Εάν υπήρχε μία λέξη για να περιγράψεις την λαϊκή ψυχαγωγία στην δεκαετία μας αυτή δεν θα ήταν άλλη από την Netflix. H εταιρεία παράγει μαζικά εκατοντάδες σήριαλ και κινηματογραφικές ταινίες και τις διακινεί μέσα από ένα δικό της δίκτυο, απευθείας στους τηλεθεατές πράγμα που θα ήταν αδιανόητο μερικά χρόνια πριν τόσο τεχνολογικά (σ.σ. λόγω χαμηλής ταχύτητας στο ίντερνετ) όσο και λόγω εθνικών ραδιοτηλεοπτικών αρχών.
Τα νούμερα του Netflix πραγματικά τρομάζουν. Τα έξοδα marketing από την αρχή του 2018 έως και το τέλος του πρώτου εξαμήνου ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια ενώ το κόστος για την παραγωγή προγράμματος τον τελευταίο χρόνο ξεπέρασε τα 10 δισ. δολάρια, τετραπλάσιο από ότι το HBO. Αν θέλετε να το βάλουμε σε δικά μας μεγέθη πολύ παραπάνω από είναι οι στρατιωτικές δαπάνες και οι δαπάνες για την παιδεία στην Ελλάδα μαζί. Η τελευταία κίνηση είχε αποτέλεσμα τουλάχιστον καλλιτεχνικό καθώς το νεόκοπο Netflix κατάφερε να ξεπεράσει για πρώτη φορά φέτος το HBO σε υποψηφιότητες στα βραβεία EMMY. To ότι "γίνεται" δουλειά" στο Netflix "και αυτό περνάει και στον κόσμο" το αποδεικνύουν και τα νούμερα των συνδρομητών. Μόνο το δεύτερο τρίμηνο του 2018 στην Αμερική προστέθηκαν 670 χιλιάδες ενώ στην παγκόσμια αγορά πολλοί περισσότεροι φθάνοντας τον συνολικό αριθμό των νέων συνδρομητών σε 5,15 εκατ. και τον συνολικό αριθμό σε 131,2 εκατ. σε όλο τον πλανήτη.
Πρωτιά από Ελλάδα
Η πλέον δυναμική αγορά για το Netflix για το δεύτερο τρίμηνο του 2018 ήταν η ελληνική σύμφωνα με την marketing intelligence εταιρεία, SimilarWeb. Η κίνηση στην χώρα μας αυξήθηκε κατά 317% και ακολούθησαν Ταϊλάνδη (271%), Τουρκία (199%) και Πολωνία (153%) όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του το Forbes.
Μπορεί κάποιος να εντυπωσιάζεται από τα νούμερα αυτά όμως για τους επενδυτές όταν τους ανακοινώθηκαν ήταν μία δυσάρεστη έκπληξη καθώς ο αριθμός των νέων συνδρομητών είναι σχεδόν ο μισός σε σχέση με όσα είχε προβλέψει η διοίκηση ότι θα φέρει τον Απρίλιο. Αποτέλεσμα να πουλήσουν μαζικά μετοχές και η χρηματιστηριακή αξία του Netflix να δεχτεί πτώση της τάξης του 15%.
Τι είναι αυτό που τρομάζει τους επενδυτές;
Τα παραπάνω ποσά που δαπανά η Netflix είναι με στόχο να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι όσο περισσότερων νοικοκυριών γίνεται. Εκεί που ένα ζευγάρι λέει "τόσα για ρεύμα, τηλέφωνο, νερό, κοινόχρηστα" να λέει και "τόσα για netflix". Μέχρι στιγμής η εταιρεία δαπανά πολλαπλάσια από όσα εισπράτει και όσο ο ρυθμός των νέων συνδρομητών δεν τρέχει με αυτούς που έχουν προβλεφθεί τόσο απομακρύνεται η ημέρα που το Netflix θα μπορεί να σταθεί στα πόδια του μόνο χωρίς να καίγονται τα δολάρια των επενδυτών. Και όσοι καθυστερεί αυτή η ημέρα τόσο αυξάνεται η ανησυχία ότι μπορεί και να μην έρθει ποτέ καθώς και νέες συνδρομητικές βάσεις δημιουργούνται και ζούμε και στην εποχή που οι μόδες ξεπερνιούνται πολύ γρήγορα. http://www.news247.gr
Τα νούμερα του Netflix πραγματικά τρομάζουν. Τα έξοδα marketing από την αρχή του 2018 έως και το τέλος του πρώτου εξαμήνου ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια ενώ το κόστος για την παραγωγή προγράμματος τον τελευταίο χρόνο ξεπέρασε τα 10 δισ. δολάρια, τετραπλάσιο από ότι το HBO. Αν θέλετε να το βάλουμε σε δικά μας μεγέθη πολύ παραπάνω από είναι οι στρατιωτικές δαπάνες και οι δαπάνες για την παιδεία στην Ελλάδα μαζί. Η τελευταία κίνηση είχε αποτέλεσμα τουλάχιστον καλλιτεχνικό καθώς το νεόκοπο Netflix κατάφερε να ξεπεράσει για πρώτη φορά φέτος το HBO σε υποψηφιότητες στα βραβεία EMMY. To ότι "γίνεται" δουλειά" στο Netflix "και αυτό περνάει και στον κόσμο" το αποδεικνύουν και τα νούμερα των συνδρομητών. Μόνο το δεύτερο τρίμηνο του 2018 στην Αμερική προστέθηκαν 670 χιλιάδες ενώ στην παγκόσμια αγορά πολλοί περισσότεροι φθάνοντας τον συνολικό αριθμό των νέων συνδρομητών σε 5,15 εκατ. και τον συνολικό αριθμό σε 131,2 εκατ. σε όλο τον πλανήτη.
Πρωτιά από Ελλάδα
Η πλέον δυναμική αγορά για το Netflix για το δεύτερο τρίμηνο του 2018 ήταν η ελληνική σύμφωνα με την marketing intelligence εταιρεία, SimilarWeb. Η κίνηση στην χώρα μας αυξήθηκε κατά 317% και ακολούθησαν Ταϊλάνδη (271%), Τουρκία (199%) και Πολωνία (153%) όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του το Forbes.
Μπορεί κάποιος να εντυπωσιάζεται από τα νούμερα αυτά όμως για τους επενδυτές όταν τους ανακοινώθηκαν ήταν μία δυσάρεστη έκπληξη καθώς ο αριθμός των νέων συνδρομητών είναι σχεδόν ο μισός σε σχέση με όσα είχε προβλέψει η διοίκηση ότι θα φέρει τον Απρίλιο. Αποτέλεσμα να πουλήσουν μαζικά μετοχές και η χρηματιστηριακή αξία του Netflix να δεχτεί πτώση της τάξης του 15%.
Τι είναι αυτό που τρομάζει τους επενδυτές;
Τα παραπάνω ποσά που δαπανά η Netflix είναι με στόχο να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι όσο περισσότερων νοικοκυριών γίνεται. Εκεί που ένα ζευγάρι λέει "τόσα για ρεύμα, τηλέφωνο, νερό, κοινόχρηστα" να λέει και "τόσα για netflix". Μέχρι στιγμής η εταιρεία δαπανά πολλαπλάσια από όσα εισπράτει και όσο ο ρυθμός των νέων συνδρομητών δεν τρέχει με αυτούς που έχουν προβλεφθεί τόσο απομακρύνεται η ημέρα που το Netflix θα μπορεί να σταθεί στα πόδια του μόνο χωρίς να καίγονται τα δολάρια των επενδυτών. Και όσοι καθυστερεί αυτή η ημέρα τόσο αυξάνεται η ανησυχία ότι μπορεί και να μην έρθει ποτέ καθώς και νέες συνδρομητικές βάσεις δημιουργούνται και ζούμε και στην εποχή που οι μόδες ξεπερνιούνται πολύ γρήγορα. http://www.news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου