Τρίτη, Φεβρουαρίου 17, 2015

ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΣΤΑ ΜΜΕ

Με το... δεξί, όπως όλα δείχνουν, μπήκε η διαφημιστική δαπάνη τον πρώτο μήνα του 2015, αλλά όχι για όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Παρά τον ειδικό φόρο (20%) για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις που πρέπει να εισπράττουν τα κανάλια, ανεξάρτητα από το ότι θα αρχίσουν να τον αποδίδουν σε έναν χρόνο, τον Γενάρη της νέας χρονιάς συνεχίστηκε η αυξητική τάση στους τηλεοπτικούς κυρίως και οριακά στους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Δυστυχώς, δεν συνέβη το ίδιο και σε εφημερίδες και περιοδικά για τα οποία συνεχίστηκε η πτώση...



Στην τηλεόραση, σύμφωνα με τις καταγραφές της Media Services SA, η λεγόμενη τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη, τα έσοδα δηλαδή των καναλιών, πριν όμως αφαιρεθούν εκπτώσεις, διαφημιστικές αμοιβές, αγγελιόσημο, ειδικοί και άλλοι φόροι (αν γίνουν αυτά, το «καθαρό» ποσό εσόδων θα είναι πολύ μικρότερο από το αναφερόμενο), έφτασαν τα 52,5 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 30,93% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2014. Ακολούθησαν τα ραδιόφωνα με αύξηση 2,88% και 4,81 εκατ. ευρώ, ενώ η μεγαλύτερη μείωση εμφανίζεται στις εφημερίδες που έφτασαν τα 12,58 εκατ. ευρώ με πτώση 10,81% σε σχέση με πέρσι. Πτώση κατά 8,45% σημείωσαν και τα διαφημιστικά στα περιοδικά που άγγιξαν τα 16,35 εκατ. ευρώ. Αν κάποιος επιχειρήσει να υπολογίσει το ποσό που θα πρέπει να καταβάλουν τα κανάλια για τον ειδικό φόρο, αφαιρώντας βέβαια πρώτα βασικές εκπτώσεις, αγγελιόσημο, μπόνους κ.ά., θα δει ότι μπορεί να καταλήξει συνολικά στα περίπου 2.500.000 με 3.000.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για υπολογισμό και όχι για το πραγματικό ποσό που αντιστοιχεί στα συνολικά διαφημιστικά έσοδα των καναλιών.

Στα κανάλια τα περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα (13.497) συγκέντρωσε το MEGA φτάνοντας τα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ ακολουθεί ο ΑΝΤ1 με 16,69 εκατ. ευρώ και 11.651 σποτάκια. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο ALPHA με 8,46 εκατ. ευρώ και 11.436 διαφημιστικά μηνύματα, ενώ έπεται το STAR με 8,09 εκατ. ευρώ και 11.629 σποτάκια. Συνολικά στην τηλεόραση μεταδόθηκαν 77.279 διαφημιστικά σποτ που αντιστοιχούν σε 1.666.604 δευτερόλεπτα. Και τον πρώτο μήνα του 2015 πάντως τέσσερις τηλεοπτικοί σταθμοί (ΣΚΑΪ, E TV, Extra Channel, Nickelodeon TV) εξακολουθούν να μην επιτρέπουν τη δημοσιοποίηση της τεκμαρτής διαφημιστικής τους δαπάνης, παρ’ ότι από τις καταγραφές της Media Services SA φαίνεται ότι μεταδίδουν και μάλιστα σημαντικό αριθμό διαφημιστικών μηνυμάτων.

Τον πρώτο μήνα του 2015 διακινήθηκαν συνολικά 1.699 προϊ- όντα, τα περισσότερα εξ αυτών (747) στα περιοδικά. Ακολούθησε η τηλεόραση με 622 προϊόντα, οι εφημερίδες με 322 και τα ραδιόφωνα με 318 προϊόντα.
Σωτήρης Μανιάτης
http://www.efsyn.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
17-2-2015

Δεν υπάρχουν σχόλια: