Μπορεί να πληθαίνουν τα θετικά σχόλια για τη γαλλογερμανικό πρόταση σχετικά με το Ταμείο Ανάκαμψης, ωστόσο ενισχύεται ο προβληματισμός για το κατά πόσο μπορεί να είναι αρκετό αυτό το «μπαζούκα» των 500 δις ευρώ με δεδομένη τη ζημιά που έχει προκαλέσει η πανδημία ακόμα και στο σκληρό πυρήνα της Ευρώπης.
Σε σύγκριση Βορρά- Νότου, ο Νότος φαίνεται να ανησυχεί περισσότερο, αλλά κίνδυνος υπάρχει και για τον πλούσιο Βορρά. Σύμφωνα με τον Economist, στην Ευρώπη επίκειται κύμα πτωχεύσεων, αλλά οι επιχειρήσεις- ζόμπι, που χαρακτηρίζονται από συρρίκνωση εσόδων, μηδενικά ή αρνητικά κέρδη και μη βιώσιμο δανεισμό δεν θα είναι οι μόνες που θα επηρεαστούν.
Πλήγμα για υγιείς ΜμΕ και βιομηχανίες
Όπως αναφέρει η ανάλυση, στην οποία εστιάζει το εβδομαδιαίο δελτίο του ΕΛΙΑΜΕΠ, οι υγιείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που απασχολούν 90 εκατομμύρια εργαζομένους στην Ευρώπη, αναμένεται επίσης να πληγούν. Σύμφωνα με το SMEUnited, το 90% των ευρωπαϊκών μικρών επιχειρήσεων έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, με το 30% να υποστηρίζει ότι έχει απωλέσει πάνω από το 80% των πωλήσεων του! Επιπλέον, οι βιομηχανίες του Βορρά βρίσκονται στα πρόθυρα πτώχευσης με τις αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο να αναζητούν κυβερνητική βοήθεια , ήδη, από τα μέσα Μαρτίου.
Αυτό ισχύει και για τις βιομηχανίες χάλυβα καθώς η ζήτηση είναι στο χαμηλότερο
επίπεδο όλων των εποχών, με τα έσοδα της Thyssenkrupp (μίας από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο) να καταγράφουν ελεύθερη πτώση 95% από πέρυσι.
Στις 19/05, ηRolls Royce ανακοίνωσε ότι πρόκειται να απολύσει 9.000 εργαζόμενους, το 1/6 του συνόλου του εργατικού δυναμικού της· πρόκειται για τη μεγαλύτερη περικοπή από την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας το 1987. Παρόλο που η Γερμανία εξακολουθεί να είναι δύσπιστη προς την αυτοκινητοβιομηχανία, μετά το σκάνδαλο της VW το 2015, η κυβέρνηση δεν έχει άλλη επιλογή από το να την υποστηρίξει, καθώς αποτελεί σημαντικό κομμάτι της γερμανικής οικονομίας.
Οι Νότιοι στο μάτι του κυκλώνα
Εν αναμονή των κρίσιμων λεπτομερειών γι’ αυτό το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς δεν έχει συμφωνηθεί καν εάν οι «ενέσεις» θα είναι επιδοτήσεις ή νέα δάνεια, οι αναλύσεις συγκλίνουν στο ότι ενώ οι «πλούσιοι» του Βορρά θα μπορέσουν να αντέξουν την πίεση και να στηρίξουν τις επιχειρήσεις στρατηγικού χαρακτήρα, οι Νότιοι θα γονατίσουν, όχι μόνο λόγω υψηλής εξάρτησης από τον Τουρισμό, αλλά κυρίως λόγω του μεγάλου Χρέους τους, που περιορίζει την ευχέρεια κινήσεων. Σημειωτέον ότι ακόμα και το πρόγραμμα SURE των 100 δις ευρώ χαρακτηρίζεται, πλέον, μάλλον περιορισμένου βεληνεκούς για να αντιμετωπίσει το κύμα ανεργίας που αναμένεται στην Ευρώπη.
Γιωργος Παππους https://www.economistas.gr/oikonomia/26223_erhetai-tsoynami-hreokopion.
Σε σύγκριση Βορρά- Νότου, ο Νότος φαίνεται να ανησυχεί περισσότερο, αλλά κίνδυνος υπάρχει και για τον πλούσιο Βορρά. Σύμφωνα με τον Economist, στην Ευρώπη επίκειται κύμα πτωχεύσεων, αλλά οι επιχειρήσεις- ζόμπι, που χαρακτηρίζονται από συρρίκνωση εσόδων, μηδενικά ή αρνητικά κέρδη και μη βιώσιμο δανεισμό δεν θα είναι οι μόνες που θα επηρεαστούν.
Πλήγμα για υγιείς ΜμΕ και βιομηχανίες
Όπως αναφέρει η ανάλυση, στην οποία εστιάζει το εβδομαδιαίο δελτίο του ΕΛΙΑΜΕΠ, οι υγιείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που απασχολούν 90 εκατομμύρια εργαζομένους στην Ευρώπη, αναμένεται επίσης να πληγούν. Σύμφωνα με το SMEUnited, το 90% των ευρωπαϊκών μικρών επιχειρήσεων έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, με το 30% να υποστηρίζει ότι έχει απωλέσει πάνω από το 80% των πωλήσεων του! Επιπλέον, οι βιομηχανίες του Βορρά βρίσκονται στα πρόθυρα πτώχευσης με τις αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο να αναζητούν κυβερνητική βοήθεια , ήδη, από τα μέσα Μαρτίου.
Αυτό ισχύει και για τις βιομηχανίες χάλυβα καθώς η ζήτηση είναι στο χαμηλότερο
επίπεδο όλων των εποχών, με τα έσοδα της Thyssenkrupp (μίας από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο) να καταγράφουν ελεύθερη πτώση 95% από πέρυσι.
Στις 19/05, ηRolls Royce ανακοίνωσε ότι πρόκειται να απολύσει 9.000 εργαζόμενους, το 1/6 του συνόλου του εργατικού δυναμικού της· πρόκειται για τη μεγαλύτερη περικοπή από την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας το 1987. Παρόλο που η Γερμανία εξακολουθεί να είναι δύσπιστη προς την αυτοκινητοβιομηχανία, μετά το σκάνδαλο της VW το 2015, η κυβέρνηση δεν έχει άλλη επιλογή από το να την υποστηρίξει, καθώς αποτελεί σημαντικό κομμάτι της γερμανικής οικονομίας.
Οι Νότιοι στο μάτι του κυκλώνα
Εν αναμονή των κρίσιμων λεπτομερειών γι’ αυτό το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς δεν έχει συμφωνηθεί καν εάν οι «ενέσεις» θα είναι επιδοτήσεις ή νέα δάνεια, οι αναλύσεις συγκλίνουν στο ότι ενώ οι «πλούσιοι» του Βορρά θα μπορέσουν να αντέξουν την πίεση και να στηρίξουν τις επιχειρήσεις στρατηγικού χαρακτήρα, οι Νότιοι θα γονατίσουν, όχι μόνο λόγω υψηλής εξάρτησης από τον Τουρισμό, αλλά κυρίως λόγω του μεγάλου Χρέους τους, που περιορίζει την ευχέρεια κινήσεων. Σημειωτέον ότι ακόμα και το πρόγραμμα SURE των 100 δις ευρώ χαρακτηρίζεται, πλέον, μάλλον περιορισμένου βεληνεκούς για να αντιμετωπίσει το κύμα ανεργίας που αναμένεται στην Ευρώπη.
Γιωργος Παππους https://www.economistas.gr/oikonomia/26223_erhetai-tsoynami-hreokopion.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου