Κυριακή, Νοεμβρίου 20, 2016

ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΘΕΤΑΙ ΓΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Αρχισε προχθές στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, με την απαράδεκτη διαδικασία του επείγοντος, η συζήτηση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης «για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και μεταφορών, απλοποίηση διαδικασίας αδειοδότησης» και άλλες διατάξεις, το οποίο είναι ενταγμένο στην προώθηση των σχεδιασμών της εγχώριας αστικής τάξης για την ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο στη ΝΑ Μεσόγειο και στην προάσπιση της ενεργειακής ασφάλειας των μονοπωλίων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Κορμός του νομοσχεδίου, το οποίο συγκαταλέγεται στα προαπαιτούμενα της δεύτερης «αξιολόγησης», είναι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2014/99 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για την «ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων», όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ, ενώ το πρόσχημα που προβάλλεται για τα όσα προωθούνται είναι «ο περιορισμός των περιβαλλοντικών επιπτώσεων».
Προβλέπεται συνοπτικά η υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης να θεσπίσει «Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής» για τη διαμόρφωση ολόκληρου του πλέγματος που απαιτείται για την προώθηση των εναλλακτικών μορφών καυσίμων και συγκεκριμένα το υγραέριο (LPG), το πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και την ηλεκτρική ενέργεια, που αφορά από υποδομές μέχρι μετασκευές σε μηχανές, κινητήρες κ.ο.κ. Στο β' κεφάλαιο προβλέπονται, μάλιστα, μία σειρά ευνοϊκές ρυθμίσεις για επενδύσεις και πρατήρια.
Οσον αφορά τις υποδομές αυτές, θα πρέπει μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα να διαμορφωθούν σε λιμάνια, στεριά και αεροδρόμια. Ενδεικτικά, όσον αφορά το LNG, ορίζεται ότι θα πρέπει να υπάρχει ικανός αριθμός μονάδων ανεφοδιασμού σε λιμάνια για την κίνηση πλοίων έως τις 31/12/2025. Συνολικά έως το 2030 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί όλο το σχετικό πρόγραμμα.
Είναι προφανές ότι το νομοσχέδιο προδιαγράφει την ένταση των ανταγωνισμών ανάμεσα στους μονοπωλιακούς ομίλους για τον έλεγχο των πηγών και των διαδρόμων της Ενέργειας, ενώ προμηνύεται «τρελό» φαγοπότι δισεκατομμυρίων, ως «κίνητρο» για τα μονοπώλια. Μάλιστα, πηγές του υπουργείου Μεταφορών σημείωναν σχετικά ότι θα υπάρξουν παχυλές ενισχύσεις, που θα αφορούν από τα διυλιστήρια μέχρι και τους εφοπλιστές.
Τα αστικά κόμματα υποδέχτηκαν με «επευφημίες» το νομοσχέδιο, ενώ επιδόθηκαν και σε «εποικοδομητικές προτάσεις». Για παράδειγμα, ο εισηγητής της ΝΔ Κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «εξέπληξε ευχάριστα τη ΝΔ» ότι η κυβέρνηση «έφερε αυτούσια την Οδηγία», με την οποία θα «διευκολυνθεί το έργο των δυνάμεων της αγοράς και θα επιτευχθεί οικονομική ανάπτυξη στον τομέα στην Ευρώπη». Ενώ ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ), Γ. Μανιάτης, αφού είπε ότι πρόκειται για «κείμενο εξαιρετικά θετικό», αναφέρθηκε στις δυνατότητες που ανοίγονται σε επιχειρήσεις και ιδρύματα «να συμμετάσχουν στη μεταβολή - στο "γίγνεσθαι" - της μετατροπής στόλων που χρησιμοποιούν παραδοσιακά καύσιμα, σε στόλους που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα». Ο δε ειδικός αγορητής του ναζιστικού μορφώματος της Χρυσής Αυγής, Γ. Σαχινίδης, χαρακτήρισε θετική την Οδηγία και ανέφερε ότι «τα έργα υποδομής που έχουν υλοποιηθεί, έχουν θέσει τις βάσεις μετατροπής της χώρας μας σε ενεργειακό κόμβο της ΝΑ Μεσογείου. Τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης μπορούν να διαδραματίσουν πρωτεύοντα ρόλο, αν εκμεταλλευτούμε την εκπεφρασμένη πρόθεση των Ρώσων να καταστήσουν πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης φυσικού αερίου».
Κέρδη για τα μονοπώλια, ενεργειακή φτώχεια για το λαό
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, επισήμανε ότι η Οδηγία και όλες οι διατάξεις του νομοσχεδίου φέρουν τη σφραγίδα των μονοπωλιακών ομίλων, εφοπλιστών, βιομηχάνων «που ενδιαφέρονται στα πλαίσια αυτής της αξιοποίησης των εναλλακτικών μορφών Ενέργειας, να επενδύσουν και να αυξήσουν την κερδοφορία τους».
Ξεκαθάρισε ότι τα περί προστασίας του περιβάλλοντος είναι το προπέτασμα, αφού στην ουσία αυτό που αντανακλά το νομοσχέδιο είναι «ο ανελέητος ανταγωνισμός ιμπεριαλιστικών κέντρων και μονοπωλιακών ομίλων για τον έλεγχο δρόμων και αγορών Ενέργειας, όπως το φυσικό αέριο», ενώ σημείωσε ότι το νομοσχέδιο είναι προσαρμοσμένο στις επιδιώξεις της εγχώριας αστικής τάξης και των κατευθύνσεων της ΕΕ για ενεργειακή ασφάλεια, ενώ ως δείγμα των ανταγωνισμών ανέφερε ότι «έχει εκφραστεί η επιθυμία και των υπερατλαντικών εταίρων να προωθούν τα φορτία LNG στην Ευρώπη, ώστε να μειωθεί η εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο».
Τόνισε ότι τα όσα προωθεί η κυβέρνηση όχι μόνο δεν θα βελτιώσουν τη θέση του λαού, αλλά αυτός είναι που θα συνεχίσει να ματώνει για να εξασφαλιστούν τα κέρδη, με τις εργασιακές σχέσεις ζούγκλας στα έργα, την ενεργειακή φτώχεια, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση, με την πολιτική της «γεωστρατηγικής αναβάθμισης» στην οποία εντάσσεται και το νομοσχέδιο, τον σπρώχνει βαθύτερα στους επικίνδυνους ανταγωνισμούς.
Εκανε ειδική αναφορά στο άρθρο 12 για τις άδειες άσκησης επαγγέλματος των επισκευαστών αυτοκινήτων - για την προσαρμογή των οχημάτων στα εναλλακτικά καύσιμα - και το άρθρο 29 που αφορά τους μηχανικούς. Οπως τόνισε, είναι προσαρμοσμένα στις γενικές κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όπου για τον πρώτο κλάδο γενικεύει τις πιστοποιήσεις, κατακερματίζοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα και ουσιαστικά αφαιρεί στην πορεία την πρόσβαση σε ολόκληρους τομείς του επαγγέλματος για τους αυτοαπασχολούμενους, ενώ όσον αφορά τους μηχανικούς «απελευθερώνει» το επάγγελμα, πλήττοντας τα δικαιώματά τους.  

rizospastis.gr

ΠΡΕΖΑ TV
20-10-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: