Σε πλωτές βόμβες για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα μετατρέπει η κυβέρνηση τα τουριστικά πλοία αναψυχής, προκειμένου να εξασφαλίσει και άλλα κέρδη στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Το νομοσχέδιο με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», το οποίο παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, στην οποία είχαν κληθεί και οι εκπρόσωποι των σχετικών εφοπλιστικών και επιχειρηματικών ενώσεων, καταργεί κάθε έννοια συγκροτημένου εργασιακού δικαιώματος για τους ναυτεργάτες.
Επιτρέπει πλοία αυτής της κατηγορίας, με δυνατότητα να μεταφέρουν ως και 99 επιβάτες, να είναι εν πλω χωρίς καν οργανική σύνθεση, δηλαδή ναυτεργάτες με συγκεκριμένη ειδικότητα, ενώ χρέη πλοιάρχου μπορεί να εκτελεί ο καθένας που διαθέτει πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας που οι ναυτιλιακοί πράκτορες πουλάνε με το κιλό!
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για νομοσχέδιο που απειλεί ευθέως την ανθρώπινη ζωή, στο ίδιο νομοθέτημα ο υπουργός συμπεριλαμβάνει άρθρο που, με πρόσχημα «την προστασία του δημοσίου συμφέροντος», προβλέπει τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» σε περίοδο απεργίας των ναυτεργατών. Δηλαδή πλοίο-απεργοσπαστικός μηχανισμός, το οποίο το μόνο που θα εξυπηρετεί είναι η αξίωση των εφοπλιστών να ξεμπερδεύουν με το δικαίωμα των ναυτεργατών να απεργούν.
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου, ο Μ. Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, αναφερόμενος στις «Βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου», σημείωσε: «Με αυτό το νομοσχέδιο επιτυγχάνεται η συνολική αναμόρφωση του πλαισίου δραστηριοποίησης των τουριστικών πλοίων, η κατάργηση των αναχρονιστικών και γραφειοκρατικών ρυθμίσεων, ενώ εισάγονται απλές και σύγχρονες ρυθμίσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία φιλοεπιχειρηματικού περιβάλλοντος». Οι σύγχρονες λοιπόν ρυθμίσεις που «αποσκοπούν στη δημιουργία φιλοεπιχειρηματικού περιβάλλοντος», για παράδειγμα, είναι για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής πως χαρακτηρίζεται κυβερνήτης και προσλαμβάνεται για τη διακυβέρνηση «επιβάτης που διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία», καταργώντας πλοίαρχο και πλήρωμα. Στο ίδιο άρθρο (παρ. ιβ) καταργεί τις συμβάσεις ναυτολόγησης, πλοίαρχο, κυβερνήτη, πλήρωμα και τους κατατάσσει «επιβαίνοντες».
Στο άρθρο 10 «Γενικές διατάξεις», παρ. 2α οι κυβερνήτες ιδιωτικών πλοίων αναψυχής υπό σημαία ελληνική ή άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ απαλλάσσονται ακόμα και από τη στοιχειώδη υποχρέωση να λαμβάνουν άδεια απόπλου από τη Λιμενική Αρχή ή να δηλώνουν αντίστοιχα κατάπλου προκειμένου να υπάρχει ένας υποτυπώδης έλεγχος. Και βέβαια, όπως προβλέπεται στο άρθρο 13, οι εφοπλιστές των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής απαλλάσσονται από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το δασμό των καυσίμων.
Ακόμα στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι καταργούνται ο «Οίκος Ναύτου» και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και δημιουργείται ενιαίος φορέας, ΟΝΝΕ.
http://www.902.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
12-3-2014
Το νομοσχέδιο με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», το οποίο παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, στην οποία είχαν κληθεί και οι εκπρόσωποι των σχετικών εφοπλιστικών και επιχειρηματικών ενώσεων, καταργεί κάθε έννοια συγκροτημένου εργασιακού δικαιώματος για τους ναυτεργάτες.
Επιτρέπει πλοία αυτής της κατηγορίας, με δυνατότητα να μεταφέρουν ως και 99 επιβάτες, να είναι εν πλω χωρίς καν οργανική σύνθεση, δηλαδή ναυτεργάτες με συγκεκριμένη ειδικότητα, ενώ χρέη πλοιάρχου μπορεί να εκτελεί ο καθένας που διαθέτει πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας που οι ναυτιλιακοί πράκτορες πουλάνε με το κιλό!
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για νομοσχέδιο που απειλεί ευθέως την ανθρώπινη ζωή, στο ίδιο νομοθέτημα ο υπουργός συμπεριλαμβάνει άρθρο που, με πρόσχημα «την προστασία του δημοσίου συμφέροντος», προβλέπει τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» σε περίοδο απεργίας των ναυτεργατών. Δηλαδή πλοίο-απεργοσπαστικός μηχανισμός, το οποίο το μόνο που θα εξυπηρετεί είναι η αξίωση των εφοπλιστών να ξεμπερδεύουν με το δικαίωμα των ναυτεργατών να απεργούν.
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου, ο Μ. Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, αναφερόμενος στις «Βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου», σημείωσε: «Με αυτό το νομοσχέδιο επιτυγχάνεται η συνολική αναμόρφωση του πλαισίου δραστηριοποίησης των τουριστικών πλοίων, η κατάργηση των αναχρονιστικών και γραφειοκρατικών ρυθμίσεων, ενώ εισάγονται απλές και σύγχρονες ρυθμίσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία φιλοεπιχειρηματικού περιβάλλοντος». Οι σύγχρονες λοιπόν ρυθμίσεις που «αποσκοπούν στη δημιουργία φιλοεπιχειρηματικού περιβάλλοντος», για παράδειγμα, είναι για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής πως χαρακτηρίζεται κυβερνήτης και προσλαμβάνεται για τη διακυβέρνηση «επιβάτης που διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία», καταργώντας πλοίαρχο και πλήρωμα. Στο ίδιο άρθρο (παρ. ιβ) καταργεί τις συμβάσεις ναυτολόγησης, πλοίαρχο, κυβερνήτη, πλήρωμα και τους κατατάσσει «επιβαίνοντες».
Στο άρθρο 10 «Γενικές διατάξεις», παρ. 2α οι κυβερνήτες ιδιωτικών πλοίων αναψυχής υπό σημαία ελληνική ή άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ απαλλάσσονται ακόμα και από τη στοιχειώδη υποχρέωση να λαμβάνουν άδεια απόπλου από τη Λιμενική Αρχή ή να δηλώνουν αντίστοιχα κατάπλου προκειμένου να υπάρχει ένας υποτυπώδης έλεγχος. Και βέβαια, όπως προβλέπεται στο άρθρο 13, οι εφοπλιστές των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής απαλλάσσονται από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το δασμό των καυσίμων.
Ακόμα στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι καταργούνται ο «Οίκος Ναύτου» και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και δημιουργείται ενιαίος φορέας, ΟΝΝΕ.
http://www.902.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
12-3-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου