Δευτέρα, Ιουλίου 28, 2014

«ΞΕΦΡΑΓΟ» ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ

Ανενεργά για πολιτικές πτήσεις παραμένουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), πέντε αεροδρόμια στον ελληνικό χώρο.Στα αεροδρόμια αυτά συμπεριλαμβάνεται και ο αερολιμένας της Σπάρτης όπου το πρωί του Σαββάτου συνέβη το τραγικό δυστύχημα, εξαιτίας του οποίου έχασαν τη ζωή τους δύο άτομα.

Τα αεροδρόμια για τα οποία υπάρχει από την ΥΠΑ απόφαση αναστολής λειτουργίας πολιτικών πτήσεων είναι αυτά των Αγρινίου, Ανδραβίδας, Επιταλίου, Καστελίου και Σπάρτης. Ολα ανήκουν στη δικαιοδοσία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, ενώ το Καστέλι μάλιστα αποτελεί και βάση. Θεωρούνται, πάντως, έτοιμα για επιχειρησιακή λειτουργία αλλά όχι για πολιτικές πτήσεις.
Εξαίρεση αποτελεί το Αεροδρόμιο της Σπάρτης, το οποίο έχει μισθωθεί στον δήμο Σπάρτης με 12ετή σύμβαση και τίμημα που εκτιμάται σε περίπου 6.000 ευρώ ετησίως.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, η μίσθωση του Αεροδρομίου έγινε προκειμένου αυτό να χρησιμοποιηθεί για ανάγκες γενικής αεροπορίας, δηλαδή προσγείωση και απογείωση μικρών μονοκινητήριων αεροπλάνων και αεροταξί, για αεραθλητισμό, δηλαδή για λειτουργία αερολεσχών και ανεμολεσχών, καθώς και λεσχών αερομοντελισμού, για εκπαίδευση πιλότων για μηχανοκίνητο αθλητισμό (διοργάνωση και διεξαγωγή αγώνων ταχύτητας ή/και επιδείξεων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών).
Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί οι απαραίτητες εγκρίσεις προκειμένου το αεροδρόμιο να επαναλειτουργήσει με αποτέλεσμα, όπως διευκρινίζουν πηγές της ΥΠΑ, να εξακολουθεί να θεωρείται πεδίο μη αδειοδοτημένο για πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών.
Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι μεν περιφραγμένο, αλλά δεν φυλάσσεται, όπως εξηγεί στο «Εθνος» ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Διαχείρισης του Αεροδρομίου Σπάρτης, Αντώνης Φελλούρης: «Ο χώρος ήταν περιφραγμένος και διέθετε σύστημα συναγερμού, αλλά δεν φυλασσόταν: καμιά φορά υπήρχαν περιπολίες από κοντινό στρατόπεδο, αλλά όχι συστηματικά. Δεν φυλάσσεται εφόσον δεν λειτουργεί» τονίζει.
Και συμπληρώνει: «Ωστόσο δεν μπορούμε να μιλήσουμε ξεκάθαρα για παραβίαση της πόρτας του, αφού παρακείμενο οικόπεδο με υπόστεγο για φύλαξη αεροσκαφών, το οποίο ενδέχεται να φιλοξενούσε και το μοιραίο αεροσκάφος, έχει πόρτα προς το αεροδρόμιο».
Το πώς βρέθηκε το συγκεκριμένο αεροπλάνο στον διάδρομο ενός ουσιαστικά εγκαταλειμμένου αεροδρομίου και το πόσο συχνά μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο αποτελεί ένα από τα βασικά ζητήματα προς διερεύνηση. Εάν μάλιστα αποδειχθεί και το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης, αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν θα μπορούσε να απογειωθεί από πολιτικό αεροδρόμιο εν λειτουργία, καθώς θα χρειαζόταν έγγραφη δήλωση μηχανικού.
Αυτήν την περίοδο ο Δήμος Σπάρτης βρίσκεται σε διαδικασία συνομιλιών για την εκ νέου αδειοδότησή του από την ΥΠΑ, η οποία ωστόσο δεν έχει ολοκληρωθεί και το αεροδρόμιο παραμένει σε αναστολή λειτουργίας. Φως στην υπόθεση αναμένεται να ρίξει η κατάθεση του μοναδικού αυτόπτη μάρτυρα και φίλου ενός από τα θύματα, ο οποίος βρισκόταν στο έδαφος την ώρα του δυστυχήματος.
ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
Πτώση από κράτημα του κινητήρα
Στην Αθήνα μεταφέρονται τα συντρίμμια του ιδιωτικού υπερελαφρού αεροσκάφους, το οποίο κατέπεσε το πρωί του Σαββάτου αμέσως μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Σπάρτης με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι δύο επιβαίνοντες, ο 52χρονος χειριστής Δημήτρης Χελάς και ο 35χρονος μηχανικός αεροσκαφών Τάκης Χρονόπουλος.
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, η πτώση οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα που είχε στον κινητήρα το αμφίβιο αεροσκάφος τύπου AVENTURA, ιταλικού νηολογίου.
Οπως εξηγεί στο «Εθνος» ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, Αθ. Μπίνης, οι ενδείξεις δείχνουν πρόβλημα στον κινητήρα. Ο χειριστής το αντιλήφθηκε, αλλά, δεδομένου ότι το διθέσιο αμφίβιο βρισκόταν ήδη στη διαδικασία της απογείωσης έχοντας μόλις αποκολληθεί από τον διάδρομο και είχε πάρει κλίση προς τα αριστερά για την άνοδο, το μόνο που πρόλαβε να κάνει ήταν να πατήσει τον μοχλό για την απελευθέρωση του αλεξίπτωτου. Ωστόσο, αντικείμενο της έρευνας αποτελεί το ύψος στο οποίο βρισκόταν ήδη το αεροπλάνο, καθώς το πιθανότερο ήταν ότι αυτό δεν ήταν αρκετό ώστε να ανοίξει επαρκώς το αλεξίπτωτο και να αποφευχθεί η συντριβή.
Σε κάθε περίπτωση, ο χειριστής του αεροπλάνου, όπως προκύπτει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δεν είχε ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία, αφού όπως σημειώνει η ΥΠΑ:
Το αεροσκάφος απογειώθηκε από πεδίο μη αδειοδοτημένο από την ΥΠΑ για πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών.
Δεν κατετέθη σχέδιο πτήσης από τον χειριστή έστω και τηλεφωνικά, κίνηση που είναι υποχρεωτική για οποιαδήποτε πτήση, ακόμα και για τον αεραθλητισμό. Δεν υπήρξε καμία επικοινωνία με την ΥΠΑ.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΘΝΟΣ

ΠΡΕΖΑ TV
28-7-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: