Τρίτη, Μαρτίου 11, 2014

ΈΡΕΥΝΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΗ ΠΤΗΣΗ MH370

Tουλάχιστον 50 πλοία και δεκάδες αεροσκάφη από 11 χώρες συμμετέχουν στις έρευνες για τον εντοπισμό του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών που παραμένει άφαντο από το Σάββατο.

Οι έρευνες από θαλάσσης, ξηράς και αέρος συντονίζονται από κέντρο ελέγχου στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας Κουάλα Λουμπούρ, η οποία δέχεται πιέσεις από την Κίνα για επίσπευση των ερευνών, δεδομένου ότι οι επιβάτες της πτήσης MH370 ήταν στην πλειονότητά τους Κινέζοι.


Μέχρι στιγμής δεν έχουν εντοπιστεί συντρίμμια, και οι ομάδες έρευνας και διάσωσης συνεχίζουν να προσπαθούν να ακούσουν τους ραδιοφάρους έκτακτης ανάγκης από το εξαφανισμένο Boeing 777.Οι χώρες που συμμετέχουν είναι: Μαλαισία, Κίνα, ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Αυστραλία, Σιγκαπούρη, Ινδονησία, Νέα Ζηλανδία και Φιλιππίνες, ενώ η Ινδία έχει προσφερθεί να παράσχει βοήθεια.

Η Κίνα προσφέρει μεταξύ άλλων τις υπηρεσίες δορυφόρων υψηλής ανάλυσης, ενώ οι ΗΠΑ ένα αναγνωριστικό αεροπλάνο Lockheed Martin P-3C και δύο αντιτορπιλικά από τον 7ο στόλο στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. 

Το ένα από τα δύο, το USS Pinckney μετέφερε στον Κόλπο της Ταϊλάνδης δύο ελικόπτερα Sikorsky MH-60 Seahawk, τα οποία θα μπορούσαν να προσεγγίσουν τυχόν συντρίμμια που εντοπίζονται με άλλα μέσα. 

Τα ελικόπτερα μπορούν να χτενίζουν έκταση 4.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων την ώρα και διαθέτουν υπέρυθρες κάμερες για να συνεχίζουν τις έρευνες και τη νύχτα.

«To P-3C και τα MH-60 διαθέτουν ραντάρ επιφανειακής έρευνας με εμβέλεια 5 έως 10 χιλιάδων ποδών [ενάμισι με τρία χιλιόμετρα]. Μπορούν να εντοπίζουν από ψηλά σχετικά μικρά αντικείμενα, ακόμα και μη μεταλλικά αντικείμενα, μέχρι το μέγεθος μιας μπάλας του μπάσκετ» αναφέρει ο Ουίλιαμ Μαρκς, πλοίαρχος του USS Blue Ridge από το οποίο συντονίζεται η αμερικανική επιχείρηση.

Πρόσθεσε ότι τα αεροσκάφη θα μπορούσαν να ακούσουν τη μετάδοση από τον Μεταδότη Εντοπισμού Έκτακτης Ανάγκης (ELT) του Boeing, μια συσκευή σχεδιασμένη να επιπλέει και να εκπέμπει σήμα στα 406 Mhz σε περίπτωση συντριβής του αεροπλάνου στη θάλασσα.

Εκτός από τον ραδιοφάρο ELT, τα δύο«μαύρα κουτιά» του αεροπλάνου -μια συσκευή που καταγράφει τις συνομιλίες στο πιλοτήριο και μια δεύτερη που αποθηκεύει τα δεδομένα πτήσης- διαθέτουν η καθεμία από ένα «pinger», πομπούς υπερήχων που λειτουργούν για 30 μέρες, ακόμα και μέσα στο νερό, και μπορούν να γίνουν αντιληπτά με σόναρ πλοίων και υποβρυχίων.

Οι υπεύθυνοι των ερευνών θα μπορούσαν επίσης να ρίξουν στη θάλασσα «ηχοπλωτήρες», συσκευές που καταγράφουν υποβρύχιους ήχους και μεταδίδουν τις ηχογραφήσεις με ραδιοπομπό.

Μικρό βάθος

Το θετικό είναι ότι τα νερά στην περιοχή των ερευνών έχουν μικρό βάθος, μέχρι 100 μέτρα, γεγονός που θεωρητικά διευκολύνει τον εντοπισμό αλλά και την ανάσυρση τυχόν συντριμμιών από το βυθό.

Σε πολύ μεγαλύτερο βάθος, 4 χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού, είχε βυθιστεί το 2009 η πτήση 447 της Air France, η οποία είχε χαθεί κι αυτή από τα ραντάρ μια ώρα μετά την απογείωσή της από το Ρίο ντε Ζανέιρο.

Κλεμμένα διαβατήρια

Η ιστορία της πτήσης 447 της Air France προσφέρει εξάλλου στοιχεία για τη θεωρία της τρομοκρατικής ενέργειας στην πτήση MH370. Δύο από τους επιβάτες των Μαλαισιανών Αερογραμμών αποκαλύφθηκε ότι ταξίδευαν με κλεμμένα διαβατήρια, γεγονός που τροφοδότησε τη θεωρία της τρομοκρατικής επίθεσης.

Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και με τη μοιραία πτήση της Air France, αφού δύο από τους επιβάτες περιλαμβάνονταν σε λίστα με εξτρεμιστές ισλαμιστές. Η συντριβή του αεροπλάνου διαπιστώθηκε όμως ότι προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος και όχι από τρομοκρατική ενέργεια.

Δεν είναι εξάλλου πρωτοφανές να ταξιδεύουν επιβάτες με πλαστά έγγραφα. Το 2010, αεροπλάνο της Air India Express συνετρίβη στην Ινδία σκοτώνοντας 158 ανθρώπους. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι 10 από τους επιβάτες είχαν χρησιμοποιήσει πλαστά διαβατήρια.

Την Τρίτη, η Ιnterpol ανακοίνωσε ότι το ενδεχόμενο τρομοκρατικής επίθεσης στην πτήση MH370 δείχνει όλο και πιο απίθανο.

Το θρίλερ όμως δεν έχει τελειώσει.

Και τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος μπορούν να γίνουν γνωστά μόνο από τα στοιχεία των «μαύρων κουτιών».
in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
11-3-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: