Κυριακή, Φεβρουαρίου 05, 2017

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ HONDOS CENTER ΓΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛ ΚΑΙ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ

Επί τρία χρόνια, συντόνιζαν τις πρακτικές τους, ώστε να διασφαλίσουν ότι οι τιμές θα έμεναν στα επίπεδα που επιθυμούσαν και δε θα υπήρχαν πιέσεις ανταγωνισμού.

Ο λόγος για τα πολυκαταστήματα των οχτώ εταιρειών των αδελφών XONTOY, που κατέχουν κυρίαρχη θέση στην ελληνική αγορά καλλυντικών και ειδών ένδυσης και σπιτιού.

Στο καρτέλ, που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, λειτουργούσε από τον Ιούνιο του 2003 έως τον Ιούνιο του 2006, μετείχαν οι εταιρείες:


Hondos Center A.E.E Πολυκαταστήματα

ATHNH Χόντου ΑΕΕ

Χόντος Πολυκαταστήματα Α.Ε.&Β.Ε.»

Θερμαϊκός Είδη Πολυκαταστήματος Α.Ε.&Β.Ε.

Answer A.E.E. Καλλυντικών, Τουριστικών ειδών και ειδών νεωτερισμού

Step A.E.E. Καλλυντικών

Makaldi A.E.E. Ειδών Πολυκαταστήματος

Αφοι Σ. Χόντου Καλλυντικά Α.Β.Ε.Ε.

Ομολογία και πρόστιμα

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπίστωσε ότι «οι προαναφερόμενες εταιρίες συμμετείχαν σε οριζόντια συμφωνία με αντικείμενο τον καθορισμό των τιμών
λιανικής πώλησης των προϊόντων τους, κατά παράβαση των εθνικών και ενωσιακών
κανόνων περί ανταγωνισμού. »

Τα συνολικά πρόστιμα που επιβλήθηκαν ανέρχονται σε €1.053.595.

Το ποσό είναι μειωμένο κατά 15% σε σχέση με τα αρχικά πρόστιμα καθώς οι εταιρείες ομολόγησαν την ενοχή τους και έτσι επωφελήθηκαν από τη νέα Διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών.

Η Διαδικασία προβλέπει μείωση της ποινής για τις εταιρείες που συνεργάζονται και αναγνωρίζουν ανεπιφύλακτα τη συμμετοχή τους στην παράβαση.

Τους «έδωσε» η Notos Com!

Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού ξεκίνησε μετά από σχετική καταγγελία της ανταγωνίστριας Notos Com, των αδερφών Παπαέλληνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, η γενική διεύθυνση πραγματοποίησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους, έλαβε καταθέσεις και απέστειλε σειρά ερωτηματολογίων.

Το συμπέρασμά της ήταν ότι υπήρξαν «οριζόντιες και κάθετες συμφωνίες στη σύναψη των οποίων προέβησαν οι εταιρίες συμφερόντων των αδελφών Χόντου, υπό το πρίσμα του καθορισμού ενιαίων τιμών, στη σχετική αγορά των καλλυντικών υψηλής ποιότητας και τιμής.»

Ο «βασιλιάς» των καλλυντικών!

Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της η εταιρεία, από την ίδρυση τους το 1967 έως σήμερα, τα Hondos Center αριθμούν 75 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Με πάνω από 6.000 άτομα προσωπικό, η εταιρία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς στην ευρωπαϊκή αγορά.

Τα προβλήματα του «βασιλείου»

Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα.

Η οικογένεια Χόντου είναι διαιρεμένη.
Το 2004, ο Γιώργος Χόντος ίδρυσε τη δική του Hondos Palace Πολυκαταστήματα Α.Ε. και έκτοτε οι δρόμοι του με την υπόλοιπη οικογένεια χώρισαν.
Η Hondos Palace «λυγίζει» υπό το βάρος χρεών προς το δημόσιο, ανεξόφλητων εισφορών και οφειλών προς τους εργαζόμενους.

Η σημερινή απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αφορά τις εταιρείες που ελέγχονται από τα άλλα τέσσερα αδέρφια: Νίκο, Κώστα, Γιάννη και Αργύρη.ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Συμέλα Τουχτίδου
http://gr.euronews.com/2017/02/03/prostimo-stis-etaireies-hondos-gia-praktikes-kartel 
ΠΡΕΖΑ TV
5-2-2017

Δεν υπάρχουν σχόλια: