Συγκλονίζουν τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας σχετικά με τις ροές προσφύγων προς τη Λέσβο. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2015 από τη Λέσβο πέρασαν 186.720 πρόσφυγες, αριθμός που ισοδυναμεί με το τριπλάσιο σχεδόν των μονίμων κατοίκων του νησιού.
Από αυτούς, οι 73.179 είχαν καταγραφεί μέχρι και την Τρίτη, προτελευταία μέρα του Σεπτεμβρίου, και όπως όλα δείχνουν τον Οκτώβριο, τελευταία ευκαιρία μετακίνησης πριν το δύσκολο χειμώνα για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που βρίσκονται σε στρατόπεδα και σε δρόμους και πάρκα της Τουρκίας, θα αυξηθούν περισσότερο οι παραπάνω αριθμοί. Την ίδια ώρα, Τούρκοι έναντι σχεδόν 2.000 δολαρίων το «κεφάλι», ανεμπόδιστοι από το τουρκικό κράτος, έχουν στήσει μια πραγματική δουλεμπορική μαφία.
Οι αριθμοί δείχνουν ότι περίπου τα δύο τρίτα της συνολικής ροής προσφύγων στην Ελλάδα από την αρχή του 2015 τα έχει δεχθεί η Λέσβος. Ειδικότερα, οι αφίξεις που σημειώθηκαν από την αρχή του έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας, ανέρχονται σε 186.720 από τις 300.000 περίπου αφίξεις συνολικά που καταγράφηκαν στην Ελλάδα το 2015. Ο μήνας με τις περισσότερες αφίξεις είναι ο Σεπτέμβριος, με 73.179 πρόσφυγες.
Κι ενώ αμείωτη παραμένει η ροή προς τη Λέσβο, υπηρεσιακοί παράγοντες υποστηρίζουν πως η κορύφωσή της δεν έχει ακόμα σημειωθεί. Τις τελευταίες ημέρες 3.000 άνθρωποι έφθαναν καθημερινά, κυρίως στη βόρεια Λέσβο από τις τουρκικές ακτές, ακόμα και τις ημέρες που σημειώθηκαν έντονες βροχοπτώσεις, ενώ την περασμένη Παρασκευή σημειώθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 5.810 αφίξεων σε ένα 24ωρο.
Υψηλόβαθμο στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Αιγαίου της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, έλεγε πως ο Οκτώβριος είναι ο μήνας με τις περισσότερες αφίξεις τα τελευταία χρόνια και μέχρι στιγμής τα στοιχεία δείχνουν πως ο κανόνας θα επιβεβαιωθεί. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η κατάσταση στη Συρία, αλλά και στο Αφγανιστάν, βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη, πράγμα που προμηνύει την συνέχιση του μεταναστευτικού κύματος.
Ανεξέλεγκτη η δράση των διακινητών
Δεύτερος παράγοντας που δρα καταλυτικά στη μεταναστευτική ροή είναι η ανεξέλεγκτη δράση των δικτύων διακινητών στην Τουρκία. Το δουλεμπόριο έχει μετατραπεί σε μία από τις πιο προσοδοφόρες παράνομες δραστηριότητες στον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής με τα κυκλώματα να είναι πλέον πανίσχυρα και ικανά να μετακινούν εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων, χωρίς να έχει υπάρξει κάποια δραστική ενέργεια για τον περιορισμό της δράσης τους.
Πώς όμως λειτουργεί το δουλεμπορικό κύκλωμα στην Τουρκία; Αποστολή του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων έδειξε πως ένα μεγάλο τμήμα του ιστορικού κέντρου της Σμύρνης, το ιστορικό Μπασμανέ, κυριολεκτικά κάτω από τη μύτη, ή στην καλύτερη των περιπτώσεων με την ανοχή κράτους και διωκτικών αρχών, έχει μετατραπεί σε κέντρο διακίνησης προσφύγων. Κάπως έτσι προέκυψε και το προσωνύμιο «Δαμασκός», με το οποίο οι Τούρκοι αποκαλούν τη γειτονιά αυτή.
Ανάλογα, λοιπόν, με τα χρήματα που διαθέτουν οι πρόσφυγες οδηγούνται στις περιοχές απόπλου. Η περιοχή του Αϊβατζίκ, στην ακτή του Αδραμυτινού Κόλπου βόρεια της Λέσβου είναι, σύμφωνα με μαρτυρίες, η ασφαλέστερη. Ακολουθεί η περιοχή νότια του Δικελί, ανατολικά της Λέσβου.
Αόρατος «ιδιοκτήτης» της αποβάθρας, στην περιοχή του Αίβατζίκ, είναι ο «Κενάν», ο οποίος και εγγυάται πως η αναχώρηση όσων θα μεταφερθούν είναι σίγουρη, όπως και η άφιξή τους στο νησί. Σημεία απόβασης η βόρεια Λέσβος, από το Μόλυβο και την Εφταλού, μέχρι τη Συκαμνιά. Η αμοιβή του, για όσους θα ταξιδέψουν με αυτόν, είναι κάπως «τσιμπημένη». Πληρώνει 1.800 με 2.000 δολάρια ο κάθε ενήλικος (ενήλικοι λογίζονται όσοι έχουν ηλικία άνω των 12 ετών) και τα μισά (900 με 1.000 δολάρια) για κάθε παιδί, κάτω των 12 ετών.
Η αποβάθρα, στην περιοχή του Δικελί, ελέγχεται από τον «Ιμάμ». Αυτός αποβιβάζει κόσμο στην περιοχή του αεροδρομίου της Μυτιλήνης και στη Χαραμίδα και κοστολογεί περί τα 1.500 ευρώ το κεφάλι το πέρασμα στη Λέσβο. Μισή είναι η τιμή για παιδιά, κάτω των 12 ετών. Πρόσφυγες που πέρασαν από τη συγκεκριμένη περιοχή μιλάνε για σκληρούς συνεργάτες που λεηλατούν κυρίως τους σύρους πρόσφυγες και ιδιαίτερα τις γυναίκες από τα χρυσά κοσμήματα που φορούν, ενώ ακινητοποιούν τους άνδρες, για να μην αντιδράσουν απειλώντας με βιασμό των γυναικών τους. Μετά, υπό την απειλή όπλων, τους επιβιβάζουν στις βάρκες.
Πληροφορίες από κατοίκους των τουρκικών παραλίων αναφέρουν πως οι αποβάθρες, απ' όπου ξεκινούν οι πλαστικές βάρκες με προορισμό τα νησιά, «ανήκουν» σε συγκεκριμένους Τούρκους που τις έχουν νοικιάσει από άλλους, οι οποίοι με τη σειρά τους λογοδοτούν σε άλλους. Όλοι τους φαίνεται πως είναι μέλη μιας μεγάλης μαφιόζικης πυραμίδας, που διακινεί δεκάδες χιλιάδες σύρους πρόσφυγες και άλλους μετανάστες προς την Ελλάδα. Οι ίδιες πληροφορίες λένε πως ο «Κενάν» πληρώνει στον πάνω από αυτόν το ποσό των 100.000 αμερικάνικων δολαρίων ημερησίως. Τρία εκατομμύρια δολάρια το μήνα. Ποσό που αντιστοιχεί σε όσα πληρώνουν οι επιβαίνοντες σε μια και μόνο βάρκα για να περάσουν στη Λέσβο. Και καθημερινά προς το νησί περνάν πλέον 30 με 100 βάρκες!
Παράγοντες της κοινωνίας των παραπάνω τουρκικών περιοχών υποστηρίζουν πως η επιδεικνυόμενη ανοχή στο φαινόμενο είναι αποτέλεσμα του ότι πολλά από αυτά τα χρήματα καταλήγουν και στην τσέπη ντόπιων, αλλά και κεντρικών εκπροσώπων του τουρκικού κράτος. Μεγάλα τμήματα της Στρατοχωροφυλακής, της Ακτοφυλακής και πολιτικοί παράγοντες στην περιοχή θεωρείται πως συμμετέχουν στο κύκλωμα και φυσικά στα κέρδη, ανεχόμενοι την όλη κατάσταση.
«Η μαφιόζικη πυραμίδα λένε πολλοί πως αγγίζει και την πολιτική σκηνή. Εξηγείται αλλιώς η ανοχή στο φαινόμενο από το κατά τα άλλα ισχυρό τουρκικό κράτος;» λέει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο στέλεχος του ειρηνιστικού κινήματος στην περιοχή του Δικελί.
Οι μετακινούμενοι, σύμφωνα με μαρτυρίες των ίδιων των προσφύγων, πληρώνουν το 50% του κόστους του ταξιδιού, μέσω εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων, ενώ με λεωφορεία, που ξεκινούν το βράδυ από την περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού της Σμύρνης μετακινούνται σε συγκεκριμένα σημεία.
Το σημείο συγκέντρωσης του «Κενάν» είναι η περιοχή του χωριού Μπαντεμλί. Στο δάσος και τον κοντινό ελαιώνα κρύβονται μέχρι να ανάψει το πράσινο φως του απόπλου, που συνοδεύεται με το πράσινο φως από τον αόρατο «Κενάν» ότι πληρώθηκε και το υπόλοιπο των μεταφορικών μέσω πάντα της εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων.
Με τα σακίδια στην πλάτη βαδίζουν μέχρι την παραλία απ' όπου και αποπλέουν. Σημεία απόπλου όλη η ακτογραμμή, από το σημείο νότια του Μπαντεμλί μέχρι και ανατολικά την αρχαία Ασσο, το σημερινό Μπεχράμ Καλέ.
Την ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθούν και οι πρόσφυγες του «Ιμάμ».
Στην ακτή όλοι φουσκώνουν τα πλαστικά σκάφη, ενώ κάποια χαμηλόβαθμα μέλη του κυκλώματος ενημερώνουν κάποιον από τους επιβαίνοντες στη βάρκα πώς θα χρησιμοποιούν την εξωλέμβια μηχανή. Φορούν τα σωσίβια που έχουν αγοράσει και αποπλέουν. Προορισμός η Λέσβος. Με το πρώτο πρωινό φως και σχεδόν κάθε μισάωρο ένα τέτοιο πλαστικό σκάφος με περίπου 50 επιβαίνοντες ξεκινά το ταξίδι αυτό που κανείς δεν ξέρει αν θα εξελιχθεί σε ταξίδι θανάτου.
Η αναχώρηση, λένε οι ντόπιοι, γίνεται πολλές φορές κάτω από το βλέμμα της Ακτοφυλακής. Ιδιαίτερα οι λέμβοι, που ξεκινούν από το αρχαίο λιμάνι της Ασσου, λένε αστειευόμενοι οι Τούρκοι, ελέγχονται ως προς τον αριθμό επιβαινόντων από στελέχη της Ακτοφυλακής «μη βουλιάξει η βάρκα και αναγκαστούν να τους σώσουν». .in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
1-10-2015
Από αυτούς, οι 73.179 είχαν καταγραφεί μέχρι και την Τρίτη, προτελευταία μέρα του Σεπτεμβρίου, και όπως όλα δείχνουν τον Οκτώβριο, τελευταία ευκαιρία μετακίνησης πριν το δύσκολο χειμώνα για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που βρίσκονται σε στρατόπεδα και σε δρόμους και πάρκα της Τουρκίας, θα αυξηθούν περισσότερο οι παραπάνω αριθμοί. Την ίδια ώρα, Τούρκοι έναντι σχεδόν 2.000 δολαρίων το «κεφάλι», ανεμπόδιστοι από το τουρκικό κράτος, έχουν στήσει μια πραγματική δουλεμπορική μαφία.
Οι αριθμοί δείχνουν ότι περίπου τα δύο τρίτα της συνολικής ροής προσφύγων στην Ελλάδα από την αρχή του 2015 τα έχει δεχθεί η Λέσβος. Ειδικότερα, οι αφίξεις που σημειώθηκαν από την αρχή του έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας, ανέρχονται σε 186.720 από τις 300.000 περίπου αφίξεις συνολικά που καταγράφηκαν στην Ελλάδα το 2015. Ο μήνας με τις περισσότερες αφίξεις είναι ο Σεπτέμβριος, με 73.179 πρόσφυγες.
Κι ενώ αμείωτη παραμένει η ροή προς τη Λέσβο, υπηρεσιακοί παράγοντες υποστηρίζουν πως η κορύφωσή της δεν έχει ακόμα σημειωθεί. Τις τελευταίες ημέρες 3.000 άνθρωποι έφθαναν καθημερινά, κυρίως στη βόρεια Λέσβο από τις τουρκικές ακτές, ακόμα και τις ημέρες που σημειώθηκαν έντονες βροχοπτώσεις, ενώ την περασμένη Παρασκευή σημειώθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 5.810 αφίξεων σε ένα 24ωρο.
Υψηλόβαθμο στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Αιγαίου της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, έλεγε πως ο Οκτώβριος είναι ο μήνας με τις περισσότερες αφίξεις τα τελευταία χρόνια και μέχρι στιγμής τα στοιχεία δείχνουν πως ο κανόνας θα επιβεβαιωθεί. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η κατάσταση στη Συρία, αλλά και στο Αφγανιστάν, βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη, πράγμα που προμηνύει την συνέχιση του μεταναστευτικού κύματος.
Ανεξέλεγκτη η δράση των διακινητών
Δεύτερος παράγοντας που δρα καταλυτικά στη μεταναστευτική ροή είναι η ανεξέλεγκτη δράση των δικτύων διακινητών στην Τουρκία. Το δουλεμπόριο έχει μετατραπεί σε μία από τις πιο προσοδοφόρες παράνομες δραστηριότητες στον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής με τα κυκλώματα να είναι πλέον πανίσχυρα και ικανά να μετακινούν εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων, χωρίς να έχει υπάρξει κάποια δραστική ενέργεια για τον περιορισμό της δράσης τους.
Πώς όμως λειτουργεί το δουλεμπορικό κύκλωμα στην Τουρκία; Αποστολή του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων έδειξε πως ένα μεγάλο τμήμα του ιστορικού κέντρου της Σμύρνης, το ιστορικό Μπασμανέ, κυριολεκτικά κάτω από τη μύτη, ή στην καλύτερη των περιπτώσεων με την ανοχή κράτους και διωκτικών αρχών, έχει μετατραπεί σε κέντρο διακίνησης προσφύγων. Κάπως έτσι προέκυψε και το προσωνύμιο «Δαμασκός», με το οποίο οι Τούρκοι αποκαλούν τη γειτονιά αυτή.
Ανάλογα, λοιπόν, με τα χρήματα που διαθέτουν οι πρόσφυγες οδηγούνται στις περιοχές απόπλου. Η περιοχή του Αϊβατζίκ, στην ακτή του Αδραμυτινού Κόλπου βόρεια της Λέσβου είναι, σύμφωνα με μαρτυρίες, η ασφαλέστερη. Ακολουθεί η περιοχή νότια του Δικελί, ανατολικά της Λέσβου.
Αόρατος «ιδιοκτήτης» της αποβάθρας, στην περιοχή του Αίβατζίκ, είναι ο «Κενάν», ο οποίος και εγγυάται πως η αναχώρηση όσων θα μεταφερθούν είναι σίγουρη, όπως και η άφιξή τους στο νησί. Σημεία απόβασης η βόρεια Λέσβος, από το Μόλυβο και την Εφταλού, μέχρι τη Συκαμνιά. Η αμοιβή του, για όσους θα ταξιδέψουν με αυτόν, είναι κάπως «τσιμπημένη». Πληρώνει 1.800 με 2.000 δολάρια ο κάθε ενήλικος (ενήλικοι λογίζονται όσοι έχουν ηλικία άνω των 12 ετών) και τα μισά (900 με 1.000 δολάρια) για κάθε παιδί, κάτω των 12 ετών.
Η αποβάθρα, στην περιοχή του Δικελί, ελέγχεται από τον «Ιμάμ». Αυτός αποβιβάζει κόσμο στην περιοχή του αεροδρομίου της Μυτιλήνης και στη Χαραμίδα και κοστολογεί περί τα 1.500 ευρώ το κεφάλι το πέρασμα στη Λέσβο. Μισή είναι η τιμή για παιδιά, κάτω των 12 ετών. Πρόσφυγες που πέρασαν από τη συγκεκριμένη περιοχή μιλάνε για σκληρούς συνεργάτες που λεηλατούν κυρίως τους σύρους πρόσφυγες και ιδιαίτερα τις γυναίκες από τα χρυσά κοσμήματα που φορούν, ενώ ακινητοποιούν τους άνδρες, για να μην αντιδράσουν απειλώντας με βιασμό των γυναικών τους. Μετά, υπό την απειλή όπλων, τους επιβιβάζουν στις βάρκες.
Πληροφορίες από κατοίκους των τουρκικών παραλίων αναφέρουν πως οι αποβάθρες, απ' όπου ξεκινούν οι πλαστικές βάρκες με προορισμό τα νησιά, «ανήκουν» σε συγκεκριμένους Τούρκους που τις έχουν νοικιάσει από άλλους, οι οποίοι με τη σειρά τους λογοδοτούν σε άλλους. Όλοι τους φαίνεται πως είναι μέλη μιας μεγάλης μαφιόζικης πυραμίδας, που διακινεί δεκάδες χιλιάδες σύρους πρόσφυγες και άλλους μετανάστες προς την Ελλάδα. Οι ίδιες πληροφορίες λένε πως ο «Κενάν» πληρώνει στον πάνω από αυτόν το ποσό των 100.000 αμερικάνικων δολαρίων ημερησίως. Τρία εκατομμύρια δολάρια το μήνα. Ποσό που αντιστοιχεί σε όσα πληρώνουν οι επιβαίνοντες σε μια και μόνο βάρκα για να περάσουν στη Λέσβο. Και καθημερινά προς το νησί περνάν πλέον 30 με 100 βάρκες!
Παράγοντες της κοινωνίας των παραπάνω τουρκικών περιοχών υποστηρίζουν πως η επιδεικνυόμενη ανοχή στο φαινόμενο είναι αποτέλεσμα του ότι πολλά από αυτά τα χρήματα καταλήγουν και στην τσέπη ντόπιων, αλλά και κεντρικών εκπροσώπων του τουρκικού κράτος. Μεγάλα τμήματα της Στρατοχωροφυλακής, της Ακτοφυλακής και πολιτικοί παράγοντες στην περιοχή θεωρείται πως συμμετέχουν στο κύκλωμα και φυσικά στα κέρδη, ανεχόμενοι την όλη κατάσταση.
«Η μαφιόζικη πυραμίδα λένε πολλοί πως αγγίζει και την πολιτική σκηνή. Εξηγείται αλλιώς η ανοχή στο φαινόμενο από το κατά τα άλλα ισχυρό τουρκικό κράτος;» λέει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο στέλεχος του ειρηνιστικού κινήματος στην περιοχή του Δικελί.
Οι μετακινούμενοι, σύμφωνα με μαρτυρίες των ίδιων των προσφύγων, πληρώνουν το 50% του κόστους του ταξιδιού, μέσω εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων, ενώ με λεωφορεία, που ξεκινούν το βράδυ από την περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού της Σμύρνης μετακινούνται σε συγκεκριμένα σημεία.
Το σημείο συγκέντρωσης του «Κενάν» είναι η περιοχή του χωριού Μπαντεμλί. Στο δάσος και τον κοντινό ελαιώνα κρύβονται μέχρι να ανάψει το πράσινο φως του απόπλου, που συνοδεύεται με το πράσινο φως από τον αόρατο «Κενάν» ότι πληρώθηκε και το υπόλοιπο των μεταφορικών μέσω πάντα της εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων.
Με τα σακίδια στην πλάτη βαδίζουν μέχρι την παραλία απ' όπου και αποπλέουν. Σημεία απόπλου όλη η ακτογραμμή, από το σημείο νότια του Μπαντεμλί μέχρι και ανατολικά την αρχαία Ασσο, το σημερινό Μπεχράμ Καλέ.
Την ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθούν και οι πρόσφυγες του «Ιμάμ».
Στην ακτή όλοι φουσκώνουν τα πλαστικά σκάφη, ενώ κάποια χαμηλόβαθμα μέλη του κυκλώματος ενημερώνουν κάποιον από τους επιβαίνοντες στη βάρκα πώς θα χρησιμοποιούν την εξωλέμβια μηχανή. Φορούν τα σωσίβια που έχουν αγοράσει και αποπλέουν. Προορισμός η Λέσβος. Με το πρώτο πρωινό φως και σχεδόν κάθε μισάωρο ένα τέτοιο πλαστικό σκάφος με περίπου 50 επιβαίνοντες ξεκινά το ταξίδι αυτό που κανείς δεν ξέρει αν θα εξελιχθεί σε ταξίδι θανάτου.
Η αναχώρηση, λένε οι ντόπιοι, γίνεται πολλές φορές κάτω από το βλέμμα της Ακτοφυλακής. Ιδιαίτερα οι λέμβοι, που ξεκινούν από το αρχαίο λιμάνι της Ασσου, λένε αστειευόμενοι οι Τούρκοι, ελέγχονται ως προς τον αριθμό επιβαινόντων από στελέχη της Ακτοφυλακής «μη βουλιάξει η βάρκα και αναγκαστούν να τους σώσουν». .in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
1-10-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου