Τρίτη, Ιουλίου 07, 2020

Μένουμε Σπίτι - Όλο το μαγείρεμα της κρατικης διαφήμισης στα ΜΜΕ για την πανδημία του Κορονοϊου απο την κυβέρνηση της ΝΔ

«Φύλλο και φτερό» έκανε το documentonews.gr τη «μαγειρεμένη» λίστα Πέτσα για τις καμπάνιες κατά του κορονοϊού. Λεφτά σε φίλους, κουμπάρους και συμπέθερους, λεφτά σε ανύπαρκτα Μέσα, λεφτά με το τσουβάλι σε εφημερίδες μηδαμινής αναγνωσιμότητας, λεφτά σε διακινητές fake news, λεφτά ακόμα και στην κρατική ΕΡΤ…

Η υπαρκτή ανάγκη ενημέρωσης και «θωράκισης» των πολιτών ενάντια στην πανδημία μετατράπηκε με ευθύνη του Μεγάρου Μαξίμου και συγκεκριμένα των Γρηγόρη Δημητριάδη και Στέλιου Πέτσα σε ένα σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία βρίσκεται στο κατώφλι της νέας και ισχυρότερης οικονομικής κρίσης, γίνεται μάρτυρας ενός ασύδοτου πάρτι διασπάθισης δημοσίου χρήματος για καμπάνιες που θα μπορούσαν να μεταδοθούν δωρεάν. Από τον πακτωλό χρημάτων στον «Φιλελεύθερο» των ούτε 2.000 φύλλων, μέχρι την ακύρωση (;) της πληρωμής 1.000 ευρώ στο νεότευκτο site του Φουρθιώτη, το οποίο… προφήτευσε τον κορονοϊό από το Νοέμβριο του 2019 όταν το documentonews.gr αποκάλυψε πως πρόκειται για ιστοσελίδα δύο αναρτήσεων. Για την ιστορία, η μία αφορούσε την καμπάνια «Μένουμε Ασφαλείς».


Σε 100 χιλιάδες ευρώ (συνολικό κόστος μαζί με ΦΠΑ 124.000 ευρώ), ανέρχονται τα χρήματα που έλαβε στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας για τον κορονοϊό η ιστοσελίδα bovary.gr, συμφερόντων του Χρήστου Ράπτη.


Το συγκεκριμένο ποσό φαντάζει αρκετά υψηλό, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι η εφημερίδα Documento, το documentonews.gr και το koutipandoras.gr δεν έλαβαν ούτε 1 ευρώ. Πόσω μάλλον αν συνυπολογιστεί ότι η ιστοσελίδα iefimerida.gr, επίσης συμφερόντων του Χρήστου Ράπτη, έλαβε 250.000 ευρώ, ενώ το κόστος μαζί με το ΦΠΑ ανήλθε σε 310.000. Η εξήγηση που μπορεί να δοθεί όμως για τον κανόνα αξιολόγησης της λίστας Πέτσα, ίσως είναι πολύ απλή τελικά.

«Η Μαρέβα Μητσοτάκη συνδύασε άψογα την Zeus & Dione παντελόνα με Zara τζάκετ κλέβοντας την παράσταση», «Με μοναδικό στιλ η Μαρέβα Μητσοτάκη ποστάρει από τις διακοπές της», «Η Μαρέβα Μητσοτάκη δείχνει τους εντυπωσιακούς κοιλιακούς της», είναι ορισμένα από τα δημοσιεύματα της επίμαχης ιστοσελίδας για τη σύζυγο του πρωθυπουργού.







Δημοσιεύματα που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα αντίστοιχα του Documento για τη Μαρέβα Γκραμπόφσκι, μέσω των οποίων έχει αποκαλυφθεί μεταξύ άλλων ότι η ίδια ήταν ιδιοκτήτρια offshore εταιρείας, ότι μια άλλη offshore εταιρεία –αγνώστων στοιχείων- συμμετείχε στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Zeus&Dione, από την οποία η Μ. Γκραμπόφσκι αποχώρησε προ ολίγων ημερών, το πώς αγόρασε το… περίφημο σπίτι του Βολταίρου καθώς και το πώς μετέπειτα προχώρησε μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη σε ανακριβή δήλωση πόθεν έσχες.

Είναι πιο… επικερδές φαίνεται να γράφεις για τους «εντυπωσιακούς κοιλιακούς» της Μαρέβας Γκραμπόφσκι, παρά για την offshore της…  

Σε 411.985 η αμοιβή της Initiative για να μοιράσει τη διαφήμιση, ενώ θα μπορούσε να γίνει δωρεάν!  του Βαγγελη Τριάντη

Σε 411.985 ανέρχεται η αμοιβή της διαφημιστικής εταιρείας Initiative όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Με τη μόνη διαφορά ότι τα χρήματα αυτά θα μπορούσε το ελληνικό Δημόσιο να τα γλιτώσει καθώς η διανομή θα μπορούσε να γίνει και χωρίς την απευθείας ανάθεση σε μια ιδιωτική εταιρεία.

Όπως είχε αποκαλύψει το documentonews.gr, η απευθείας ανάθεση στην Initiative, του μοιράσματος των διαφημιστικών κονδυλίων είναι κάτι που θα απαγορευόταν διά ροπάλου εάν δεν είχε ψηφιστεί προηγουμένως η σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης. Για να γίνει ανάθεση χωρίς καν την πρόσκληση ενδιαφέροντος σε εταιρείες, σημαίνει πως η συγκεκριμένη εταιρεία πρέπει να έχει χαρακτηριστικά και παροχή υπηρεσιών που την καθιστούν μοναδική. Διαφορετικά η ανάθεση και οι δαπάνες είναι παράνομα.


Επιπλέον, η κρατική διαφήμιση θα μπορούσε να δοθεί απευθείας από την κυβέρνηση στα ΜΜΕ. Όπως είχε γίνει για παράδειγμα την περίοδο που στην επικαιρότητα βρισκόταν η Συμφωνία των Πρεσπών. Η τότε κυβέρνηση και ειδικότερα ο τότε υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος ανέλαβε τη δημιουργία και διανομή του διαφημιστικού υλικού το οποίο δόθηκε απευθείας στα ΜΜΕ προκειμένου η ελληνική κοινωνία να ενημερωθεί για ένα τόσο σημαντικό γεγονός. Δεν επελέγη καμία εταιρεία αλλά το ίδιο το κράτος διένειμε τα κονδύλια αυτά.

Στην παρούσα περίπτωση ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο. Αντί να διανείμει τα κονδύλια απευθείας η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρεία να το πράξει. Ο λόγος είχε να κάνει με το γεγονός πως η εταιρεία δεν υποχρεούται να δημοσιοποιήσει στη Διαύγεια τα ποσά που λαμβάνει κάθε ΜΜΕ, όπως θα έπρεπε να πράξει αντίστοιχα εάν τη διανομή αναλάμβανε κάποιο υπουργείο ή γραμματεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

-- Λίστα Πέτσα: Ποσά που δόθηκαν σε ΜΜΕ παρέμειναν ίδια παρά την προσθήκη ΦΠΑ!
Η ιστοσελίδα neweurope.gr, που ανήκει στον Αριστείδη Καλογερόπουλο, συμπέθερο του Μητσοτάκη και η οποία έλαβε –όπως αποκάλυψε το documentonews.gr-, 20.000 ευρώ βάση εντολών, δεν είναι το μοναδικό μέσο του οποίου το τιμολογημένο ποσό, παραμένει το ίδιο παρά το ότι προστίθεται το ΦΠΑ, αφού στην ίδια κατηγορία συμπεριλαμβάνονται ακόμη εννιά ΜΜΕ.

Πιο συγκεκριμένα, για την ιστοσελίδα destanea.com, φέρεται να τιμολογούνται 1.000 ευρώ, ποσό που παραμένει ίδιο και παρά την προσθήκη του ΦΠΑ. Αντίστοιχα, η ιστοσελίδα greeknewsonline.com, φέρεται να λαμβάνει 10 χιλιάδες ευρώ, το οποίο ποσό δεν εμφανίζεται να αυξάνεται με την προσθήκη του ΦΠΑ. 

Ακόμη, η ιστοσελίδα hellasjournal.com φέρεται να λαμβάνει 20.000 ευρώ μαζί με ΦΠΑ, ποσό που είναι αντίστοιχο με το ποσό που εμφανίζεται να έχει δοθεί βάσει εντολών. Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, μολονότι έχει δημοσιεύσει σήμερα θέμα που φέρει τίτλο «Στη δημοσιότητα η λίστα με τα ΜΜΕ για το “Μένουμε Σπίτι”», δεν παρουσιάζει την επίμαχη λίστα παρά τη σχετική ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα, με αφορμή τη δημοσίευσή της. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την ιστοσελίδα thessalikos.gr, που λαμβάνει 1.000 ευρώ.

Το πρώτο θέμα στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα, τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, φέρει τίτλο: «Opinion Poll: Κυρίαρχος ο Μητσοτάκης έναν χρόνο μετά τις εκλογές». 

--Λίστα Πέτσα: Ο ανύπαρκτος Φιλελεύθερος με 2.000 φύλλα παίρνει τα ίδια με την Καθημερινή
Ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο διέθεσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη τα διαφημιστικά κονδύλια είναι η περίπτωση της Καθημερινής και του Φιλελεύθερου. Η ναυαρχίδα της δεξιάς Καθημερινή παίρνει σχεδόν τα ίδια χρήματα κρατικής διαφήμισης με τον ανύπαρκτο κυκλοφοριακά Φιλελεύθερο του Θανάση Μαυρίδη, που χαρακτήριζε το Μητσοτάκη ως «Μωυσή».

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη «μαγειρεμένη» λίστα Πέτσα, η εφημερίδα Φιλελεύθερος έλαβε διαφήμιση ύψους 74.400 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ, όσα δηλαδή έλαβε και η Καθημερινή του Σαββάτου με το ποσό να ανέρχεται σε 73.780 ευρώ, ενώ η Καθημερινή της Κυριακής έλαβε 123.380 ευρώ. Με τη μόνη διαφορά ότι η εφημερίδα Φιλελεύθερος είναι μία ανύπαρκτη κυκλοφοριακά εφημερίδα η οποία δεν πουλά ούτε 2.000 φύλλα, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του πρακτορείου Άργους. Την ίδια ώρα που η Καθημερινή είναι μια εφημερίδα με πολλαπλάσια κυκλοφορία σε σχέση με το Φιλελεύθερο, εργαζόμενους και κύρος. Είναι χαρακτηριστικό ότι προτού η εφημερίδα καταγγείλει τις μετρήσεις των πωλήσεων των εφημερίδων και αποχωρήσει, όπως έχει κάνει και το Documento ήταν μεταξύ των πρώτων εφημερίδων πανελλαδικά.
Φαίνεται ότι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν ανέχεται την κριτική που της ασκεί κατά καιρούς η «σοβαρή» Καθημερινή. Προτιμούν τα λιβανίσματα τύπου «Μωυσής» του Θανάση Μαυρίδη εξ ου και η ανταπόδοση μέσω κρατικής διαφήμισης.,
Σε ότι αφορά τα sites, η ιστοσελίδα Liberal έλαβε 148.800 ευρώ, ενώ το site της Καθημερινής περί τα 186.000 ευρω.

-- Κρατική διαφήμιση 400.000 ευρώ στην κρατική ΕΡΤ: Γκάφα της κυβέρνησης ή μήπως κάτι άλλο; 

Όλο και περισσότερα «μαργαριτάρια» ανακαλύπτει κανείς από την προσεκτική ανάγνωση της σκανδαλώδους λίστας με την κρατική διαφήμιση σε ΜΜΕ. Ειδικότερα η κυβέρνηση Μητσοτάκη προχώρησε σε μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Έδωσε κρατική διαφήμιση σε κρατικά ΜΜΕ, τα οποία ούτως ή άλλως θα μπορούσα να παίξουν δωρεάν την καμπάνια, καθώς επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ειδικότερα από τη λίστα Πέτσα προκύπτει πως τα κανάλια ΕΡΤ 1, ΕΡΤ 2 και ΕΡΤ 3 επιδοτήθηκαν με 334.716,92 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ, ενώ περί τα 49.600 ευρώ δόθηκαν στην ιστοσελίδα της κρατικής τηλεόρασης ert.gr. Επιπλέον περί τα 18.600 ευρώ πήρε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Με λίγα λόγια κρατικά ΜΜΕ επιδοτήθηκαν με κρατική διαφήμιση, κάτι που ωστόσο έχει προκαλέσει πολλούς ψιθύρους στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ καθώς επίσης και στην διαφημιστική αγορά. Πηγές από το χώρο της διαφήμισης συνδέουν τα χρήματα αυτά με το «μαγείρεμα» της λίστας Πέτσα. Δηλαδή, προκειμένου να αποφύγουν ή και να περιορίσουν τις δεύτερες τιμολογήσεις φέρονται να φόρτωσαν τα πλεονάζοντα χρήματα σε κρατικά ΜΜΕ και με τον τρόπο αυτό να έριξαν εκεί χρήματα τα οποία αρχικώς είχαν πάει σε φίλα προσκείμενους εκδότες.

--Λίστα Πέτσα: Σχεδόν 70.000 ευρώ στα ΜΜΕ του εκδότη που έχρισε τον Μητσοτάκη ηγέτη του 21ου αιώνα 

Περίπου στα 70.000 ευρώ ανέρχονται τα χρήματα που πήραν στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης για τον κορονοϊό τα MME του εκδότη που έχρισε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ηγέτη του 21ου αιώνα.

Ο λόγος για τις δυο εφημερίδες και τις έξι ιστοσελίδες συμφερόντων του εκδότη Νίκου Καραμανλή. Συνολικά το ποσό που πήγε στα άνω ΜΜΕ ανέρχεται στα 68.200 ευρώ.

Στην εφημερίδα Παρασκήνιο τιμολογήθηκαν 24.800 ευρώ (+ΦΠΑ) και στην εφημερίδα Καρφιτσα, 18.600 ευρώ (+ΦΠΑ).

Πάμε να δούμε τώρα τα ποσά και τη θέση της αντίστοιχης ιστοσελίδας στο similaweb, τη δημοφιλή πλατφόρμα καταγραφής αναγνωσιμότητας ιστοσελίδων.

Το paraskhnio.gr (θέση 2,085) και η karfitsa.gr (θέση 3,896) πήραν έκαστα από 9.920 ευρώ (+ΦΠΑ).

Οι ιστοσελίδες toxrima.gr (δεν καταγράφεται στο similarweb, στην alexa βρίσκεται στη θέση 624), το backstage24.gr (δεν καταγράφεται στο similarweb, στην alexa βρίσκεται στη θέση 4.684), το policepress.gr (δεν καταγράφεται στο similarweb, στην alexa βρίσκεται στη θέση 7.863) και το dimosdata.gr (δεν καταγράφεται στο similarweb, στην alexa βρίσκεται παγκοσμίως στη θέση 2.138.385) παίρνουν έκαστη από 1.240 ευρώ (+ΦΠΑ).

---Λίστα Πέτσα: Έδωσαν διαφήμιση 15.000 ευρώ σε ανύπαρκτο κανάλι του Βόλου

Ακόμη και σε ανύπαρκτο κανάλι της περιφέρειας εμφανίζεται να έδωσε χρήματα η κυβέρνηση Μητσοτάκη σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην λίστα Πέτσα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη λίστα Πέτσα δόθηκαν 14.880 ευρώ με ΦΠΑ στην Τηλεόραση Ένα Μαγνησίας. Με τη μόνη διαφορά ότι αυτό το κανάλι δεν υπάρχει στη Μαγνησία, καθώς αδειοδοτημένοι τηλεοπτικοί σταθμοί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι οι ASTRA, TRT, ΘΕΣΣΑΛΙΑ, SMILE, TV10.

Να σημειωθεί ότι τηλεοπτικός σταθμός ΕΝΑ υπάρχει στη Φθιώτιδα, αλλά αυτός υπάρχει στη λίστα και φέρεται να έχει λάβει περί τα 12.400 ευρώ με ΦΠΑ. Επίσης από την αναζήτηση προκύπτει ότι υπάρχει τηλεοπτικός σταθμός ENA CHANNEL στην Καβάλα. Πάντως στη Μαγνησία τέτοιος τηλεοπτικός σταθμός δεν υπάρχει.

Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι ποιο είναι το ανύπαρκτο κανάλι Ένα της Μαγνησίας που αναφέρεται στη λίστα Πέτσα και ποιος είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος του καναλιού;

---Παραδοχή ήττας από Πέτσα: Μετά τον σάλο δεν δίνει λεφτά στο ανύπαρκτο blog του Φουρθιώτη; 

Με τη γίδα στην πλάτη πιάστηκαν Στέλιος Πέτσας και κυβέρνηση Μητσοτάκη από τις αποκαλύψεις του Documento καθώς, όπως προκύπτει από τη λίστα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, είχαν δώσει εντολή να καταβληθούν συνολικά 5.000 ευρώ στο blog - φάντασμα του Φουρθιώτη και το σάιτ του apokaliptikalive.gr.

Όμως, όπως καταγράφεται στη “μαγειρεμένη” λίστα Πέτσα, εμφανίζεται να υπάρχει μηδενική τιμολόγηση και για τα δυο ΜΜΕ συμφερόντων του Φουρθιώτη.

Είναι πραγματικά απορίας άξιο τί ακριβώς έχει συμβεί με το protieidisi.com, το blog των δυο αναρτήσεων (εκ των οποίων η μια ήταν το μπάνερ διαφήμισης “Μένουμε Ασφαλείς”) του Φουρθιώτη που έγινε το σήμα κατατεθέν της «πέτσινης» διαφημιστής καμπάνιας.

Άραγε πήρε ή δεν πήρε χρήματα; Γιατί δεν υπάρχει τιμολόγηση του ποσού για το οποίο υπήρχε ήδη εντολή;

Όπως φαίνεται στη λίστα, είχε δοθεί εντολή να εκταμιευθεί το ποσό των 1.000 ευρώ στο blog, κάτι που εμφανίζεται να μην έχει γίνει αφού στις δύο τελευταίες στήλες (τιμολογημένο ποσό - προ κρατήσεων και συνολική αξία με ΦΠΑ) καταγράφεται μηδενικό ποσό.

Η συγκεκριμένη τακτική που ακολούθησε η κυβέρνηση φαίνεται να αποδεικνύει το «μαγείρεμα» της λίστας. Έχει τεράστια σημασία το ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε δώσει ήδη την εντολή να καταβληθούν τα χρήματα στο blog, πιστεύοντας μάλλον ότι δεν θα πιαστεί στα πράσα.

Οι αποκαλύψεις του Documento απέδειξαν την αλά - ΚΕΕΛΠΝΟ προσπάθεια του Πέτσα και της ΝΔ να μοιράσει εκατομμύρια ευρώ ακόμη και σε ανύπαρκτα ΜΜΕ και έφεραν στο φως τη συγκεκριμένη περίπτωση Φουρθιώτη.
Ό,τι συνέβη για το blog “βιτρίνα” του Φουρθιώτη φαίνεται να έγινε και για το δεύτερο σάιτ του παρουσιαστή. Ο λόγος για το apokaliptikalive.gr για το οποίο υπήρχε εντολή να εκταμιευθεί το ποσό 4.000 ευρώ.

Τελικά, όπως προκύπτει από τη δεύτερη λίστα Πέτσα με τα ποσά, τα 4.000 ευρώ, εμφανίζονται να μην έχουν τιμολογηθεί. Κάτι που με την πρώτη ανάγνωση δεν σημαίνει αυτόματα ότι δεν έχουν δοθεί τα χρήματα αλλά ότι τα χρήματα δεν έχουν ακόμη τιμολογηθεί.

Το σαιτ και το blog "φάντασμα" του Φουρθιώτη, όπως παραδέχεται και η ίδια η κυβέρνηση στη λίστα που έδωσε σήμερα με τα ποσά στη δημοσιότητα, φιλοξένησαν την καμπάνια.

Είναι δεδομένο δηλαδή ότι αποφασίστηκε τα ΜΜΕ αυτά να συμμετέχουν στις καμπάνιες για τον κορονοϊό. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται και από τις εντολές πληρωμών που υπάρχουν καταχωρημένες στη λίστα.

Σε σημείωσή της στο τέλος της λίστας η κυβέρνηση εξηγεί πως το ποσό των 0,00 ευρώ που εμφανίζεται σε έξι περιπτώσεις (δυο εκ των οποίων τα ΜΜΕ του Φουρθιώτη) «φιλοξένησαν κανονικά την εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης για τον Covid-19, αλλά δεν έχουν καμία αξίωση οικονομική ή άλλου είδους, που να απορρέει ή να σχετίζεται με τη συμμετοχή τους σε αυτήν, καθώς δεν απέστειλαν τιμολόγιο».

Με απλά λόγια; Αφού η κυβέρνηση και ο Φουρθιώτης (στην προκειμένη περίπτωση) πιάστηκαν με τη γίδα στην πλάτη, φαίνεται να συμφωνήθηκε να μην πέσει και άλλο αλάτι στην πληγή.

Έτσι, ο παρουσιαστής, σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυβέρνησης, δεν αξιώνει καμία οικονομική αξίωση.

Πρόκειται βέβαια και για μια απροκάλυπτη παραδοχή της ήττας της κυβέρνησης Μητσοτάκη και προσωπικά του Στέλιου Πέτσα αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο επέλεξαν να μοιράσουν τα εκατομμύρια ευρώ των φορολογούμενων πολιτών.

Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει εντολή πληρωμής ύψους 5.000 ευρώ σε ένα ανύπαρκτο blog και ένα σάιτ μηδαμινής επισκεψιμότητας για να ενημερώσουν τους πολίτες για τον κορονοϊό.

--Ο Πέτσας έδωσε 3.720 ευρώ στο άγνωστο σάιτ των κουμπάρων του 

Συνολικά 3.720 ευρώ (με ΦΠΑ) δόθηκαν στο άγνωστο και μηδαμινής επισκεψιμότητας - σάιτ του βουλευτή της ΝΔ, Ανδρέα Πάτση και της συζύγου του, κουμπάρων του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα.
Το θέμα είχε αποκαλύψει στις αρχές του Ιουνίου το documentonews.gr και είχε δημιουργήσει τεράστιο σάλο διότι εμφανιζόταν ένας ιστότοπος χαμηλής έως μηδενικής επισκεψιμότητας συμφερόντων του ζεύγους που πάντρεψε ο άνθρωπος ο οποίος ήταν υπεύθυνος για το μοίρασμα των εκατομμυρίων ευρώ, να συμπεριληφθεί στη λίστα των ΜΜΕ για τις καμπάνιες ενημέρωσης για τον κορονοϊό.
Όπως προκύπτει από τη σημερινή λίστα Πέτσα, το εν λόγω σάιτ, έλαβε συνολικά 3.720 ευρώ ως μερίδιο από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ για τις διαφημιστικές εκστρατείες για τον κορονοϊό.
Το pointmedia.gr εμφανιζόταν τον Ιούνιο να λάμβανε καθημερινά μερικές δεκάδες επισκέψεις και να βρισκόταν στον πάτο σχεδόν της αναγνωσιμότητας στο διαδίκτυο. Την ημέρα που το documentonews.gr αποκάλυψε την ταυτότητα των ιδιοκτητών του, δηλαδή τους ζεύγους Πάτση, το σάιτ πήρε κάποιες θεάσεις.
Ετσι, σύμφωνα με τα στατιστικά της Alexa, μιας από τις πιο γνωστές πλατφόρμες καταγραφής αναγνωσιμότητας ιστοσελίδων, πριν την αποκάλυψη του Documento βρισκόταν στη θέση 7.417 ενώ σήμερα, στη θέση 3.880.

---Λίστα Πέτσα: 10.000 ευρώ σε μέσα συζύγου βουλευτή της ΝΔ από την Πιερία 

Eκτός της περίπτωσης Πάτση, η Initiative έδωσε χρήµα και στον ιστότοπο την εφημερίδα «Ολύµπιο Βήµα» της Πιερίας, συµφερόντων της Μελίνας Κοροµήλη, συζύγου του βουλευτή Πιερίας της Ν∆ Φώντα Μπαραλιάκου. Ο ίδιος είχε αναλάβει και εµπορικός διευθυντής στην εκδοτική εταιρεία της συζύγου του.

Το ζεύγος είχε φωτογραφηθεί µε τον πρωθυπουργό και τη σύζυγό του Μαρέβα Γκραµπόφσκι στο περιθώριο της ∆ΕΘ τον περασµένο Σεπτέµβριο. Σε αντίθεση πάντως µε την περίπτωση του Ανδρέα Πάτση και της συζύγου του, ο ιστότοπος της οποίας έχει µηδαµινή αναγνωσιµότητα, το «Ολύµπιο Βήµα» είναι η παλαιότερη εφηµερίδα της Πιερίας.

Η εφημερίδα «Ολύμπιο Βήμα» έλαβε 6.000 ευρώ (7.440 μαζί με τον ΦΠΑ) ενώ το σάιτ /olympiobima.gr ακόμη 4.000 ευρώ (4.960 μαζί με τον ΦΠΑ). Δηλαδή ο μιντιακός όμιλος της συζύγου του κυβερνητικού βουλευτή εισέπραξε καθαρά 10.000 ευρώ (12.400 μαζί με τον ΦΠΑ). Ασφαλώς το ποσό για ένα ιστορικό έντυπο δεν ακούγεται μεγάλο, αν ωστόσο αναλογιστεί κανείς ότι το ίδιο ακριβώς ποσό δόθηκε στο σαιτ efsyn.gr το οποίο διαβάζεται ημερησίως από πολύ περισσότερο κόσμο, αντιλαμβάνεται και τα κριτήρια με τα οποία η κυβέρνηση διέθεσε τα χρήματα του ελληνικού λαού. 

---Λίστα Πέτσα: Ριγμένα και τα Μέσα του Μαρινάκη σε σχέση με τον όμιλο Μαυρίδη!!! 

Ο όμιλος Μαυρίδη φαίνεται πως έτυχε πολύ μεγαλύτερης εύνοιας στο μοίρασμα της διαφημιστικής δαπάνης για τον κορονοϊο ακόμη και σε σχέση με τα μέσα του πρώην ΔΟΛ, ο οποίος έχει εξαγοραστεί από τον Βαγγέλη Μαρινάκη.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ η ιστοσελίδα liberal.gr λαμβάνει 148.800 ευρώ μαζί με ΦΠΑ, η ιστοσελίδα tovima.gr λαμβάνει μόλις 79.360 ευρώ μαζί με ΦΠΑ, ενώ η ιστοσελίδα tanea.gr 79.360 ευρώ μαζί με ΦΠΑ. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι το γεγονός πως το liberal.gr λαμβάνει σχεδόν τα διπλάσια χρήματα από τις ιστοσελίδες του πρώην ΔΟΛ, δεν υποστηρίζεται επ’ ουδενί από την επισκεψιμότητα των επίμαχων ιστοσελίδων. 

Συγκεκριμένα, βάσει της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αναζήτησης similarweb.com, όπου δύνανται να αναζητηθεί η επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων, το liberal.gr εμφανίζεται στην 201η θέση πανελλαδικά, tovima.gr στην 154η θέση και tanea.gr στην 123η. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το megatv.gr, η ιστοσελίδα του MEGA, λαμβάνει μόλις 21.080 ευρώ μαζί με ΦΠΑ.

Αναντιστοιχία όμως παρατηρείται και στο ποσό που παίρνει η εφημερίδα «Φιλελεύθερος» συγκριτικά με τις ιστορικές εφημερίδες του πρώην ΔΟΛ. 

Συγκεκριμένα η εφημερίδα «Φιλελεύθερος», που θα μπορούσε κανείς να τη χαρακτηρίσει και ως… «ανύπαρκτη» αφού εμφανίζεται να έχει κυκλοφορία σχεδόν 2.000 φύλλα, λαμβάνει 74.400 ευρώ μαζί με ΦΠΑ, ενώ , «Τα ΝΕΑ Σ/Κ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ» λαμβάνουν 78.120 ευρώ μαζί με ΦΠΑ και 119.040 ευρώ μαζί με ΦΠΑ αντίστοιχα. Ο «Φιλελεύθερος» δηλαδή λαμβάνει σχεδόν το ίδιο ποσό με μια ιστορική εφημερίδα όπως «ΤΑ ΝΕΑ Σ/Κ» που έχουν κυκλοφορία άνω των 10 χιλιάδων φύλλων, καθώς και από «ΤΟ ΒΗΜΑ», μια από τις ιστορικότερες εφημερίδες στην Ελλάδα.

Σχετικά με τα ποσά που έλαβαν τα υπόλοιπα μέσα του ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη, η ιστοσελίδα in.gr έλαβε 313.720 ευρώ μαζί με ΦΠΑ, ενώ το κανάλι MEGA 470.526 ευρώ μαζί με ΦΠΑ.

---- Λίστα Πέτσα: «Πρωταθλητής» ο όμιλος ΣΚΑΪ - Πάνω από 1 εκατ. ευρώ πλήρωσαν οι φορολογούμενοι για την ενίσχυσή του

Πάνω από 1,3 εκατ. ευρώ βγήκαν από τα ταμεία Δημοσίου για την ενίσχυση του ομίλου ΣΚΑΪ και συνεργαζόμενων μέσων ενημέρωσης στην περιφέρεια στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης για τον κορονοϊό.

Ο όμιλος του Γιάννη Αλαφούζου, ο οποίος εδώ και χρόνια στηρίζει με σθένος και συχνά αναπαράγοντας ακόμη και ψευδείς ειδήσεις το έργο της Νέας Δημοκρατίας και πια της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αναδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας ως «πρωταθλητής».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα, ο τηλεοπτικός ΣΚΑΪ, το ραδιόφωνο, η ιστοσελίδα του ομίλου, ακόμη όμως και οι συνεργαζόμενοι περιφερειακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, οι οποίοι φέρουν την επωνυμία του ομίλου ΣΚΑΪ, έλαβαν καθαρά 1.050.500,64 ευρώ. Το ποσό αυτό αυξάνεται με τον ΦΠΑ, στο 1.313.780,79 ευρώ.

Αναλυτικότερα, ο τηλεοπτικός ΣΚΑΙ εισέπραξε για τις καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς»,830.000 ευρώ, ποσό που φτάνει το 1.029.200 μαζί με τον ΦΠΑ. Πρόκειται για τα περισσότερα χρήματα που έχουν δοθεί σε τηλεοπτικό σταθμό, αφού όλα τα υπόλοιπα πανελλαδικής εμβέλειας κανάλια εισέπραξαν λιγότερα χρήματα.

Παράλληλα 80.000,64 ευρώ εισέπραξε το ραδιόφωνο του ομίλου ΣΚΑΪ το οποίο μαζί με τον ΦΠΑ κόστισε στον έλληνα φορολογούμενο 99.200,79 ευρώ. Συμπτωματικά ίσως πρόκειται επίσης για τον πλέον ακριβοπληρωμένο ραδιοφωνικό σταθμό -ενημερωτικό ή μη- σε όλη την επικράτεια.

Η ιστοσελίδα του ομίλου, δήλαδή το skai.gr εισέπραξε καθαρά 100.000 ευρώ, δηλαδή κόστισε στον έλληνα πολίτη 124.000 ευρώ. Ενδιαφέρον στην περίπτωση αυτή είναι ότι έχει τιμολογηθεί ξεχωριστά η υποσελίδα skairadio.gr.Πρόκειται για τη σελίδα του ραδιοφώνου του ΣΚΑΪ, στην οποία μπορεί να μπει κανείς προκειμένου να δει το πρόγραμμα του σταθμού και ν' ακούσει τις εκπομπές του. Ο συγκεκριμένος ιστότοπος έχει εισπράξει ακόμη 30.000 ευρώ, δηλαδή έχει κοστίσει στο Δημόσιο 37.200 ευρώ.

Στη λίστα εμφανίζονται επίσης επτά περιφερειακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, οι οποίοι φέρουν την επωνυμία και αναμεταδίδουν το πρόγραμμα του σταθμού. Πρόκειται για τους ΣΚΑΪ Πιερίας, Αργολίδας, Ζακύνθου, Αχαΐας, Ηρακλείου, Αρκαδίας και Δωδεκανήσου. Συνολικά, τα επτά ραδιόφωνα έχουν εισπράξει 16.500 ευρώ, ενώ από τα δημόσια ταμεία έχει βγει ποσό 20.460 ευρώ. Τέλος η ιστοσελίδα skaipatras.gr, το σάιτ δηλαδή του ραδιοφωνικού σταθμού ΣΚΑΪ 89,4 Αχαΐας πήρε 3.000 ευρώ, ποσό που μαζί με τον ΦΠΑ φτάνει τις 3.720 ευρώ

-- Λίστα Πέτσα: Τα ΜΜΕ που έλαβαν τα περισσότερα χρήματα
Πακτωλός χρημάτων σε πληθώρα ΜΜΕ δόθηκε στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας για τον κορονοϊό. 

Συνολικά, δόθηκαν από 20.000 ευρώ και πάνω σε 134 μέσα, μεταξύ των οποίων υπάρχουν ορισμένα που λαμβάνουν ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, ακόμη και αν κάτι τέτοιο δεν δικαιολογείται σε ορισμένες περιπτώσεις από την κυκλοφορία των φύλλων, την επισκεψιμότητά, την ακροαματικότητά και την τηλεθέαση που έχουν. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιστοσελίδα bovary.gr λαμβάνει 124.000 ευρώ μαζί με ΦΠΑ, η athensvoice.gr 223.200 ευρώ μαζί με ΦΠΑ, το iefimerida.gr 310.000 ευρώ μαζί με ΦΠΑ, η ιστοσελίδα queen.gr 124.400 ευρώ μαζί με ΦΠΑ.   







Λίστα Πέτσα: Χρήματα σε διακινητές fake news και διαφημιστές αμφιβόλου ποιότητας παραϊατρικών σκευασμάτων 
Μεταξύ των site που χρηματοδοτήθηκαν από την κυβέρνηση είναι και ιστοσελίδες χαμηλής αναγνωσιμότητας, κυρίως όμως σελίδες που διακινούν fake news και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις fake news σχετιζόμενα με τον κορονοϊό. 

Είναι ενδιαφέρον ότι 5.000 ευρώ καθαρά εισέπραξε το site του Νάσου Γουμενίδη, nassosblog.gr. Στον συγκεκριμένο ιστότοπο μπορεί ακόμη να βρει κανείς την ψευδή είδηση σύμφωνα με την οποία «Ντροπή. Μετανάστης κάνει το χοντρό του στο Κολωνάκι». 

Σύμφωνα με εκείνο το «ρεπορτάζ» του δημοσιογράφου Γουμενίδη ο οποίος έχει επίσης μεταδώσει ψευδώς ότι «Ο Κυριάκος σώζει τη ζωή του μικρού Παναγιώτη - Ραφαήλ», «ένας λαθρομετανάστης στο κέντρο της Αθήνας χωρίς κανένα δισταγμό-σύμφωνα με την ανάρτηση της Πέννυς Κοντέα- κατεβάζει το παντελόνι του στηρίζεται στο παρτέρι του δέντρου επι των οδών Πλουτάρχου και Υψηλάντου και “αγναντεύει” αφού “καθαρίζει” το έντερό του». Το σαιτ του Γουμενίδη κόστισε συνολικά μαζί με τον ΦΠΑ 6.200 ευρώ.






Πάνω από 16.000 ευρώ (16.200) μαζί με τον ΦΠΑ κόστισε η καμπάνια για τον κορονοϊό στο site voicenews.gr. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα η οποία προβάλλει κατά κύριο λόγο της θέσεις της «Ελληνικής Λύσης» του Κυριάκου Βελόπουλου, έλαβε καθαρά 15.000 ευρώ. Στον συγκεκριμένο ιστότοπο διαφημίζονται και οι μπίζνες του Βελόπουλου, δηλαδή τα παραϊτρικά σκευάσματα που ο ίδιος πουλάει μέσα από τις εκπομπές του σε διάφορους τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς.


Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι 3.000 έχει πάρει το site vimaorthodoxias.gr το οποίο μαζί με τον ΦΠΑ κόστισε στον φορολογούμενο πολίτη 3.720 ευρώ. Μεταξύ άλλων θρησκευτικών ειδήσεων, ο συγκεκριμένος ιστότοπος μας έχει πληροφορήσει και μάλιστα εν μέσω πανδημίας ότι ο κορονοϊός δεν μεταδίδεται με τη μετάληψη. 

--- «Πέτσινη» λίστα: Έδωσαν εντολή να πάρουν χιλιάδες ευρώ ανύπαρκτα sites - Τι γίνεται με τα μηδενικά τιμολόγια

Αν και η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποδείξει ότι τα 20 εκατομμύρια ευρώ που έδωσε στα ΜΜΕ για την ενημέρωση των πολιτών για τον κορονοϊό μοιράστηκαν με διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο, η λίστα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα με τα ποσά αποδεικνύει ακριβώς το αντίθετο. 

Όπως προκύπτει, δεν φαίνεται να υπήρξαν σαφή, συγκεκριμένα και αντικειμενικά κριτήρια για το πώς θα μοιραστεί το υπέρογκο αυτό ποσό στα ΜΜΕ. Με απλά λόγια, η κυβέρνηση μέσω μιας ιδιωτικής διαφημιστικής εταιρείας, την οποία και πλήρωσε με σχεδόν μισό εκατ. ευρώ, μοίρασε όπου και όπως ήθελε τα χρήματα.

Όπως αποκάλυψαν το Documento και άλλα ΜΜΕ και επιβεβαιώνεται από τη σημερινή «μαγειρεμένη» λίστα Πέτσα, είχαν δοθεί εντολή να καταβληθούν χιλιάδες ευρώ ακόμη και σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες. Η πιο περίφημη εξ αυτές ήταν το blog του Φουρθιώτη protoeidisi.com.

Όπως είχε αποκαλύψει το documentonews.gr μια ακόμη περίπτωση, εξίσου χαρακτηριστική ήταν το wishmag.gr  Ένα παντελώς άγνωστο site αλλά κυρίως ένας ιστότοπος χωρίς πρακτικά περιεχόμενο. Και αυτό διότι, από τις τελευταίες του ειδήσεις ήταν το 2010, όταν έγινε παππούς ο Σαρκοζί! Η κυβέρνηση είχε δώσει εντολή να καταβληθούν 2.000 ευρώ στο εν λόγω site! Φαίνεται μάλλον ότι για τον Στέλιο Πέτσα το wishmag.gr πληρούσε τα κριτήρια.

Τι συνέβη σήμερα με τη δημοσιοποίηση της λίστας; Όπως και στην περίπτωση των δυο ΜΜΕ του Φουρθιώτη, φαίνεται ότι εν τέλει δεν τιμολογήθηκε το ποσό για το wishmag.gr

Προσέξτε. Η αρχική εντολή (της κυβέρνησης) ήταν να δοθούν 2.000 ευρώ αλλά το site, με βάση τα όσα τουλάχιστον εξηγεί σημειώσεις της λίστας η κυβέρνηση, δεν τιμολόγησε παρά το ότι φιλοξένησε κανονικά την εκστρατεία. Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «...δεν έχουν καμία αξίωση οικονομική ή άλλου είδους, που να απορρέει ή να σχετίζεται με τη συμμετοχή τους σε αυτήν, καθώς δεν απέστειλαν τιμολόγιο».

Τα μηδενικά τιμολόγια

Εκτός του apokaliptikalive.gr, protieidisi.com και wishmag.gr μηδενικά τιμολόγια εμφανίζονται και στα παρακάτω ΜΜΕ:

DIDYMOTEICHO.NET: Η εντολή ήταν να δοθούν 1.000 ευρώ. Δεν τιμολογήθηκε το ποσό.

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΡΑΔΙΟ ΓΑΜΜΑ ΑΧΑΪΑΣ: Η εντολή ήταν να δοθούν 2.000 ευρώ. Δεν τιμολογήθηκε το ποσό.

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΡΑΔΙΟ ΡΟΥΜΕΛΗ 98 ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ: Η εντολή ήταν να δοθούν 1.000 ευρώ. Δεν τιμολογήθηκε το ποσό.

Αξίζει να σημειωθεί ακόμη μια περίπτωση ενός μη λειτουργικού και συνάμα παντελώς άγνωστου site. Ο λόγος για το diavouleusi.gr το οποίο με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο το documentonews.gr εντόπισε πως δεν λειτουργούσε για μεγάλη περίοδο, εμφανίζεται σήμερα να έχει λάβει τελικά 1.240 ευρώ (+ΦΠΑ).   

----
Λίστα Πέτσα: Μοίρασαν τα λεφτά στα ραδιόφωνα χωρίς να κοιτάξουν τις... μετρήσεις ακροαματικότητας

Χωρίς να λάβουν υπόψη τις μετρήσεις της ακροαματικότητας φαίνεται να έχουν μοιραστεί τα χρηματικά ποσά για την καμπάνια "μένουμε σπίτι".

Με εξαίρεση το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ που σύμφωνα με την λίστα Πέτσα πήρε 99.200 ευρώ και σύμφωνα με τις ακροαματικότητες βρίσκεται στην πρώτη θέση, στην πλειοψηφία τους τα ραδιόφωνα που έχουν πάρει τα μεγαλύτερα ποσά δεν δικαιολογούνται από τις ακροαματικότητες τους .

Σύμφωνα με την λίστα Πέτσα τα ίδια χρηματικά ποσά φαίνεται να παίρνουν ραδιόφωνα που βρίσκονται σε υψηλές θέσεις ακροαματικότητας με άλλα που βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερες .

Για παράδειγμα το ραδιόφωνο Athens DeeJay που καταλαμβάνει την 3η θέση στις ακροαματικότητες -σύμφωνα με τελευταίες δημοσιευμένες μετρήσεις- παίρνει για την καμπάνια ενημέρωσης "μένουμε σπίτι" 49.598 σχεδόν ίδιο χρηματικό ποσό με ραδιόφωνο που βρίσκεται στην 35η θέση Athens Voice 102,5.

Ακόμα ένα παράδοξο είναι οτι ραδιόφωνο που οι ακροαματικότητες το κατατάσσουν στην 15η θέση τον Kiss FM λαμβάνει 86.800 ευρώ.

Ανάλογο παράδειγμα είναι αυτό όπου τρία ραδιόφωνα- δύο ενημερωτικά και ένα μουσικό- με μεγάλες διαφορές στις θέσεις που τις κατατάσσουν οι μετρήσεις παίρνουν ακριβώς το ίδιο ποσό 49.600 ευρώ.Αναλυτικά τα parapolitika fm που οι μετρήσεις το κατατάσσουν στην 27η θέση παίρνει από τη καμπάνια 49.600 ευρώ .Το ίδιο ποσό παίρνει το Θέμα fm που βρίσκεται στην 33η θέση και ο Σφαίρα fm που είναι στην 10η θέση .

Η ερώτηση που απαιτεί άμεση απάντηση είναι με ποια κριτήρια -αν όχι με τις ακροαματικότητες- μοιράστηκαν τα χρήματα για την εν λόγω ενημερωτική καμπάνια.

Οι θέσεις των ραδιοφώνων προκύπτουν από δημοσιευμένη μέτρηση της MRB και της Global Link.

https://www.documentonews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: