Τετάρτη, Μαΐου 22, 2013

Η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΕΡΓΟ 26,5 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΙ Η ΒΙΟΤΕΡ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΒΡΩΜΑΕΙ ΛΙΓΟ...ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ...


Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
Με τη μέθοδο της υποκατάστασης του αναδόχου, άλλο ένα από τα σημαντικά έργα της Θεσσαλονίκης, όπως ήδη έγινε με το βασικό έργο του Μετρό, περνάει στα χέρια της Ακτωρ ΑΤΕ του ομίλου Μπόμπολα.Πρόκειται για το έργο σύνδεσης 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, προϋπολογισμού 26,5 εκατ. ευρώ. Μετά τη σχετική σύμβαση που υπέγραψε, η Ακτωρ ΑΤΕ αναλαμβάνει να ολοκληρώσει τα έργα που άφησε στη μέση η ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε.


Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας του Δημοσίου Εγνατία Οδός Α.Ε., που είναι ο κύριος του έργου, η αρχική εργολαβία είχε δημοπρατηθεί τον Σεπτέμβριο του 2006 και η σχετική σύμβαση είχε υπογραφεί τον Δεκέμβριο του 2006 με τη ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε. Ωστόσο περίπου από τα μέσα του 2010 παρουσιάστηκαν συμβατικές εμπλοκές, με αποτέλεσμα να σταματήσει κάθε κατασκευαστική δραστηριότητα και το έργο να παραμείνει στάσιμο.

Η ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε. του Γ. Μαυροσκότη πληροφορούμαστε ότι βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση, μειώνοντας δραστικά το προσωπικό της (από 1.000 στα περίπου 100 άτομα), ενώ βρίσκεται στα πρόθυρα της πτώχευσης.

Η διαδικασία της υποκατάστασης αναδόχου προβλέπεται από τη νομοθεσία περί δημοσίων έργων. Χωρίς να προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία, το έργο με τους ίδιους όρους και εγγυήσεις εκτέλεσης αλλάζει χέρια προκειμένου να υλοποιηθεί, εφόσον συμφωνήσουν οι τεχνικές εταιρείες και η συμφωνία τους γίνει αποδεκτή από την πλευρά του Δημοσίου.

Στην περίπτωση του βασικού έργου Μετρό Θεσσαλονίκης, η τεχνική εταιρεία συμφερόντων Μπόμπολα εισήλθε στο σχήμα της αναδόχου κοινοπραξίας μέσω εξαγοράς της καταρρέουσας ΑΕΓΕΚ Α.Ε., του ομίλου Γ. Μαρούλη, ενώ παράλληλα η Ακτωρ ΑΤΕ είναι ανάδοχος του έργου επέκτασης Μετρό προς Καλαμαριά.

Με την υποκατάσταση στο οδικό έργο θα εκτελεστούν εργασίες κατασκευής της πρώτης φάσης, η οποία στην ολοκλήρωσή της θα περιλαμβάνει τη σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ. Προβλέπεται κατασκευή οδογέφυρας μήκους 2.700 μέτρων αμφίδρομης κυκλοφορίας, με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση. Επίσης, προβλέπεται παραλλαγή του τοπικού δικτύου οδών ανάντι και κατάντι της ΠΑΘΕ. Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης των έργων είναι δώδεκα μήνες.
enet.gr 

ΠΡΕΖΑ TV
22-5-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: