Τετάρτη, Νοεμβρίου 25, 2020

ΠΑΣΕ VODAFONE: Η ψυχολογική κακοποίηση δίνει και παίρνει στους εργαζόμενους των τηλεφωνικών κέντρων

 Όπως αναφέρει αναλυτικά το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων Vodafone-Πάναφον:

Η ψυχολογική κακοποίηση δίνει και παίρνει στους χαμηλόμισθους εργαζόμενους των τηλεφωνικών κέντρων της Vodafone

Εν μέσω πανδημίας και τηλεργασίας η διοίκηση της εταιρείας κλιμακώνει την ψυχολογική κακοποίηση των εργαζομένων για να αυξήσει την εντατικοποίηση της εργασίας


Η εφευρετικότητα των διευθυντικών στελεχών να βασανίζουν συναδέλφους τρομάζει, καθώς έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους πλέον.


Ο λόγος για εργαζόμενους των τηλεφωνικών κέντρων της εταιρείας που ενώ συνομιλούν με πελάτες και προσπαθούν να εξυπηρετήσουν ξαφνικά ακούνε τις φωνές(!) των διευθυντών να τους κάνουν παρατηρήσεις είτε για τη διάρκεια της κλήσης, είτε με απαιτήσεις να κάνουν πιο γρήγορα, είτε για τους χειρισμούς τους, με ειρωνικά και επιθετικά σχόλια πολλές φορές.


Για όσους δεν γνωρίζουν, η τεχνολογία πλέον επιτρέπει στον οποιοδήποτε προϊστάμενο να έχει συνακρόαση της κλήσης του εργαζόμενου εξ αποστάσεως, αλλά επιπλέον να του μιλά στη διάρκειά της, χωρίς να ακούγεται από τον πελάτη!


Μπορεί κανείς να συλλάβει το τεράστιο ψυχολογικό βάρος και την πίεση που δημιουργείται στον εργαζόμενο, ο οποίος προσπαθεί σε μία βάση απέραντων δεδομένων και πληροφοριών και διαδικασιών να εξυπηρετήσει έναν συνήθως δυσαρεστημένο πελάτη, με συστήματα που πολλές φορές υπολειτουργούν και ταυτόχρονα -ενώ προσπαθεί να ακούσει και να καταλάβει τον πελάτη- να έχει  κάθε έναν «αόρατο» διευθυντή, ομαδάρχη, κ.λπ. να ωρύεται και να του κάνει παρατηρήσεις ή να απαιτεί να κάνει πιο γρήγορα;


Ήδη οι συνεχείς παρατηρήσεις μέσω chatting είναι πολύ επιβαρυντικές και διασπούν την προσοχή και συγκέντρωση του εργαζόμενου, πόσο μάλλον οι  φωνές «αόρατων» προϊσταμένων...


Αυτή η τελευταία κλιμάκωση με καταγγελίες κυρίως από το τμήμα της εταιρικής εξυπηρέτησης πελατών (1399) έρχεται να προστεθεί στις μέχρι τώρα συνεχείς παρενοχλήσεις μέσω συστημάτων ηλεκτρονικής επικοινωνίας (Skype, email, κ.λπ.), στις απαιτήσεις για chatting με έως και 4 πελάτες ταυτόχρονα, στις αθρόες απολύσεις των τελευταίων μηνών, στις αιφνιδιαστικές απολύσεις «δια τηλεφώνου», στην απόλυση νέου συναδέλφου μετά από κρίση πανικού που είχε υποστεί, στην μη απόδοση ασφαλιστικών εισφορών σε μερίδα επινοικιαζομένων εργαζομένων, στις παρενοχλήσεις σε συναδέλφους με αναρρωτική άδεια από διευθυντή (Supervisor) της τεχνικής εξυπηρέτησης για να εργαστούν, στην προσπάθεια ανάκλησης αδειών συναδέλφων και της μη χορήγησής τους για να πληρωθούν κενά που έχουν δημιουργήσει οι διοικούντες με τις τακτικές τους.


Αυτές οι τακτικές εξηγούν το υψηλότατο ποσοστό παραιτήσεων στα τηλεφωνικά κέντρα -πιστεύουμε ότι το τμήμα της εταιρικής εξυπηρέτησης πελατών (1399) αυτή την περίοδο έχει τα πρωτεία.


Να «συγχαρούμε» τη διοίκηση προσωπικού για τις μεθόδους της -για άλλη μία φορά- τους ομαδάρχες και τους διευθυντές τμημάτων και την Supervisor του 1399 και να τους απευθύνουμε τα εξής ρητορικά ερωτήματα: Είναι περήφανοι για τα όσα πράττουν; Καταλαβαίνουν τι κάνουν; Δεν ντρέπονται για όσα κάνουν; Αντιλαμβάνονται πως για την ψυχολογική βία που ασκούν μπορούν να τους ασκηθούν έως και προσωπικές μηνύσεις καθώς και στην διοίκηση της εταιρείας, που υιοθετεί αυτές τις πρακτικές;


Όλα αυτά γίνονται εν μέσω τηλεργασίας ενώ οι πάσης φύσεως εργοδότες νιώθουν ανέγγιχτοι λόγω της ανοιχτής υποστήριξης της κυβέρνησης και των αντεργατικών ρυθμίσεων που αυτή φέρνει για ψήφιση, τη μία μετά την άλλη.


Να υπενθυμίσουμε στη διοίκηση πως δεν είναι απυρόβλητη και θα υπάρξουν συνέπειες.


Καλούμε τους συναδέλφους:


Στην οποιαδήποτε όχληση από προϊστάμενο μέσω Skype κατά τη διάρκεια εργασίας και ειδικά όταν συνάδελφος μιλά με πελάτη, να απαιτεί άμεσα τη διακοπή της παρενόχλησης.


Ειδικά σε περίπτωση ηχητικής / φωνητικής όχλησης συμβουλεύουμε να τίθεται σε αναμονή ο πελάτης και να ζητείται άμεσα από τον προϊστάμενο να σταματήσει τη ψυχολογική βία.


Να καταγγέλλουν κάθε τέτοια περίπτωση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου.


Προειδοποιούμε τους προϊσταμένους κάθε βαθμίδας και τη διοίκηση συνολικά να σταματήσουν το ψυχολογικό bullying στους συναδέλφους, να αφήσουν τους εργαζόμενους να εργαστούν απερίσπαστοι και να μην τους παρενοχλούν κατά τη διάρκεια των κλήσεων.


ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 26 ΝΟΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΑΖΙΚΑ


Στην προσωπική καθημερινή μας στάση στην εργασία και στη συλλογική μας δράση θα κριθεί το μέλλον μας, το μέλλον της εργασίας και τελικά η Δημοκρατία στη χώρα μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια: