Κυριακή, Ιουλίου 28, 2013

ΤΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΤΕΛ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, αλλά και των τιμολογίων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προβλέπει το αναθεωρημένο Μνημόνιο. Πέρα από τις οδικές μεταφορές, οι δανειστές ασκούν έντονη κριτική γύρω από τις ετήσιες επιδοτήσεις των άγονων αεροπορικών και ακτοπλοϊκών γραμμών, ζητώντας αναδιάταξη δρομολογίων και «κούρεμα» πιστώσεων.

Το νομοσχέδιο «Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών» πρωτοπαρουσιάστηκε τον περασμένο Απρίλιο, αλλά δεν έχει ψηφιστεί έως σήμερα. Το νομοσχέδιο, το οποίο αναφέρεται στο άνοιγμα της αγοράς των υπεραστικών μεταφορών, έχει υποστεί τροποποιήσεις και σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών έχει συνταχθεί και βρίσκεται προς έγκριση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.


Στο νομοσχέδιο προβλέπεται διαχωρισμός των γραμμών των ΚΤΕΛ σε κερδοφόρες και άγονες, αλλά και η κατάτμησή τους σε τρεις κατηγορίες, κυρίως με γεωγραφικά κριτήρια. Συγκεκριμένα, κάποιες γραμμές θα είναι επιδοτούμενες, άλλες θα συνοδεύονται με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και άλλες θα είναι πλήρως απελευθερωμένες (συνδέσεις μεταξύ αστικών κέντρων και συνδέσεις αστικών κέντρων με συγκοινωνιακούς κόμβους).

Η υπαγωγή των γραμμών στις νέες κατηγορίες θα γίνει έπειτα από αποτίμηση των οικονομικών και συγκοινωνιακών στοιχείων. Η αποτίμηση και οι διαγωνισμοί θα γίνονται από την Αρχή Χερσαίων Επιβατικών Μεταφορών, η οποία αποτελεί τη μετεξέλιξη της υπάρχουσας Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Στην Αρχή θα υπαχθούν και οι άγονες σιδηροδρομικές γραμμές.

Εκτός των ανωτέρω, το αναθεωρημένο Μνημόνιο προτάσσει την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και την αναδιάταξη των επιδοτούμενων γραμμών σε αέρα και θάλασσα. Για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υπέγραψε απόφαση, με την οποία εξορθολογίστηκε το καθεστώς εκπτώσεων σε ειδικές κατηγορίες ναύλων. Η εν λόγω απόφαση, παρ' όλο που διόρθωσε αρκετές παθογένειες, δεν ικανοποίησε ούτε τους ακτοπλόους, που ζητούν πλήρη απελευθέρωση των ναύλων, αλλά ούτε και την τρόικα.

Τέλος, το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά στην αναδιάταξη των άγονων γραμμών της χειμερινής περιόδου (κατά μέσο όρο, οι άγονες προσεγγίζουν τα 90 εκατ. ετησίως), όπερ σημαίνει ότι θα υπάρξουν καταργήσεις και ενοποιήσεις γραμμών. Αντίστοιχα, οι αεροπορικές άγονες γραμμές, συνολικού ύψους 157 εκατ. ευρώ, είναι δύσκολο να τροποποιηθούν στο προσεχές διάστημα, αφού έχουν υπογραφεί συμβάσεις έως τον Μάρτιο του 2016.
 .http://www.enet.gr/

ΠΡΕΖΑ TV
28-7-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: