Τον Ιούλιο θέτουν οι δανειστές ως το απόλυτο χρονικό όριο για την ολοκλήρωση και της τέταρτης και τελευταίας αξιολόγησης του πρόγραμμα που θα συνοδεύεται και από μια δόσης της τάξης των 11,7 δις ευρώ με το οποίο θα δημιουργηθεί ένα μαξιλάρι διαθεσίμων 10,2 δις ευρώ στο τέλος του προγράμματος.
Στην έκθεση συμμόρφωσης για την Τρίτη αξιολόγηση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι θα διατεθούν τελικά τα 58,6 δις ευρώ επί συνόλου 86 δις ευρώ του δανείου που συμφωνήθηκε το 2015 με τον ESM. Εκτιμά ότι μέχρι το τέλος του προγράμματος η κυβέρνηση θα εκκαθαρίσει ληξιπρόθεσμες οφειλές του Κράτους προς ιδιώτες αξίας 3,5 δις ευρώ εκ των οποίων μόνο το 1,5 δις ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα και οι υπόλοιπες θα πρέπει να καλυφθούν από εθνικούς πόρους.
Σε ότι αφορά τις υποχρεώσεις τη τέταρτης αξιολόγησης από τα 88 νέα προαπαιτούμενα τα 19 αφορούν το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και την την λειτουργία της ΕΕΣΥΠ (δηλαδή του υπερταμείου αποστρατικοποιήσεων), 9 αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στο δημόσιο, 11 αφορούν τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας φυσικού αερίου και την διαχείριση υδάτων, 11 αφορούν κλειστά επαγγέλματα, διευκόλυνση επιχειρηματικότητας, εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ και κτηματολόγιο, 5 επιμέρους δράσεις για την αγορά εργασίας, 2 αφορούν τα κόκκινα δάνεια, 12 τις δαπάνες υγείας και την κοινωνική πρόνοια, 5 τις συντάξεις, 10 τα δημόσια οικονομικά, την φορολογία, 1 τις δημόσιες προμήθειες, 1 που αφορά την αναθεώρηση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Σταρτηγικής 2018 -2022 και το 88 είναι η ρήτρα για την εφαρμογή της μείωσης του αφορολόγητου που έχιε προγραμματιστεί για το 2020, το 2019 μαζί με την μείωση των συντάξεων αν το ΔΝΤ εκτιμήσει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019.
Μαξιλάρι διαθεσίμων για 10 μήνες "βλέπει" η Επιτροπή
Αναφορικά με το μαξιλάρι διαθεσίμων των 10,2 δις ευρώ, αναφέρεται ότι καλύπτει τις ανάγκες της Ελλάδας για τους επόμενους 10 μήνες μετά τη λήξη του προγράμματος τον Αύγουστο του 2018.
Η Επιτροπή εκτιμά ότι το «μαξιλάρι» μπορεί να αυξηθεί μέσω της πρόσβασης στις αγορές, μέσω καλύτερης διαχείρισης των διαθεσίμων του δημοσίου, μέσα από πρόσθετα έσοδα ιδιωτικοποιήσεων και μέσα από τα έσοδα από την διακράτηση κερδών ομολόγων (ANFA- SMP).
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι στο ερώτημα για το σωστό σε αξία μαξιλάρι διαθεσίμων στο τέλος του προγράμματος είναι ότι η Ελλάδα με 17 δις ευρώ θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της για 12 μήνες, με 20,3 δις ευρώ τις ανάγκες έως το τέλος του 2019 και με 30 δις ευρώ τις ανάγκες έως το 2020.
Οι εκκρεμότητες της τρίτης αξιολόγησης
Στο κείμενο της έκθεση συμμόρφωσης της ΕΕ για την τρίτη αξιολόγηση αναγράφονται και τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης που έμειναν ανοιχτά παρότι η σύνοδος των υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης έκλεισε την Τρίτη αξιολόγηση.
Το πιο σοβαρό από τα θέματα που τέθηκε και κατά την χθεσινή συνάντηση του οικονομικού επιτελείου με τον πρόεδρο της ΕΚΤ κ. Μάριο Ντράγκι είναι η πλήρης εφαρμογή της πλατφόρμας των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μέχρι και τις 21 Φεβρουαρίου.
Ανοιχτό θέμα της τρίτης αξιολόγησης είναι επίσης ο επανυπολογισμός και η απονομή 3500 επικουρικών συντάξεων με βάση τα δεδομένα του νόμου Κατρούγκαλου.
Εκκρεμότητες επίσης παραμένουν:
Η δευτερεύουσα νομοθεσία για τις δημοπρασίες ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας ( ΝΟΜΕ ) και η διευθέτηση των οφειλών ιδιωτών προς την ΔΕΗ Η εφαρμογή της εξισορρόπησης δαπανών υγείας ( οι θεσμοί Claw back για τις δαπάνες διαγνωστικών κέντρων και rebate για τα φάρμακα ) στο χώρο της στα όρια που έχουν τεθεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα δημοσιονομικής Στρατηγικής.
Στις αποκρατικοποιήσεις η καθυστέρηση ολοκλήρωσης της παραχώρησης του Ελληνικού και τη; Εγνατίας Οδού και των προσφορών για το 66% του ΔΕΣΦΑ.
Στις αλλαγές που αφορούν το δημόσιο ο διορισμών νέων γενικών γραμματέων η λειτουργία του σχεδίου μόνιμης κινητικότητας και ο ακριβής καταμερισμός αρμοδιοτήτων ανά ειδικότητα και υπουργείο και η ανασκόπηση στους κλάδους του δημοσίου που υπάγονται στα βαρέα και ανθυγιεινά.
Τάσος Δασόπουλος - http://news247.gr/
Στην έκθεση συμμόρφωσης για την Τρίτη αξιολόγηση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι θα διατεθούν τελικά τα 58,6 δις ευρώ επί συνόλου 86 δις ευρώ του δανείου που συμφωνήθηκε το 2015 με τον ESM. Εκτιμά ότι μέχρι το τέλος του προγράμματος η κυβέρνηση θα εκκαθαρίσει ληξιπρόθεσμες οφειλές του Κράτους προς ιδιώτες αξίας 3,5 δις ευρώ εκ των οποίων μόνο το 1,5 δις ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα και οι υπόλοιπες θα πρέπει να καλυφθούν από εθνικούς πόρους.
Σε ότι αφορά τις υποχρεώσεις τη τέταρτης αξιολόγησης από τα 88 νέα προαπαιτούμενα τα 19 αφορούν το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και την την λειτουργία της ΕΕΣΥΠ (δηλαδή του υπερταμείου αποστρατικοποιήσεων), 9 αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στο δημόσιο, 11 αφορούν τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας φυσικού αερίου και την διαχείριση υδάτων, 11 αφορούν κλειστά επαγγέλματα, διευκόλυνση επιχειρηματικότητας, εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ και κτηματολόγιο, 5 επιμέρους δράσεις για την αγορά εργασίας, 2 αφορούν τα κόκκινα δάνεια, 12 τις δαπάνες υγείας και την κοινωνική πρόνοια, 5 τις συντάξεις, 10 τα δημόσια οικονομικά, την φορολογία, 1 τις δημόσιες προμήθειες, 1 που αφορά την αναθεώρηση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Σταρτηγικής 2018 -2022 και το 88 είναι η ρήτρα για την εφαρμογή της μείωσης του αφορολόγητου που έχιε προγραμματιστεί για το 2020, το 2019 μαζί με την μείωση των συντάξεων αν το ΔΝΤ εκτιμήσει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019.
Μαξιλάρι διαθεσίμων για 10 μήνες "βλέπει" η Επιτροπή
Αναφορικά με το μαξιλάρι διαθεσίμων των 10,2 δις ευρώ, αναφέρεται ότι καλύπτει τις ανάγκες της Ελλάδας για τους επόμενους 10 μήνες μετά τη λήξη του προγράμματος τον Αύγουστο του 2018.
Η Επιτροπή εκτιμά ότι το «μαξιλάρι» μπορεί να αυξηθεί μέσω της πρόσβασης στις αγορές, μέσω καλύτερης διαχείρισης των διαθεσίμων του δημοσίου, μέσα από πρόσθετα έσοδα ιδιωτικοποιήσεων και μέσα από τα έσοδα από την διακράτηση κερδών ομολόγων (ANFA- SMP).
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι στο ερώτημα για το σωστό σε αξία μαξιλάρι διαθεσίμων στο τέλος του προγράμματος είναι ότι η Ελλάδα με 17 δις ευρώ θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της για 12 μήνες, με 20,3 δις ευρώ τις ανάγκες έως το τέλος του 2019 και με 30 δις ευρώ τις ανάγκες έως το 2020.
Οι εκκρεμότητες της τρίτης αξιολόγησης
Στο κείμενο της έκθεση συμμόρφωσης της ΕΕ για την τρίτη αξιολόγηση αναγράφονται και τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης που έμειναν ανοιχτά παρότι η σύνοδος των υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης έκλεισε την Τρίτη αξιολόγηση.
Το πιο σοβαρό από τα θέματα που τέθηκε και κατά την χθεσινή συνάντηση του οικονομικού επιτελείου με τον πρόεδρο της ΕΚΤ κ. Μάριο Ντράγκι είναι η πλήρης εφαρμογή της πλατφόρμας των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μέχρι και τις 21 Φεβρουαρίου.
Ανοιχτό θέμα της τρίτης αξιολόγησης είναι επίσης ο επανυπολογισμός και η απονομή 3500 επικουρικών συντάξεων με βάση τα δεδομένα του νόμου Κατρούγκαλου.
Εκκρεμότητες επίσης παραμένουν:
Η δευτερεύουσα νομοθεσία για τις δημοπρασίες ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας ( ΝΟΜΕ ) και η διευθέτηση των οφειλών ιδιωτών προς την ΔΕΗ Η εφαρμογή της εξισορρόπησης δαπανών υγείας ( οι θεσμοί Claw back για τις δαπάνες διαγνωστικών κέντρων και rebate για τα φάρμακα ) στο χώρο της στα όρια που έχουν τεθεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα δημοσιονομικής Στρατηγικής.
Στις αποκρατικοποιήσεις η καθυστέρηση ολοκλήρωσης της παραχώρησης του Ελληνικού και τη; Εγνατίας Οδού και των προσφορών για το 66% του ΔΕΣΦΑ.
Στις αλλαγές που αφορούν το δημόσιο ο διορισμών νέων γενικών γραμματέων η λειτουργία του σχεδίου μόνιμης κινητικότητας και ο ακριβής καταμερισμός αρμοδιοτήτων ανά ειδικότητα και υπουργείο και η ανασκόπηση στους κλάδους του δημοσίου που υπάγονται στα βαρέα και ανθυγιεινά.
Τάσος Δασόπουλος - http://news247.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου