Στα επενδυτικά προγράμματα της ΟΛΠ ΑΕ για τις περιόδους 2011-15 και 2012-16 όπου αναφέρεται η επέκταση του επιβατικού λιμένος Πειραιώς προς τη βόρεια πλευρά ως η μόνη στρατηγικά δυνατότητα ανάπτυξης του λιμένος παραπέμπουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε για την περιοχή των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, η οποία δεν εξαιρείται από τη νέα σύμβαση παραχώρησης, προσχέδιο της οποίας παραδόθηκε την Τρίτη στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα.
Αναφέρουν ακόμη ότι αυτό θα δώσει χώρο τόσο για τα αναγκαία βάθη και την επέκταση των προβλητών όσο και χώρους για επιβατικούς σταθμούς σε όλο το λιμάνι και είναι η μοναδική διέξοδος που θα αναπτυχθεί η ακτοπλοΐα.
Σημειώνεται ότι όντως το 2011 (σχετικό δημοσίευμα στο «Βήμα» στις 26.6.2011) ο ΟΛΠ σχεδίαζε την επέκταση της βόρειας πλευράς στη Δραπετσώνα όπου προβλέπονταν εκεί να «δένουν» τέσσερα τουλάχιστον πλοία της ακτοπλοΐας καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον μεγάλα σε όγκο πλοία, όπως για τα δρομολόγια της Κρήτης, τα οποία «ασφυκτιούν» στις υπάρχουσες προβλήτες ενώ σε δεύτερη φάση πίσω από τις θέσεις των πλοίων προβλέπονταν να κατασκευαστεί «μαρίνα» για σκάφη αναψυχής και μεγάλα γιοτ.
Ανάγκη για επέκταση προβλητών κρουαζιέρας
Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ τονίζουν επιπλέον πως είναι γνωστό ότι λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιβατικά λιμάνια στον κόσμο και το μεγαλύτερο της Ευρώπης, εάν συμπεριλάβουμε και το πορθμείο του Περάματος και παράλληλα στην ίδια αυτή λεκάνη εξυπηρετούνται τα κρουαζιερόπλοια.
Επιπλέον παραπέμπουν στα πρακτικά προβλήματα που παρατηρούνται στις υπάρχουσες προβλήτες ειδικά σε περιόδους αιχμής, όπως στις γιορτές και το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη συσσώρευση φορτηγών και ΙΧ αυτοκινήτων.
Έτσι, τονίζουν, το ζήτημα αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα πλοία της ακτοπλοΐας γίνονται πιο μεγάλα αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει στην αυτονόητη ανάγκη επέκτασης των μέτρων φύλαξης (ISPS CODE) αλλά και στη δημιουργία επιβατικών σταθμών για την ασφαλή και πιο φιλική συμπεριφορά στους επιβάτες εξασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες από επιβίβασης.
Στα μέσα Ιουνίου πάντως η διοίκηση της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways είχε εκδηλώσει πρόθεση για να έχει ενεργό ρόλο στην επόμενη ημέρα του λιμανιού του Πειραιά, δηλαδή μετά τη πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ. Μία από τις σκέψεις του διευθύντος συμβούλου της εταιρείας Αντώνη Αγαπητού είναι να προτείνει στον νέο κάτοχο των μετοχών τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης χώρου όπου σήμερα «δένουν» πλοία της ακτοπλοΐας για ένα χρονικό διάστημα περίπου 20 ετών με ανταποδοτικά οφέλη προκειμένου εκεί να επενδύσει και να δημιουργήσει ένα δικό της terminal η Hellenic Seaways και να διαμορφώσει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών της, όπως γίνεται σε λιμάνια του εξωτερικού.
Αντιδρά ο δήμος που παραπέμπει σε εξαγγελία Α.Τσίπρα
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου - Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος έχει ήδη προειδοποιήσει ότι η τοπική κοινωνία θα συνεχίσει τον αγώνα της προκειμένου η περιοχή των Λιπασμάτων να αναπλαστεί αλλά και το λιμάνι, που αποτελεί σημαντικό επενδυτικό κεφάλαιο, να παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο. Ο δήμαρχος έχει ήδη προανήγγειλε κινητοποιήσεις από το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.
Tην εξαίρεση του θαλάσσιου μετώπου του συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας από το νέο σχέδιο παραχώρησης που καταρτίζει το ΤΑΙΠΕΔ ζητούσαν με πρόσφατη κοινή δήλωσή τους η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά και οι δήμοι Κερατσινίου - Δρεπετσώνας και Περάματος.
Στην κοινή δήλωση υπενθύμισαν απόσπασμα ομιλίας του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα ο οποίος σε προεκλογική συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στο Κερατσίνι (13/9) αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στο ζήτημα της αξιοποίησης του πρώην Συγκροτήματος Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα.
Σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, είναι «έτοιμο προς κατάθεση στη Βουλή το σχέδιο νόμου με τη ρύθμιση ενάντια στην τσιμεντοποίηση στο πρώην εργοστάσιο Λιπασμάτων του Μποδοσάκη στη Δραπετσώνα. Για να έχουν οι κάτοικοι της περιοχής ανάσα πρασίνου, αναψυχής και άθλησης. Για να ανοίξει το μέτωπο της πόλης προς τη θάλασσα. Μια ρύθμιση που, επιπλέον, δίνει τη νομική βάση στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας να καταθέσει σχέδιο για τη συνολική ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου της πόλης». in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
1-10-2015
Αναφέρουν ακόμη ότι αυτό θα δώσει χώρο τόσο για τα αναγκαία βάθη και την επέκταση των προβλητών όσο και χώρους για επιβατικούς σταθμούς σε όλο το λιμάνι και είναι η μοναδική διέξοδος που θα αναπτυχθεί η ακτοπλοΐα.
Σημειώνεται ότι όντως το 2011 (σχετικό δημοσίευμα στο «Βήμα» στις 26.6.2011) ο ΟΛΠ σχεδίαζε την επέκταση της βόρειας πλευράς στη Δραπετσώνα όπου προβλέπονταν εκεί να «δένουν» τέσσερα τουλάχιστον πλοία της ακτοπλοΐας καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον μεγάλα σε όγκο πλοία, όπως για τα δρομολόγια της Κρήτης, τα οποία «ασφυκτιούν» στις υπάρχουσες προβλήτες ενώ σε δεύτερη φάση πίσω από τις θέσεις των πλοίων προβλέπονταν να κατασκευαστεί «μαρίνα» για σκάφη αναψυχής και μεγάλα γιοτ.
Ανάγκη για επέκταση προβλητών κρουαζιέρας
Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ τονίζουν επιπλέον πως είναι γνωστό ότι λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιβατικά λιμάνια στον κόσμο και το μεγαλύτερο της Ευρώπης, εάν συμπεριλάβουμε και το πορθμείο του Περάματος και παράλληλα στην ίδια αυτή λεκάνη εξυπηρετούνται τα κρουαζιερόπλοια.
Επιπλέον παραπέμπουν στα πρακτικά προβλήματα που παρατηρούνται στις υπάρχουσες προβλήτες ειδικά σε περιόδους αιχμής, όπως στις γιορτές και το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη συσσώρευση φορτηγών και ΙΧ αυτοκινήτων.
Έτσι, τονίζουν, το ζήτημα αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα πλοία της ακτοπλοΐας γίνονται πιο μεγάλα αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει στην αυτονόητη ανάγκη επέκτασης των μέτρων φύλαξης (ISPS CODE) αλλά και στη δημιουργία επιβατικών σταθμών για την ασφαλή και πιο φιλική συμπεριφορά στους επιβάτες εξασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες από επιβίβασης.
Στα μέσα Ιουνίου πάντως η διοίκηση της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways είχε εκδηλώσει πρόθεση για να έχει ενεργό ρόλο στην επόμενη ημέρα του λιμανιού του Πειραιά, δηλαδή μετά τη πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ. Μία από τις σκέψεις του διευθύντος συμβούλου της εταιρείας Αντώνη Αγαπητού είναι να προτείνει στον νέο κάτοχο των μετοχών τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης χώρου όπου σήμερα «δένουν» πλοία της ακτοπλοΐας για ένα χρονικό διάστημα περίπου 20 ετών με ανταποδοτικά οφέλη προκειμένου εκεί να επενδύσει και να δημιουργήσει ένα δικό της terminal η Hellenic Seaways και να διαμορφώσει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών της, όπως γίνεται σε λιμάνια του εξωτερικού.
Αντιδρά ο δήμος που παραπέμπει σε εξαγγελία Α.Τσίπρα
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου - Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος έχει ήδη προειδοποιήσει ότι η τοπική κοινωνία θα συνεχίσει τον αγώνα της προκειμένου η περιοχή των Λιπασμάτων να αναπλαστεί αλλά και το λιμάνι, που αποτελεί σημαντικό επενδυτικό κεφάλαιο, να παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο. Ο δήμαρχος έχει ήδη προανήγγειλε κινητοποιήσεις από το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.
Tην εξαίρεση του θαλάσσιου μετώπου του συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας από το νέο σχέδιο παραχώρησης που καταρτίζει το ΤΑΙΠΕΔ ζητούσαν με πρόσφατη κοινή δήλωσή τους η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά και οι δήμοι Κερατσινίου - Δρεπετσώνας και Περάματος.
Στην κοινή δήλωση υπενθύμισαν απόσπασμα ομιλίας του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα ο οποίος σε προεκλογική συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στο Κερατσίνι (13/9) αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στο ζήτημα της αξιοποίησης του πρώην Συγκροτήματος Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα.
Σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, είναι «έτοιμο προς κατάθεση στη Βουλή το σχέδιο νόμου με τη ρύθμιση ενάντια στην τσιμεντοποίηση στο πρώην εργοστάσιο Λιπασμάτων του Μποδοσάκη στη Δραπετσώνα. Για να έχουν οι κάτοικοι της περιοχής ανάσα πρασίνου, αναψυχής και άθλησης. Για να ανοίξει το μέτωπο της πόλης προς τη θάλασσα. Μια ρύθμιση που, επιπλέον, δίνει τη νομική βάση στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας να καταθέσει σχέδιο για τη συνολική ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου της πόλης». in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
1-10-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου