Δευτέρα, Μαΐου 25, 2020

H επόμενη ημέρα μετά την πτώχευση της Hertz σε ΗΠΑ-Καναδά

Με την αίτηση της για "αναδιάρθρωση σε λειτουργία" βάσει των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ η Hertz Global Holdings ανοίγει ένα κρίσιμο κεφάλαιο στην 100ετή πορεία της.
Ως βασική αιτία για την αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε ο όμιλος της Hertzγια τις δραστηριότητες σε ΗΠΑ και Καναδά αναφέρεται η πανδημία του κορονοϊού και η ολοκληρωτική καταστροφή που αυτή έφερε στα ταξίδια και τον τουρισμό με πολύ σημαντικές επιπτώσεις και στη βιομηχανία ενοικίασης αυτοκινήτων.



Όμως η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1918 με μερικές δεκάδες ModelT της Ford έχει πίσω της μια μακρά περίοδο αναταράξεων. Μια σειρά κακών επιχειρηματικών αποφάσεων και άλλων διοικητικών λαθών που είχαν προηγηθεί έφεραν την εταιρεία σε μια άσχημη οικονομική κατάσταση πολύ πριν χτυπήσει η πανδημία.

Είναι ενδεικτικό πως η εταιρεία στην οποία το μεγαλύτερο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου είχε αποκτηθεί από τον δισεκατομμυριούχο επενδυτή Carl Icahn, έχει αλλάξει πέντε CEO μέσα σε έξι χρόνια, ενώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια καταγράφει συνεχώς ζημιές. Ακόμη, το 2014 κατηγορήθηκε από τη Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για λογιστική απάτη. Η υπόθεση έληξε με συμβιβασμό και τη Hertz να ανακοινώνει εκ νέου οικονομικά στοιχεία και να στρέφεται εναντίον πρώην στελεχών της ζητώντας τους να επιστρέψουν τμήμα από τα μπόνους που είχαν λάβει.

Χρέη 24,4 δισ. δολαρίων
Σύμφωνα με την αίτηση για προστασία από τους πιστωτές που κατέθεσε η Hertz Global Holdingsτα περιουσιακά της στοιχεία φθάνουν τα 25,8 δισ. ευρώ, ενώ τα χρέη της φθάνουν τα 24,4 δισ. δολάρια. Η εταιρεία δήλωσε ότι διαθέτει αρκετή ρευστότητα (περίπου 1 δισ. δολάρια) για να συνεχίζει να χρηματοδοτεί την λειτουργία της. Ωστόσο δεν αποκλείεται να ζητήσει επιπλέον χρηματοδότηση όσο προχωράει το σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Η κατάσταση της HertzGlobalHoldings αλλά και το πως έφτασε σε αυτή θα παίξουν σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις του δικαστηρίου του Ντέλαγουερ που θα κληθεί να εγκρίνει ή να απορρίψει το σχέδιο αναδιάρθρωσης. Σύμφωνα με το Bloomberg, την υπόθεση της έχει αναλάβει η Mary Wallrath, μια δικαστής με μεγάλη εμπειρία στο κομμάτι των πτωχεύσεων. Η Wallrath θα κληθεί να διαπιστώσει το αν η Hertz θα πρέπει να τηρήσει κάποιες συμφωνίες που έκανε το προηγούμενο διάστημα με στόχο να επιβιώσει από την πανδημία. Οι αναλυτές εκτιμούν πως η Hertz θα αναγκαστεί σίγουρα να μειώσει το προσωπικό της και να περιορίσει τις λειτουργίες της μειώνοντας περαιτέρω το λειτουργικό της κόστος. Οι απολύσεις προσωπικού θεωρούνται δεδομένες, ενώ σίγουρα θα αναγκαστεί να πουλήσει ένα σημαντικό κομμάτι των αυτοκινήτων που διαθέτει σε μια περίοδο που η αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων υποχωρεί σημαντικά.

Η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει από τον Μάρτιο τις απολύσεις, μειώνοντας συνολικά κατά 25% το προσωπικό της. Ακόμη είχε διεκδικήσει ένα πακέτο διάσωσης από την αμερικανική κυβέρνηση ανάλογο με αυτά που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Τώρα καλείται να αναδιαρθρώσει τη λειτουργία της, χωρίς το κόστος αυτής της διαδικασίας να καταστεί δυσβάσταχτο απειλώντας την ίδια την ύπαρξή της.

Η Ευρώπη και η Ελλάδα
Η αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε η Hertz Global Holdings αφορά τις εταιρείες της σε ΗΠΑ και Καναδά και δεν περιλαμβάνει τις δραστηριότητες της εταιρείας σε Ευρώπη, Αυστρία και Νέα Ζηλανδία.

Ειδικά για τη χώρα μας η Autohellas, που έχει το αποκλειστικό δικαίωμα δικαιόχρησης του σήματος Hertz σε Ελλάδα και επτά ακόμη χώρες των Βαλκανίων, έχει επισημάνει με ανακοινώσεις της ότι δεν διαθέτει καμία μετοχική σχέση ή σχέση πιστωτή /οφειλέτη με την Hertz Global Holdings και τον όμιλό της, αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Η Autohellas εκτιμά ότι με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, μέσω του Chapter 11, η Hertz Global θα μπορέσει να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγαλύτερη δυναμική και αποτελεσματικότητα.

Υπενθυμίζεται ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις (το κύριο αντικείμενο της HertzGlobal) αντανακλούν το 16% του κύκλου εργασιών της Autohellas, ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων και η εμπορία αυτοκινήτων το υπόλοιπο 84%. Επίσης τα ίδια κεφάλαια της Autohellas  στα τέλη του 2019 ανέρχονταν σε 294 εκατ. ευρώ "με την ευνοϊκότερη (χαμηλότερη) σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών RAC ή Operating Leasing εταιρειών σε όλη την Ευρώπη”.
Του Κώστα Κετσιετζή
https://www.capital.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: