Τρίτη, Σεπτεμβρίου 09, 2014

ΈΚΠΤΩΤΗ Η ΝΕΛ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΘΟΛΟ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Την έκπτωση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ Α.Ε.) και της θυγατρικής της, Sea Link Ferries, από συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μ Βαρβιτσιώτης. Η εταιρεία δεν εκτελούσε ή εκτελούσε με συνεχείς καθυστερήσεις τις υποχρεώσεις της. Νέο διαγωνισμό θα προκηρύξει το υπουργείο, ίσως διεκδικήσει αποζημιώσεις η ΝΕΛ



Με την απόφαση αυτή, ο υπουργός κηρύσσει έκπτωτη τη ΝΕΛ A.E από τη γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη – Χίος - Σάμος - Ικαρία, καθώς και την Sea Link Ferries από τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά - Μεστά Χίου.

Να σημειωθεί ωστόσο ότι η ΝΕΛ, ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα έχει προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου, αλλά και σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών, επικαλούμενη την αδυναμία της Πολιτείας να εκτελέσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις έναντι της.

Το υπουργείο στη σημερινή του απόφαση προβλέπει την  κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών υπέρ του Δημοσίου, ύψους 1.500.000 ευρώ για κάθε μία από τις ανωτέρω συμβάσεις, ενώ οι δύο εταιρείες αποκλείονται από τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε δημόσιους διαγωνισμούς για ένα έτος.

Υπενθυμίζεται ότι οι δύο εταιρείες είχαν κληθεί σε απολογία το προηγούμενο χρονικό διάστημα, με το αιτιολογικό της πλημμελούς εκτέλεσης των δρομολογίων για τη γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ικαρία και την αδικαιολόγητη μη εκτέλεση των δρομολογίων για τη γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου επί σχεδόν τρεις μήνες.

Το υπουργείο ισχυρίζεται ότι καμία οφειλή του Δημοσίου δεν βρίσκεται σε εκκρεμότητα προς τις δύο εταιρείες, πλην των μισθωμάτων του Αυγούστου που βρίσκονται σε διαδικασία εκταμίευσης. Υποστηρίζει δε ότι «οι υπηρεσίες του καταβάλλουν άμεσα τα μισθώματα προς τις εταιρείες, εφόσον και εκείνες από την πλευρά τους προσκομίσουν τα απαραίτητα από το νόμο δικαιολογητικά».

Γι’ αυτό το λόγο, καμία άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία από όσες εξυπηρετούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας δεν έχει εκφράσει αντίστοιχη διαμαρτυρία, σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Παράλληλα, ο κ. Βαρβιτσιώτης προχώρησε σε υπογραφή πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την κάλυψη των εν λόγω γραμμών.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης δηλώνει, όπως αναφέρεται σε σχετικά δημοσιεύματα, πως «Θεωρώ εθνικό και προσωπικό καθήκον να κάνω ό,τι είναι δυνατόν για τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού μας δικτύου. Από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισα ότι η διασύνδεση μεταξύ των νησιών και η εδαφική συνοχή της χώρας αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα που θα διαφυλάξω με κάθε τρόπο και κάθε κόστος» και προσθέτει πως «Φαινόμενα ασυνέπειας σε εκτέλεση δρομολογίων που τα θέτουν σε απομόνωση δεν γίνονται ανεκτά. Σήμερα βάζουμε τέλος σε μια κατάσταση που ταλαιπωρούσε χρόνια τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου και ειδικά τους κατοίκους της Λήμνου».

Τι θα επακολουθήσει

Ωστόσο, κι ενώ θα μείνουν... αξέχαστες οι επικές ταλαιπωρίες των επιβατών της ΝΕΛ το καλοκαίρι, η συνέχεια στο θρίλερ της εξυπηρέτησης των κατοίκων του Βορ. Αιγαίου δεν αναμένεται να είναι χωρίς αναταράξεις.

Ο υπουργός αναμένεται να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την εξεύρεση της εταιρείας που θα διαθεχθεί τη ΝΕΛ, καθώς πλέον διαθέτει τα νομικά εργαλεία από το νόμο Ν. 4276/2014.  Εφόσον δεν αναδειχτεί κάποιος ενδιαφερόμενος μπορεί να ορίσει, με τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που συνεδριάζει μάλιστα την Παρασκευή, αντικαταστάτη που θα εκτελεί τη γραμμή με το συγκεκριμένο μίσθωμα και για διάστημα το ανώτερο μέχρι τρεις μήνες ή μέχρι να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός.

Το πλέον πιθανό είναι μια από τις Blue Star και HSW να ενδιαφερθεί για τις γραμμές που έχουν και οικονομική στήριξη από την πολιτεία που φτάνει στα 6 εκατ. ευρώ περίπου το χρόνο.

  Διεκδικεί αποζημιώσεις η ΝΕΛ;  
Πηγές της ΝΕΛ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο προσφυγών και δικαστικής διαδικασίας, καθώς αποδίδουν στο ΥΝΑ ότι δεν έχει εμπροθέσμως καταβάλλει τα οφειλόμενα μισθώματα, δεν έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή του κρατικού ναυλολογίου σε ποσοστό αντίστοιχο του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και δεν έχει τηρήσει τις νόμιμες υποχρεώσεις που απορρέουν από τους ουσιώδεις και απαράβατους όρους των υπογραφόμενων συμβάσεων περί μη παρακράτησης της διαφοράς του ΦΠΑ επί των μισθωμάτων της δημόσιας υπηρεσίας.

Πληροφορίες από Ναυτεμπορική, reporter.gr,  politischios.gr



ΠΡΕΖΑ TV
9-9-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: