Τρίτη, Οκτωβρίου 06, 2009

ΤΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΤΩΝ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ,ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ...

ΟΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΦΡΑΓΚΑ,ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ...ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΕΤΣΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ.

«Η κόπωση των πιλότων μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή σας». Είναι μία από τις προειδοποιήσεις που περιελάμβαναν οι ψεύτικες κάρτες επιβίβασης τις οποίες μοίρασαν χθες εκατοντάδες Ευρωπαίοι πιλότοι στις Βρυξέλλες και 22 αεροδρόμια της Ευρώπης.

Oύτε λίγο ούτε πολύ, οι ενώσεις των πιλότων κατηγορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση πως βάζει τα κέρδη- αν και στη σημερινή οικονομική συγκυρία η καλύτερη λέξη θα ήταν «την επιβίωση»- των αεροπορικών εταιρειών πάνω από την ασφάλεια των επιβατών, αρνούμενη να υιοθετήσει αυστηρότερους κανονισμούς ασφαλείας προκειμένου να καταπολεμήσει την κόπωση των πιλότων. Επί του παρόντος, η Ε.Ε. επιβάλλει στα κράτη- μέλη της οι πιλότοι να μην ξεπερνούν τις 14 ώρες εργασίας στη διάρκεια της ημέρας και τις 11 ώρες και 45 λεπτά τη νύχτα. Τα κράτη- μέλη όμως έχουν το δικαίωμα να εφαρμόζουν αυστηρότερους κανονισμούς σε εθνικό επίπεδο- κάτι που σύμφωνα με τις ενώσεις των πιλότων θα αλλάξει με τους νέους κανονισμούς που προωθεί για το 2012 η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΥΑΠ). Αλλά δεν είναι αυτός ο μοναδικός λόγος της Ευρωπαϊκής Ημέρας Δράσης που διοργανώθηκε χθες: ο έτερος και βασικότερος είναι πως η Ε.Ε. αρνείται να ενστερνιστεί τις συστάσεις έκθεσης που έδωσε το 2008 στη δημοσιότητα (κατόπιν παραγγελίας της ίδιας της ΕΥΑΠ) η ελβετική συμβουλευτική εταιρεία Μoebus Αviation. Τι συνιστούσε η έκθεση αυτή; Να μειωθεί ο μέγιστος χρόνος εργασίας των πιλότων στις 13 ώρες την ημέρα και στις 10 τη νύχτα.

Σύμφωνα με τους πιλότους, η κόπωση είναι ένας σοβαρός παράγοντας κινδύνου διότι μειώνει την εγρήγορση, την ετοιμότητα και την αποδοτικότητα· είναι ένα «σωματικό πρόβλημα που δεν μπορεί να ξεπεραστεί ούτε με τη θέληση ούτε με την εκπαίδευση, παρά μόνο με τον επαρκή ύπνο». «Επί του παρόντος, η ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν είναι επαρκής», δήλωσε στις Βρυξέλλες ο Μάρτιν Τσοκ, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πιλότων. «Και αυτή δεν είναι η δική μας άποψη αλλά η άποψη των επιστημόνων που κλήθηκαν από την ίδια την Ε.Ε. να εξετάσουν τους κανονισμούς της». «Είναι μια δύσκολη κατάσταση», σχολιάζει στη «Daily Τelegraph» ο ειδικός συντάκτης σε θέματα μεταφορών, Ντέιβιντ Μίλγουορντ. «Οι αεροπορικές εταιρείες δίνουν μάχη για την ίδια τους την επιβίωση. Προσωπικά, όμως, τείνω να πάρω το μέρος των πιλότων και των πληρωμάτων».

ΠΡΕΖΑ TV
6-10-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: