Πλήρη ανατροπή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φέρνουν οι αιφνιδιαστικές εισηγήσεις Πανάρετου για το «νέο πανεπιστήμιο» και τα «τοπικά κολέγια».
O υφυπουργός Παιδείας προτείνει να δημιουργηθούν τοπικά κολέγια (με απορρόφηση και των ΙΕΚ) ως ενδιάμεση βαθμίδα-γέφυρα ανάμεσα στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!
Ο κ. Πανάρετος δημοσιοποίησε τις προτάσεις του τόσο μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του όσο και μέσω ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας ( http://ypepth. opengov. gr/panaretos/?cat=25 ), στην οποία τις ανήρτησε χθες προς δημόσια διαβούλευση, δίνοντάς τους έτσι επίσημο χαρακτήρα. Αργότερα, ανέφερε στα «ΝΕΑ» ότι «δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μία οποιαδήποτε πρόταση ανάμεσα στις άλλες αυτή που κατατίθεται από τον αρμόδιο υφυπουργό για τα θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», ενώ από το περιβάλλον της υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου γινόταν προσπάθεια οι απόψεις του να χαρακτηριστούν «προσωπικές».
Οι μελλοντικοί φοιτητές, σύμφωνα με τις προτάσεις του υφυπουργού Παιδείας, μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο θα εισάγονται όλοι άνευ εξετάσεων στα τοπικά κολέγια, όπου θα φοιτούν για δύο χρόνια. Στη συνέχεια, με διαδικασία επιλογής που δεν έχει καν προσδιοριστεί στο κείμενο της διαβούλευσης (με εξετάσεις, βάσει των βαθμών του πτυχίου ή όλοι;) όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα μεταπηδούν στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, ενώ οι υπόλοιποι θα λαμβάνουν κολεγιακό πτυχίο με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα, που θα είναι χρήσιμο για την εύρεση εργασίας. Επιπλέον, αναφέρει ο υφυπουργός, «τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σήμερα έχουν κενές θέσεις θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κολέγια που θα λειτουργούσαν υπό την εποπτεία των αντίστοιχων ιδρυμάτων, καθιστώντας άνευ αντικειμένου
και το πρόβλημα της βάσης του 10 που τόσο πολύ μας απασχολεί».
Όπως ανέφερε στην ιστοσελίδα του ο υφυπουργός Παιδείας μόλις επέστρεψε από την περιοδεία του στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, όπου έμαθε για τον τρόπο λειτουργίας των τοπικών κολεγίων, αυτή η μορφή εκπαίδευσης άρχισε στις ΗΠΑ το 1908. Σήμερα υπάρχουν περίπου 800 και η Καλιφόρνια είναι η πολιτεία με τα περισσότερα (110). Το 2009 σπούδαζαν στα αμερικανικά κολέγια 2,89 εκατ. φοιτητές.
Τα τοπικά κολέγια είναι ουσιαστικά «μεταβατικά» ιδρύματα. Η εισαγωγή σε αυτά γίνεται ελεύθερα. Μπορεί να εγγραφεί όποιος έχει τελειώσει τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι σπουδές είναι εξαμηνιαίες (π.χ. για οικοδόμους), μονοετείς, διετείς ή τριετείς και όλα είναι δημόσια. Σε αυτά εγγράφονται όχι μόνο νέοι απόφοιτοι λυκείου, αλλά και πολίτες οποιασδήποτε ηλικίας που θέλουν να αποκτήσουν κάποιες γνώσεις για να βελτιώσουν τα προσόντα τους (π.χ. να σπουδάσουν χρήση υπολογιστών). Όσοι θέλουν να «μεταπηδήσουν» (transfer) σε πανεπιστήμια πρέπει να συμπληρώσουν τον διετή κύκλο σπουδών. Τα δίδακτρα στην Καλιφόρνια κοστίζουν 26 δολάρια ανά μάθημα.
Τα κολέγια τα επιλέγουν όσοι θέλουν να αποκτήσουν επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση και όσοι επιθυμούν να συνεχίσουν στο πανεπιστήμιο αλλά δεν πέτυχαν στην πρώτη προσπάθειά τους. Τα πανεπιστήμια απορροφούν μεγάλο μέρος των αποφοίτων τους. Είναι εντυπωσιακό ότι περισσότεροι από το 1/3 των φοιτητών του πανεπιστημίου του Μπέρκλεϊ είναι απόφοιτοι κολεγίων. Η διαδρομή τοπικό κολέγιο- πανεπιστήμιο είναι χαρακτηριστική της σχέσης που υπάρχει μεταξύ των βαθμίδων της εκπαίδευσης στις ΗΠΑ.
Και ο κ. Πανάρετος καταλήγει: «Ένας από τους λόγους που τα τοπικά κολέγια είναι τόσο σημαντικά είναι ότι στοιχίζει στην Πολιτεία πολύ λιγότερο να πειραματιστεί με ένα νέο τοπικό κολέγιο παρά με ένα πανεπιστήμιο (η διαφορά μεγέθους των απαιτούμενων επενδύσεων είναι τεράστια)».
ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΛΗΡΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ....
ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΔΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ,ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ...
ΠΡΕΖΑ TV
23-2-2010
O υφυπουργός Παιδείας προτείνει να δημιουργηθούν τοπικά κολέγια (με απορρόφηση και των ΙΕΚ) ως ενδιάμεση βαθμίδα-γέφυρα ανάμεσα στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!
Ο κ. Πανάρετος δημοσιοποίησε τις προτάσεις του τόσο μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του όσο και μέσω ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας ( http://ypepth. opengov. gr/panaretos/?cat=25 ), στην οποία τις ανήρτησε χθες προς δημόσια διαβούλευση, δίνοντάς τους έτσι επίσημο χαρακτήρα. Αργότερα, ανέφερε στα «ΝΕΑ» ότι «δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μία οποιαδήποτε πρόταση ανάμεσα στις άλλες αυτή που κατατίθεται από τον αρμόδιο υφυπουργό για τα θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», ενώ από το περιβάλλον της υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου γινόταν προσπάθεια οι απόψεις του να χαρακτηριστούν «προσωπικές».
Οι μελλοντικοί φοιτητές, σύμφωνα με τις προτάσεις του υφυπουργού Παιδείας, μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο θα εισάγονται όλοι άνευ εξετάσεων στα τοπικά κολέγια, όπου θα φοιτούν για δύο χρόνια. Στη συνέχεια, με διαδικασία επιλογής που δεν έχει καν προσδιοριστεί στο κείμενο της διαβούλευσης (με εξετάσεις, βάσει των βαθμών του πτυχίου ή όλοι;) όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα μεταπηδούν στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, ενώ οι υπόλοιποι θα λαμβάνουν κολεγιακό πτυχίο με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα, που θα είναι χρήσιμο για την εύρεση εργασίας. Επιπλέον, αναφέρει ο υφυπουργός, «τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σήμερα έχουν κενές θέσεις θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κολέγια που θα λειτουργούσαν υπό την εποπτεία των αντίστοιχων ιδρυμάτων, καθιστώντας άνευ αντικειμένου
και το πρόβλημα της βάσης του 10 που τόσο πολύ μας απασχολεί».
Όπως ανέφερε στην ιστοσελίδα του ο υφυπουργός Παιδείας μόλις επέστρεψε από την περιοδεία του στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, όπου έμαθε για τον τρόπο λειτουργίας των τοπικών κολεγίων, αυτή η μορφή εκπαίδευσης άρχισε στις ΗΠΑ το 1908. Σήμερα υπάρχουν περίπου 800 και η Καλιφόρνια είναι η πολιτεία με τα περισσότερα (110). Το 2009 σπούδαζαν στα αμερικανικά κολέγια 2,89 εκατ. φοιτητές.
Τα τοπικά κολέγια είναι ουσιαστικά «μεταβατικά» ιδρύματα. Η εισαγωγή σε αυτά γίνεται ελεύθερα. Μπορεί να εγγραφεί όποιος έχει τελειώσει τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι σπουδές είναι εξαμηνιαίες (π.χ. για οικοδόμους), μονοετείς, διετείς ή τριετείς και όλα είναι δημόσια. Σε αυτά εγγράφονται όχι μόνο νέοι απόφοιτοι λυκείου, αλλά και πολίτες οποιασδήποτε ηλικίας που θέλουν να αποκτήσουν κάποιες γνώσεις για να βελτιώσουν τα προσόντα τους (π.χ. να σπουδάσουν χρήση υπολογιστών). Όσοι θέλουν να «μεταπηδήσουν» (transfer) σε πανεπιστήμια πρέπει να συμπληρώσουν τον διετή κύκλο σπουδών. Τα δίδακτρα στην Καλιφόρνια κοστίζουν 26 δολάρια ανά μάθημα.
Τα κολέγια τα επιλέγουν όσοι θέλουν να αποκτήσουν επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση και όσοι επιθυμούν να συνεχίσουν στο πανεπιστήμιο αλλά δεν πέτυχαν στην πρώτη προσπάθειά τους. Τα πανεπιστήμια απορροφούν μεγάλο μέρος των αποφοίτων τους. Είναι εντυπωσιακό ότι περισσότεροι από το 1/3 των φοιτητών του πανεπιστημίου του Μπέρκλεϊ είναι απόφοιτοι κολεγίων. Η διαδρομή τοπικό κολέγιο- πανεπιστήμιο είναι χαρακτηριστική της σχέσης που υπάρχει μεταξύ των βαθμίδων της εκπαίδευσης στις ΗΠΑ.
Και ο κ. Πανάρετος καταλήγει: «Ένας από τους λόγους που τα τοπικά κολέγια είναι τόσο σημαντικά είναι ότι στοιχίζει στην Πολιτεία πολύ λιγότερο να πειραματιστεί με ένα νέο τοπικό κολέγιο παρά με ένα πανεπιστήμιο (η διαφορά μεγέθους των απαιτούμενων επενδύσεων είναι τεράστια)».
ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΛΗΡΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ....
ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΔΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ,ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ...
ΠΡΕΖΑ TV
23-2-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου