Ως «απαράδεκτη» έκρινε τη στάση των διοικήσεων ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), για τις νέες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.Οπως αναφέρουν στελέχη της, «καμία προετοιμασία δεν είχε γίνει από την πλευρά τους, ούτε επεξεργασία των αιτημάτων, ούτε αντιπρόταση».
Μάλιστα, το προεδρείο της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, εξαντλώντας κάθε προσπάθεια, προκειμένου να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας προς όφελος των εργαζομένων, δέχθηκε να παραμείνει, μετά το τέλος της συνάντησης, ώστε να εξηγήσει, ένα προς ένα, τα αιτήματα στους υπηρεσιακούς παράγοντες που υπέδειξαν οι διοικήσεις για να κοστολογηθούν τα αιτήματα.
Σιδηροδρομικοί επισημαίνουν ότι ένα από τα μεγαλύτερα θύματα του Μνημονίου είναι ο σιδηρόδρομος, καθώς από το 2010 και έπειτα, οπότε και εφαρμόστηκαν οι επιταγές της τρόικας, καταργήθηκαν 911 χλμ. ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου, με αποτέλεσμα από τα 2.923 χλμ. το 2010, το δίκτυο να συρρικνωθεί στα 2.012 χλμ. σήμερα. Ουσιαστικά, εκτός λειτουργίας τέθηκε το 1/3 του δικτύου.
Τα δε αρτηριακού τύπου δρομολόγια και τα δρομολόγια της Χαλκίδας, από 223 ημερησίως το 2010, μειώθηκαν στα 140 το 2013.
Πέρα από το δίκτυο, δραματικές είναι οι επιπτώσεις στους σιδηροδρομικούς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το προσωπικό του ΟΣΕ (μητρική εταιρεία και νυν ΕΕΣΣΤΥ), το 2012 σε σχέση με το 2009, συρρικνώθηκε 45,08%, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ 48,7% και της ΕΡΓΟΣΕ 43,6%. Για το 2013, οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε μείωση προσωπικού 52,17% στον ΟΣΕ, 52% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 47% στην ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με το 2009.
Αντίστοιχα, οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού (μισθοί, επιδόματα, έξοδα κοινωνικής ασφάλισης, λοιπές παροχές), το 2012 σε σχέση με το 2009, μειώθηκαν στον ΟΣΕ 63,6%, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ 68,6% και στην ΕΡΓΟΣΕ 63,3%.
Για το 2013, οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε πτώση 74% στον ΟΣΕ, 75% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 67% στην ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με το 2009.
http://www.enet.gr/
ΠΤΡΖΑ TV
10-3-2014
Μάλιστα, το προεδρείο της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, εξαντλώντας κάθε προσπάθεια, προκειμένου να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας προς όφελος των εργαζομένων, δέχθηκε να παραμείνει, μετά το τέλος της συνάντησης, ώστε να εξηγήσει, ένα προς ένα, τα αιτήματα στους υπηρεσιακούς παράγοντες που υπέδειξαν οι διοικήσεις για να κοστολογηθούν τα αιτήματα.
Σιδηροδρομικοί επισημαίνουν ότι ένα από τα μεγαλύτερα θύματα του Μνημονίου είναι ο σιδηρόδρομος, καθώς από το 2010 και έπειτα, οπότε και εφαρμόστηκαν οι επιταγές της τρόικας, καταργήθηκαν 911 χλμ. ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου, με αποτέλεσμα από τα 2.923 χλμ. το 2010, το δίκτυο να συρρικνωθεί στα 2.012 χλμ. σήμερα. Ουσιαστικά, εκτός λειτουργίας τέθηκε το 1/3 του δικτύου.
Τα δε αρτηριακού τύπου δρομολόγια και τα δρομολόγια της Χαλκίδας, από 223 ημερησίως το 2010, μειώθηκαν στα 140 το 2013.
Πέρα από το δίκτυο, δραματικές είναι οι επιπτώσεις στους σιδηροδρομικούς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το προσωπικό του ΟΣΕ (μητρική εταιρεία και νυν ΕΕΣΣΤΥ), το 2012 σε σχέση με το 2009, συρρικνώθηκε 45,08%, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ 48,7% και της ΕΡΓΟΣΕ 43,6%. Για το 2013, οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε μείωση προσωπικού 52,17% στον ΟΣΕ, 52% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 47% στην ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με το 2009.
Αντίστοιχα, οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού (μισθοί, επιδόματα, έξοδα κοινωνικής ασφάλισης, λοιπές παροχές), το 2012 σε σχέση με το 2009, μειώθηκαν στον ΟΣΕ 63,6%, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ 68,6% και στην ΕΡΓΟΣΕ 63,3%.
Για το 2013, οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε πτώση 74% στον ΟΣΕ, 75% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 67% στην ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με το 2009.
http://www.enet.gr/
ΠΤΡΖΑ TV
10-3-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου