατά την προκαταρκτική έρευνα δεν κάλυψαν τα εν λόγω σοβαρά προβλήματα ανταγωνισμού.
Να υπενθυμίσουμε πως στις 26 Ιανουαρίου του 2011, η Κομισιόν απαγόρευσε την πρώτη προταθείσα συγχώνευση της Olympic Air και της Aegean Airlines.
Ο λόγος ήταν πως είχε διαπιστώσει προβλήματα ανταγωνισμού σε 10 ελληνικά δρομολόγια εσωτερικού με αναχώρηση από Αθήνα, με οιονεί μονοπώλιο σε εννέα από αυτά και απώλεια δυνητικού ανταγωνισμού σε ένα δρομολόγιο.
Στο πλαίσιο της τρέχουσας έρευνας, η Επιτροπή εξετάζει τις αλλαγές στις συνθήκες της αγοράς που σημειώθηκαν μετά την απόφασή του 2011.
Στέλιος Μπαμιατζής
http://news247.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
24-4-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: