Τετάρτη, Μαρτίου 19, 2014

8 ΧΡΟΝΙΑ TWITTER

Αυτό που είχε στο μυαλό του ο Τζακ Ντόρσεϊ -φοιτητής το 2006 του NYU- σχεδιάζοντας πάνω σε μία σελίδα τετραδίου το σκαρίφημα που βλέπετε στη φωτογραφία ήταν να δημιουργήσει ένα νέο sms, μία εξέλιξη του γραπτού τρόπου επικοινωνίας, προορισμένη για μικρό κύκλο ανθρώπων. 
Για καλό ή για «κακό», η εφεύρεση του Ντόρσεϊ λοξοδρόμησε. Και οι 140 χαρακτήρες του αρχικού του σχεδιασμού γέννησαν το Τwitter. Πιο άμεσο από το Facebook, εκρηκτικό και από τη φύση του προβοκατόρικο, το γνωστό «τιτίβισμα» μετατράπηκε, παγκοσμίως, σε ένα από τα σημαντικότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλάζοντας για πάντα την επικοινωνία, προκαλώντας πολιτικές αντιπαραθέσεις ή καταστρέφοντας καριέρες.

Τα «τιτιβίσματα» μπορούν να υποκαταστήσουν πλέον και την πολιτική διαπραγμάτευση υψηλού επιπέδου, όπως φανερώνουν και οι πρόσφατες εξελίξεις στην ουκρανική κρίση. Για παράδειγμα, η αντίδραση της Μεγάλης Βρετανίας στο δημοψήφισμα της Κριμαίας ήρθε με ένα tweet του υπουργού Εξωτερικών Ουίλιαμ Χέιγκ, ο οποίος έγραψε ότι η χώρα του δεν θα αναγνωρίσει το αποτέλεσμα , ζητώντας από την Ε.Ε να λάβει σκληρά μέτρα. Την ίδια ώρα, στις ΗΠΑ ο πρώην υποψήφιος πρόεδρος Τζον ΜακΚέιν ζητούσε μέσω Τwitter από τον πρόεδρο Ομπάμα να παράσχει στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία.
Το Τwitter συμπληρώνει αυτήν την εβδομάδα οκτώ χρόνια λειτουργίας και αυξάνει τη διείσδυσή του και στην Ελλάδα πλησιάζοντας πλέον τους 430.000 λογαριασμούς. Αν και παραμένει λιγότερο δημοφιλές από το Facebook, όπως συμβαίνει άλλωστε και στον υπόλοιπο κόσμο, το Τwitter υπάρχει πλέον παντού. Σύμφωνα με στοιχεία της Sidebar.gr, το 2013 δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα 139.000 νέοι λογαριασμοί. Στάλθηκαν 190 εκατομμύρια «τιτιβίσματα», αριθμός που αντιστοιχεί σε έξι tweets το δευτερόλεπτο. Εναν χρόνο νωρίτερα είχαν δημιουργηθεί 125.000 λογαριασμοί, ενώ είχαν σταλεί 120 εκατομμύρια tweets.Η υπεύθυνη επικοινωνίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής αναφορών που έχει αναπτύξει η Sidebar, Μαριλού Τζεμπελίκου επισημαίνει ότι, ενώ τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του στην Ελλάδα το Τwitter ήταν ένα μέσο για λίγους, σήμερα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων που έχουν επαφή με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Το Τwitter πλέον έχει ενσωματωθεί και στα παραδοσιακά μέσα. Μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα μεγάλο καφενείο στο οποίο γίνεται συζήτηση για κάθε θέμα, μικρό ή μεγάλο, που απασχολεί τους πολίτες», λέει στο «Εθνος».
«Η ιδιαιτερότητα του Τwitter με την οποία μπορεί κάποιος να ακολουθεί έναν χρήστη χωρίς να είναι γνωστός ή φίλος του δίνει τη δυνατότητα για να μαθευτούν οι ειδήσεις πολύ γρήγορα», προσθέτει.

Οπως εξηγεί, κάποιος που χρησιμοποιεί το Τwitter δεν μπορεί να μη μάθει τι γίνεται αυτήν την περίοδο στην Ουκρανία ακόμα κι αν δεν βλέπει ειδήσεις, δεν διαβάζει εφημερίδες ή δεν έχει γνωστούς που σχετίζονται άμεσα με το θέμα. Υπάρχει, ωστόσο, και η άλλη όψη του νομίσματος. «Αυτή η δύναμη μπορεί να έχει και το αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή τη μεγάλη διασπορά ψευδών ειδήσεων».
Η κ. Τζεμπελίκου επισημαίνει ότι χάρη στο Τwitter μπορούμε να δούμε με μεγαλύτερη ευκολία την πιο αντιπροσωπευτική και αφιλτράριστη εικόνα των δημοσίων προσώπων. «Η πιθανή παγίδα είναι ότι ένα δημόσιο πρόσωπο μπορεί να γράψει στο Τwitter οτιδήποτε σκεφτεί σε μια δεδομένη στιγμή χωρίς την εμπλοκή του μάνατζερ, του ίματζ μέικερ ή του διαφημιστή του. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να γίνει ένα μεγάλο λάθος το οποίο ακολουθείται σε χρόνο μηδέν, λόγω της φύσης του μέσου, από βομβαρδισμό αντιδράσεων των άλλων χρηστών».
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΧΡΗΣΤΗ
Οι δυναμικές ηλικίες και μορφωμένοι μπαίνουν στο Twitter
Οι χρήστες του Twitter στην Ελλάδα είναι άτομα που ανήκουν στις πιο δυναμικές ηλικίες και έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Αυτό αποκαλύπτει η έρευνα με θέμα «Το Twitter στην Ελλάδα ως όχημα δικτύωσης, παρακίνησης και αυτοοργάνωσης κοινοτήτων» που εκπονήθηκε από τη μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου Μαρία Μουζακίτη υπό την επίβλεψη της επίκουρης καθηγήτριας του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Μπέττυς Τσακαρέστου.
Από τα στοιχεία προκύπτει ότι 9 στους 10 χρήστες του Τwitter ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ μεταξύ 18 και 44 ετών. Επιπλέον, το 40% των χρηστών είναι απόφοιτοι ανώτερης ή ανώτατης σχολής, ενώ το 34,7% είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου. Το 60% των εργαζομένων που χρησιμοποιούν το Twitter απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα και 15,5% είναι φοιτητές ή μαθητές.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 85% όσων έχουν λογαριασμό στο Τwitter συνδέονται αρκετές φορές την ημέρα, ενώ εννέα στους δέκα ενδιαφέρονται περισσότερο για ενημέρωση, σχολιασμό της επικαιρότητας και συζήτηση για τα κοινά. Αντίθετα, λιγότερο διαδεδομένη είναι η χρήση του μέσου για γνωριμία με άλλους ανθρώπους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το εύρημα της έρευνας σύμφωνα με το οποίο το 83,1% έχει βοηθηθεί από το Τwitter ώστε να διαμορφώσει άποψη για ένα θέμα, ενώ το 74,5% έχει αναθεωρήσει κάποια άποψη λόγω της πληροφόρησης που έλαβε από άλλα tweets. Τέλος, τα τρία τέταρτα των χρηστών έχουν δεχτεί κάλεσμα για να λάβουν μέρος σε κάποια δράση και οι μισοί το έχουν αποδεχτεί.
Στέλιος Βογιατζάκης
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
Τζακ Ντόρσεϊ
Εχτισε έναν κολοσσό αξίας 32 δισ. δολαρίων
Εναν κολοσσό που αποτιμάται σήμερα στα 32 δισεκατομμύρια δολάρια δημιούργησε τον Μάρτιο του 2006 ο Τζακ Ντόρσεϊ. Με τους τρεις συνεταίρους του, τον Εβαν Γουίλιαμς, τον Νόα Γκλας και τον Μπιζ Στόουν, ξεκίνησαν από ένα ταπεινό σχέδιο για τη δημιουργία μιας υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων και κατέληξαν με μια αυτοκρατορία που έχει τη δύναμη να επηρεάσει τις παγκόσμιες εξελίξεις.
Ο Ντόρσεϊ γεννήθηκε το 1976 στο Σεντ Λούις του Μιζούρι και έδειξε το ενδιαφέρον του για τους υπολογιστές από νεαρή ηλικία. Το ανοιχτό λογισμικό που δημιούργησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από αρκετές εταιρείες.
Αν και εμπνευστής του Twitter, υποχρεώθηκε να αποχωρήσει το 2008 ύστερα από σύγκρουση με τον Εβαν Γουίλιαμς. Επανήλθε, ωστόσο, στην εταιρεία στα τέλη του 2011. Εκτός από το Twitter δημιούργησε την εταιρεία Square Inc, η οποία διευκολύνει τις πληρωμές μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Η εταιρεία αξίζει σήμερα, σύμφωνα με το Business Insider, πάνω από 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Στα τέλη του 2012 η Wall Street Journal ανακήρυξε τον Τζακ Ντόρσεϊ «Πρωτοπόρο της Χρονιάς», ενώ στο τέλος του 2013 η Walt Disney τον προσέλαβε στο διοικητικό συμβούλιό της. 
ethnos

ΠΡΕΖΑ TV
19-3-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: