Αντισυνταγματικό κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας το νομοθετικό πλαίσιο για την κατασκευή του νέου λιμένα Πατρών, με συνέπεια να μην μπορούν να συνεχιστούν τα έργα εάν δεν εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.
Ο Δήμος Πατρέων είχε προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί το νομοθετικό πλέγμα που επιτρέπει την κατασκευή του νέου λιμένα. Υποστήριζε μεταξύ των άλλων ότι με τις σχεδιαζόμενες χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις διακόπτεται η συνέχεια των λειτουργιών της πόλης προς τη θάλασσας και αποκόπτεται η πόλη και οι κάτοικοι της από το παραθαλάσσιο μέτωπο.
Τελικά το ΣτΕ έκρινε διπλά αντισυνταγματική την νομοθετική πορεία για την κατασκευή του λιμανιού.
Έκρινε κατά αρχάς ότι, σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές, πρέπει να εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα και όχι υπουργικές αποφάσεις ή αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Ακόμα, υπογραμμίζει στην δικαστική απόφαση ότι δεν μπορεί νόμος να κυρώνει αναδρομικά κανονιστικές διοικητικές αποφάσεις.
Τελικά το ΣτΕ έκανε δεκτή την αίτηση του Δήμου Πατρέων και ακύρωσε όλες τις αποφάσεις που καθόριζαν τους όρούς κατασκευής του νέου λιμένα Πατρών.
Οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης στο νέο λιμάνι είχαν εγκριθεί την τριετία 2002-2004 με αποφάσεις της ΕΣΑΛ. Από την ίδια επιτροπή είχαν επίσης εγκριθεί οι χρήσεις του τμήματος μεταξύ του παλαιού και νέου λιμένα (μεταξύ των οδών Τριών Ναυάρχων και Παπαφλέσσα), καθώς και η ανακαίνιση του υπάρχοντος επιβατικού σταθμού «Μελίνα» και η βελτίωση εν γένει της λιμενικής υποδομής.
Το 2012, οι αποφάσεις της ΕΣΑΛ κυρώθηκαν με υπουργικές αποφάσεις. Ακολούθησε ο νόμος 4081/2012, ο οποίος κύρωσε της επίμαχες αποφάσεις υπογραμμίζοντας ότι «αποκτούν ισχύ τυπικού νόμου από το χρόνο εκδόσεως τους» και ότι οι εν λόγω αποφάσεις μπορούν να τροποποιούνται με υπουργικές αποφάσεις.
in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
9-3-2015
Ο Δήμος Πατρέων είχε προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί το νομοθετικό πλέγμα που επιτρέπει την κατασκευή του νέου λιμένα. Υποστήριζε μεταξύ των άλλων ότι με τις σχεδιαζόμενες χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις διακόπτεται η συνέχεια των λειτουργιών της πόλης προς τη θάλασσας και αποκόπτεται η πόλη και οι κάτοικοι της από το παραθαλάσσιο μέτωπο.
Τελικά το ΣτΕ έκρινε διπλά αντισυνταγματική την νομοθετική πορεία για την κατασκευή του λιμανιού.
Έκρινε κατά αρχάς ότι, σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές, πρέπει να εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα και όχι υπουργικές αποφάσεις ή αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Ακόμα, υπογραμμίζει στην δικαστική απόφαση ότι δεν μπορεί νόμος να κυρώνει αναδρομικά κανονιστικές διοικητικές αποφάσεις.
Τελικά το ΣτΕ έκανε δεκτή την αίτηση του Δήμου Πατρέων και ακύρωσε όλες τις αποφάσεις που καθόριζαν τους όρούς κατασκευής του νέου λιμένα Πατρών.
Οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης στο νέο λιμάνι είχαν εγκριθεί την τριετία 2002-2004 με αποφάσεις της ΕΣΑΛ. Από την ίδια επιτροπή είχαν επίσης εγκριθεί οι χρήσεις του τμήματος μεταξύ του παλαιού και νέου λιμένα (μεταξύ των οδών Τριών Ναυάρχων και Παπαφλέσσα), καθώς και η ανακαίνιση του υπάρχοντος επιβατικού σταθμού «Μελίνα» και η βελτίωση εν γένει της λιμενικής υποδομής.
Το 2012, οι αποφάσεις της ΕΣΑΛ κυρώθηκαν με υπουργικές αποφάσεις. Ακολούθησε ο νόμος 4081/2012, ο οποίος κύρωσε της επίμαχες αποφάσεις υπογραμμίζοντας ότι «αποκτούν ισχύ τυπικού νόμου από το χρόνο εκδόσεως τους» και ότι οι εν λόγω αποφάσεις μπορούν να τροποποιούνται με υπουργικές αποφάσεις.
in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
9-3-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου