Το ημερολόγιο δείχνει 20 Νοέμβρη, το πρώτο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς πλησιάζει στη λήξη του και τα σχολεία δεν έχουν μπει ακόμη σε κανονικό ρυθμό: Περιπλανώμενοι καθηγητές μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο, τοποθετούνται για να καλύψουν κενά, ανακαλούνται για να καλύψουν άλλα, και πάλι επανατοποθετούνται αλλάζοντας τμήματα και μαθητές κάθε εβδομάδα και -ω του θαύματος - πάλι "κενά" και το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων στον "αέρα".
Και ακόμη : Μαθητές της Α΄ Λυκείου-πειραματόζωα κάτω από την απειλή και την αβεβαιότητα του νέου εξεταστικού συστήματος, πτυχές του οποίου ακόμη δεν είναι γνωστές (τράπεζα θεμάτων), μηδενικοί διορισμοί, κενά και ελλείψεις σε λειτουργικές ανάγκες. Υπολειτουργία της επαγγελματικής εκπαίδευσης με καταργημένες ειδικότητες και απολυμένους εκπαιδευτικούς. Στο Γ΄ Αθήνας σήμερα έχουμε κενό 418 ωρών στις ειδικότητες ΠΕ 14.01,02,03,04,06, ΠΕ18.10,18.20,18.33,18.08,18.04,18.21,18.01-18.26 και ΤΕ1.19! Παράλληλα έχουμε 1 κενό ΠΕ09 και 5 κενά ΠΕ15. Η αύξηση του εκπαιδευτικού ωραρίου δημιούργησε πλασματικά πλεονάσματα σε κάποιες ειδικότητες με αποτέλεσμα να δυσκολευτεί - ακόμη περισσότερο - η ήδη απορρυθμισμένη σχολική καθημερινότητα. Καθημερινά γίνεται αισθητή η έλλειψη φύλαξης με τους σχολικούς φύλακες απολυμένους. Με λίγα λόγια : Σύγχυση, αναστάτωση, ανασφάλεια!
Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;
Το περιβόητο σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» της «αξέχαστης» κ. Διαμαντοπούλου αποδείχθηκε φενάκη, κούφια λόγια και φθηνή προπαγάνδα, προπέτασμα καπνού, που καθώς διαλύεται, αφήνει να αποκαλυφθούν οι πραγματικοί στόχοι: ένα υποχρηματοδοτούμενο και υποβαθμισμένο σχολείο που θα παράγει αμόρφωτους νέους, φθηνό εργατικό δυναμικό για τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς.
Κατασκευάζοντας εξιλαστήρια θύματα
Αντιμετώπισε, μήπως, τα προβλήματα και τις ελλείψεις στο σχολείο η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών; Ήταν οι διαθεσιμότητες-απολύσεις «νοικοκύρεμα» στην επαγγελματική εκπαίδευση; Θα λυθούν μήπως και τα υπόλοιπα με τη σχεδιαζόμενη σύμπτυξη- κατάργηση σχολείων και τμημάτων και την αντιμετώπιση μαθητών και εκπαιδευτικών ως "πλεονάζον" προσωπικό σε επιχείρηση που "εξυγιαίνεται";
Η ίδια η πραγματικότητα δείχνει ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Το υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση εφαρμόζοντας τις καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές λιτότητας και περικοπής των Δημοσίων δαπανών και στην Παιδεία, έχουν δημιουργήσει συνθήκες εκπαιδευτικής-οικονομικής-λειτουργικής ασφυξίας και αδιεξόδου για το Δημόσιο Σχολείο με άμεσο αποτέλεσμα τη μεθοδευμένη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της νέας γενιάς.
Τι να κάνουμε
Οι εκπαιδευτικοί της περιοχής μας βιώνουμε καθημερινά αυτή τη διαλυτική πραγματικότητα αισθανόμαστε την ιστορική ευθύνη να αντισταθούμε στη απαξίωση του δημόσιου σχολείου. Φυσικοί σύμμαχοι σ’ αυτό τον αγώνα είναι οι γονείς των μαθητών μας, με τους οποίους αναζητούμε κοινό βηματισμό. Για αυτό :
Καλούμε τις Ενώσεις και τους συλλόγους γονέων να πάρουν θέση, να ενεργοποιηθούν για την υπεράσπιση της δημόσιας παιδείας, να απαιτήσουν την κάλυψη των κενών, την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Δημόσια παιδεία χωρίς χρηματοδότηση δεν είναι εφικτή. Η δημόσια παιδεία είναι υπόθεση όλων για το Δημόσιο Σχολείο των αναγκών, των προσδοκιών και των οραμάτων της νεολαίας και του λαού μας γενικότερα.
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ
Ο Πρόεδρος
Κορδής Νεκτάριος
Ο Γεν. Γραμματέας
Σταθόπουλος Ανδρέας
Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B2-%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CF%85%CF%84-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%83%CE%BF%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%AC-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CE%AC-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1#ixzz2lGgmStEQ
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
ΠΡΕΖΑ TV
21-11-2013
Και ακόμη : Μαθητές της Α΄ Λυκείου-πειραματόζωα κάτω από την απειλή και την αβεβαιότητα του νέου εξεταστικού συστήματος, πτυχές του οποίου ακόμη δεν είναι γνωστές (τράπεζα θεμάτων), μηδενικοί διορισμοί, κενά και ελλείψεις σε λειτουργικές ανάγκες. Υπολειτουργία της επαγγελματικής εκπαίδευσης με καταργημένες ειδικότητες και απολυμένους εκπαιδευτικούς. Στο Γ΄ Αθήνας σήμερα έχουμε κενό 418 ωρών στις ειδικότητες ΠΕ 14.01,02,03,04,06, ΠΕ18.10,18.20,18.33,18.08,18.04,18.21,18.01-18.26 και ΤΕ1.19! Παράλληλα έχουμε 1 κενό ΠΕ09 και 5 κενά ΠΕ15. Η αύξηση του εκπαιδευτικού ωραρίου δημιούργησε πλασματικά πλεονάσματα σε κάποιες ειδικότητες με αποτέλεσμα να δυσκολευτεί - ακόμη περισσότερο - η ήδη απορρυθμισμένη σχολική καθημερινότητα. Καθημερινά γίνεται αισθητή η έλλειψη φύλαξης με τους σχολικούς φύλακες απολυμένους. Με λίγα λόγια : Σύγχυση, αναστάτωση, ανασφάλεια!
Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;
Το περιβόητο σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» της «αξέχαστης» κ. Διαμαντοπούλου αποδείχθηκε φενάκη, κούφια λόγια και φθηνή προπαγάνδα, προπέτασμα καπνού, που καθώς διαλύεται, αφήνει να αποκαλυφθούν οι πραγματικοί στόχοι: ένα υποχρηματοδοτούμενο και υποβαθμισμένο σχολείο που θα παράγει αμόρφωτους νέους, φθηνό εργατικό δυναμικό για τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς.
Κατασκευάζοντας εξιλαστήρια θύματα
Αντιμετώπισε, μήπως, τα προβλήματα και τις ελλείψεις στο σχολείο η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών; Ήταν οι διαθεσιμότητες-απολύσεις «νοικοκύρεμα» στην επαγγελματική εκπαίδευση; Θα λυθούν μήπως και τα υπόλοιπα με τη σχεδιαζόμενη σύμπτυξη- κατάργηση σχολείων και τμημάτων και την αντιμετώπιση μαθητών και εκπαιδευτικών ως "πλεονάζον" προσωπικό σε επιχείρηση που "εξυγιαίνεται";
Η ίδια η πραγματικότητα δείχνει ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Το υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση εφαρμόζοντας τις καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές λιτότητας και περικοπής των Δημοσίων δαπανών και στην Παιδεία, έχουν δημιουργήσει συνθήκες εκπαιδευτικής-οικονομικής-λειτουργικής ασφυξίας και αδιεξόδου για το Δημόσιο Σχολείο με άμεσο αποτέλεσμα τη μεθοδευμένη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της νέας γενιάς.
Τι να κάνουμε
Οι εκπαιδευτικοί της περιοχής μας βιώνουμε καθημερινά αυτή τη διαλυτική πραγματικότητα αισθανόμαστε την ιστορική ευθύνη να αντισταθούμε στη απαξίωση του δημόσιου σχολείου. Φυσικοί σύμμαχοι σ’ αυτό τον αγώνα είναι οι γονείς των μαθητών μας, με τους οποίους αναζητούμε κοινό βηματισμό. Για αυτό :
Καλούμε τις Ενώσεις και τους συλλόγους γονέων να πάρουν θέση, να ενεργοποιηθούν για την υπεράσπιση της δημόσιας παιδείας, να απαιτήσουν την κάλυψη των κενών, την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Δημόσια παιδεία χωρίς χρηματοδότηση δεν είναι εφικτή. Η δημόσια παιδεία είναι υπόθεση όλων για το Δημόσιο Σχολείο των αναγκών, των προσδοκιών και των οραμάτων της νεολαίας και του λαού μας γενικότερα.
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ
Ο Πρόεδρος
Κορδής Νεκτάριος
Ο Γεν. Γραμματέας
Σταθόπουλος Ανδρέας
Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B2-%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CF%85%CF%84-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%83%CE%BF%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%AC-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CE%AC-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1#ixzz2lGgmStEQ
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
ΠΡΕΖΑ TV
21-11-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου