Άρση του αδιεξόδου διαφαίνεται για το μέλλον της Lufthansa καθώς σήμερα ο βασικός μέτοχος της αεροπορικής εταιρείας, ο επιχειρηματίας Heinz Hermann Thiele, δήλωσε πως κάνει πίσω και θα στηρίξει τελικά το σχέδιο διάσωσης ύψους 9 δισεκ. ευρώ που κατάρτισε η γερμανική κυβέρνηση προκειμένου να κρατήσει «όρθια» την εταιρεία.
«Θα ψηφίσω την πρόταση», δήλωσε στη Frankfurter Allgemeine ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Thiele, ο οποίος πρόσφατα αύξησε το μερίδιό του στη Lufthansa στο 15,5%.
Αμέσως μετά οι μετοχές της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 15%, αντανακλώντας το θετικό κλίμα που πλέον διαμορφώνεται, ενόψει της ψηφοφορίας για την έγκριση του σχεδίου διάσωσης.
Η ψηφοφορία αυτή θα γίνει σήμερα με τηλεδιάσκεψη.
Η υποστήριξη του Thiele έρχεται και ως ανακούφιση προφανώς για την καγκελάριο Μέρκελ, που είναι ήδη αντιμέτωπη με την πτώχευση της Wirecard.
Με το 80% του στόλου καθηλωμένο, «ξεμείναμε από χρήματα» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο Karl-Ludwig Kley, στην εξαιρετικά ασυνήθιστη τηλεδιάσκεψη των μετόχων, λόγω της πανδημίας.
Ο Kley κάλεσε τους μετόχους να εγκρίνουν το πακέτο διάσωσης, σημειώνοντας πως «ζούμε με τα έτοιμα» από τις καλές χρονιές. «Χωρίς υποστήριξη διαφαίνεται η χρεοκοπία», προειδοποίησε.
Το πακέτο διάσωσης προβλέπει ότι το γερμανικό κράτος θα λάβει 20% και δύο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο.
Η Lufthansa, η οποία μετρά περίπου έναν αιώνα λειτουργίας, απασχολεί περίπου 138.000 άτομα και κατέχει κι άλλα εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων των Eurowings και Austrian Airlines.
Η γερμανική αεροπορική «γονάτισε» λόγω της πανδημίας του Covid-19, που είχε ως αποτέλεσμα να καθηλωθεί ο στόλος της για μεγάλο διάστημα.
Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρει το Reuters, ότι ακόμη και μετά τα κέρδη της σημερινής ημέρας ο μετοχές της μειώθηκαν σχεδόν 40% φέτος.
Επίσης, σήμερα οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ της Lufthansa, ως μέρος της συμφωνίας διάσωσης, με την επιφύλαξη απαγόρευσης μερισμάτων, επαναγοράς μετοχών και ορισμένων εξαγορών έως ότου αποπληρωθεί η κρατική υποστήριξη.
Η Lufthansa έχει καταγράψει ζημιές 1,2 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του έτους και όπως ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ξοδεύει κάθε ώρα 1 εκατομμύριο ευρώ. Μέχρι τις 5 Μαΐου στα ταμεία της είχε 4 δισ. ευρώ μετρητά.
Αγωγή από Ryanair
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair ανακοίνωσε σήμερα πως θα προσφύγει ενώπιον της ευρωπαϊκής δικαιοσύνης εναντίον της απόφασης των Βρυξελλών να δώσουν το πράσινο φως στο σχέδιο διάσωσης της Lufthansa από τη γερμανική κυβέρνηση, καθώς εκτιμά ότι το σχέδιο αυτό υπονομεύει τον ανταγωνισμό.
«Μέχρι τώρα έχουμε προσφύγει εναντiον όλων των αποφάσεων της Κομισιόν που εγκρίνουν αρωγές κυβερνήσεων προς αεροπορικές εταιρείες (σ.σ.: οι οποίες αποφασίσθηκαν εξαιτίας του αντίκτυπου του κορονοϊού) και το ίδιο θα γίνει με το σημερινό πράσινο φως που δόθηκε στη Lufthansa», δήλωσε ο νομικός διευθυντής της Ryanair Τζούλιους Κομόρεκ σε τηλεφωνική επικοινωνία.
«Θα προχωρήσουμε στην προσφυγή μόλις δημοσιευθεί από την Κομισιόν ολόκληρη η απόφαση», πρόσθεσε.
https://www.efsyn.gr/
«Θα ψηφίσω την πρόταση», δήλωσε στη Frankfurter Allgemeine ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Thiele, ο οποίος πρόσφατα αύξησε το μερίδιό του στη Lufthansa στο 15,5%.
Αμέσως μετά οι μετοχές της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 15%, αντανακλώντας το θετικό κλίμα που πλέον διαμορφώνεται, ενόψει της ψηφοφορίας για την έγκριση του σχεδίου διάσωσης.
Η ψηφοφορία αυτή θα γίνει σήμερα με τηλεδιάσκεψη.
Η υποστήριξη του Thiele έρχεται και ως ανακούφιση προφανώς για την καγκελάριο Μέρκελ, που είναι ήδη αντιμέτωπη με την πτώχευση της Wirecard.
Με το 80% του στόλου καθηλωμένο, «ξεμείναμε από χρήματα» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο Karl-Ludwig Kley, στην εξαιρετικά ασυνήθιστη τηλεδιάσκεψη των μετόχων, λόγω της πανδημίας.
Ο Kley κάλεσε τους μετόχους να εγκρίνουν το πακέτο διάσωσης, σημειώνοντας πως «ζούμε με τα έτοιμα» από τις καλές χρονιές. «Χωρίς υποστήριξη διαφαίνεται η χρεοκοπία», προειδοποίησε.
Το πακέτο διάσωσης προβλέπει ότι το γερμανικό κράτος θα λάβει 20% και δύο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο.
Η Lufthansa, η οποία μετρά περίπου έναν αιώνα λειτουργίας, απασχολεί περίπου 138.000 άτομα και κατέχει κι άλλα εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων των Eurowings και Austrian Airlines.
Η γερμανική αεροπορική «γονάτισε» λόγω της πανδημίας του Covid-19, που είχε ως αποτέλεσμα να καθηλωθεί ο στόλος της για μεγάλο διάστημα.
Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρει το Reuters, ότι ακόμη και μετά τα κέρδη της σημερινής ημέρας ο μετοχές της μειώθηκαν σχεδόν 40% φέτος.
Επίσης, σήμερα οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ της Lufthansa, ως μέρος της συμφωνίας διάσωσης, με την επιφύλαξη απαγόρευσης μερισμάτων, επαναγοράς μετοχών και ορισμένων εξαγορών έως ότου αποπληρωθεί η κρατική υποστήριξη.
Η Lufthansa έχει καταγράψει ζημιές 1,2 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του έτους και όπως ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ξοδεύει κάθε ώρα 1 εκατομμύριο ευρώ. Μέχρι τις 5 Μαΐου στα ταμεία της είχε 4 δισ. ευρώ μετρητά.
Αγωγή από Ryanair
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair ανακοίνωσε σήμερα πως θα προσφύγει ενώπιον της ευρωπαϊκής δικαιοσύνης εναντίον της απόφασης των Βρυξελλών να δώσουν το πράσινο φως στο σχέδιο διάσωσης της Lufthansa από τη γερμανική κυβέρνηση, καθώς εκτιμά ότι το σχέδιο αυτό υπονομεύει τον ανταγωνισμό.
«Μέχρι τώρα έχουμε προσφύγει εναντiον όλων των αποφάσεων της Κομισιόν που εγκρίνουν αρωγές κυβερνήσεων προς αεροπορικές εταιρείες (σ.σ.: οι οποίες αποφασίσθηκαν εξαιτίας του αντίκτυπου του κορονοϊού) και το ίδιο θα γίνει με το σημερινό πράσινο φως που δόθηκε στη Lufthansa», δήλωσε ο νομικός διευθυντής της Ryanair Τζούλιους Κομόρεκ σε τηλεφωνική επικοινωνία.
«Θα προχωρήσουμε στην προσφυγή μόλις δημοσιευθεί από την Κομισιόν ολόκληρη η απόφαση», πρόσθεσε.
https://www.efsyn.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου