Υπεγράφη την Πέμπτη η σύμβαση για την κατασκευή του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Κρωπίας - Παιανίας, από τον Περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρό, παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και των δημάρχων της περιοχής.
Το έργο, προϋπολογισμού 112.900.193,61 ευρώ, αφορά την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων του Κορωπίου και της Παιανίας, με συνολικό μήκος 81 χιλιόμετρα. Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το 2015.
Με την κατασκευή του ΚΕΛ θα καταργηθούν 40.000 βόθρους από τους 150.000 που υπολογίζεται ότι υπάρχουν σήμερα στην Ανατολική Αττική.
Η παρουσία τους έχει μεγάλες επιπτώσεις στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, με τη ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, «η κατάσταση έχει επιδεινωθεί τα τελευταία δυο χρόνια ,όπου εξαιτίας της οικονομικής κρίσης αποτελεί πολύ συχνό φαινόμενο οι κάτοικοι να εκκενώνουν τους βοθρους στους δρόμους».
Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από το ΠΕΠ Αττικής 2007-2013 και η υπογραφή της σύμβασης έγινε μετά το πράσινο φως που άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας με την οριστική εκδίκαση όλων των προσφυγών που έγιναν.
Σημειώνεται ότι για το προαναφερόμενο έργο κατατέθηκαν και εκδικάστηκαν από το ΣτΕ και το Ελεγκτικό Συνέδριο 37 αιτήσεις ακύρωσης και αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, η επεξεργασία των λυμάτων στο ΚΕΛ θα γίνεται σε επίπεδο τρίτου βαθμού και το προϊόν θα είναι καθαρό νερό κατάλληλο για άρδευση.
Το ΚΕΛ θα κατασκευαστεί σε έναν χώρο έκτασης 50 στρεμμάτων νοτιοανατολικά του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».
Οι κτιριακές και μηχανολογικές εγκαταστεις εντός του γηπέδου θα καλύπτουν μια έκταση 10 στρεμμάτων.
«Με αυτό το έργο μπαίνει μια τάξη στο μπάχαλο, σε ένα μπάχαλο δεκαετιών. Και ήταν καιρός πια και σε αυτόν τον τομέα να γίνει η Ελλάδα, Ευρώπη», επισήμανε στην παρέμβασή του ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
«Το έργο αυτό, χωρίς καμιά αμφιβολία, πέρασε από σαράντα κύματα. Διάφορες αδυναμίες της διοίκησης και η δικομανία από την άλλη πλευρά, το καθυστέρησαν. Και το καθυστέρησαν πολύ. Σήμερα όμως μπορούμε, χωρίς φυσικά να κομπάζουμε και χωρίς να πανηγυρίζουμε, να πούμε πώς περνάμε σε μια καινούργια φάση. Από τη φάση της θεωρίας στη φάση της πράξης», σημείωσε και προσέθεσε:
«Από αύριο οι κατασκευαστές μπορούν να ξεκινήσουν να κατασκευάζουν αυτό το έργο. Το 2015 θα είναι έτοιμο και από εκεί και πέρα θα αλλάξει η ζωή δεκάδων χιλιάδων κατοίκων στα Μεσόγεια».
Newsroom ΔΟΛ
ΠΡΕΖΑ TV
26-7-2013
Το έργο, προϋπολογισμού 112.900.193,61 ευρώ, αφορά την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων του Κορωπίου και της Παιανίας, με συνολικό μήκος 81 χιλιόμετρα. Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το 2015.
Με την κατασκευή του ΚΕΛ θα καταργηθούν 40.000 βόθρους από τους 150.000 που υπολογίζεται ότι υπάρχουν σήμερα στην Ανατολική Αττική.
Η παρουσία τους έχει μεγάλες επιπτώσεις στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, με τη ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, «η κατάσταση έχει επιδεινωθεί τα τελευταία δυο χρόνια ,όπου εξαιτίας της οικονομικής κρίσης αποτελεί πολύ συχνό φαινόμενο οι κάτοικοι να εκκενώνουν τους βοθρους στους δρόμους».
Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από το ΠΕΠ Αττικής 2007-2013 και η υπογραφή της σύμβασης έγινε μετά το πράσινο φως που άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας με την οριστική εκδίκαση όλων των προσφυγών που έγιναν.
Σημειώνεται ότι για το προαναφερόμενο έργο κατατέθηκαν και εκδικάστηκαν από το ΣτΕ και το Ελεγκτικό Συνέδριο 37 αιτήσεις ακύρωσης και αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, η επεξεργασία των λυμάτων στο ΚΕΛ θα γίνεται σε επίπεδο τρίτου βαθμού και το προϊόν θα είναι καθαρό νερό κατάλληλο για άρδευση.
Το ΚΕΛ θα κατασκευαστεί σε έναν χώρο έκτασης 50 στρεμμάτων νοτιοανατολικά του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».
Οι κτιριακές και μηχανολογικές εγκαταστεις εντός του γηπέδου θα καλύπτουν μια έκταση 10 στρεμμάτων.
«Με αυτό το έργο μπαίνει μια τάξη στο μπάχαλο, σε ένα μπάχαλο δεκαετιών. Και ήταν καιρός πια και σε αυτόν τον τομέα να γίνει η Ελλάδα, Ευρώπη», επισήμανε στην παρέμβασή του ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
«Το έργο αυτό, χωρίς καμιά αμφιβολία, πέρασε από σαράντα κύματα. Διάφορες αδυναμίες της διοίκησης και η δικομανία από την άλλη πλευρά, το καθυστέρησαν. Και το καθυστέρησαν πολύ. Σήμερα όμως μπορούμε, χωρίς φυσικά να κομπάζουμε και χωρίς να πανηγυρίζουμε, να πούμε πώς περνάμε σε μια καινούργια φάση. Από τη φάση της θεωρίας στη φάση της πράξης», σημείωσε και προσέθεσε:
«Από αύριο οι κατασκευαστές μπορούν να ξεκινήσουν να κατασκευάζουν αυτό το έργο. Το 2015 θα είναι έτοιμο και από εκεί και πέρα θα αλλάξει η ζωή δεκάδων χιλιάδων κατοίκων στα Μεσόγεια».
Newsroom ΔΟΛ
ΠΡΕΖΑ TV
26-7-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου