"Όπως οι περισσότεροι/ες από μας γνωρίζουμε από προσωπική πείρα, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προκηρύξει καμία νέα θέση σε κανένα αντικείμενο εδώ και τέσσερα χρόνια.
Επιπλέον, ο θεσμός του ΠΔ407/80 -που παρά τις επιμερισμένες συμβάσεις, τις αναδρομικές και συχνά εξευτελιστικές αμοιβές και τη διαρκή επισφάλεια, αποτελούσε για πολλούς/ες τη μοναδική δυνατότητα να εργαστούν και να αποκτήσουν προϋπηρεσία στο αντικείμενό τους- έχει ουσιαστικά καταργηθεί.
Σε αυτό το πλαίσιο το Πρόγραμμα Ακαδημία Πλάτωνος: Προγράμματα για Ενήλικες Πολίτες ακολούθησε μια πολιτική ενεργής υποστήριξης νέων επιστημόνων, που ουσιαστικά δεν έχουν και πολλές άλλες επιλογές. Συγκεκριμένα αποφάσισε να προσλαμβάνει μονάχα διδάσκοντες και διδάσκουσες που δεν είναι μέλη ΔΕΠ, δίνοντας στους/στις διορισμένους/ες συναδέλφούς μας τη δυνατότητα να συμμετέχουν ως προσκεκλημένοι/ες διδάσκοντες/σες.
Μάλιστα, η πολιτική αυτή επικυρώθηκε πρόσφατα με την απομάκρυνση κάποιων νεοδιορισθέντων συναδέλφων (σε χαμηλή βαθμίδα και ενίοτε εκτός Αθηνών) στη βάση της λογικής να δίνονται έστω κάποιες ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους/νέες επιστήμονες που λόγω της κατάστασης ούτε έχουν εκλεγεί, ούτε και πρόκειται.
Η επιλογή αυτή αποδείχθηκε επιτυχής, όπως επιβεβαιώνουν οι αξιολογήσεις από πλευράς των φοιτητών/τριων, καθώς όχι μόνο εκτίμησαν το κέφι και τη διάθεση των συναδέλφων, αλλά μπόρεσαν να μοιραστούν μαζί τους την εμπειρία του να ανήκεις σε μια κοινωνική κατηγορία που έχει πληγεί καίρια από την κρίση.
Σε καμία περίπτωση δεν παραγνωρίζουμε ότι, στο πλαίσιο της κρίσης και της γενικευμένης επίθεσης που έχει δεχτεί το δημόσιο πανεπιστήμιο, έχουν πληγεί και οι συνάδελφοι που είναι μέλη ΔΕΠ. Είδαν τους μισθούς τους να μειώνονται δραματικά και τις συνθήκες εργασίας τους να επιδεινώνονται διαρκώς. Διαθέτουν, όμως, ένα θεμελιώδες πλεονέκτημα: διαθέτουν μόνιμη, σταθερή και ασφαλιζόμενη εργασία.
Παρόλο που έχουν μειωθεί οι δαπάνες για την εκπαίδευση, έχουν ακόμη τη δυνατότητα να διεκδικήσουν προγράμματα (Πυθαγόρας, Θαλής, Horizon…) και να συμμετέχουν σε δράσεις όπως ο Κάλλιπος. Επίσης έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν παράλληλα στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (γνωρίζουμε όλες και όλοι ότι προτιμώνται τα μέλη ΔΕΠ), και εξακολουθούν να έχουν έστω ένα minimum οικονομικής υποστήριξης για επιστημονικές δραστηριότητες αναγκαίες αν θέλουν να παραμένουν ενημερωμένοι/ες στο αντικείμενο που θεραπεύουν, όπως είναι η συμμετοχή σε συνέδρια.
Για αυτό το λόγο βρήκαμε εξαιρετικά άστοχη την επιλογή των όποιων υπευθύνων του προγράμματος να αναστείλουν αυτή την πολιτική, επιλέγοντας πλέον κάποιο μέλος ΔΕΠ (και μάλιστα σε υψηλή βαθμίδα και από κεντρικό πανεπιστήμιο) να αναλάβει διδακτική ενότητα στο πρόγραμμα.
Βρίσκουμε επίσης ότι δεν είναι καθόλου αλληλέγγυα η επιλογή συναδέλφου ΔΕΠ να δεχτεί τη συγκεκριμένη τη θέση, γνωρίζοντας ότι τη στερεί από κάποιον άλλο ή κάποια άλλη που την έχει περισσότερη ανάγκη.
Όλα αυτά τα λέμε γνωρίζοντας ότι τυπικά το πρόγραμμα δεν δεσμεύεται να μην αναθέτει διδακτικές ενότητες σε μέλη ΔΕΠ.
Όμως, ακόμη και αν θελήσουμε να επικαλεστούμε τους τύπους και όχι την ουσία, τίθεται επιπλέον και ένα θεμελιώδες διαδικαστικό ζήτημα που δεν αφορά απλώς ζητήματα συναδελφικής αλληλεγγύης.
-Γιατί διαμορφώθηκε ειδική ενότητα για συγκεκριμένη διδάσκουσα (υψηλής βαθμίδας από κεντρικό πανεπιστήμιο), προσαρμοσμένη ακριβώς στο αντικείμενό της, την ώρα που χαμηλόβαθμοι συνάδελφοι απομακρύνθηκαν από το πρόγραμμα αμέσως μόλις διορίστηκαν;
-Γιατί συνάδελφοι με ανάλογο αντικείμενο που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη ενότητα, ενημερώθηκαν ότι είχε ήδη ανατεθεί αλλού;
Ενώ κοινοποιήσαμε πολλάκις την επιστολή μας στους υπεύθυνους του προγράμματος, ουδέποτε λάβαμε οποιαδήποτε επίσημη απάντηση."
rednotebook.gr
ΠΡΕΖΑ TV
19-6-2014
Επιπλέον, ο θεσμός του ΠΔ407/80 -που παρά τις επιμερισμένες συμβάσεις, τις αναδρομικές και συχνά εξευτελιστικές αμοιβές και τη διαρκή επισφάλεια, αποτελούσε για πολλούς/ες τη μοναδική δυνατότητα να εργαστούν και να αποκτήσουν προϋπηρεσία στο αντικείμενό τους- έχει ουσιαστικά καταργηθεί.
Σε αυτό το πλαίσιο το Πρόγραμμα Ακαδημία Πλάτωνος: Προγράμματα για Ενήλικες Πολίτες ακολούθησε μια πολιτική ενεργής υποστήριξης νέων επιστημόνων, που ουσιαστικά δεν έχουν και πολλές άλλες επιλογές. Συγκεκριμένα αποφάσισε να προσλαμβάνει μονάχα διδάσκοντες και διδάσκουσες που δεν είναι μέλη ΔΕΠ, δίνοντας στους/στις διορισμένους/ες συναδέλφούς μας τη δυνατότητα να συμμετέχουν ως προσκεκλημένοι/ες διδάσκοντες/σες.
Μάλιστα, η πολιτική αυτή επικυρώθηκε πρόσφατα με την απομάκρυνση κάποιων νεοδιορισθέντων συναδέλφων (σε χαμηλή βαθμίδα και ενίοτε εκτός Αθηνών) στη βάση της λογικής να δίνονται έστω κάποιες ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους/νέες επιστήμονες που λόγω της κατάστασης ούτε έχουν εκλεγεί, ούτε και πρόκειται.
Η επιλογή αυτή αποδείχθηκε επιτυχής, όπως επιβεβαιώνουν οι αξιολογήσεις από πλευράς των φοιτητών/τριων, καθώς όχι μόνο εκτίμησαν το κέφι και τη διάθεση των συναδέλφων, αλλά μπόρεσαν να μοιραστούν μαζί τους την εμπειρία του να ανήκεις σε μια κοινωνική κατηγορία που έχει πληγεί καίρια από την κρίση.
Σε καμία περίπτωση δεν παραγνωρίζουμε ότι, στο πλαίσιο της κρίσης και της γενικευμένης επίθεσης που έχει δεχτεί το δημόσιο πανεπιστήμιο, έχουν πληγεί και οι συνάδελφοι που είναι μέλη ΔΕΠ. Είδαν τους μισθούς τους να μειώνονται δραματικά και τις συνθήκες εργασίας τους να επιδεινώνονται διαρκώς. Διαθέτουν, όμως, ένα θεμελιώδες πλεονέκτημα: διαθέτουν μόνιμη, σταθερή και ασφαλιζόμενη εργασία.
Παρόλο που έχουν μειωθεί οι δαπάνες για την εκπαίδευση, έχουν ακόμη τη δυνατότητα να διεκδικήσουν προγράμματα (Πυθαγόρας, Θαλής, Horizon…) και να συμμετέχουν σε δράσεις όπως ο Κάλλιπος. Επίσης έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν παράλληλα στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (γνωρίζουμε όλες και όλοι ότι προτιμώνται τα μέλη ΔΕΠ), και εξακολουθούν να έχουν έστω ένα minimum οικονομικής υποστήριξης για επιστημονικές δραστηριότητες αναγκαίες αν θέλουν να παραμένουν ενημερωμένοι/ες στο αντικείμενο που θεραπεύουν, όπως είναι η συμμετοχή σε συνέδρια.
Για αυτό το λόγο βρήκαμε εξαιρετικά άστοχη την επιλογή των όποιων υπευθύνων του προγράμματος να αναστείλουν αυτή την πολιτική, επιλέγοντας πλέον κάποιο μέλος ΔΕΠ (και μάλιστα σε υψηλή βαθμίδα και από κεντρικό πανεπιστήμιο) να αναλάβει διδακτική ενότητα στο πρόγραμμα.
Βρίσκουμε επίσης ότι δεν είναι καθόλου αλληλέγγυα η επιλογή συναδέλφου ΔΕΠ να δεχτεί τη συγκεκριμένη τη θέση, γνωρίζοντας ότι τη στερεί από κάποιον άλλο ή κάποια άλλη που την έχει περισσότερη ανάγκη.
Όλα αυτά τα λέμε γνωρίζοντας ότι τυπικά το πρόγραμμα δεν δεσμεύεται να μην αναθέτει διδακτικές ενότητες σε μέλη ΔΕΠ.
Όμως, ακόμη και αν θελήσουμε να επικαλεστούμε τους τύπους και όχι την ουσία, τίθεται επιπλέον και ένα θεμελιώδες διαδικαστικό ζήτημα που δεν αφορά απλώς ζητήματα συναδελφικής αλληλεγγύης.
-Γιατί διαμορφώθηκε ειδική ενότητα για συγκεκριμένη διδάσκουσα (υψηλής βαθμίδας από κεντρικό πανεπιστήμιο), προσαρμοσμένη ακριβώς στο αντικείμενό της, την ώρα που χαμηλόβαθμοι συνάδελφοι απομακρύνθηκαν από το πρόγραμμα αμέσως μόλις διορίστηκαν;
-Γιατί συνάδελφοι με ανάλογο αντικείμενο που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη ενότητα, ενημερώθηκαν ότι είχε ήδη ανατεθεί αλλού;
Ενώ κοινοποιήσαμε πολλάκις την επιστολή μας στους υπεύθυνους του προγράμματος, ουδέποτε λάβαμε οποιαδήποτε επίσημη απάντηση."
rednotebook.gr
ΠΡΕΖΑ TV
19-6-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου