Τετάρτη, Νοεμβρίου 04, 2009

ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ...

Την αντίθεσή του στην απόφαση της κυβέρνησης να ανακαλέσει το μέτρο της απόσυρσης εκφράζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), σημειώνοντας ότι τα φορολογικά κίνητρα, όπως η μείωση του τέλους ταξινόμησης ή το χρηματικό ποσό προς τον καταναλωτή για την απόσυρση, αυξάνουν τα δημοσιονομικά έσοδα και δεν τα μειώνουν γιατί ενισχύουν την αγορά.

Αναλυτικότερα, ο Σύνδεσμος υπογραμμίζει ότι η ανάκληση της απόσυρσης θα οδηγήσει σε άμεση συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου τουλάχιστον κατά 30% και των δημοσιονομικών εσόδων κατά 35% - 40%. Υπολογίζουν ότι το 2010, μετά την κατάργηση των μέτρων απόσυρσης, είναι σχεδόν βέβαιη η υστέρηση εσόδων από το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ νέων αυτοκινήτων τουλάχιστον κατά 400 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, επισημαίνουν ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους οχημάτων στην Ε.Ε., με μέση ηλικία πάνω από 12 έτη, έχοντας στην κυκλοφορία 1.300.000 αυτοκίνητα ηλικίας πλέον των 15 ετών επί συνόλου 5.300.000. Στα φορτηγά η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη, με τη μέση ηλικία να υπερβαίνει τα 17 έτη.

Επιπλέον, όπως επισημαίνουν οι επιχειρηματίες στις εισαγωγές αυτοκινήτων, εξαιτίας του σχεδόν μηδενικού ρυθμού εξόδου από την κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων -και όχι των πωλήσεων νέων- ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας, αντίθετα από ότι συμβαίνει στην Ε.Ε., μεγεθύνεται κατά περίπου 250-300.000 οχήματα ετησίως, ήτοι ρυθμός αύξησης κατά 5-6%.

“Λαμβάνοντας υπόψη ότι η κυβέρνηση προεκλογικά είχε ρητά διαβεβαιώσει ότι θα συνεχίσει την απόσυρση, όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις αυτοκινήτου εφοδιάστηκαν με αποθέματα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες της απόσυρσης. Συνεπώς, η παροχή περιόδου παράτασης, πχ. ως τα τέλη του έτους, είναι απόλυτα δίκαιη, εύλογη και αναγκαία. Στην αντίθετη περίπτωση, η ζημία σε εκατοντάδες εμπορικές επιχειρήσεις πανελλαδικά θα είναι τεράστια και άδικη”, επισημαίνει ο Σύνδεσμος.
Τέλος ο ΣΕΑΑ ζητεί την άμεση συνεργασία, με βάση και την επιθυμία της κυβέρνησης για διαβούλευση, ώστε να αξιολογηθούν προτάσεις που: α) θα αυξήσουν, αντί να μειώσουν τα δημοσιονομικά έσοδα, β) θα μειώσουν δραστικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τις οδικές μεταφορές και γ) θα στηρίξουν άμεσα και ζωτικά την αγορά του αυτοκινήτου και την απασχόληση σε αυτήν.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΗΡΕ ΠΙΣΩ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ,ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΕΧΘΡΟ...

ΠΡΕΖΑ TV
4-11-2009

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

χάσανε τις μίζες τους οι εμπόροι αυτοκινήτων και έχουν βάλει όλα τα μμε να κλαίνε μαζί τους, οτι δήθεν είναι αντιλαικο μέτρο που θα πληξει κυρίως τους μικρομεσαίους. τι λέτε ρε καραμήτροι; δεν προτιμάτε τα 400 εκ. να πάνε, άν πάνε, στην παιδεία; παρά στις τσέπες των καραγκιοζηδων που πουλάνε τα αμάξια πιο ακριβά απο οπουδήποτε στον κόσμο. παρα να χρεωθούν και άλλα δάνεια τα νοικοκυριά για περισσότερα κωλοάμαξα; εδώ άμα κόψουμε το κρέας κατα 20% θα κάνουμε καλύτερη δουλειά για το περιβάλλον...