Στον «πάγο» βάζει η Κομισιόν την πολυθρύλητη έρευνα για την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ από την αζερική SOCAR, χωρίς ωστόσο να εξηγήσει τους λόγους, και σε μια περίοδο που η κυβέρνηση ανέμενε τις εξελίξεις σε κοινοτικό επίπεδο προκειμένου να πάρει τις τελικές της αποφάσεις.
Με απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού που ελήφθη παραμονές των ελληνικών εκλογών, αλλά γνωστοποιήθηκε προ ημερών στην ιστοσελίδα της, η Κομισιόν παγώνει χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τη διαδικασία έρευνας που διεξήγε γύρω από τη μεταβίβαση του 66% του ΔΕΣΦΑ στη Socar αντί 400 εκατ. ευρώ.
Η έρευνα επρόκειτο να ολοκληρωθεί στις 22 Απριλίου και, όπως είχε πει ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Λαφαζάνης, «οι περαιτέρω κινήσεις της κυβέρνησης για την τύχη του ΔΕΣΦΑ θα δρομολογηθούν μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, στην οποία εκκρεμεί προς εξέταση η συγκεκριμένη εξαγορά».
Στην προ ημερών ανακοίνωσή της, ωστόσο, η ΕΕ μιλάει για «αναστολή του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης της έρευνας» χωρίς να αναγράφει νέο χρονοδιάγραμμα, κάτι που θα μπορούσε να ερμηνευθεί και ως οριστικό πάγωμα στο θέμα του ΔΕΣΦΑ, της μόνης από τις ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις που παρέμενε «ζωντανή».
Η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού για πάγωμα ελήφθη στις 21 Ιανουαρίου, δηλαδή 4 ημέρες πριν από τις ελληνικές εκλογές, ωστόσο έγινε γνωστή πριν από μερικές ημέρες. Είναι σαφές ότι η νέα κυβέρνηση έχει αφήσει να κάνει τη δουλειά με τον ΔΕΣΦΑ η Κομισιόν η οποία, ως γνωστόν, ποτέ δεν «τρελάθηκε» με την προοπτική να περάσει στους Αζέρους η πλειοψηφία των μετοχών του διαχειριστή του ελληνικού συστήματος αγωγών φυσικού αερίου.
Το ερώτημα φυσικά είναι τι λένε για όλα αυτά οι Αζέροι. Με αφορμή το προ ημερών ταξίδι Λαφαζάνη στο Μπακού, κύκλοι της Socar εξηγούσαν ότι «το έργο του TAP και του ΔΕΣΦΑ συνδέονται μεταξύ τους όχι άμεσα, αλλά πάντως έχουν σχέση». Και αυτό διότι οι υποδομές που ελέγχει ο ΔΕΣΦΑ είναι αλληλένδετες με τη στρατηγική της Socar για τη δραστηριοποίησή της επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Αλλωστε ο λόγος που εξαρχής έβαλαν οι Αζέροι στο μάτι τον ΔΕΣΦΑ ήταν προκειμένου να τον χρησιμοποιήσουν ως όχημα για την επέκτασή τους στα Βαλκάνια και για τη δημιουργία μαζί με τον TAP ενός κόμβου στην περιοχή και όχι, φυσικά, για τη μικρή ελληνική αγορά.
Γιώργος Φιντικάκης in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
17-2-2015
Με απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού που ελήφθη παραμονές των ελληνικών εκλογών, αλλά γνωστοποιήθηκε προ ημερών στην ιστοσελίδα της, η Κομισιόν παγώνει χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τη διαδικασία έρευνας που διεξήγε γύρω από τη μεταβίβαση του 66% του ΔΕΣΦΑ στη Socar αντί 400 εκατ. ευρώ.
Η έρευνα επρόκειτο να ολοκληρωθεί στις 22 Απριλίου και, όπως είχε πει ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Λαφαζάνης, «οι περαιτέρω κινήσεις της κυβέρνησης για την τύχη του ΔΕΣΦΑ θα δρομολογηθούν μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, στην οποία εκκρεμεί προς εξέταση η συγκεκριμένη εξαγορά».
Στην προ ημερών ανακοίνωσή της, ωστόσο, η ΕΕ μιλάει για «αναστολή του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης της έρευνας» χωρίς να αναγράφει νέο χρονοδιάγραμμα, κάτι που θα μπορούσε να ερμηνευθεί και ως οριστικό πάγωμα στο θέμα του ΔΕΣΦΑ, της μόνης από τις ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις που παρέμενε «ζωντανή».
Η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού για πάγωμα ελήφθη στις 21 Ιανουαρίου, δηλαδή 4 ημέρες πριν από τις ελληνικές εκλογές, ωστόσο έγινε γνωστή πριν από μερικές ημέρες. Είναι σαφές ότι η νέα κυβέρνηση έχει αφήσει να κάνει τη δουλειά με τον ΔΕΣΦΑ η Κομισιόν η οποία, ως γνωστόν, ποτέ δεν «τρελάθηκε» με την προοπτική να περάσει στους Αζέρους η πλειοψηφία των μετοχών του διαχειριστή του ελληνικού συστήματος αγωγών φυσικού αερίου.
Το ερώτημα φυσικά είναι τι λένε για όλα αυτά οι Αζέροι. Με αφορμή το προ ημερών ταξίδι Λαφαζάνη στο Μπακού, κύκλοι της Socar εξηγούσαν ότι «το έργο του TAP και του ΔΕΣΦΑ συνδέονται μεταξύ τους όχι άμεσα, αλλά πάντως έχουν σχέση». Και αυτό διότι οι υποδομές που ελέγχει ο ΔΕΣΦΑ είναι αλληλένδετες με τη στρατηγική της Socar για τη δραστηριοποίησή της επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Αλλωστε ο λόγος που εξαρχής έβαλαν οι Αζέροι στο μάτι τον ΔΕΣΦΑ ήταν προκειμένου να τον χρησιμοποιήσουν ως όχημα για την επέκτασή τους στα Βαλκάνια και για τη δημιουργία μαζί με τον TAP ενός κόμβου στην περιοχή και όχι, φυσικά, για τη μικρή ελληνική αγορά.
Γιώργος Φιντικάκης in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
17-2-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου