Οκτώ βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, καλούν τον τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να καταθέσει στη Βουλή τις επιστολές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις απαντήσεις που έδωσε η ελληνική κυβέρνηση στα ερωτήματα που τέθηκαν για τις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σε απάντηση της αίτησης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου επιβεβαιώνει την ύπαρξη της αλληλογραφίας, σημειώνει όμως ότι «στην παρούσα φάση διαβούλευσης με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόσο για λόγους δεοντολογίας, όσο και για λόγους διαπραγματευτικής τακτικής, δεν κρίνεται σκόπιμη η δημοσιοποίηση των συναφών κειμένων».
Την αίτηση κατάθεσης εγγράφων είχαν καταθέσει οι βουλευτής Θοδωρής Δρίτσας, Δημήτρης Γάκης, Γιάννης Δραγασάκης, Αγνή Καλογερή, Γιώργος Σταθάκης, Δημήτρης Στρατούλης, Νίκος Συρμαλένιος και Ευκλείδης Τσακαλώτος, επισημαίνοντας ότι «η αυξημένη κρίση, που έχει οδηγήσει τα λαϊκά στρώματα στη φτώχεια και στην απόγνωση, θέτει αντικειμενικά στο δημόσιο διάλογο την ανάγκη επαναξιολόγησης των φοροαπαλλακτικών καθεστώτων και του εφοπλισμού, με κριτήριο τη συνταγματική επιταγή της δίκαιης αναλογικότητας στα δημόσια βάρη».
Όπως προκύπτει από το έγγραφο του κ. Βαρβιτσιώτη που διαβιβάστηκε στη Βουλή, η πρώτη επιστολή έφτασε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην αρμόδια Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης στις 4.11.2011 και είχε θέμα «Ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας/πιθανή μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς, άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών».
Η ελληνική πλευρά έστειλε την απάντηση της στις 23.12.2011. Τον Αύγουστο, στις 6.8.2012 φθάνει στη Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης μια ακόμη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «απαλλαγές από το φόρο εισοδήματος και ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, καθώς και ορισμένα συμπληρωματικά μέτρα υπέρ της θαλάσσιας ναυτιλίας και συναφών κλάδων».
Τον ίδιο μήνα, λίγες ημέρες μετά, στις 24.8.2012 φθάνει στην Διεύθυνση του υπουργείου Ναυτιλίας μια ακόμη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «πιθανή μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς και άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών».
Οι απόψεις του υπουργείου απεστάλησαν στις 26.10.2012 με έγγραφο στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο είναι ο αρμόδιος εθνικός συντονιστής επί του θέματος. Στις 5.11.2012 η Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Οικονομικών απέστειλε τις ελληνικές θέσεις ως εθνικός συντονιστής και στις 4.4.2013 μια νέα επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φθάνει στη Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής με θέμα
«Ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς και άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών», δια της οποίας ζητούνται πρόσθετα στοιχεία. Οι θέσεις του υπουργείου διαβιβάστηκαν στον εθνικό συντονιστή (υπουργείο Οικονομικών) στις 31.5.2013.
Ο αριθμός των πλοίων υπό ελληνική σημαία, κατά τη σύγκριση των ετών 2012-2013 και 2011-2012, παρουσίασε μείωση της τάξης του 3,7% και 3,3% αντίστοιχα, ενώ η συνολική ολική χωρητικότητα για το χρονικό διάστημα 2012-2013 υποχώρησε κατά 0,3% έναντι αύξησης 2,5% για το 2011-2012, όπως επισημαίνεται στο έγγραφο που υπογράφεται από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Τα δανειακά ανοίγματα του ελληνικού εφοπλισμού στα χρόνια της άνθισης, έχουν επηρεάσει τα οικονομικά των εταιρειών μέσα στην κρίση κι αναζητούν τρόπους φορο-διευκόλυνσης, όταν όλοι γνωρίζουν πως υπόκεινται σε μια σειρά φοροαπαλλαγές επί χρόνια.
Newsroom, με πληροφορίες ΑΠΕ
http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
8-7-2013
Σε απάντηση της αίτησης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου επιβεβαιώνει την ύπαρξη της αλληλογραφίας, σημειώνει όμως ότι «στην παρούσα φάση διαβούλευσης με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόσο για λόγους δεοντολογίας, όσο και για λόγους διαπραγματευτικής τακτικής, δεν κρίνεται σκόπιμη η δημοσιοποίηση των συναφών κειμένων».
Την αίτηση κατάθεσης εγγράφων είχαν καταθέσει οι βουλευτής Θοδωρής Δρίτσας, Δημήτρης Γάκης, Γιάννης Δραγασάκης, Αγνή Καλογερή, Γιώργος Σταθάκης, Δημήτρης Στρατούλης, Νίκος Συρμαλένιος και Ευκλείδης Τσακαλώτος, επισημαίνοντας ότι «η αυξημένη κρίση, που έχει οδηγήσει τα λαϊκά στρώματα στη φτώχεια και στην απόγνωση, θέτει αντικειμενικά στο δημόσιο διάλογο την ανάγκη επαναξιολόγησης των φοροαπαλλακτικών καθεστώτων και του εφοπλισμού, με κριτήριο τη συνταγματική επιταγή της δίκαιης αναλογικότητας στα δημόσια βάρη».
Όπως προκύπτει από το έγγραφο του κ. Βαρβιτσιώτη που διαβιβάστηκε στη Βουλή, η πρώτη επιστολή έφτασε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην αρμόδια Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης στις 4.11.2011 και είχε θέμα «Ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας/πιθανή μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς, άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών».
Η ελληνική πλευρά έστειλε την απάντηση της στις 23.12.2011. Τον Αύγουστο, στις 6.8.2012 φθάνει στη Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης μια ακόμη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «απαλλαγές από το φόρο εισοδήματος και ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, καθώς και ορισμένα συμπληρωματικά μέτρα υπέρ της θαλάσσιας ναυτιλίας και συναφών κλάδων».
Τον ίδιο μήνα, λίγες ημέρες μετά, στις 24.8.2012 φθάνει στην Διεύθυνση του υπουργείου Ναυτιλίας μια ακόμη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «πιθανή μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς και άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών».
Οι απόψεις του υπουργείου απεστάλησαν στις 26.10.2012 με έγγραφο στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο είναι ο αρμόδιος εθνικός συντονιστής επί του θέματος. Στις 5.11.2012 η Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Οικονομικών απέστειλε τις ελληνικές θέσεις ως εθνικός συντονιστής και στις 4.4.2013 μια νέα επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φθάνει στη Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής με θέμα
«Ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς και άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών», δια της οποίας ζητούνται πρόσθετα στοιχεία. Οι θέσεις του υπουργείου διαβιβάστηκαν στον εθνικό συντονιστή (υπουργείο Οικονομικών) στις 31.5.2013.
Ο αριθμός των πλοίων υπό ελληνική σημαία, κατά τη σύγκριση των ετών 2012-2013 και 2011-2012, παρουσίασε μείωση της τάξης του 3,7% και 3,3% αντίστοιχα, ενώ η συνολική ολική χωρητικότητα για το χρονικό διάστημα 2012-2013 υποχώρησε κατά 0,3% έναντι αύξησης 2,5% για το 2011-2012, όπως επισημαίνεται στο έγγραφο που υπογράφεται από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Τα δανειακά ανοίγματα του ελληνικού εφοπλισμού στα χρόνια της άνθισης, έχουν επηρεάσει τα οικονομικά των εταιρειών μέσα στην κρίση κι αναζητούν τρόπους φορο-διευκόλυνσης, όταν όλοι γνωρίζουν πως υπόκεινται σε μια σειρά φοροαπαλλαγές επί χρόνια.
Newsroom, με πληροφορίες ΑΠΕ
http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
8-7-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου