Πέμπτη, Δεκεμβρίου 17, 2009

ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ Η ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΩΝ ΚΟΛΕΓΙΩΝ ΜΕ Ο,ΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ...

Τέσσερις κινήσεις που θα φέρουν τα πάνω- κάτω στο φλέγον θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων που απορρέουν από τα πτυχία των αποφοίτων όλων των βαθμίδων και μορφών εκπαίδευσης και κατάρτισης σχεδιάζει το επόμενο διάστημα το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες την ερχόμενη κιόλας εβδομάδα η υπουργός Παιδείας δρομολογεί νέα λύση, σε τέσσερις πράξεις, κατ΄ αρχήν για το πρόβλημα των κολεγίων, επιχειρώντας να απεμπλέξει τη χώρα από την αντιδικία της με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ακόμα «πετάει το μπαλάκι» στους επαγγελματικούς φορείς και τα επιμελητήρια, τα οποία θα κληθούν να συναποφασίζουν πλέον για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Παράλληλα, αλλάζουν όλα και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, Επαγγελματικών Σχολών και κάθε μορφής εκπαίδευσης ή κατάρτισης, με τη δημιουργία Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων με 8 επίπεδα. Συγκεκριμένα:

Η πρώτη κίνηση της κ. Διαμαντοπούλου, η οποία αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα - διαφορετικά από τον Ιανουάριο η Ελλάδα θα κληθεί από την Ε.Ε. να καταβάλει υψηλά πρόστιμα-, είναι η ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της πολυσυζητημένης κοινοτικής οδηγίας 36/2005 για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων των κολεγίων. Βάσει της οδηγίας αυτής, οι απόφοιτοι κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια θα πρέπει στο εξής να έχουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους αντίστοιχων ειδικοτήτων των ελληνικών ΑΕΙ- ΤΕΙ. Πάντως η Ελλάδα διατηρεί δικαίωμα να ζητήσει από τους αποφοίτους, εφόσον κρίνει ότι οι σπουδές τους υπολείπονται σε σχέση με αυτές στα ελληνικά ΑΕΙ, είτε να περάσουν δοκιμασία επάρκειας είτε να υποβληθούν σε πρακτική άσκηση προσαρμογής, μέγιστης διάρκειας 3 ετών.

Η δεύτερη κίνηση, που αναμένεται τον Ιανουάριο, είναι η συγκρότηση ενός νέου Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων και του αντίστοιχου Εθνικού Φορέα ο οποίος θα απονέμει τα επαγγελματικά δικαιώματα όχι μόνο στους αποφοίτους κολεγίων, αλλά στους αποφοίτους όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και κατάρτισης, από τον απόφοιτο Λυκείου έως τον κάτοχο διδακτορικού διπλώματος. Στον φορέα αυτόν, θα κληθούν να συμμετέχουν και οι επαγγελματικοί φορείς και επιμελητήρια όπως το ΤΕΕ. Το Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων θα εφαρμοστεί στα πρότυπα του αντίστοιχου ευρωπαϊκού (ΕΠΕΠ), το οποίο συνδέει τα συστήματα επαγγελματικών προσόντων των χωρών, λειτουργώντας ως μηχανισμός μετατροπής για την ευκολότερη κατανόηση των επαγγελματικών προσόντων σε διαφορετικές χώρες και συστήματα. Τα επίπεδα καλύπτουν όλο το εύρος των επαγγελματικών προσόντων, από τα βασικά (Επίπεδο 1, π.χ. σχολικά απολυτήρια) έως τα προχωρημένα (Επίπεδο 8, π.χ. διδακτορικά) επίπεδα.

Η τρίτη κίνηση είναι η αλλαγή του ισχύοντος νόμου για τα κολέγια που κρίθηκε εξάλλου αντιευρωπαϊκός. Τα κολέγια θα πάψουν- και πάλι- να ονομάζονται επισήμως κολέγια και θα ονομαστούν Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Αρμόδιο για την αδειοδότηση, τον έλεγχο και την αξιολόγηση των δομών αυτών θα είναι πλέον το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΚΕΠΙΣ), το οποίο μέχρι τώρα υπαγόταν στο υπουργείο Απασχόλησης και πιστοποιούσε τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ). Οι 40 άδειες λειτουργίας τις οποίες έδωσε χωρίς ελέγχους παραμονές των εκλογών η προηγούμενη κυβέρνηση και ανακλήθηκαν από την παρούσα θα επανεξεταστούν από το ΕΚΕΠΙ και κάθε κολέγιο που θα αξιολογείται ικανοποιητικά θα πιστοποιείται για να λειτουργήσει.

Η τελευταία κίνηση που θα εκδηλωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2010, επί ισπανικής προεδρίας, θα είναι η προσπάθεια της κ. Άννας Διαμαντοπούλου να πείσει τους Ευρωπαίους εταίρους ότι είναι προς συμφέρον όλων να υπάρξει αμοιβαία συνεργασία των Αρχών Πιστοποίησης των κρατώνμελών ώστε κάθε χώρα να έχει το δικαίωμα ελέγχου των προδιαγραφών τις οποίες εγγυάται η αρχή μιας άλλης χώρας. Πρόσφατα, η υπουργός Παιδείας ενημέρωσε τη Σύνοδο Πρυτάνεων ότι οι Ευρωπαίοι για δικούς τους λόγους δεν βλέπουν με κακό μάτι μια τέτοια συμφωνία:
«Η σουηδική προεδρία επέδειξε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον γι΄ αυτή την πρόταση, γιατί τα σουηδικά πανεπιστήμια έχουν σήμερα μεγάλη εξωστρέφεια. Όλα τα σουηδικά πανεπιστήμια με franchising έχουν ανοίξει παραρτήματα δικά τους σε Σαγκάη, Χονγκ Κονγκ, Κίνα, Νότια Αμερική και προχωρούν προς την Αφρική, προς τη Βόρεια Αφρική. Θέλουν λοιπόν να τεθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο γίνεται πιο γρήγορα οι αμοιβαίες αναγνωρίσεις ώστε να μην κινδυνεύσει η ποιότητά τους».

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΚΟΛΕΓΙΩΝ;;;
ΟΤΙ ΟΣΟΙ ΠΑΝΕ ΣΕ ΚΟΛΕΓΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥΣ...ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ,ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ ΚΟΛΕΓΙΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΜΕΣΑ ΣΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΩ ΤΩΝ ΑΕΙ/ΤΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ 4-6...
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;;;
ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΚΟΛΕΓΙΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΝΟΗΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

ΤΕΛΟΣ,ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΠΩΣ Η ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ,ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ,ΠΑΝΕ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ.
ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΥΤΗΣ...ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΥΣΠΕΊΡΩΣΗ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΕΒΟΥΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ...

ΑΘΑΝΑΤΟ ΠΑΣΟΚ...
ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕΣ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΟΥ...


ΠΡΕΖΑ TV
17-12-2009

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλά όλα αυτά, αλλά τα δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΙ δεν έχουν ρυθμιστεί ακόμα, σε πολλές ειδικότητες. Από τα κολλέγια θα αρχίσουν;

Ανώνυμος είπε...

κοιτα να δεις εμένα η κόρη μου φοιτα σε δημόσιο μεγαλο αει και ο γιος μου σε γνωστό κολλέγιο, σε πληροφορω λοιπον οτι η κόρη μου πάει όποτε θέλει- αν εξαιρέσεις τα εργαστήρια - και ογιός μου αν λείψει μια μέρα παίρνει 6 απουσίες και στις 150 αδιακαιολόγητες δηλ., χωρις χαρτι γιατρου κόβεται - δεν δικαιολογουν απουσιες με απλη βεβαίωση κηδεμόνα- .Σε ρωτω λοιπον το επίπεδο σπουδών είναι το ίδιο? έχεις πάει στα ελληνικά πανεπιστήμια να δεις πως γίνεται το μάθημα? γιατι κι εγώ σε ελληνικο αει φοίτησα,ξέρεις πόσα κενα καθημερινά έχει η κόρη μου στη σχολή της? ξέρεις πότε παίρνουν βιβλία? ο γιος μου παλι ξεκινά μάθημα κανονικότατο σε πληροφορώ , χωρίς κενά, χωρίς ελλείψεις απο την πρώτη μέρα. Ας κοιτάξουμε λοιπον να βελτιώσουμε το επίπεδο σπουδων των δικών μας σχολών , ώστε και τα παιδια να διεκδικήσουν την θέση που τους αξίζει και τις σπουδές που τους αξίζουν και να πάψουμε να πιπιλάμε την καραμέλλα με τα κολλέγια.-

Ανώνυμος είπε...

ama O GIOS soy htan anoikanos den fteme emeis

eeeeee alo 60 kasi 70 mathhmata sto dhmosio kai alo 30......

kai mh moy peis oti exoyn thn idia diskolia
h oti o kathe kompleksikos kathhghths phgainei sta idiotika kai kobh to kosmo aberta opos sta dhmosia