Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Συνεχίζει να «αυτοδιαψεύδεται» το υπουργείο Υποδομών. Με απόφαση του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ακόμα ένα μεγάλο έργο παραχώρησης πηγαίνει πίσω. Ο λόγος για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, ύψους 350 εκατ. ευρώ.
Ηδη, πριν από λίγες ημέρες, είχε μεταθέσει τις αντίστοιχες ημερομηνίες για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη.
Ωστόσο, το εντυπωσιακό στοιχείο είναι το εξής: Οι ημερομηνίες υποβολής των αρχικών προσφορών των ανωτέρω τριών έργων, όπως και του αεροδρομίου στο Καστέλι, ορίστηκαν στο τελευταίο τετράμηνο του έτους.
Συγκεκριμένα, η προθεσμία για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας μετατέθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη στις 7 Οκτωβρίου και για το Καστέλι στις 11 Νοεμβρίου.
Με άλλα λόγια, το υπουργείο Υποδομών περιμένει ότι τέσσερα μεγάλα έργα παραχώρησης, που ξεπερνούν τα 2,4 δισ. και τα οποία μετατέθηκαν πλειστάκις, θα τύχουν αποδοχής από εγχώριες και διεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά και πιστωτικά ιδρύματα, κάτι αν μη τι άλλο εξαιρετικά δύσκολο έως και απίθανο, όπως σχολιάζουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου.
Ανά έργο, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος θα αποτελέσει όμως αντικείμενο διαβούλευσης με τους υποψήφιους κατασκευαστές, θα έχει μήκος περίπου 1,1 χλμ. και με τις οδικές προσβάσεις θα φτάσει περί τα 3 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο Περάματος μέχρι τον Α/Κ Παλουκίων.
Από εκεί και πέρα θα εξαρτηθεί από τις διαθέσεις των επενδυτών, εάν θα συμπεριληφθούν και τα οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας, μήκους περίπου 14,5 χιλιομέτρων.
Λεωφόρος Σχιστού
Το τελικό μήκος του δρόμου που θα κατασκευαστεί αναμένεται να είναι 17,5 χλμ., καθώς θα εκτείνεται από τη λεωφόρο Σχιστού - Σκαραμαγκά, με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο, οδεύει μέσα στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και φτάνει μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, όπου δημιουργείται κόμβος για τη σύνδεσή του, με την υφιστάμενη οδό Περάματος - Κερατσινίου - Πειραιά.
Αναφορικά με τον περίφημο οδικό άξονα Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, ουδείς θεωρεί ότι είναι βιώσιμος, με βάση τη σημερινή κυκλοφορία στους οδικούς άξονες. Ειδικά, όταν κάποιοι υποστηρίζουν ότι σχεδιάζεται ένα ακριβό έργο, με κόστος αρκετά υψηλότερο, από αυτό που υπολογιζόταν αρχικά.
Επιπλέον, η συγκεκριμένη παράκαμψη περιορίζει σημαντικά την κυκλοφορία στο τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια του ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), το οποίο έχει επίσης παραχωρηθεί σε κοινοπραξία κατασκευαστικών ομίλων, υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με παλαιότερες εξαγγελίες, το έργο έχει προϋπολογιστεί κοντά στα 500 εκατ. ευρώ, με την εθνική και κοινοτική συμμετοχή να κυμαίνονται μεταξύ 120 - 200 εκατ. ευρώ.
Στην περίπτωση της Λευκάδας, προϋπολογισμού άνω των 50 εκατ., το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να εντάξει στο πακέτο της υποθαλάσσιας ζεύξης και την κατασκευή - λειτουργία μαρίνας mega-yachts. Σε αυτή, προβλέπεται η εκχώρηση μεγάλου μέρους του ανατολικού ιχθυοτροφείου (Αβλέμονας) για την κατασκευή και εκμετάλλευση μαρίνας πολυτελών σκαφών και προβλήτας κρουαζιερόπλοιου.
Η σχετική πρόταση έγινε προ μηνών, ο σχεδιασμός για το νέο έργο είναι σε πρώιμο στάδιο, ενώ προ ημερών μέλη του δημοτικού συμβουλίου τάχθηκαν κατά της υλοποίησης της επένδυσης, με σύμβαση παραχώρησης.
Μάλιστα, αντιπροτάθηκε η υλοποίηση του έργου της ζεύξης, αλλά και της κατασκευής θέσης υποδοχής κρουαζιερόπλοιου, με κοινοτικούς πόρους, ώστε να βεβαιωθεί η τοπική κοινωνία ότι δεν θα υπάρξουν διόδια.
http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
22-5-2014
Συνεχίζει να «αυτοδιαψεύδεται» το υπουργείο Υποδομών. Με απόφαση του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ακόμα ένα μεγάλο έργο παραχώρησης πηγαίνει πίσω. Ο λόγος για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, ύψους 350 εκατ. ευρώ.
Ηδη, πριν από λίγες ημέρες, είχε μεταθέσει τις αντίστοιχες ημερομηνίες για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη.
Ωστόσο, το εντυπωσιακό στοιχείο είναι το εξής: Οι ημερομηνίες υποβολής των αρχικών προσφορών των ανωτέρω τριών έργων, όπως και του αεροδρομίου στο Καστέλι, ορίστηκαν στο τελευταίο τετράμηνο του έτους.
Συγκεκριμένα, η προθεσμία για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας μετατέθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη στις 7 Οκτωβρίου και για το Καστέλι στις 11 Νοεμβρίου.
Με άλλα λόγια, το υπουργείο Υποδομών περιμένει ότι τέσσερα μεγάλα έργα παραχώρησης, που ξεπερνούν τα 2,4 δισ. και τα οποία μετατέθηκαν πλειστάκις, θα τύχουν αποδοχής από εγχώριες και διεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά και πιστωτικά ιδρύματα, κάτι αν μη τι άλλο εξαιρετικά δύσκολο έως και απίθανο, όπως σχολιάζουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου.
Ανά έργο, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος θα αποτελέσει όμως αντικείμενο διαβούλευσης με τους υποψήφιους κατασκευαστές, θα έχει μήκος περίπου 1,1 χλμ. και με τις οδικές προσβάσεις θα φτάσει περί τα 3 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο Περάματος μέχρι τον Α/Κ Παλουκίων.
Από εκεί και πέρα θα εξαρτηθεί από τις διαθέσεις των επενδυτών, εάν θα συμπεριληφθούν και τα οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας, μήκους περίπου 14,5 χιλιομέτρων.
Λεωφόρος Σχιστού
Το τελικό μήκος του δρόμου που θα κατασκευαστεί αναμένεται να είναι 17,5 χλμ., καθώς θα εκτείνεται από τη λεωφόρο Σχιστού - Σκαραμαγκά, με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο, οδεύει μέσα στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και φτάνει μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, όπου δημιουργείται κόμβος για τη σύνδεσή του, με την υφιστάμενη οδό Περάματος - Κερατσινίου - Πειραιά.
Αναφορικά με τον περίφημο οδικό άξονα Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, ουδείς θεωρεί ότι είναι βιώσιμος, με βάση τη σημερινή κυκλοφορία στους οδικούς άξονες. Ειδικά, όταν κάποιοι υποστηρίζουν ότι σχεδιάζεται ένα ακριβό έργο, με κόστος αρκετά υψηλότερο, από αυτό που υπολογιζόταν αρχικά.
Επιπλέον, η συγκεκριμένη παράκαμψη περιορίζει σημαντικά την κυκλοφορία στο τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια του ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), το οποίο έχει επίσης παραχωρηθεί σε κοινοπραξία κατασκευαστικών ομίλων, υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με παλαιότερες εξαγγελίες, το έργο έχει προϋπολογιστεί κοντά στα 500 εκατ. ευρώ, με την εθνική και κοινοτική συμμετοχή να κυμαίνονται μεταξύ 120 - 200 εκατ. ευρώ.
Στην περίπτωση της Λευκάδας, προϋπολογισμού άνω των 50 εκατ., το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να εντάξει στο πακέτο της υποθαλάσσιας ζεύξης και την κατασκευή - λειτουργία μαρίνας mega-yachts. Σε αυτή, προβλέπεται η εκχώρηση μεγάλου μέρους του ανατολικού ιχθυοτροφείου (Αβλέμονας) για την κατασκευή και εκμετάλλευση μαρίνας πολυτελών σκαφών και προβλήτας κρουαζιερόπλοιου.
Η σχετική πρόταση έγινε προ μηνών, ο σχεδιασμός για το νέο έργο είναι σε πρώιμο στάδιο, ενώ προ ημερών μέλη του δημοτικού συμβουλίου τάχθηκαν κατά της υλοποίησης της επένδυσης, με σύμβαση παραχώρησης.
Μάλιστα, αντιπροτάθηκε η υλοποίηση του έργου της ζεύξης, αλλά και της κατασκευής θέσης υποδοχής κρουαζιερόπλοιου, με κοινοτικούς πόρους, ώστε να βεβαιωθεί η τοπική κοινωνία ότι δεν θα υπάρξουν διόδια.
http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
22-5-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου