Το πρώτο τετράμηνο του 2015 έκλεισε για τη λεγόμενη διαφημιστική δαπάνη, τα μεικτά έσοδα δηλαδή από τις διαφημίσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με αύξηση που έφτασε το 12,46% σε σύγκριση πάντα με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρσι. Ετσι, από τα 379,97 εκατ. ευρώ το πρώτο τετράμηνο πέρσι, φέτος φτάσαμε τα 427,31 εκατ. ευρώ. Τον Απρίλιο που μας πέρασε η άνοδος έφτασε το 14,62% καθώς από τα 106,11 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο του 2014 φτάσαμε στα 121,61 εκατ. ευρώ φέτος.
Αυτά είναι τα στοιχεία που έχει καταγράψει η Μedia Services S.A., με τη διευκρίνιση ότι πρόκειται για μεικτά ποσά, δεν έχουν αφαιρεθεί δηλαδή εκπτώσεις, μπόνους, ανταποδοτικές, φόροι και πάει λέγοντας. Θα μπορούσε λοιπόν να πει κανείς ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θετικό δείγμα καθώς συνεχίζεται η αύξηση που εμφανίστηκε στα διαφημιστικά έσοδα από πέρσι. Πρόκειται όμως για πραγματική αύξηση;
Υπάρχουν δύο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του. Εξετάζοντας προσεκτικά τα συγκεκριμένα στοιχεία, διαπιστώνει κατ’ αρχάς ότι τόσο στο τετράμηνο του 2015 όσο και τον Απρίλιο που μας πέρασε αύξηση στα διαφημιστικά έσοδα εμφανίζουν μόνον οι τηλεοπτικοί σταθμοί, καθώς εφημερίδες, περιοδικά, αλλά και ραδιόφωνα παρουσιάζουν μείωση από τις αρχές της χρονιάς η οποία συνεχίζεται.
Τετράμηνο θετικό αλλά μόνο για τα κανάλια…
Το δεύτερο εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα κανάλια από τον Γενάρη του 2015 έχουν αρχίσει να υπολογίζουν στα τιμολόγιά τους και τον ειδικό φόρο των τηλεοπτικών διαφημίσεων, που είναι 20% και τον οποίο βέβαια θα αρχίσουν να αποδίδουν από τον Ιανουάριο του 2016. Θα μπορούσε λοιπόν να πει κανείς ότι ουσιαστικά μάλλον μείωση εμφανίζεται συνολικά στη διαφημιστική δαπάνη.
Τα κανάλια πάντως τον Απρίλιο που μας πέρασε παρουσίασαν αύξηση κατά 49,3%, φτάνοντας τα 71,87 εκατ. ευρώ από 48,14 εκατ. ευρώ. Αλλά και στο τετράμηνο η αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη των τηλεοπτικών σταθμών έφτασε το 37,18%, καθώς από τα 188,71 εκατ. ευρώ έφτασαν τα 260,01 εκατ. ευρώ. Θα μπορούσε δηλαδή κανείς, κάνοντας πρόχειρους υπολογισμούς, να πει ότι, ακόμα και αν αφαιρούνταν το ποσοστό που αντιστοιχεί στον ειδικό φόρο, τα κανάλια εξακολουθούν να εμφανίζουν αύξηση στα (μεικτά πάντα) διαφημιστικά τους έσοδα.
Αντίθετα, οι εφημερίδες τον περασμένο Απρίλιο κατέγραψαν πτώση στα διαφημιστικά τους έσοδα κατά 21,2%, η μεγαλύτερη μείωση που παρατηρείται σε όλους τους κλάδους, κατρακυλώντας από τα 21,13 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο του 2014 στα 16,65 εκατ. ευρώ τον φετινό. Εμφανίζουν μάλιστα τη μεγαλύτερη μείωση (κατά 16,72%) στη λεγόμενη διαφημιστική δαπάνη από όλους τους κλάδους και συνολικά στο πρώτο τετράμηνο του 2015, καθώς από τα 75,93 εκατ. ευρώ που συγκέντρωσαν πέρσι φέτος δεν ξεπερνούν τα 63,23 εκατ. ευρώ.
Τετράμηνο θετικό αλλά μόνο για τα κανάλια…
Από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, τα περισσότερα έσοδα από διαφημίσεις το πρώτο τετράμηνο του 2015 συγκεντρώνει ο ΑΝΤ1, φτάνοντας τα 93,99 εκατ. ευρώ και έχοντας μεταδώσει συνολικά 51.389 διαφημιστικά σποτάκια. Από κοντά ακολουθεί το ΜEGA με 91,32 εκατ. ευρώ και 63.716 διαφημιστικά μηνύματα και στην τρίτη θέση έρχεται ο ALPHA με 42,80 εκατ, ευρώ και 54.625 σποτάκια. Η ίδια σειρά αλλά με κάπως μεγαλύτερες αποστάσεις παρατηρείται και τον Απρίλιο που μας πέρασε. Ο ΑΝΤ1 συγκέντρωσε 27,92 εκατ. ευρώ μεταδίδοντας 13.102 σποτάκια, το MEGA έφτασε τα 23,67 εκατ. ευρώ με 17.290 διαφημιστικά μηνύματα και ο ALPHA έπιασε 11,96 εκατ. ευρώ με 15.032 σποτ.
Συνολικά, το πρώτο τετράμηνο του 2015, 11 τηλεοπτικοί σταθμοί (εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας) μετέδωσαν 358.653 διαφημιστικά σποτ, διάρκειας 7.792.289 δευτερολέπτων, με τη μεικτή διαφημιστική δαπάνη να φτάνει τα 260,01 εκατ. ευρώ. Εξακολουθούν πάντως τέσσερις τηλεοπτικοί σταθμοί (ΣΚΑΪ, Ε TV, EXTRA CHANNEL, NICKELODEN TV), ενώ μεταδίδουν διαφημιστικά μηνύματα, να μην επιτρέπουν τη δημοσιοποίηση του συνολικού ποσού που απορροφούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τηλεόραση του ΣΚΑΪ μετέδωσε το πρώτο τετράμηνο του 2015 48.443 σποτάκια συνολικής διάρκειας 1.041.936 δευτερολέπτων, αλλά δεν αποτυπώνεται η συνολική μεικτή διαφημιστική δαπάνη την οποία απορρόφησε. Και βέβαια δεν έχει προστεθεί στα προαναφερόμενα διαφημιστικά έσοδα των καναλιών.
Το πρώτο τετράμηνο του 2015 διαφημίστηκαν από όλες τις κατηγορίες μέσων ενημέρωσης (τηλεόραση, περιοδικά, εφημερίδες και ραδιόφωνα) 3.781 προϊόντα. Από αυτά, τα 1.900 προβλήθηκαν από περιοδικά, 1.339 από κανάλια, 840 από εφημερίδες και 722 από ραδιοσταθμούς. Τον Απρίλιο που μας πέρασε διαφημίστηκαν συνολικά 2.122 προϊόντα, με τα περισσότερα να «φιλοξενούνται» και πάλι σε περιοδικά (992), ενώ ακολουθούν τα κανάλια (792), οι εφημερίδες (412) και τα ραδιόφωνα (361).
Σωτήρης Μανιάτης
http://www.efsyn.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
18-5-2015
Αυτά είναι τα στοιχεία που έχει καταγράψει η Μedia Services S.A., με τη διευκρίνιση ότι πρόκειται για μεικτά ποσά, δεν έχουν αφαιρεθεί δηλαδή εκπτώσεις, μπόνους, ανταποδοτικές, φόροι και πάει λέγοντας. Θα μπορούσε λοιπόν να πει κανείς ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θετικό δείγμα καθώς συνεχίζεται η αύξηση που εμφανίστηκε στα διαφημιστικά έσοδα από πέρσι. Πρόκειται όμως για πραγματική αύξηση;
Υπάρχουν δύο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του. Εξετάζοντας προσεκτικά τα συγκεκριμένα στοιχεία, διαπιστώνει κατ’ αρχάς ότι τόσο στο τετράμηνο του 2015 όσο και τον Απρίλιο που μας πέρασε αύξηση στα διαφημιστικά έσοδα εμφανίζουν μόνον οι τηλεοπτικοί σταθμοί, καθώς εφημερίδες, περιοδικά, αλλά και ραδιόφωνα παρουσιάζουν μείωση από τις αρχές της χρονιάς η οποία συνεχίζεται.
Τετράμηνο θετικό αλλά μόνο για τα κανάλια…
Το δεύτερο εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα κανάλια από τον Γενάρη του 2015 έχουν αρχίσει να υπολογίζουν στα τιμολόγιά τους και τον ειδικό φόρο των τηλεοπτικών διαφημίσεων, που είναι 20% και τον οποίο βέβαια θα αρχίσουν να αποδίδουν από τον Ιανουάριο του 2016. Θα μπορούσε λοιπόν να πει κανείς ότι ουσιαστικά μάλλον μείωση εμφανίζεται συνολικά στη διαφημιστική δαπάνη.
Τα κανάλια πάντως τον Απρίλιο που μας πέρασε παρουσίασαν αύξηση κατά 49,3%, φτάνοντας τα 71,87 εκατ. ευρώ από 48,14 εκατ. ευρώ. Αλλά και στο τετράμηνο η αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη των τηλεοπτικών σταθμών έφτασε το 37,18%, καθώς από τα 188,71 εκατ. ευρώ έφτασαν τα 260,01 εκατ. ευρώ. Θα μπορούσε δηλαδή κανείς, κάνοντας πρόχειρους υπολογισμούς, να πει ότι, ακόμα και αν αφαιρούνταν το ποσοστό που αντιστοιχεί στον ειδικό φόρο, τα κανάλια εξακολουθούν να εμφανίζουν αύξηση στα (μεικτά πάντα) διαφημιστικά τους έσοδα.
Αντίθετα, οι εφημερίδες τον περασμένο Απρίλιο κατέγραψαν πτώση στα διαφημιστικά τους έσοδα κατά 21,2%, η μεγαλύτερη μείωση που παρατηρείται σε όλους τους κλάδους, κατρακυλώντας από τα 21,13 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο του 2014 στα 16,65 εκατ. ευρώ τον φετινό. Εμφανίζουν μάλιστα τη μεγαλύτερη μείωση (κατά 16,72%) στη λεγόμενη διαφημιστική δαπάνη από όλους τους κλάδους και συνολικά στο πρώτο τετράμηνο του 2015, καθώς από τα 75,93 εκατ. ευρώ που συγκέντρωσαν πέρσι φέτος δεν ξεπερνούν τα 63,23 εκατ. ευρώ.
Τετράμηνο θετικό αλλά μόνο για τα κανάλια…
Από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, τα περισσότερα έσοδα από διαφημίσεις το πρώτο τετράμηνο του 2015 συγκεντρώνει ο ΑΝΤ1, φτάνοντας τα 93,99 εκατ. ευρώ και έχοντας μεταδώσει συνολικά 51.389 διαφημιστικά σποτάκια. Από κοντά ακολουθεί το ΜEGA με 91,32 εκατ. ευρώ και 63.716 διαφημιστικά μηνύματα και στην τρίτη θέση έρχεται ο ALPHA με 42,80 εκατ, ευρώ και 54.625 σποτάκια. Η ίδια σειρά αλλά με κάπως μεγαλύτερες αποστάσεις παρατηρείται και τον Απρίλιο που μας πέρασε. Ο ΑΝΤ1 συγκέντρωσε 27,92 εκατ. ευρώ μεταδίδοντας 13.102 σποτάκια, το MEGA έφτασε τα 23,67 εκατ. ευρώ με 17.290 διαφημιστικά μηνύματα και ο ALPHA έπιασε 11,96 εκατ. ευρώ με 15.032 σποτ.
Συνολικά, το πρώτο τετράμηνο του 2015, 11 τηλεοπτικοί σταθμοί (εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας) μετέδωσαν 358.653 διαφημιστικά σποτ, διάρκειας 7.792.289 δευτερολέπτων, με τη μεικτή διαφημιστική δαπάνη να φτάνει τα 260,01 εκατ. ευρώ. Εξακολουθούν πάντως τέσσερις τηλεοπτικοί σταθμοί (ΣΚΑΪ, Ε TV, EXTRA CHANNEL, NICKELODEN TV), ενώ μεταδίδουν διαφημιστικά μηνύματα, να μην επιτρέπουν τη δημοσιοποίηση του συνολικού ποσού που απορροφούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τηλεόραση του ΣΚΑΪ μετέδωσε το πρώτο τετράμηνο του 2015 48.443 σποτάκια συνολικής διάρκειας 1.041.936 δευτερολέπτων, αλλά δεν αποτυπώνεται η συνολική μεικτή διαφημιστική δαπάνη την οποία απορρόφησε. Και βέβαια δεν έχει προστεθεί στα προαναφερόμενα διαφημιστικά έσοδα των καναλιών.
Το πρώτο τετράμηνο του 2015 διαφημίστηκαν από όλες τις κατηγορίες μέσων ενημέρωσης (τηλεόραση, περιοδικά, εφημερίδες και ραδιόφωνα) 3.781 προϊόντα. Από αυτά, τα 1.900 προβλήθηκαν από περιοδικά, 1.339 από κανάλια, 840 από εφημερίδες και 722 από ραδιοσταθμούς. Τον Απρίλιο που μας πέρασε διαφημίστηκαν συνολικά 2.122 προϊόντα, με τα περισσότερα να «φιλοξενούνται» και πάλι σε περιοδικά (992), ενώ ακολουθούν τα κανάλια (792), οι εφημερίδες (412) και τα ραδιόφωνα (361).
Σωτήρης Μανιάτης
http://www.efsyn.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
18-5-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου