Πέμπτη, Ιουνίου 29, 2017

«Kαμπάνα» της Κομισιόν στην Google και η απαντηση της εταιρειας

Πρόστιμο ύψους 2,4 δισ. ευρώ επέβαλε χθες στην Google η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά διαδικτυακής αναζήτησης προκειμένου να αβαντάρει παράνομα τις δικές της υπηρεσίες ηλεκτρονικών αγορών σε βάρος των ανταγωνιστών της.

Προωθώντας τεχνητά τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών στην κυρίαρχη μηχανή αναζήτησής της, η Google αρνήθηκε σύμφωνα με τις αντιμονοπωλιακές αρχές της Ε.Ε. «τόσο το δικαίωμα της πραγματικής επιλογής στους πελάτες της όσο και την ικανότητα ανταγωνισμού στις υπόλοιπες εταιρείες».


Η Google εισήλθε στην αγορά σύγκρισης τιμών το 2004 με μια υπηρεσία που ονομαζόταν αρχικά Froogle και η οποία το 2008 μετονομάστηκε σε Google Product Search και από το 2013 Google Shopping.

Η υπηρεσία αυτή προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες του διαδικτύου να συγκρίνουν προϊόντα και υπηρεσίες online και να βρίσκουν αγοραστικές ευκαιρίες.

Ομως στην αγορά σύγκρισης τιμών υπήρχαν ήδη σημαντικοί «παίκτες» και το Froogle πάτωσε.

Η ίδια η Google το γνώριζε. Εσωτερικό ντοκουμέντο της ανέφερε χαρακτηριστικά το 2006: «Το Froogle απλά δεν δουλεύει».

Ετσι, το 2008, ο κολοσσός της Σίλικον Βάλεϊ αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική -αρχικά στη Βρετανία και τη Γερμανία και εν συνεχεία στις υπόλοιπες χώρες- γράφοντας στα παλιά του τα υποδήματα την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία της Ε.Ε.

Αξιοποιώντας την παντοδυναμία που έχει το «ψαχτήρι» της στη γενική διαδικτυακή αναζήτηση άρχισε να προβάλλει στα αποτελέσματα ερευνών των χρηστών του Ιντερνετ τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών σε επιφανή θέση στην πρώτη σελίδα, ενώ τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες τις εμφάνιζε στην τρίτη ή στην τέταρτη σελίδα.

Καθώς οι χρήστες συνηθίζουν να «κλικάρουν» περισσότερο στα αποτελέσματα της αναζήτησης που είναι πιο ορατά, η επισκεψιμότητα στην υπηρεσία σύγκρισης τιμών της Google εκτοξεύτηκε (μόνο στη Βρετανία 45πλασιάστηκε).

Αντίθετα, συγκεκριμένες ανταγωνίστριες ιστοσελίδες είδαν τα «κλικαρίσματα» σε αυτές να υποχωρούν κατά 85% στη Βρετανία, πάνω από 92% στη Γερμανία και πάνω από 80% στη Γαλλία.

Η τακτική αυτή διασφάλισε την εμπορική επιτυχία των υπηρεσιών ηλεκτρονικών αγορών του αμερικανικού κολοσσού.

Ας σημειωθεί ότι για την αγορά γενικής διαδικτυακής αναζήτησης -το «γήπεδο» στο οποίο η Google έκανε το παιχνίδι της- η Κομισιόν διαπίστωσε ότι η αμερικανική εταιρεία ήταν κυρίαρχη και στις 31 χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, με μερίδιο που ξεπερνούσε το 90% στις περισσότερες εξ αυτών.

Το πρόστιμο των 2,4 δισ. ευρώ, αν και είναι το μεγαλύτερο που επιβλήθηκε ποτέ για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανονισμών της Ε.Ε., δεν είναι το μέγιστο που η Κομισιόν θα μπορούσε να επιβάλλει (8 δισ. ευρώ).

Αποτελεί δε σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα έσοδα 80 δισ. ευρώ που έχει κάθε χρόνο η μητρική της Google, Alphabet.

Αν η Google δεν αλλάξει τις πρακτικές της σε διάστημα 90 ημερών, θα υποχρεωθεί σε πρόστιμο μη συμμόρφωσης ίσο με το 5% του μέσου ημερήσιου τζίρου της Alphabet.

Από την πλευρά της η αμερικανική εταιρεία εξέφρασε τη διαφωνία της για την απόφαση της Κομισιόν και ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο έφεσης. 
Μπάμπης Μιχάλης
efsyn.gr

Google: Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το online shopping: η άλλη πλευρά της ιστορίας.

H Google μόλις μας απέστειλε την επίσημη απάντησή της στην απόφαση της Ευρωπαικής Επιτροπής που τις επιβάλει να πληρώσει 2,7 δις. Την παραθέτουμε ως έχει:

Όταν κάνετε αγορές μέσω διαδικτύου, θέλετε να βρίσκετε τα προϊόντα που ψάχνετε γρήγορα και εύκολα. Και οι έμποροι θέλουν να προωθήσουν αυτά τα ίδια προϊόντα. Για αυτό το λόγο, το Google Search εμφανίζει διαφημίσεις αγορών, συνδέοντας τους χρήστες μας με χιλιάδες διαφημιζόμενους, μεγάλους ή μικρούς, με τρόπους που να είναι χρήσιμοι για όλους.
Θεωρούμε πως η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις ηλεκτρονικές αγορές υποτιμά την αξία αυτού του είδους των γρήγορων και εύκολων συνδέσεων. Ενώ μερικές ιστοσελίδες σύγκρισης αγορών θέλουν προφανώς από την Google να τις παρουσιάζει πιο εμφανώς, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι χρήστες συνήθως προτιμούν να χρησιμοποιούν συνδέσμους που τους κατευθύνουν απευθείας στα προϊόντα που θέλουν, και όχι σε ιστοσελίδες όπου θα πρέπει να επαναλάβουν τις αναζητήσεις τους.

Πιστεύουμε ότι τα υπάρχοντα αποτελέσματα αγορών που παρέχουμε είναι χρήσιμα και αποτελούν μια πολύ βελτιωμένη έκδοση των παλαιότερων διαφημίσεων που εμφανίζαμε μια δεκαετία πριν οι οποίες περιείχαν μόνο κείμενο. Το να εμφανίζουμε διαφημίσεις που περιέχουν εικόνες, αξιολογήσεις και τιμές ωφελεί εμάς, τους διαφημιζόμενους μας και πάνω απ’ όλα τους χρήστες μας. Και τις εμφανίζουμε μόνο όταν τα σχόλια σας μας υποδεικνύουν ότι είναι σχετικές. Χιλιάδες Ευρωπαίοι έμποροι χρησιμοποιούν αυτές τις διαφημίσεις για να ανταγωνιστούν με μεγαλύτερες εταιρείες όπως το Amazon και το eBay.Όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας ρωτάει γιατί μερικές ιστοσελίδες συγκριτικών αγορών δεν τα έχουν καταφέρει όσο καλά όσο άλλες, πιστεύουμε ότι πρέπει να λάβει υπ’ όψιν της το πλήθος των ιστοσελίδων που έχουν αναπτυχθεί αυτήν την περίοδο- συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων ιστοσελίδων ηλεκτρονικών αγορών όπως το Amazon και το eBay. Με τα εργαλεία συγκρίσεων που διαθέτει, τις αξιολογήσεις, τους εκατομμύρια έμπορους και τη τεράστια ποικιλία προϊόντων, από παπούτσια μέχρι καθημερινά ψώνια, το Amazon είναι ένας μεγάλος ανταγωνιστής και έχει εξελιχθεί στον πρώτο «προορισμό» που απευθύνονται οι χρήστες για να αναζητήσουν προϊόντα. Και όπως το Amazon έχει αναπτυχθεί, είναι φυσικό ότι μερικές υπηρεσίες σύγκρισης έχουν αποδειχθεί λιγότερο δημοφιλείς από άλλες. Ανταγωνιζόμαστε το Amazon και άλλες ιστοσελίδες για αναζητήσεις σχετικά με ηλεκτρονικές αγορές εμφανίζοντας πιο χρήσιμες πληροφορίες για προϊόντα.

Όταν χρησιμοποιείτε το Google Search για να αναζητήσετε προϊόντα, προσπαθούμε να σας παρέχουμε αυτά που αναζητάτε. Η ικανότητά μας να τα καταφέρνουμε τόσο καλά δεν ευνοεί εμάς ή οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα ή πωλητή- είναι το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και της συνεχούς καινοτομίας, που βασίζεται στη πληροφόρηση από τον χρήστη.

Δεδομένων των στοιχείων και με σεβασμό στις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διαφωνούμε με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφασή της Επιτροπής καθώς σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε σε προσφυγή και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε σαφείς τις θέσεις μας».
https://secnews.gr/



ΠΡΕΖΑ TV
29-6-2017

Δεν υπάρχουν σχόλια: