Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΔΑΜΑ
Πώς συνάδει η γαλάζια ανάπτυξη των θαλασσών μ' ένα ναυάγιο που σαπίζει στο κέντρο της Καλντέρας; Η «Συντονιστική επιτροπή αγώνα για την ανέλκυση του «Sea Diamond»» κατηγορεί την κυβέρνηση για ολιγωρία, θυμίζοντας τις υποχρεώσεις της προς το θαλάσσιο περιβάλλον τού τόσο δημοφιλούς προορισμού.
Ενώ το ναυάγιο του «Sea Diamond» εξακολουθεί να βρίσκεται μετέωρο μέσα στην Καλντέρα της Σαντορίνης, στη Ρόδο, διοργανώθηκε ημερίδα με θέμα «Μπλε ανάπτυξη στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο» με κεντρική εισηγήτρια την επίτροπο Θαλάσσιων Υποθέσεων και Αλιείας, Μαρία Δαμανάκη.
«Μέσα στην καρδιά ενός από τους βασικότερους παγκοσμίως τουριστικούς προορισμούς, η πλοιοκτήτρια εταιρεία, με την ανοχή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Λιμενικού, βύθισε με πρόθεση ένα κρουαζιερόπλοιο με εκατοντάδες τόνους μαζούτ, με δεκάδες τόνους χημικών και εκατοντάδες λίτρα δηλητηριωδών υγρών», θυμίζει η συντονιστική επιτροπή για την ανέλκυση του ναυαγίου.
Τονίζουν ότι «φαίνεται πως, σύμφωνα με τους κυβερνώντες, το μόνο που μπορούν να κάνουν για την περιβαλλοντική προστασία και τη θαλάσσια ανάπτυξη, είναι να αλλάζουν χρώματα κάθε τόσο, πότε πράσινη και πότε μπλε, αναλόγως με την απόχρωση που ταιριάζει σε κάθε εποχή».
Η ελληνική Δικαισύνη ύστερα από μία ανακριτική διαδικασία πέντε ετών και ένα δικαστήριο που διήρκεσε τέσσερις μήνες, απεφάνθη ότι το ναυάγιο και η ρύπανση προκλήθηκαν εκ προθέσεως και όχι από αμέλεια, όπως ανέφερε το αρχικό βούλευμα της Εισαγγελίας Νάξου. Βέβαια, η πλοιοκτήτρια εταιρεία υπέβαλε έφεση, ελπίζοντας να αθωωθεί στο Ανώτερο Δικαστήριο. Αλλά μέχρι τότε, το ναυάγιο συνεχίζει να ρυπαίνει.
Η Επιτροπή των κατοίκων της Θήρας τονίζει με απογοήτευση ότι «η ελληνική πολιτεία αδρανεί απέναντι στο πρόβλημα. Σύμφωνα με τους νόμους και το Σύνταγμα, θα έπρεπε να είχαν προχωρήσει στην ανέλκυση του ναυαγίου και να υποχρεώσουν την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τους ασφαλιστές της να πληρώσουν για την επαναφορά του φυσικού περιβάλλοντος στην αρχική του κατάσταση. Αδιαφορούν, δίνουν ψεύτικες υποσχέσεις, κρύβονται πίσω από την οικονομική κρίση. Και τολμούν να μιλούν σε συνέδρια και ημερίδες για γαλάζια ανάπτυξη, ενώ στις δημόσιες εμφανίσεις τους ανακοινώνουν μεγαλόπνοα σχέδια». Οι κάτοικοι προσθέτουν ότι ο υπ. Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Δήμο Θήρας, «μας απάντησε ότι οι δυνατότητες του υπουργείου του δεν του επιτρέπουν να κάνει κάτι περισσότερο, εκτός από το να χρηματοδοτεί προγράμματα ανεξάρτητων μετρήσεων για τη διερεύνηση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από το ναυάγιο».
http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
3-9-2013
Πώς συνάδει η γαλάζια ανάπτυξη των θαλασσών μ' ένα ναυάγιο που σαπίζει στο κέντρο της Καλντέρας; Η «Συντονιστική επιτροπή αγώνα για την ανέλκυση του «Sea Diamond»» κατηγορεί την κυβέρνηση για ολιγωρία, θυμίζοντας τις υποχρεώσεις της προς το θαλάσσιο περιβάλλον τού τόσο δημοφιλούς προορισμού.
Ενώ το ναυάγιο του «Sea Diamond» εξακολουθεί να βρίσκεται μετέωρο μέσα στην Καλντέρα της Σαντορίνης, στη Ρόδο, διοργανώθηκε ημερίδα με θέμα «Μπλε ανάπτυξη στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο» με κεντρική εισηγήτρια την επίτροπο Θαλάσσιων Υποθέσεων και Αλιείας, Μαρία Δαμανάκη.
«Μέσα στην καρδιά ενός από τους βασικότερους παγκοσμίως τουριστικούς προορισμούς, η πλοιοκτήτρια εταιρεία, με την ανοχή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Λιμενικού, βύθισε με πρόθεση ένα κρουαζιερόπλοιο με εκατοντάδες τόνους μαζούτ, με δεκάδες τόνους χημικών και εκατοντάδες λίτρα δηλητηριωδών υγρών», θυμίζει η συντονιστική επιτροπή για την ανέλκυση του ναυαγίου.
Τονίζουν ότι «φαίνεται πως, σύμφωνα με τους κυβερνώντες, το μόνο που μπορούν να κάνουν για την περιβαλλοντική προστασία και τη θαλάσσια ανάπτυξη, είναι να αλλάζουν χρώματα κάθε τόσο, πότε πράσινη και πότε μπλε, αναλόγως με την απόχρωση που ταιριάζει σε κάθε εποχή».
Η ελληνική Δικαισύνη ύστερα από μία ανακριτική διαδικασία πέντε ετών και ένα δικαστήριο που διήρκεσε τέσσερις μήνες, απεφάνθη ότι το ναυάγιο και η ρύπανση προκλήθηκαν εκ προθέσεως και όχι από αμέλεια, όπως ανέφερε το αρχικό βούλευμα της Εισαγγελίας Νάξου. Βέβαια, η πλοιοκτήτρια εταιρεία υπέβαλε έφεση, ελπίζοντας να αθωωθεί στο Ανώτερο Δικαστήριο. Αλλά μέχρι τότε, το ναυάγιο συνεχίζει να ρυπαίνει.
Η Επιτροπή των κατοίκων της Θήρας τονίζει με απογοήτευση ότι «η ελληνική πολιτεία αδρανεί απέναντι στο πρόβλημα. Σύμφωνα με τους νόμους και το Σύνταγμα, θα έπρεπε να είχαν προχωρήσει στην ανέλκυση του ναυαγίου και να υποχρεώσουν την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τους ασφαλιστές της να πληρώσουν για την επαναφορά του φυσικού περιβάλλοντος στην αρχική του κατάσταση. Αδιαφορούν, δίνουν ψεύτικες υποσχέσεις, κρύβονται πίσω από την οικονομική κρίση. Και τολμούν να μιλούν σε συνέδρια και ημερίδες για γαλάζια ανάπτυξη, ενώ στις δημόσιες εμφανίσεις τους ανακοινώνουν μεγαλόπνοα σχέδια». Οι κάτοικοι προσθέτουν ότι ο υπ. Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Δήμο Θήρας, «μας απάντησε ότι οι δυνατότητες του υπουργείου του δεν του επιτρέπουν να κάνει κάτι περισσότερο, εκτός από το να χρηματοδοτεί προγράμματα ανεξάρτητων μετρήσεων για τη διερεύνηση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από το ναυάγιο».
http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
3-9-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου