Οι πληροφορίες περί μεθοδεύσεων στην πολύκροτη υπόθεση της Novartis με τη συλλογή υπογραφών δικαστικών λειτουργών, δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν.
Σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», με πρόφαση τη σπουδαιότητα της υπόθεσης, είναι πλέον σαφές ότι κάποιοι επιμένουν να εμπλέξουν με πολιτικές σκοπιμότητες τον δικαστικό κόσμο σε κινήσεις που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο το κύρος της ∆ικαιοσύνης αλλά και την ανεξαρτησία της. Το πλέον πρωτάκουστο είναι ότι η κατάθεση του αιτήματος θα... εξαρτηθεί από τη σημερινή ψηφοφορία στη Βουλή. Την ίδια στιγμή οι βουλευτές της Ν.∆. και του ΠΑΣΟΚ αγνοούν τον νόμο που οι ίδιοι ψήφισαν για τους προστατευόμενους μάρτυρες. Με πρωτοβουλία κάποιων πρώην ή νυν δικαστικών λειτουργών ξεκίνησε συλλογή υπογραφών προκειμένου να κατατεθεί αίτημα σύγκλησης της Ολομέλειας από τον προϊστάμενο του Εφετείου Αθηνών, Θ. Κανελλόπουλο.
Ο λόγος που επικαλούνται οι υπογράφοντες είναι η... βαρύτητα της υπόθεσης Novartis που επιβάλλει να αφαιρεθεί η δικογραφία (σε βάρος του Κ. Φρουζή) από τον ανακριτή και να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ποινικού Κώδικα ∆ικονομίας. Σύμφωνα με διαρροές, η κατάθεση του αιτήματος «πάγωσε» μέχρι να κριθεί το αποτέλεσμα της σημερινής συνεδρίασης της Βουλής. Μια πρωτοφανής στάση που εμπλέκει άμεσα την πολιτική και τη δικαστική εξουσία με τρόπο ανεπίτρεπτο. Γεγονός είναι ότι ο Ποινικός Κώδικας δεν προέβλεπε την ανάγκη γρήγορης και ουσιαστικής διερεύνησης εγκλημάτων διαφθοράς και ειδικά όταν κυβερνητικοί παράγοντες φέρονται ως εμπλεκόμενοι. Το άρθρο 29, που επικαλούνται 16 δικαστές, ναι μεν προβλέπει από την Ολομέλεια Εφετών τη δυνατότητα ορισμού εφέτη ανακριτή, αλλά αυτό συμβαίνει όταν έχει ολοκληρώσει την ανάκριση ο ανακριτής Πλημμελειοδικών. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση ήδη την προκαταρκτική διενεργεί εφέτης ανακριτής ∆ιαφθοράς. Αυτού του τύπου τα εγκλήματα διαφθοράς ήρθε να αντιμετωπίσει ο νόμος 4022/2011, προκειμένου οι μεγάλες υποθέσεις δημόσιου συμφέροντος να φτάνουν γρήγορα εις πέρας. Ακριβώς αυτή την αρμοδιότητα έχει η Εισαγγελία ∆ιαφθοράς, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 2 του Ν. 4022/2011, «οι διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται αναλόγως και στην περίπτωση του άρθρου 29 ΚΠ∆. Συνεπώς επεκτείνεται το εύρος εφαρμογής του παραπάνω νόμου και στα εγκλήματα με τα οποία εφαρμόζεται η διάταξη του άρ. 29 ΚΠ∆». Επομένως και πέραν πάσης αμφιβολίας ο νόμος 4022/2011 «Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος δημοσίου συμφέροντος» υπερισχύει (κατισχύει) του άρθρου 29 του ΚΠ∆. Εφόσον δε το συγκεκριμένο άρθρο ποτέ δεν τροποποιήθηκε, η Εισαγγελία ∆ιαφθοράς θα πρέπει να περατώσει την ανάκριση και να εκδώσει βούλευμα.
∆ιαφορετικά θα στερηθούν τα πρόσωπα που εμπλέκονται τον φυσικό τους δικαστή. Θα ήταν απολύτως παράδοξο να αφαιρείται ξαφνικά από τους αρμόδιους δικαστικούς λειτουργούς μια ανοιχτή δικογραφία και να ορίζονται (με βάση ποια κριτήρια άραγε;) νέοι ανακριτές. Η προκαταρκτική εξέταση για τη συγκεκριμένη υπόθεση είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Εισαγγελίας ∆ιαφθοράς. Με χθεσινή δήλωσή της η πρώην πρόεδρος του Αρείου Πάγου, Β. Θάνου, διευκρινίζει ότι «οι ανακριτές ∆ιαφθοράς, όπως και οι εισαγγελείς ∆ιαφθοράς, είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας για τη διερεύνηση των εγκλημάτων κατά της διαφθοράς σύμφωνα με τον νόμο 4022/2011» και χαρακτηρίζει «μη νόμιμο» το αίτημα για σύγκληση της Ολομέλειας του Εφετείου Αθηνών. Οι κινήσεις των πολιτικών Αρχικά, και μετά το σοκ των ονομάτων που είδαν το φως της δημοσιότητας όταν διαβιβάστηκε η δικογραφία στη Βουλή, ξεκίνησαν οι απειλές κατά των μαρτύρων, όχι εκείνων που προστατεύουν οι αμερικανικές αρχές αλλά εκείνων που χαρακτηρίστηκαν προστατευόμενοι στην Ελλάδα. Οι μάρτυρες έγιναν «κουκουλοφόροι» και οι απειλές πήραν μορφή χιονοστιβάδας. Νομικοί έσπευσαν να δηλώσουν ότι τα αδικήματα είναι παραγεγραμμένα με τον νόμο Βενιζέλου περί ευθύνης υπουργών. Η «μπάλα» γρήγορα πήρε και τους αρμόδιους εισαγγελείς ∆ιαφθοράς και εν μέσω σφοδρών επιθέσεων ξεκίνησε και η «βιομηχανία» μηνύσεων προς κάθε κατεύθυνση πριν ακόμα υπάρξει περάτωση της ανάκρισης και πριν γίνει η οποιαδήποτε συζήτηση στη Βουλή. Με πρώτο τον Αντώνη Σαμαρά, και χωρίς να υπάρχει ακόμα κατηγορούμενος, όλοι έσπευσαν να μηνύσουν μάρτυρες, δικαστές, υπουργούς, μέχρι και τον πρωθυπουργό.
Σήμερα, στελέχη της Ν.∆. δήλωσαν σε όλους τους τόνους ότι είναι παράνομη η πρόταση να ψηφίσει η Βουλή για τον κάθε έναν από τους πολιτικούς στους οποίους σκόνταψε η δικογραφία. ∆εν μπορεί όμως κανείς να ξεχάσει το πώς στήθηκαν οι κάλπες για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ. Με τρόπο προσβλητικό για το Κοινοβούλιο και με στόχο να εξασφαλιστεί ο απόλυτος έλεγχος της ψήφου των βουλευτών, ενώ υπήρχαν συγκεκριμένα πρόσωπα στα οποία είχε σκοντάψει τότε η υπόθεση, οι βουλευτές ψήφισαν ανάμεσα σε... προτάσεις κομμάτων με αποτέλεσμα να παραπεμφθεί μόνο ο Γ. Παπακωνσταντίνου στο ειδικό δικαστήριο. Αγνοια νόμου και απειλές Χθες το μεσημέρι ο αρμόδιος για την εποπτεία και τον συντονισμό του έργου των εισαγγελέων Εγκλημάτων ∆ιαφθοράς, αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ∆ημήτριος Παπαγεωργίου, διευκρίνισε ότι «με αφορμή τεθέντα ερωτήματα και δημόσιες δηλώσεις»: 1. «Οι εισαγγελικές διατάξεις, εκδοθείσες σύμφωνα µε το άρθρο 9 §§ 7, 1-5 Ν. 2928/2001 (όπως ισχύει μετά τον Ν. 4254/2014) που αφορούν την παροχή προστασίας στα τρία πρόσωπα που εξετάσθηκαν µε κωδική ονομασία κατά την προκαταρκτική εξέταση της "υπόθεσης Novartis" ("προστατευόμενοι μάρτυρες"), δεν υποβλήθηκαν σε μας προς έγκριση διότι δεν απαιτείται τέτοια έγκριση» και 2. «Ομως, την 9.2.2018, εγκρίναμε άλλη πράξη της εισαγγελέως Εγκλημάτων ∆ιαφθοράς (υπ' αριθμ. 3/2018), εκδοθεί- σα σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 45Β § 1 ΚΠ∆ (που προστέθηκε με τον Ν. 4254/2014), µε την οποία τα εν λόγω πρόσωπα χαρακτηρίσθηκαν ως "μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος"».
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου Ν. 4254/2014 εφαρμόζονται ειδικά μέτρα προστασίας όταν απειλές για αντίποινα και ποινικές διώξεις αποσκοπούν να εμποδίσουν τους μάρτυρες να καταθέσουν. Ο συνταγματολόγος (και όχι ποινικολόγος) Ευάγγ. Βενιζέλος έσπευσε να επιπλήξει τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου λέγοντας: «Ελπίζω ότι ο αντεισαγγελέας του Α.Π. θα εγγυηθεί τον σεβασμό βασικών εγγυήσεων του Συντάγματος και της ΕΣ∆Α και δεν θα επιτρέψει την κατάλυση του δικαιώματος δικαστικής προστασίας για δύο πρώην πρωθυπουργούς, έναν πρώην αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, τον διοικητή της ΤτΕ, τον Ελληνα επίτροπο στην Ε.Ε. [...]», ενώ στη συνέχεια απεφάνθη ότι «∆εν έχει πλέον δικαιοδοσία ούτε ο εισαγγελέας ∆ιαφθοράς ούτε ο αντεισαγγελέας του Α.Π. για τους μάρτυρες που έχουν καταθέσει σε δικογραφία της ποινικής δικαιοδοσίας της Βουλής. Ούτε φυσικά οι μεταγενέστερες αυτές διατάξεις μπορούν να διαβιβαστούν στη Βουλή ούτε τη δεσμεύουν. Είναι άλλωστε παράνομες». Μίλησε άραγε κανείς για ωμές παρεμβάσεις στη ∆ικαιοσύνη;
http://tvxs.gr
Σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», με πρόφαση τη σπουδαιότητα της υπόθεσης, είναι πλέον σαφές ότι κάποιοι επιμένουν να εμπλέξουν με πολιτικές σκοπιμότητες τον δικαστικό κόσμο σε κινήσεις που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο το κύρος της ∆ικαιοσύνης αλλά και την ανεξαρτησία της. Το πλέον πρωτάκουστο είναι ότι η κατάθεση του αιτήματος θα... εξαρτηθεί από τη σημερινή ψηφοφορία στη Βουλή. Την ίδια στιγμή οι βουλευτές της Ν.∆. και του ΠΑΣΟΚ αγνοούν τον νόμο που οι ίδιοι ψήφισαν για τους προστατευόμενους μάρτυρες. Με πρωτοβουλία κάποιων πρώην ή νυν δικαστικών λειτουργών ξεκίνησε συλλογή υπογραφών προκειμένου να κατατεθεί αίτημα σύγκλησης της Ολομέλειας από τον προϊστάμενο του Εφετείου Αθηνών, Θ. Κανελλόπουλο.
Ο λόγος που επικαλούνται οι υπογράφοντες είναι η... βαρύτητα της υπόθεσης Novartis που επιβάλλει να αφαιρεθεί η δικογραφία (σε βάρος του Κ. Φρουζή) από τον ανακριτή και να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ποινικού Κώδικα ∆ικονομίας. Σύμφωνα με διαρροές, η κατάθεση του αιτήματος «πάγωσε» μέχρι να κριθεί το αποτέλεσμα της σημερινής συνεδρίασης της Βουλής. Μια πρωτοφανής στάση που εμπλέκει άμεσα την πολιτική και τη δικαστική εξουσία με τρόπο ανεπίτρεπτο. Γεγονός είναι ότι ο Ποινικός Κώδικας δεν προέβλεπε την ανάγκη γρήγορης και ουσιαστικής διερεύνησης εγκλημάτων διαφθοράς και ειδικά όταν κυβερνητικοί παράγοντες φέρονται ως εμπλεκόμενοι. Το άρθρο 29, που επικαλούνται 16 δικαστές, ναι μεν προβλέπει από την Ολομέλεια Εφετών τη δυνατότητα ορισμού εφέτη ανακριτή, αλλά αυτό συμβαίνει όταν έχει ολοκληρώσει την ανάκριση ο ανακριτής Πλημμελειοδικών. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση ήδη την προκαταρκτική διενεργεί εφέτης ανακριτής ∆ιαφθοράς. Αυτού του τύπου τα εγκλήματα διαφθοράς ήρθε να αντιμετωπίσει ο νόμος 4022/2011, προκειμένου οι μεγάλες υποθέσεις δημόσιου συμφέροντος να φτάνουν γρήγορα εις πέρας. Ακριβώς αυτή την αρμοδιότητα έχει η Εισαγγελία ∆ιαφθοράς, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 2 του Ν. 4022/2011, «οι διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται αναλόγως και στην περίπτωση του άρθρου 29 ΚΠ∆. Συνεπώς επεκτείνεται το εύρος εφαρμογής του παραπάνω νόμου και στα εγκλήματα με τα οποία εφαρμόζεται η διάταξη του άρ. 29 ΚΠ∆». Επομένως και πέραν πάσης αμφιβολίας ο νόμος 4022/2011 «Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος δημοσίου συμφέροντος» υπερισχύει (κατισχύει) του άρθρου 29 του ΚΠ∆. Εφόσον δε το συγκεκριμένο άρθρο ποτέ δεν τροποποιήθηκε, η Εισαγγελία ∆ιαφθοράς θα πρέπει να περατώσει την ανάκριση και να εκδώσει βούλευμα.
∆ιαφορετικά θα στερηθούν τα πρόσωπα που εμπλέκονται τον φυσικό τους δικαστή. Θα ήταν απολύτως παράδοξο να αφαιρείται ξαφνικά από τους αρμόδιους δικαστικούς λειτουργούς μια ανοιχτή δικογραφία και να ορίζονται (με βάση ποια κριτήρια άραγε;) νέοι ανακριτές. Η προκαταρκτική εξέταση για τη συγκεκριμένη υπόθεση είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Εισαγγελίας ∆ιαφθοράς. Με χθεσινή δήλωσή της η πρώην πρόεδρος του Αρείου Πάγου, Β. Θάνου, διευκρινίζει ότι «οι ανακριτές ∆ιαφθοράς, όπως και οι εισαγγελείς ∆ιαφθοράς, είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας για τη διερεύνηση των εγκλημάτων κατά της διαφθοράς σύμφωνα με τον νόμο 4022/2011» και χαρακτηρίζει «μη νόμιμο» το αίτημα για σύγκληση της Ολομέλειας του Εφετείου Αθηνών. Οι κινήσεις των πολιτικών Αρχικά, και μετά το σοκ των ονομάτων που είδαν το φως της δημοσιότητας όταν διαβιβάστηκε η δικογραφία στη Βουλή, ξεκίνησαν οι απειλές κατά των μαρτύρων, όχι εκείνων που προστατεύουν οι αμερικανικές αρχές αλλά εκείνων που χαρακτηρίστηκαν προστατευόμενοι στην Ελλάδα. Οι μάρτυρες έγιναν «κουκουλοφόροι» και οι απειλές πήραν μορφή χιονοστιβάδας. Νομικοί έσπευσαν να δηλώσουν ότι τα αδικήματα είναι παραγεγραμμένα με τον νόμο Βενιζέλου περί ευθύνης υπουργών. Η «μπάλα» γρήγορα πήρε και τους αρμόδιους εισαγγελείς ∆ιαφθοράς και εν μέσω σφοδρών επιθέσεων ξεκίνησε και η «βιομηχανία» μηνύσεων προς κάθε κατεύθυνση πριν ακόμα υπάρξει περάτωση της ανάκρισης και πριν γίνει η οποιαδήποτε συζήτηση στη Βουλή. Με πρώτο τον Αντώνη Σαμαρά, και χωρίς να υπάρχει ακόμα κατηγορούμενος, όλοι έσπευσαν να μηνύσουν μάρτυρες, δικαστές, υπουργούς, μέχρι και τον πρωθυπουργό.
Σήμερα, στελέχη της Ν.∆. δήλωσαν σε όλους τους τόνους ότι είναι παράνομη η πρόταση να ψηφίσει η Βουλή για τον κάθε έναν από τους πολιτικούς στους οποίους σκόνταψε η δικογραφία. ∆εν μπορεί όμως κανείς να ξεχάσει το πώς στήθηκαν οι κάλπες για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ. Με τρόπο προσβλητικό για το Κοινοβούλιο και με στόχο να εξασφαλιστεί ο απόλυτος έλεγχος της ψήφου των βουλευτών, ενώ υπήρχαν συγκεκριμένα πρόσωπα στα οποία είχε σκοντάψει τότε η υπόθεση, οι βουλευτές ψήφισαν ανάμεσα σε... προτάσεις κομμάτων με αποτέλεσμα να παραπεμφθεί μόνο ο Γ. Παπακωνσταντίνου στο ειδικό δικαστήριο. Αγνοια νόμου και απειλές Χθες το μεσημέρι ο αρμόδιος για την εποπτεία και τον συντονισμό του έργου των εισαγγελέων Εγκλημάτων ∆ιαφθοράς, αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ∆ημήτριος Παπαγεωργίου, διευκρίνισε ότι «με αφορμή τεθέντα ερωτήματα και δημόσιες δηλώσεις»: 1. «Οι εισαγγελικές διατάξεις, εκδοθείσες σύμφωνα µε το άρθρο 9 §§ 7, 1-5 Ν. 2928/2001 (όπως ισχύει μετά τον Ν. 4254/2014) που αφορούν την παροχή προστασίας στα τρία πρόσωπα που εξετάσθηκαν µε κωδική ονομασία κατά την προκαταρκτική εξέταση της "υπόθεσης Novartis" ("προστατευόμενοι μάρτυρες"), δεν υποβλήθηκαν σε μας προς έγκριση διότι δεν απαιτείται τέτοια έγκριση» και 2. «Ομως, την 9.2.2018, εγκρίναμε άλλη πράξη της εισαγγελέως Εγκλημάτων ∆ιαφθοράς (υπ' αριθμ. 3/2018), εκδοθεί- σα σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 45Β § 1 ΚΠ∆ (που προστέθηκε με τον Ν. 4254/2014), µε την οποία τα εν λόγω πρόσωπα χαρακτηρίσθηκαν ως "μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος"».
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου Ν. 4254/2014 εφαρμόζονται ειδικά μέτρα προστασίας όταν απειλές για αντίποινα και ποινικές διώξεις αποσκοπούν να εμποδίσουν τους μάρτυρες να καταθέσουν. Ο συνταγματολόγος (και όχι ποινικολόγος) Ευάγγ. Βενιζέλος έσπευσε να επιπλήξει τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου λέγοντας: «Ελπίζω ότι ο αντεισαγγελέας του Α.Π. θα εγγυηθεί τον σεβασμό βασικών εγγυήσεων του Συντάγματος και της ΕΣ∆Α και δεν θα επιτρέψει την κατάλυση του δικαιώματος δικαστικής προστασίας για δύο πρώην πρωθυπουργούς, έναν πρώην αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, τον διοικητή της ΤτΕ, τον Ελληνα επίτροπο στην Ε.Ε. [...]», ενώ στη συνέχεια απεφάνθη ότι «∆εν έχει πλέον δικαιοδοσία ούτε ο εισαγγελέας ∆ιαφθοράς ούτε ο αντεισαγγελέας του Α.Π. για τους μάρτυρες που έχουν καταθέσει σε δικογραφία της ποινικής δικαιοδοσίας της Βουλής. Ούτε φυσικά οι μεταγενέστερες αυτές διατάξεις μπορούν να διαβιβαστούν στη Βουλή ούτε τη δεσμεύουν. Είναι άλλωστε παράνομες». Μίλησε άραγε κανείς για ωμές παρεμβάσεις στη ∆ικαιοσύνη;
http://tvxs.gr
1 σχόλιο:
"ΜΗ ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΗΣ"?
ΠΟΙΟΣ?
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ "ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ"?
ΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝΕ "ΚΥΡΟΣ"?
ΟΙ "ΤΣΑΤΑΝΗΔΕΣ" ΚΑΙ ΟΙ "ΖΑΓΟΡΙΑΝΟΙ"?
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!!!!!!!!
Δημοσίευση σχολίου