Τετάρτη, Αυγούστου 09, 2017

Προχωρά η αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ

Σήμερα ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης θα ανακοινώσει από τη Θεσσαλονίκη τα έξι από τα εννέα μέλη τής διοίκησης του υπό κρατικό έλεγχο ΟΑΣΘ, ολοκληρώνοντας έτσι το πρώτο στάδιο της αποϊδιωτικοποίησης ενός ιδιωτικού πλην όμως κρατικοδίαιτου και σπάταλου οργανισμού, που είχε το μονοπώλιο των αστικών συγκοινωνιών στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας.


Τα ονόματα του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου παρέμεναν μέχρι χθες αργά το βράδυ επτασφράγιστο μυστικό, ωστόσο ακούγονταν έντονα ότι ανάμεσα στα έξι μέλη της διοίκησης θα είναι και ο πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσσαλονίκης Μανώλης Λαμτζίδης, όπως και ότι δύο μέλη θα προέρχονται από την Αθήνα. Τα υπόλοιπα τρία μέλη που θα στελεχώσουν την εννεαμελή διοίκηση του ΟΑΣΘ θα προέρχονται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το συνδικάτο των εργαζομένων.

Χθες ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης με δηλώσεις του υποστήριξε ότι έλαβε διαβεβαιώσεις από τις συναντήσεις που είχε στην Αθήνα με τον υπουργό Μεταφορών και με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου ότι ήδη δόθηκε εντολή από τον Χρ. Σπίρτζη προκειμένου να εκταμιευτεί άμεσα η κρατική επιχορήγηση του Αυγούστου αλλά και τα περίπου 11 εκατ. ευρώ τα οποία οφείλονται στον ΟΑΣΘ από τη διαφορά του ΦΠΑ προκειμένου να πληρωθούν οι οφειλόμενοι μισθοί του Ιουνίου και του Ιουλίου στους εργαζόμενους. Υποστήριξε ότι οι συναντήσεις για τα εργασιακά θέματα ήταν σε καλό κλίμα, ενώ δήλωσε ότι το διάστημα αυτό κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης 300 από τα 420 αστικά λεωφορεία, αφού τα υπόλοιπα μένουν παροπλισμένα εξαιτίας κυρίως της έλλειψης ανταλλακτικών. Ερωτηθείς για το εάν το συνδικάτο θα ορίσει άμεσα εκπρόσωπο στο νέο Δ.Σ., είπε ότι αυτό θα γίνει μετά τον Δεκαπενταύγουστο και αναλόγως εάν θα έχουν επιλυθεί τα υπόλοιπα προβλήματα.

Επίσης, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να ανακοινωθεί και η διοίκηση του νεοσύστατου Οργανισμόυ Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΣΕΘ), στον οποίο τα έξι μέλη θα οριστούν από το υπουργείο Μεταφορών και τα άλλα τρία θα προέλθουν από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και ένα μέλος εκ περιτροπής από τα τέσσερα μεγαλύτερα Επιμελητήρια, αρχής γενομένης από το ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Στο μεταξύ, ανοιχτό κάλεσμα σε ενεργούς πολίτες και φορείς της Θεσσαλονίκης έκανε η νεοσύστατη Πρωτοβουλία για Δημόσιες Ανθρώπινες Συγκοινωνίες. Η κίνηση αυτή την οποία στηρίζουν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Εγνατία Α.Ε. και η επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης, καλεί πολίτες και εκπροσώπους φορέων σε ανοιχτή συνέλευση στις 30 Αυγούστου, στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα «Μανώλης Αναγνωστάκης» του δημαρχείου Θεσσαλονίκης.
Πλήκα Μαρούλα

πηγή: Αυγή

ΠΡΕΖΑ TV
9-8-2017

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τον ΟΑΣΘ , Θθα τον αποϊδοωτικοποιήσουν, αλλά δεν θα τον κρατικοποιήσεις. Θα είναι κάτι σαν ΜΚΟ ή ΜΙΟ , δηλαδή μη κρατικός(ιδιωτικός) οργανισμός. Θα πάψει να είναι κρατικοδίαιτος και θα γίνει φόρο-δημοτικοτελοδίαιτος. Μία ακόμη επιτυχία της κυβέρνησης. Έχει ξεπουλήσει όλες τις δημόσιες κερδοφόρες επιχειρήσεις, και μαζεύει τις χρεοκοπημένες ιδιωτικές.

Ανώνυμος είπε...

Αυτή είναι και η μεγάλη διαφορά μεταξύ πασόκ και σύριζα. Οι μεν κρατικοποιούσαν τις χρεοκοπημένες οι δε τις αποϊδιωτικοποιούν.