Οι νέοι κανόνες παρέχουν στην εκτελεστική εξουσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ελέγχει τη συμμόρφωση των αυτοκινήτων, να ανακαλεί παραγγελίες σε ολόκληρο το μπλοκ των 27 χωρών- μελών και να εκδίδει πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για κατασκευαστές των οποίων τα οχήματα παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές ή την ασφάλεια.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποκτά την δυνατότητα να ανακαλέσει οχήματα και ενδεχομένως να ανακαλέσει και τις πιστοποιήσεις τεχνικής αξιοπιστίας τους, εάν παραβιάζουν τα όρια εκπομπών της ΕΕ, σύμφωνα με νέους κανόνες που ισχύουν από σήμερα και στοχεύουν στην αποφυγή επανάληψης του σκανδάλου «dieselgate».
Οι νέοι κανόνες παρέχουν στην εκτελεστική εξουσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ελέγχει τη συμμόρφωση των αυτοκινήτων, να ανακαλεί παραγγελίες σε ολόκληρο το μπλοκ των 27 χωρών- μελών και να εκδίδει πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για κατασκευαστές των οποίων τα οχήματα παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές ή την ασφάλεια.
Προηγουμένως, οι ανακλήσεις και τα πρόστιμα μπορούσαν να εκδοθούν μόνο από την εθνική αρχή που ενέκρινε το όχημα. Η Επιτροπή δήλωσε ότι αυτό το σύστημα δεν επέτρεψε τον γρήγορο έλεγχο και την προσαρμογή των ελαττωματικών αυτοκινήτων σε αρκετά μεγάλη κλίμακα.
Η ΕΕ είχε αρχίσει να αναθεωρεί τους κανόνες το 2013, αλλά ενίσχυσε τα σχέδιά της μετά το σκάνδαλο «dieselgate», το οποίο ανάγκασε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen να παραδεχτεί το 2015 ότι εξαπάτησε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων των ΗΠΑ, πυροδοτώντας δικαστικές υποθέσεις σε όλο τον κόσμο που έχουν κοστίσει στην εταιρεία περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ, αναφέρει το Reuters.
Οι νέοι κανόνες θα μπορούσαν επίσης να επιτρέψουν στην Επιτροπή να ανακαλέσει τις πιστοποιήσεις τεχνικού ελέγχου, ενδεχομένως να πιέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε αξιώσεις αποζημίωσης από ευρωπαίους πελάτες, εάν αγοράσουν μοντέλα τα οποία αργότερα αφαιρούνται από την κυκλοφορία, λόγω των παραβιάσεων της νομοθεσίας της ΕΕ.
Συνήθως εναπόκειται σε μια χώρα της ΕΕ να λάβει μέτρα κατά μιας μη συμμορφούμενης αυτοκινητοβιομηχανίας. Τώρα, εάν η Επιτροπή κρίνει ανεπαρκείς αυτές τις ενέργειες, μπορεί να προτείνει περαιτέρω διορθωτικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης της έγκρισης τύπου του οχήματος, τα οποία χρειάζονται πλειοψηφία από χώρες της ΕΕ, πράγμα που σημαίνει ότι ένα κράτος μέλος δεν μπορεί να τις εμποδίσει.
Η Επιτροπή θα αρχίσει επίσης να διενεργεί ελέγχους οχημάτων και είπε ότι έχει επενδύσει 7 εκατομμύρια ευρώ σε δύο εργαστήρια δοκιμών.
Οι πωλήσεις οχημάτων σημείωσαν πτώση στην Ευρώπη εν μέσω πανδημίας, με τις εγγραφές νέων αυτοκινήτων να μειώνονται κατά 38% το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Πηγή: ΑΠΕ_ΜΠΕ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποκτά την δυνατότητα να ανακαλέσει οχήματα και ενδεχομένως να ανακαλέσει και τις πιστοποιήσεις τεχνικής αξιοπιστίας τους, εάν παραβιάζουν τα όρια εκπομπών της ΕΕ, σύμφωνα με νέους κανόνες που ισχύουν από σήμερα και στοχεύουν στην αποφυγή επανάληψης του σκανδάλου «dieselgate».
Οι νέοι κανόνες παρέχουν στην εκτελεστική εξουσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ελέγχει τη συμμόρφωση των αυτοκινήτων, να ανακαλεί παραγγελίες σε ολόκληρο το μπλοκ των 27 χωρών- μελών και να εκδίδει πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για κατασκευαστές των οποίων τα οχήματα παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές ή την ασφάλεια.
Προηγουμένως, οι ανακλήσεις και τα πρόστιμα μπορούσαν να εκδοθούν μόνο από την εθνική αρχή που ενέκρινε το όχημα. Η Επιτροπή δήλωσε ότι αυτό το σύστημα δεν επέτρεψε τον γρήγορο έλεγχο και την προσαρμογή των ελαττωματικών αυτοκινήτων σε αρκετά μεγάλη κλίμακα.
Η ΕΕ είχε αρχίσει να αναθεωρεί τους κανόνες το 2013, αλλά ενίσχυσε τα σχέδιά της μετά το σκάνδαλο «dieselgate», το οποίο ανάγκασε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen να παραδεχτεί το 2015 ότι εξαπάτησε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων των ΗΠΑ, πυροδοτώντας δικαστικές υποθέσεις σε όλο τον κόσμο που έχουν κοστίσει στην εταιρεία περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ, αναφέρει το Reuters.
Οι νέοι κανόνες θα μπορούσαν επίσης να επιτρέψουν στην Επιτροπή να ανακαλέσει τις πιστοποιήσεις τεχνικού ελέγχου, ενδεχομένως να πιέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε αξιώσεις αποζημίωσης από ευρωπαίους πελάτες, εάν αγοράσουν μοντέλα τα οποία αργότερα αφαιρούνται από την κυκλοφορία, λόγω των παραβιάσεων της νομοθεσίας της ΕΕ.
Συνήθως εναπόκειται σε μια χώρα της ΕΕ να λάβει μέτρα κατά μιας μη συμμορφούμενης αυτοκινητοβιομηχανίας. Τώρα, εάν η Επιτροπή κρίνει ανεπαρκείς αυτές τις ενέργειες, μπορεί να προτείνει περαιτέρω διορθωτικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης της έγκρισης τύπου του οχήματος, τα οποία χρειάζονται πλειοψηφία από χώρες της ΕΕ, πράγμα που σημαίνει ότι ένα κράτος μέλος δεν μπορεί να τις εμποδίσει.
Η Επιτροπή θα αρχίσει επίσης να διενεργεί ελέγχους οχημάτων και είπε ότι έχει επενδύσει 7 εκατομμύρια ευρώ σε δύο εργαστήρια δοκιμών.
Οι πωλήσεις οχημάτων σημείωσαν πτώση στην Ευρώπη εν μέσω πανδημίας, με τις εγγραφές νέων αυτοκινήτων να μειώνονται κατά 38% το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Πηγή: ΑΠΕ_ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου