Παρασκευή, Μαΐου 27, 2016

«ΣΠΕΡΝΟΥΝ» ΔΙΑΔΟΧΙΚΑ ΑΝΤΙΛΑΪΚΑ ΜΕΤΡΑ, ΜΕ ΤΗΝ «ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ» ΑΥΤΑΠΑΤΩΝ

Κάλπικες ελπίδες και αυταπάτες επιχειρεί να καλλιεργήσει και πάλι στο λαό η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, ανεβάζοντας ψηλά στην εν λόγω αποπροσανατολιστική «επικοινωνιακή» ατζέντα το ζήτημα της διαχείρισης του κρατικού χρέους, με βάση τον «οδικό χάρτη» στο πλαίσιο της πρόσφατης συμφωνίας στο Γιούρογκρουπ.
Την ίδια ώρα, στο πλαίσιο χτεσινής κοινής συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Οικονομικών, Ευ. Τσακαλώτος, και ο αναπληρωτής υπουργός, Γ. Χουλιαράκης, επιβεβαίωσαν ότι για την ολοκλήρωση της πρώτης «αξιολόγησης» του τρίτου μνημονίου απομένουν μια σειρά συνοδευτικές αντιλαϊκές παρεμβάσεις, σε συνέχεια του πρόσφατου πολυνομοσχεδίου, αλλά και της «υιοθέτησης» του προγράμματος των 19 ιδιωτικοποιήσεων μέσω ΤΑΙΠΕΔ, που δημοσιεύτηκε προχτές στην «Εφημερίδα της Κυβέρνησης».
Παράλληλα, όπως επιβεβαίωσε το οικονομικό επιτελείο, σε χτεσινή τηλεδιάσκεψη σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων μεταξύ της συγκυβέρνησης και των θεσμών, συζητήθηκαν τα συνοδευτικά μέτρα που αφορούν:
Το ζήτημα «κοινωνικών προγραμμάτων» που αφορούν στη διαχείριση της ακραίας φτώχειας και την ανάληψη νέων αντιλαϊκών μέτρων, «ισοδύναμης απόδοσης». Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνεται και το ζήτημα του ΕΚΑΣ των χαμηλοσυνταξιούχων από την αρχή του έτους μέχρι την ψήφιση του πρόσφατου αντιλαϊκού πολυνομοσχεδίου.
Σύμφωνα με τον Ευ. Τσακαλώτο, «η ιδέα του Ταμείου Αλληλεγγύης έχει να κάνει με την προσπάθεια να υπάρχει διαφάνεια για το τι θα γίνουν αυτά τα χρήματα». Ουσιαστικά, πρόκειται για προγράμματα διαχείρισης της ακραίας φτώχειας, με τα ψίχουλα που θα περισσεύουν από τα μόνιμα μέτρα της εφαρμοζόμενης αντιλαϊκής πολιτικής. Σύμφωνα με τον υπουργό, κάθε ευρώ από τα ματωμένα πλεονάσματα που τυχόν υπερβαίνει τον προβλεπόμενο στόχο, προβλέπεται να μοιράζεται κατά 30% στην αποπληρωμή του χρέους, 30% στην εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους και 40% σε «κοινωνικές δαπάνες»...

Την πώληση τραπεζικών δανείων και ειδικότερα κατά το τμήμα που αφορά επιχειρηματικά δάνεια που φέρουν την εγγύηση του ελληνικού κράτους. Πρόκειται κυρίως για δάνεια που έλαβαν επιχειρήσεις στο πλαίσιο προγραμμάτων χρηματοδότησης της ΕΕ, αλλά και δάνεια κρατικών επιχειρήσεων. Και, βέβαια, τίποτα δεν αποκλείει το ενδεχόμενο κατασχέσεων από την πλευρά των «επενδυτών» που θα αγοράσουν τα δάνεια σε βάρος του ελληνικού κράτους, που τα έχει εγγυηθεί. Στην εν λόγω θεματική της τηλεδιάσκεψης μετείχαν και στελέχη της Τράπεζας της Ελλάδας.
Σε αυτό το πλαίσιο, νωρίτερα χτες, ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Σταθάκης, δήλωσε πως η ελληνική πρόταση προβλέπει απόσυρση της εγγύησης του Δημοσίου (πριν από την πώληση των δανείων) ή διαφορετικά θα πρέπει να βρεθεί «ενδιάμεσο» σύστημα.
Το υπερ-ταμείο ιδιωτικοποιήσεων, με τη διοίκηση του νέου Ταμείου να θωρακίζεται με ειδικό νομικό καθεστώς προστασίας για τις αποφάσεις της.
Να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά την παραχώρηση του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού, ο Γ. Σταθάκης διαβεβαίωσε ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Ιούνη. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Γ. Χουλιαράκης έκανε λόγο για «παράταση» κατά ένα μήνα.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας, μιλώντας στο «ΣΚΑΪ», σημείωσε πως τα ουσιώδη ζητήματα της σύμβασης και το τίμημά για το Ελληνικό δεν είναι δυνατό να αλλάξουν, λέγοντας ότι το ζητούμενο από την πλευρά της κυβέρνησης είναι να υπάρξουν ορισμένες βελτιώσεις. Σχετικά με τη σύσταση του νέου υπερ-ταμείου, έκανε λόγο για θετική εξέλιξη, λέγοντας πως η Ελλάδα οφείλει να «κάνει τα πάντα», ώστε να «αξιοποιήσει» τη δημόσια περιουσία της, καθώς αυτό αποτελεί «κλειδί» για την έξοδο από τη λιτότητα που έχει φέρει η κρίση.
Στο μεταξύ, σε χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από συνάντηση του υπουργού Π. Σκουρλέτη με το προεδρείο της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, γίνεται ξανά λόγος για την υποτιθέμενη «ακύρωση» των νόμων της προηγούμενης κυβέρνησης για τη δημιουργία της «Μικρής ΔΕΗ» και πώλησής της σε δεύτερο χρόνο, όπως επίσης και της ιδιωτικοποίησης του 66% του ΑΔΜΗΕ και άλλων ρυθμίσεων που αφορούν τον ενεργειακό τομέα. Κι όλα αυτά, ενώ μόλις προχτές δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ με τις 19 ιδιωτικοποιήσεις που σχεδιάζει για το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και μέρος της ΔΕΗ, αλλά και των ΕΛΠΕ...
Βαφτίζουν το κρέας ψάρι
Ο κυβερνητικός εμπαιγμός έχει και συνέχεια. Αναφερόμενος στα περί «αντισυνταγματικότητας» του ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου, ο Ευ. Τσακαλώτος είπε πως στόχος της κυβέρνησης είναι η πολιτική για τα νησιά να γίνει πιο «αναπτυξιακή». Από την πλευρά του, ο Γ. Χουλιαράκης απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο απόσυρσης του μέτρου...
Παράλληλα, ο υπουργός Οικονομικών, στο πλαίσιο, βέβαια, των επικοινωνιακών ελιγμών της συγκυβέρνησης, ισχυρίστηκε ότι θα υπάρχει... «ένας κόφτης για το χρέος» που θα το μετατρέπει σε «βιώσιμο». Ουσιαστικά, πρόκειται για τα πιθανολογούμενα σενάρια που περιέχονται στην ανακοίνωση του Γιούρογκρουπ σχετικά με τις κρατικές δαπάνες για το χρέος, που πρέπει να παραμένουν μέχρι στο 15% του ΑΕΠ μεσοπρόθεσμα και το 20% του ΑΕΠ στη συνέχεια, δηλαδή με τις τεχνικές επιμήκυνσης του κρατικού χρέους, που θα καταβάλλεται στο ακέραιο, αλλά σε βάθος χρόνου.
Βαρέλι χωρίς πάτο
Η ελληνική κρίση χρέους έχει αμβλυνθεί, αλλά υπάρχει πολύ δουλειά ακόμη να γίνει στον οικονομικό τομέα, δήλωσε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπ. Ομπάμα, από την Ιαπωνία, όπου συμμετέχει στις εργασίες της Συνόδου Κορυφής των «G7».
Από την πλευρά του, ο Επίτροπος Οικονομικών της ΕΕ, Π. Μοσκοβισί, σε συνέντευξή του στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ΜΝΙ, δηλώνει: «Υπάρχει ισχυρή θέληση μεταξύ των κρατών - μελών και τώρα είναι σαφές ότι υπάρχει ξεκάθαρη δέσμευση από τα στελέχη του ΔΝΤ στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα και στο υπόλοιπο ελληνικό πακέτο».
Σχετικά με τα αντιλαϊκά παζάρια στο τελευταίο Γιούρογκρουπ, αποκάλυψε ότι περίπου οκτώ - εννέα ώρες από τις έντεκα που διήρκεσε η συνεδρίαση, αναλώθηκαν στην προσπάθεια να πειστεί το ΔΝΤ για τη συμφωνία. Σχετικά με την αναθεωρημένη έκθεση βιωσιμότητας του ελληνικού κρατικού χρέους, η οποία θα συνταχθεί από το ΔΝΤ, υπογράμμισε ότι «θα προσπαθήσουμε να γεφυρώσουμε όλα τα κενά ώστε να βρούμε κοινή γραμμή».
Το ενδεχόμενο το 2018 να χρειαστούν «επιπλέον μέτρα» άφησε ανοιχτό ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Β. Σόιμπλε. Οπως είπε, οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης συμφώνησαν ότι εφόσον μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος το 2018 υπάρχει δημοσιονομικό κενό, θα ληφθούν «επιπλέον μέτρα», εάν είναι απαραίτητο. Επανέλαβε ότι αυτή τη βδομάδα ελήφθησαν μέτρα για το 2016, ενώ τα μέτρα για το 2018 θα ληφθούν στον κατάλληλο χρόνο. Ταυτόχρονα, τόνισε πως δεν θα μπορούσε να επιβάλει αντίστοιχες μεταρρυθμίσεις στη Γερμανία, προσθέτοντας ότι «ηΑθήνα θα πρέπει να συνεχίσει και στο μέλλον στο δύσκολο δρόμο, εάν επιθυμεί να εξακολουθήσει να υπολογίζει στην ευρωπαϊκή αλληλεγγύη».
    
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Αύξηση στόλου κατά 22% το 2015
Συγχαρητήρια των εφοπλιστών στην κυβέρνηση επειδή υπερασπίστηκε τη «νομιμότητα» της φοροασυλίας τους!
Σταθερά ανοδική πορεία «κρατάνε» οι μπίζνες των Ελλήνων εφοπλιστών: Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για το 2015, εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης, καταγράφουν αύξηση του στόλου τους κατά 22% σε σχέση με το 2014.
Συγκεκριμένα, κατά την ΕΕΕ, «παρά το εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα και παγκοσμίως, η ελληνική ναυτιλία διατήρησε την ηγετική της θέση. Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς». Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία που παραθέτει, ο στόλος για το 2015 ανήλθε σε 4.585 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 341,17 εκατομμυρίων τόνων (Dead weight) (dwt).
Την ίδια στιγμή, παρότι ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι στην κορυφή της παγκόσμιας πυραμίδας, τα πλοία υπό ελληνική σημαία το 2015 βρίσκονταν στην 7η θέση διεθνώς, με τον αριθμό τους να φτάνει τα 770. Η εξήγηση είναι ότι οι Ελληνες εφοπλιστές προτιμούν όλο και περισσότερο σημαίες «ευκαιρίας», που σημαίνει, όσον αφορά το πλήρωμα, ναυτεργάτες χωρίς κανένα συγκροτημένο δικαίωμα, σε καθεστώς «μαύρης» εργασίας, θύματα του διεθνούς δουλεμπορίου.
Μάλιστα, η ΕΕΕ αξιώνει να επεκταθεί το καθεστώς της «μαύρης» εργασίας εξολοκλήρου (ήδη το κατώτερο πλήρωμα αποτελείται από ανασφάλιστους εργαζόμενους) και στα πλοία με ελληνική σημαία. «Σε μία εποχή υψηλής ανεργίας», αναφέρει χαρακτηριστικά, «η ΕΕΕ έχει προτείνει τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επί των πλοίων με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να διατηρηθεί ένα ισότιμο ανταγωνιστικό περιβάλλον για το στόλο της»! Ενώ επαναφέρει και την απαίτησή της για την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης.
Οι παραγγελίες σε ναυπηγήσεις ανήλθαν σε 407 πλοία (άνω των 1.000 gt), ενώ το 2015 οι Ελληνες εφοπλιστές «συμμετείχαν σχεδόν στο 50% όλων των αναφερόμενων συναλλαγών σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά είτε ως αγοραστές είτε ως πωλητές».
Τα στοιχεία της έκθεσης έρχονται να επιβεβαιώσουν τα οφέλη των εφοπλιστών από την όλο και πιο άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, από τις φοροαπαλλαγές και συνολικά το γεμάτο προνόμια θεσμικό πλαίσιο που απολαμβάνουν, το οποίο διαφυλάττει ως κόρη οφθαλμού και ενισχύει η σημερινή κυβέρνηση, την ίδια ώρα που κλιμακώνει την αντιλαϊκή επίθεση.
Η ΕΕΕ, μάλιστα, ασκεί κριτική στην Κομισιόν, η οποία, στο πλαίσιο των ανταγωνισμών με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, κυρίως της Γερμανίας, είχε θέσει υπό έρευνα το φορολογικό καθεστώς των Ελλήνων εφοπλιστών και το αν αυτό αποτελεί κρατική ενίσχυση. Η ΕΕΕ «προειδοποιεί» την Ευρωπαϊκή Ενωση ότι αν συνεχίσει αυτό το «βιολί», «κινδυνεύει να χάσει ένα σημαντικό τμήμα του στόλου της και του ευρύτερου πλέγματος ναυτιλιακών δραστηριοτήτων», καθώς πρόκειται για ενέργειες που «μπορεί να ενθαρρύνουν τη μετεγκατάσταση εταιρειών εκτός ΕΕ»...
Από την άλλη, η ΕΕΕ συγχαίρει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, διότι, όπως σημειώνει, «με συνέπεια αιτιολόγησε και παρέσχε ισχυρά νομικά στοιχεία σχετικά με τη νομιμότητα του ελληνικού φορολογικού συστήματος της ναυτιλίας». 


   
http://www.rizospastis.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
27-5-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: