Δύο κατορθώθηκε να πουληθούν, δύο κινδυνεύουν να... σαπίσουν! Τι κι αν ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας «πανηγύριζε», τον Ιούλιο του 2012, για την υπογραφή της σύμβασης πώλησης των τεσσάρων Airbus της κρατικής Ολυμπιακής, η μελλοντική εξέλιξη της υπόθεσης τον διέψευσε οικτρά.
Τελικά, δύο από τα τέσσερα Airbus Α340-300 πουλήθηκαν στην Apollo Aviation, καθώς για τα υπόλοιπα δύο η αμερικανική εταιρεία απέσυρε το ενδιαφέρον της. Το Ελληνικό Δημόσιο έβαλε στα ταμεία του 16 εκατ. ευρώ, εάν και υπολόγιζε στα διπλάσια, βάσει της αρχικής συμφωνίας.
Η Apollo Aviation, ύστερα από νομικές επιπλοκές και αντεγκλήσεις με το Ελληνικό Δημόσιο και το Ελεγκτικό Συνέδριο, απέσυρε πρόσφατα το ενδιαφέρον της, με αποτέλεσμα το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να αποφασίσει την προκήρυξη νέου διαγωνισμού.
Μάλιστα, ως πρώτο βήμα, το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό για την πρόσληψη (ακόμη ενός) νομικού συμβούλου. Το αξιοσημείωτο είναι ότι, χρόνο με το χρόνο, τα αεροσκάφη χάνουν ολοένα και περισσότερο την αξία τους. Ενδεικτικό είναι ότι, το 2009, τα τέσσερα αεροσκάφη αποτιμώνταν κοντά στα 180 εκατ. ευρώ. Σαν να μην έφτανε αυτό, μηνιαίως εκτιμάται ότι δαπανώνται 25.000 ευρώ για τη συντήρησή τους και 15.000 ευρώ για το προσωπικό (ιπτάμενοι και τεχνικοί), προκειμένου να παραμείνουν «ζωντανά».
Τα τέσσερα Airbus Α340 ήταν τα διαμάντια της εταιρείας. Πετούσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία, τον Καναδά και τη Νότια Αφρική. Παραλήφθηκαν τη διετία 1997-1998 και επιχειρούσαν ώς τις τελευταίες στιγμές ζωής του «εθνικού αερομεταφορέα». Εκτοτε έχουν... παρκάρει στο Αεροδρόμιο των Σπάτων, καταβάλλοντας και το ανάλογο αντίτιμο στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου.
ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ
enet.gr
ΠΡΕΖΑ TV
3-2-2014
Τελικά, δύο από τα τέσσερα Airbus Α340-300 πουλήθηκαν στην Apollo Aviation, καθώς για τα υπόλοιπα δύο η αμερικανική εταιρεία απέσυρε το ενδιαφέρον της. Το Ελληνικό Δημόσιο έβαλε στα ταμεία του 16 εκατ. ευρώ, εάν και υπολόγιζε στα διπλάσια, βάσει της αρχικής συμφωνίας.
Η Apollo Aviation, ύστερα από νομικές επιπλοκές και αντεγκλήσεις με το Ελληνικό Δημόσιο και το Ελεγκτικό Συνέδριο, απέσυρε πρόσφατα το ενδιαφέρον της, με αποτέλεσμα το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να αποφασίσει την προκήρυξη νέου διαγωνισμού.
Μάλιστα, ως πρώτο βήμα, το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό για την πρόσληψη (ακόμη ενός) νομικού συμβούλου. Το αξιοσημείωτο είναι ότι, χρόνο με το χρόνο, τα αεροσκάφη χάνουν ολοένα και περισσότερο την αξία τους. Ενδεικτικό είναι ότι, το 2009, τα τέσσερα αεροσκάφη αποτιμώνταν κοντά στα 180 εκατ. ευρώ. Σαν να μην έφτανε αυτό, μηνιαίως εκτιμάται ότι δαπανώνται 25.000 ευρώ για τη συντήρησή τους και 15.000 ευρώ για το προσωπικό (ιπτάμενοι και τεχνικοί), προκειμένου να παραμείνουν «ζωντανά».
Τα τέσσερα Airbus Α340 ήταν τα διαμάντια της εταιρείας. Πετούσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία, τον Καναδά και τη Νότια Αφρική. Παραλήφθηκαν τη διετία 1997-1998 και επιχειρούσαν ώς τις τελευταίες στιγμές ζωής του «εθνικού αερομεταφορέα». Εκτοτε έχουν... παρκάρει στο Αεροδρόμιο των Σπάτων, καταβάλλοντας και το ανάλογο αντίτιμο στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου.
ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ
enet.gr
ΠΡΕΖΑ TV
3-2-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου