Παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της China COSCO Shipping Corporation, στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ακολούθησε εκδήλωση στο Ζάππειο, στην οποία έδωσαν το "παρών", πλήθος πολιτικών και οικονομικών παραγόντων της χώρας, μεταξύ των οποίων ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Στουρνάρας . Την κυβέρνηση εκπροσώπησε στην εκδήλωση ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης να σημειώνουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, αλλά η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές.
Σε 1,5 δισ. ευρώ ανέρχεται η συνολική αξία της συμφωνίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης, η συμφωνία για τη σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην China COSCO Shipping Corporation Limited που υπογράφηκε, είναι τιμήματος 368,5 εκατ. ευρώ, με τη συνολική αξία (της συμφωνίας) να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ. Η συνολική αξία της οικονομικής συμφωνίας αναλύεται ως εξής:
- 368,5 εκατ. ευρώ προσφορά της COSCO για το 67% του ΟΛΠ.
- 350 εκατ. ευρώ υποχρεωτικές επενδύσεις την επόμενη δεκαετία.
- 410 εκατ. ευρώ τα αναμενόμενα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.
- 400 εκατ. ευρώ από τα αναμενόμενα μερίσματα για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7%, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να κατέχει, τόκους και εκτιμώμενες νέες επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.
Επισημαίνεται, ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ η συμφωνία θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή μεταβίβασης των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου και προσθέτουν ότι πωλείται η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές, όχι ο λιμένας του Πειραιά, ιδιοκτήτης του οποίου είναι το ελληνικό Δημόσιο.
Επίσης, επισημαίνουν ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένος μέχρι το 2052 (master concession) και όχι ιδιοκτήτης του και ότι ο ΟΛΠ έχει ουσιαστικά, ήδη, αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο ΧΑ το 2003, με την πώληση 26% των μετοχών σε ιδιώτες επενδυτές.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με αυτήν την εξέλιξη επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας.
ΚΚΕ: Πρόκληση για τους εργαζόμενους η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ
«Οι κυβερνητικές φιέστες, με τις οποίες η κυβέρνηση γιορτάζει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, αποτελούν πρόκληση για τους εργαζόμενους κι αποδεικνύουν και στον πιο δύσπιστο ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπηρετεί "ψυχή τε και σώματι" τις επιδιώξεις του κεφαλαίου. Ο λαός ας βγάλει τα συμπεράσματά του», αναφέρει σχόλιο του ΚΚΕ «για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ».
Λαφαζάνης: Μέγα σκάνδαλο η υπογραφή Τσίπρα
Για «μέγα σκάνδαλο με ποινικές ευθύνες» και για «φωτογραφικές συμφωνίες παρασκηνίου» κάνει λόγο ο επικεφαλής της ΛΑΕ Παναγιώτης Λαφαζάνης με αφορμή την ολοκλήρωση της παραχώρησης του ΟΛΠ.
Στη δήλωσή του το κορυφαίο στέλεχος της ΛΑΕ τονίζει και τα εξής, μεταξύ άλλων: «Μαύρη Παρασκευή και αποφράδα μέρα η σημερινή για την Ελλάδα, με την άθλια κυβέρνηση ενός παραδομένου πρωθυπουργού να εκχωρεί το πανάρχαιο στρατηγικό λιμάνι της χώρας σε ξένα αδηφάγα συμφέροντα. Αποτελεί τραγωδία για την Ελλάδα, ότι έχει ένα πρωθυπουργό ο οποίος, ξοφλώντας γραμμάτια, ξεπουλά, με προκατασκευασμένες διαδικασίες και φωτογραφικές συμφωνίες παρασκηνίου, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά, και μάλιστα έναντι πινακίου φακής».
Ο κ. Λαφαζάνης εκτιμά πως «η υπογραφή Τσίπρα στην εκχώρηση σε ξένα συμφέροντα του λιμανιού του Πειραιά, αποτελεί μέγα σκάνδαλο, του οποίου θα αποκαλυφθούν στη συνέχεια σε όλο το μεγαλείο τους και σε όλες τις εκφάνσεις τους οι πραγματικές διαστάσεις του».
Υπογραμμίζει επίσης πως «δεν υπάρχει προηγούμενο χώρας, ακόμα και της χειρότερης αποικίας, που να έχει πουλήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της, σε ξένα κρατικά συμφέροντα. Αυτή η αποικία, διότι αποικία έχει καταντήσει η χώρα μας, είναι απόρροια μνημονιακών υποδουλωμένων κυβερνήσεων».
Τέλος, προειδοποιεί δε ότι «είναι βέβαιο ότι αν ολοκληρωθεί η χαριστική μεταβίβαση του λιμανιού του Πειραιά, θα έρθει γρήγορα η ώρα που αρκετοί θα καθίσουν στο σκαμνί του κατηγορουμένου».
http://news247.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
8-4-2016
Ακολούθησε εκδήλωση στο Ζάππειο, στην οποία έδωσαν το "παρών", πλήθος πολιτικών και οικονομικών παραγόντων της χώρας, μεταξύ των οποίων ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Στουρνάρας . Την κυβέρνηση εκπροσώπησε στην εκδήλωση ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης να σημειώνουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, αλλά η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές.
Σε 1,5 δισ. ευρώ ανέρχεται η συνολική αξία της συμφωνίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης, η συμφωνία για τη σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην China COSCO Shipping Corporation Limited που υπογράφηκε, είναι τιμήματος 368,5 εκατ. ευρώ, με τη συνολική αξία (της συμφωνίας) να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ. Η συνολική αξία της οικονομικής συμφωνίας αναλύεται ως εξής:
- 368,5 εκατ. ευρώ προσφορά της COSCO για το 67% του ΟΛΠ.
- 350 εκατ. ευρώ υποχρεωτικές επενδύσεις την επόμενη δεκαετία.
- 410 εκατ. ευρώ τα αναμενόμενα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.
- 400 εκατ. ευρώ από τα αναμενόμενα μερίσματα για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7%, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να κατέχει, τόκους και εκτιμώμενες νέες επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.
Επισημαίνεται, ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ η συμφωνία θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή μεταβίβασης των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου και προσθέτουν ότι πωλείται η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές, όχι ο λιμένας του Πειραιά, ιδιοκτήτης του οποίου είναι το ελληνικό Δημόσιο.
Επίσης, επισημαίνουν ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένος μέχρι το 2052 (master concession) και όχι ιδιοκτήτης του και ότι ο ΟΛΠ έχει ουσιαστικά, ήδη, αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο ΧΑ το 2003, με την πώληση 26% των μετοχών σε ιδιώτες επενδυτές.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με αυτήν την εξέλιξη επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας.
ΚΚΕ: Πρόκληση για τους εργαζόμενους η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ
«Οι κυβερνητικές φιέστες, με τις οποίες η κυβέρνηση γιορτάζει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, αποτελούν πρόκληση για τους εργαζόμενους κι αποδεικνύουν και στον πιο δύσπιστο ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπηρετεί "ψυχή τε και σώματι" τις επιδιώξεις του κεφαλαίου. Ο λαός ας βγάλει τα συμπεράσματά του», αναφέρει σχόλιο του ΚΚΕ «για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ».
Λαφαζάνης: Μέγα σκάνδαλο η υπογραφή Τσίπρα
Για «μέγα σκάνδαλο με ποινικές ευθύνες» και για «φωτογραφικές συμφωνίες παρασκηνίου» κάνει λόγο ο επικεφαλής της ΛΑΕ Παναγιώτης Λαφαζάνης με αφορμή την ολοκλήρωση της παραχώρησης του ΟΛΠ.
Στη δήλωσή του το κορυφαίο στέλεχος της ΛΑΕ τονίζει και τα εξής, μεταξύ άλλων: «Μαύρη Παρασκευή και αποφράδα μέρα η σημερινή για την Ελλάδα, με την άθλια κυβέρνηση ενός παραδομένου πρωθυπουργού να εκχωρεί το πανάρχαιο στρατηγικό λιμάνι της χώρας σε ξένα αδηφάγα συμφέροντα. Αποτελεί τραγωδία για την Ελλάδα, ότι έχει ένα πρωθυπουργό ο οποίος, ξοφλώντας γραμμάτια, ξεπουλά, με προκατασκευασμένες διαδικασίες και φωτογραφικές συμφωνίες παρασκηνίου, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά, και μάλιστα έναντι πινακίου φακής».
Ο κ. Λαφαζάνης εκτιμά πως «η υπογραφή Τσίπρα στην εκχώρηση σε ξένα συμφέροντα του λιμανιού του Πειραιά, αποτελεί μέγα σκάνδαλο, του οποίου θα αποκαλυφθούν στη συνέχεια σε όλο το μεγαλείο τους και σε όλες τις εκφάνσεις τους οι πραγματικές διαστάσεις του».
Υπογραμμίζει επίσης πως «δεν υπάρχει προηγούμενο χώρας, ακόμα και της χειρότερης αποικίας, που να έχει πουλήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της, σε ξένα κρατικά συμφέροντα. Αυτή η αποικία, διότι αποικία έχει καταντήσει η χώρα μας, είναι απόρροια μνημονιακών υποδουλωμένων κυβερνήσεων».
Τέλος, προειδοποιεί δε ότι «είναι βέβαιο ότι αν ολοκληρωθεί η χαριστική μεταβίβαση του λιμανιού του Πειραιά, θα έρθει γρήγορα η ώρα που αρκετοί θα καθίσουν στο σκαμνί του κατηγορουμένου».
http://news247.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
8-4-2016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου